Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af MrBangDK » 9. dec 2014, 09:57

FlæskeFrank skrev:Til os plastikfans, så vises kampen på 6'eren fra kl. 21.00. Forud går Tottenhams kamp, så der er nok også optakt her.

Tænk hvis vi trækker Tottenham igen! Konen vil kræve, at jeg tog over til London og så kampen, så hun kunne komme med.
men der må du så slå i bordet og sige "no fucking way, at du kommer med. Jeg skal over og svine mig til med mine AaB venner" :D :cheers:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2014, 11:14

MrBangDK skrev:
FlæskeFrank skrev:Til os plastikfans, så vises kampen på 6'eren fra kl. 21.00. Forud går Tottenhams kamp, så der er nok også optakt her.

Tænk hvis vi trækker Tottenham igen! Konen vil kræve, at jeg tog over til London og så kampen, så hun kunne komme med.
men der må du så slå i bordet og sige "no fucking way, at du kommer med. Jeg skal over og svine mig til med mine AaB venner" :D :cheers:
Jeg kan forestille mig mange svar fra konen på den udmelding, men jeg har lidt svært ved at forestille mig: "Ja, det forstår jeg godt, hav en god tur og mor dig" :)

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af dyhrmaN » 9. dec 2014, 11:33

Pastorius skrev:
ebbejeppe skrev: Om vi spiller uafgjort eller taber gør ingen forskel, right?
Med uafgjort mod Ave og sejr til Steaua i Bukarest er Steaua vel under alle omstændigheder bedre end os indebyrdes (og på målscore)
Jo. Hvis Steua (eller hvad de nu hedder på torsdag) vinder, så skal vi vinde. Hvis Steua ikke vinder er vi videre, og vinder både vi og de, så bliver vi nummer ét i gruppen. Målscore er i alle scenarier underordnet. Rio Ave kan kun blive sidst.
Vægtes indbyrdes opgør over målscore?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Pastorius » 9. dec 2014, 11:39

dyhrmaN skrev:
Pastorius skrev:
ebbejeppe skrev: Om vi spiller uafgjort eller taber gør ingen forskel, right?
Med uafgjort mod Ave og sejr til Steaua i Bukarest er Steaua vel under alle omstændigheder bedre end os indebyrdes (og på målscore)
Jo. Hvis Steua (eller hvad de nu hedder på torsdag) vinder, så skal vi vinde. Hvis Steua ikke vinder er vi videre, og vinder både vi og de, så bliver vi nummer ét i gruppen. Målscore er i alle scenarier underordnet. Rio Ave kan kun blive sidst.
Vægtes indbyrdes opgør over målscore?
Ja

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af dyhrmaN » 9. dec 2014, 12:13

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:
Pastorius skrev:
ebbejeppe skrev: Om vi spiller uafgjort eller taber gør ingen forskel, right?
Med uafgjort mod Ave og sejr til Steaua i Bukarest er Steaua vel under alle omstændigheder bedre end os indebyrdes (og på målscore)
Jo. Hvis Steua (eller hvad de nu hedder på torsdag) vinder, så skal vi vinde. Hvis Steua ikke vinder er vi videre, og vinder både vi og de, så bliver vi nummer ét i gruppen. Målscore er i alle scenarier underordnet. Rio Ave kan kun blive sidst.
Vægtes indbyrdes opgør over målscore?
Ja
Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Maglau » 9. dec 2014, 12:20

dyhrmaN skrev:
Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:
Pastorius skrev:
ebbejeppe skrev: Om vi spiller uafgjort eller taber gør ingen forskel, right?
Med uafgjort mod Ave og sejr til Steaua i Bukarest er Steaua vel under alle omstændigheder bedre end os indebyrdes (og på målscore)
Jo. Hvis Steua (eller hvad de nu hedder på torsdag) vinder, så skal vi vinde. Hvis Steua ikke vinder er vi videre, og vinder både vi og de, så bliver vi nummer ét i gruppen. Målscore er i alle scenarier underordnet. Rio Ave kan kun blive sidst.
Vægtes indbyrdes opgør over målscore?
Ja
Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!

Hvis vi bliver nr 2 mener jeg det er oplagt med revanche mod spurs og Man city hvis de ikke klarer Roma.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af SimonJ » 9. dec 2014, 12:32

Hvornår trækkes der lod til knock out kampene?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hanga » 9. dec 2014, 12:52

SimonJ skrev:Hvornår trækkes der lod til knock out kampene?
15/12

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2014, 14:02

Thelander er stadigvæk tvivlsom til kampen http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/th ... o-ave-kamp" onclick="window.open(this.href);return false; Hvis han ikke bliver klar ser jeg helst at Blåbjerg får chancen. Jeg synes ikke at Kasper P. var overbevisende i Odense.
I øvrigt udgik Dalsgaard fra dagens træning, men iflg. Nordjyske skulle han blive klar til kampen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2014, 14:23

frederikshavneren skrev:...ser jeg helst at Blåbjerg får chancen. Jeg synes ikke at Kasper P. var overbevisende i Odense.
Så fik vi lige svinet endnu en midterforsvarer.

Spændende om Gaarde bruger vinterpausen til at erstatte Thelander, KEP og Kasper Pedersen med nye folk :S

Off topic, hvis Wæhler havde glasben og pjæktarm, hvad har Daniel Agger så ?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Pastorius » 9. dec 2014, 15:01

dyhrmaN skrev:Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!
Ja, men det er ret irrelevant, for vi skal alligevel gå benhårdt efter sejren uanset hvad. Så fuld koncentration på hvad vi selv præsterer og så kigger vi på lodtrækningen efterfølgende.

Uanset hvem vi trækker, så vil det - igen - være en kæmpeoverraskelse hvis vi går videre, og så kunne vi jo lige så godt få et klassehold der kan trække tilskuere at slås med.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af dyhrmaN » 9. dec 2014, 15:27

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!
Ja, men det er ret irrelevant, for vi skal alligevel gå benhårdt efter sejren uanset hvad. Så fuld koncentration på hvad vi selv præsterer og så kigger vi på lodtrækningen efterfølgende.

Uanset hvem vi trækker, så vil det - igen - være en kæmpeoverraskelse hvis vi går videre, og så kunne vi jo lige så godt få et klassehold der kan trække tilskuere at slås med.
Korrekt.
I min verden ville det dog være dybt pinligt, hvis ikke et hvilket som helst hold kan trække fulde huse i Aalborg. Det er en f****** knock-out kamp i EL. Det er fantastisk flot og fedt, det sker aldrig! Hvis det ikke kan få de magelige nordjyder op ad stolen, så mister jeg al tro på den landsdel.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3661
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hovedet » 9. dec 2014, 15:29

dyhrmaN skrev:
Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!
Ja, men det er ret irrelevant, for vi skal alligevel gå benhårdt efter sejren uanset hvad. Så fuld koncentration på hvad vi selv præsterer og så kigger vi på lodtrækningen efterfølgende.

Uanset hvem vi trækker, så vil det - igen - være en kæmpeoverraskelse hvis vi går videre, og så kunne vi jo lige så godt få et klassehold der kan trække tilskuere at slås med.
Korrekt.
I min verden ville det dog være dybt pinligt, hvis ikke et hvilket som helst hold kan trække fulde huse i Aalborg. Det er en f****** knock-out kamp i EL. Det er fantastisk flot og fedt, det sker aldrig! Hvis det ikke kan få de magelige nordjyder op ad stolen, så mister jeg al tro på den landsdel.
Den tro burde du allerede have mistet, for der var under 8000 tilskuere, da AaB spillede 1/16 - finale i UEFA Cuppen mod Deportivo La Coruna tilbage i 2009.

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Coldhawk » 9. dec 2014, 15:33

Ikke nok med det sportslig...

Jeg noterer mig det økonomisk også i bare denne kamp.

Hvis man går videre fra gruppen:
200 K Euro for en anden plads og 400 K for først i gruppen, det er oveni performance bonus (100 for uafgjort og 200 for sejr)

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Jacob » 9. dec 2014, 16:18

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:...ser jeg helst at Blåbjerg får chancen. Jeg synes ikke at Kasper P. var overbevisende i Odense.
Så fik vi lige svinet endnu en midterforsvarer.

Spændende om Gaarde bruger vinterpausen til at erstatte Thelander, KEP og Kasper Pedersen med nye folk :S

Off topic, hvis Wæhler havde glasben og pjæktarm, hvad har Daniel Agger så ?
Syntes du virkelig at der var tale om en sviner af Kasper P her? Det må vel være tilladt at fremføre synspunktet at man mener en spiller gør det bedre end en anden på en position, uden at det nødvendigvis skal pilles ned som en sviner. Jeg syntes faktisk at det fremstår meget sobert her og baseret på den ene kamp i Odense kan jeg godt se argumentet. Om det så er et fyldestgørende grundlag for den vurdering ifht Rio Ave kampen er så en helt anden snak.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af 9520AaB » 9. dec 2014, 16:53

Vi kunne også ende som 2'er i puljen, og trække Liverpool(3'er i Ch puljen). Det ville give penge i kassen!!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af frederikshavneren » 9. dec 2014, 16:58

Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!
Ja, men det er ret irrelevant, for vi skal alligevel gå benhårdt efter sejren uanset hvad. Så fuld koncentration på hvad vi selv præsterer og så kigger vi på lodtrækningen efterfølgende.

Uanset hvem vi trækker, så vil det - igen - være en kæmpeoverraskelse hvis vi går videre, og så kunne vi jo lige så godt få et klassehold der kan trække tilskuere at slås med.
Rolig nu. Lad os først lige kvalificere os, det skal nok vise sig at blive en besværlig kamp som vi sagtens kan smide på gulvet.

Iflg. AaB er Thelander og Dalsgaard tvivlsomme til kampen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... relse.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Det vil være noget af en bet hvis især Dalsgaard ikke bliver klar

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Maglau » 9. dec 2014, 17:15

frederikshavneren skrev:
Pastorius skrev:
dyhrmaN skrev:Så er 1. pladsen virkeligt værd at spille om. AaB kan undgå hold som Fiorentina, Tottenham, Salzburg og Inter og kan i stedet trække Celtic, Torino eller PAOK. Der er naturligvis også nogle hidsige hold blandt 2erne, men trods alt større chancer for at trække et hold hvor avancement er muligt.
Hey AaB!
Ja, men det er ret irrelevant, for vi skal alligevel gå benhårdt efter sejren uanset hvad. Så fuld koncentration på hvad vi selv præsterer og så kigger vi på lodtrækningen efterfølgende.

Uanset hvem vi trækker, så vil det - igen - være en kæmpeoverraskelse hvis vi går videre, og så kunne vi jo lige så godt få et klassehold der kan trække tilskuere at slås med.
Rolig nu. Lad os først lige kvalificere os, det skal nok vise sig at blive en besværlig kamp som vi sagtens kan smide på gulvet.

Iflg. AaB er Thelander og Dalsgaard tvivlsomme til kampen http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... relse.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Det vil være noget af en bet hvis især Dalsgaard ikke bliver klar
ahmen mon ikke man skal være end del skadet for at stå over i sådan en kamp - den sidste inden juleferien.
eller så må der sgu være et eller andet middel fra et portugisisk apotek der kan gøre Dalle klar.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Danni » 9. dec 2014, 17:17

Skulle det ske, at vi kommer videre til knockoutfasen, vil jeg krydse alt hvad krydses kan, for at vi trækker Ajax!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2908
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Eksil » 9. dec 2014, 17:33

Danni skrev:Skulle det ske, at vi kommer videre til knockoutfasen, vil jeg krydse alt hvad krydses kan, for at vi trækker Ajax!
Fuck Ajax. Giv mig et fedt CL hold eller Totenham. Måske et gensyn med City?

Besvar