Capo og spar nord

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Capo og spar nord

Indlæg af dyhrmaN » 30. apr 2013, 17:29

mich1596 skrev:
Califfen skrev:
dyhrmaN skrev:Tror capo'en står fint, hvor den står. Hjørnet giver på en måde et "aflukke" med god lyd og en område ud mod venstre over mod væggen, hvor man mere eller mindre bliver en del af "sanggruppen", hvad enten man vil det eller ej.

Ude i midten ville det i stedet flade ud i begge sider, og det kunne næsten give en endnu mere vag stemning.
Til debatten om, hvorvidt langsiden skal være med eller ej. Det er en gammel debat, der bliver taget op igen og igen. Jeg er af den overbevisnung, at langsiden må nøjes med lidt klapklap og AaB klapklap, når det går rigtigt godt - andet tror jeg simpelthen ikke på. Folk er for magelige, og det ligger ikke i den danske og særligt ikke den nordjyske mentalitet og råbe og larme, hvis folk omkring en ikke gør det.

Lad vest synge de sange de vil, også selvom teksterne er komplicerede, og brug i stedet energien på at få flere til at synge med på vest. Hvad man skal gøre, har jeg ikke så farligt mange forslag til - ærligt talt tror jeg den manglende tilknytning til sange og anden stemning skal findes i danskernes overordnede kulturtræk fremfor for mangel og fejl hos måden, hvorpå stemningsskaberne forsøger at skabe stemning.
Det er en kulturændring af danskernes måde at opføre sig på i offentligt rum, der skal til, hvis man vil have markant flere til at synge med og larme - og det kommer aldrig til at ske, en kultur ændrer sig ikke bare sådan lige.
AMEN

Ked af at sige det men du tager altså udgangspunkt i ting du selv finder på.

- at det er umuligt at få stemning på stadion med dansk kulturhmmmmmm det syntes modbe´vist ved adskillige lejligheder her i Aalborg....seneste eksempel karnevalskampen :thumbsup: derudover syntes jeg som stadiongænger igennem snart 40 år at stemningen er blevet væsentligt fladere siden stadionreduction.

-"lad vest synge det de vil...lad os bruge energien på at få flere til at synge med" JA det er det den her tråd handler om, at få FLERE med først og fremmest på vest ved at flytte capotårnet.....du skal da ikke bilde mig ind at dem der synger nu holder op fordi vi flytter tårnet 10-12 meter ???tværtimod tror jeg de neutrale på vest MIG f.eks ville deltage hvis capoen var tættere........så man ikke følte sig som palle alene i verden.

- langsiden har jeg ikke taget stilling til....men stemning har det med at sprede sig ....også i Aalborg.

Altså, nu ville du jo selv gerne starte en debat og høre vores input, men du virker ret låst fast på, hvad du selv synes.

- seneste eksempel karnevalskampen. Ja, der har du ret i, at stemningen var sindsyg. Men det er 4 år siden (!!), AaB var blevet mestre, der var karneval i byen og alt gik op i en højere enhed. Det er et helt unikt eksempel, der har meget lidt tilfælles med de øvrige kampe i en hvilken som helst sæson. At stemningen er blevet fladere giver jeg dog også ret i - men tilskuertallet er også faldet tilsvarende og stemning samt antal tilskuere hører unægteligt sammen.

- dem der synger stopper med at synge for vi flytter capo-tårnet. - næ, det har jeg heller ikke skrevet noget om. Jeg tror, at venstre side over mod muren skaber et "lydrum", hvor alle mere eller mindre synger med til dels også fordi lyden bliver lukket inde i det område. Mod højre flader lyden "væk" ind mod midten. Flytter man capo-tårnet flader lyden ud i begge sider. Jævnfør min tese om, at folk kun larmer, hvis dem omkring dem gør det, ville man med to halve sider risikere færre der synger med i udkanten af gruppen. Som det er ligenu, vil venstre side altid være ret aktiv, hvad enten dem der står der er syngende typer eller ej.

- stemning spreder sig, også i Aalborg - Ja, det har du ret i, og hvis den skulle sprede sig til langsiden er det jo blot et plus :thumbsup:

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Capo og spar nord

Indlæg af Fabbe » 2. maj 2013, 16:05

Flere evalueringer har stadfæstet den gennemtænkte konklusion, at hjørnet fungerer bedre end midten. Blandt andet fordi, midten er populært for mange, som gerne vil se og ikke synge. Derfor blev klakken tit en minoritet på eget afsnit. Men det problem synes jeg også, at man havde til en hjemmekamp som mod fuckerne, og i sådan en kamp er det næsten lige meget, hvor man står. Jeg tror, der er behov for, at klakken får et meget tydeligere ejerskab over det sted på vesttribunen, hvor tingene foregår. Og har vi sådan en situation, så kan det næsten være lige meget, om man er placeret i hjørnet eller på midten. Hjørnet har dog bedst plads til bannere, og den visuelle indramning, som bannerne giver, synes jeg er helt essentiel for at give indtrykket af en aktiv tribune.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar