Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 21. apr 2014, 19:26

Hovedet skrev:... at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore)...
Slap nu lige af.

Debatforummet er ved at udvikle sig til en mødregruppe for speltmødre. Beskæmmende. AaB fører ligaen med et point, nyd det nu, istedet for at brænde sammen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 21. apr 2014, 19:41

Hovedet skrev:Alt, hvad der har kunnet gå galt siden onsdag aften i Viborg, er gået galt. FCM og Brøndby vinder i dag, og mon ikke FCK følger trop, således at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore), 4 point til FCK og 7 point til Brøndby. Alt fra nr. 1 til 4 er nu i spil, med placeringerne 1 til 3 som det mest sandsynlige.

På baggrund af de seneste 2 runder ser alle 3 konkurrenter bedre kørende ud end AaB. Det er forhåbentlig et øjebliksbillede. Vi har den fordel, at FCM, FCK og Brøndby alle skal møde hinanden indbyrdes, således at kun 1 af dem kan hente fuld gevinst i de sidste 5 spillerunder.
Det er der jo en kalkuleret risiko for at det ske, når man har med fodbold at gøre. Hvis det er for hårdt må du følge med i ludo. Det kunne jo så være at næste weekend, er weekenden, hvor det hele går vores vej. Så op med humøret mester :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2014, 19:59

Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:... at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore)...
Slap nu lige af.

Debatforummet er ved at udvikle sig til en mødregruppe for speltmødre. Beskæmmende. AaB fører ligaen med et point, nyd det nu, istedet for at brænde sammen.
Som jeg tidligere på dagen skrev i en anden tråd så er vi med FCNs nederlag i Haderslev sikret europæisk bold i den kommende sæson (16 point til Randers på
6. pladsen. Da pokalvinderen med stor sandsynlighed slutter i top 4 giver 5. pladsen ligeledes europæisk deltagelse). At vi med 5 spillerunder tilbage allerede er kvalificeret til europæisk fodbold, det er vildt imponerende :aabfan:

Mer vil mer, men det er også værd at være opmærksom på alt det vi allerede har opnået (europæisk deltagelse samt pokalfinale).

Nej jeg skriver ikke udelukkende negative ting her på sitet selv om, der åbenbart er nogle der fejlagtigt har denne opfattelse... ;)

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jensemand57 » 21. apr 2014, 20:06

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:
Hovedet skrev:... at situation nu er som følger: 1 point til FCM (der reelt har et points forspring til os i kraft af målscore)...
Slap nu lige af.

Debatforummet er ved at udvikle sig til en mødregruppe for speltmødre. Beskæmmende. AaB fører ligaen med et point, nyd det nu, istedet for at brænde sammen.
Som jeg tidligere på dagen skrev i en anden tråd så er vi med FCNs nederlag i Haderslev sikret europæisk bold i den kommende sæson (16 point til Randers på
6. pladsen. Da pokalvinderen med stor sandsynlighed slutter i top 4 giver 5. pladsen ligeledes europæisk deltagelse). At vi med 5 spillerunder tilbage allerede er kvalificeret til europæisk fodbold, det er vildt imponerende :aabfan:

Mer vil mer, men det er også værd at være opmærksom på alt det vi allerede har opnået (europæisk deltagelse samt pokalfinale).

Nej jeg skriver ikke udelukkende negative ting her på sitet selv om, der åbenbart er nogle der fejlagtigt har denne opfattelse... ;)
Det havde jeg ikke lige set, så herligt med en god nyhed. Du får en Curth :thumbsup:

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3669
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Hovedet » 21. apr 2014, 20:55

Det må simpelthen have været jeres positive vibrationer herinde, der gjorde, at Esbjerg fik tilkendt et tvivlsomt straffespark - i overtiden mod FCK i Parken! Den slags sker ikke bare af sig selv :-)

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Pastorius » 21. apr 2014, 21:03

Jeg synes vi tabte til et hold der var villige til at arbejde hårdere. Jeg har ikke set statistikker, men jeg er ret overbevist om at Randers løb en del mere end os. Når så vores spil samtidig er ret ringe, så skal det blive svært. Det må være vores wake-up call til at få hovedet mentalt indstillet på at der skal arbejdes igennem for at blive mestre.

Jeg er på linje med dem der mener det er fremragende at vi er i en position, hvor vi selv kan afgøre om vi skal være mestre endnu, og jeg mener vi helt skal undlade at gætte på hvordan de andre hold klarer sig. Der skal fokuseres knaldhårdt på af vinde vores kamp i Odense i næste weekend og intet andet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Brent » 21. apr 2014, 21:16

Det mest bekymrende ved Randers kampen var dog at vi ingen plan havde når kombinationerne ikke flyder. Vi bliver ved med at trille den op helt nede fra. Det kunne være rart med noget mere fysik og dikrekte spil når kombinationerne ikke flyder.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. apr 2014, 21:32

Det er skidt at Ikast fik hentet 3 point på os i denne runde. Og at de er kommet igang med 2 store sejre i denne uge. Det kan godt give mig lidt tyndskid på den korte bane...
Men at FCK kun får uafgjort og dermed kun henter 1 point på os er altså meget vigtigt. Dermed spildte de endnu en mulighed for at hente rigtigt ind på os og de løber altså snart tør for runder. 6 point på 5 runder er altså meget at skulle hente.

Så hvis vi kan rejse os bare nogenlunde bør det altså være en kamp mellem os og Glenn Riddersholms bonde-tropper.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Gentleman Finn » 21. apr 2014, 21:38

Køllen I møllen, Ikast mødte dog også de to klart ringest spillende hold i ligaen, hvor deres svaghed lige nu (deres forsvar) ikke rigtig blev testet, de kan naturligvis få lidt medvind igennem det, men skal stadig møde Bif på udebane, Fck hjemme og har en kamp imod EfB i Esbjerg næste gang.

Vi havde flere spillere der ikke ramte dagen i går, sammenholdt med et Randers hold der var gode til at lukke sig og havde en kynisme vi ellers har haft et stykke tid. Det er Randers' spil, knokle og kontra bold og så sparkede de den bare ind. De er altid så fandens gode imod os når vi møder dem hjemme, Rfc vil vi helst møde i Randers, da de åbner sig mere op, heroppe har de mere fokus på at pakke sig og var virkeligt gode til det i går.

Vi må videre, en dårlig kamp skal heller ikke overanalyseres. Vi skal ud og toppræstere igen. Alle mand til Odense og støt vores knejter!!!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. apr 2014, 22:00

Gentleman Finn skrev:Køllen I møllen, Ikast mødte dog også de to klart ringest spillende hold i ligaen, hvor deres svaghed lige nu (deres forsvar) ikke rigtig blev testet, de kan naturligvis få lidt medvind igennem det, men skal stadig møde Bif på udebane, Fck hjemme og har en kamp imod EfB i Esbjerg næste gang.

Vi havde flere spillere der ikke ramte dagen i går, sammenholdt med et Randers hold der var gode til at lukke sig og havde en kynisme vi ellers har haft et stykke tid. Det er Randers' spil, knokle og kontra bold og så sparkede de den bare ind. De er altid så fandens gode imod os når vi møder dem hjemme, Rfc vil vi helst møde i Randers, da de åbner sig mere op, heroppe har de mere fokus på at pakke sig og var virkeligt gode til det i går.

Vi må videre, en dårlig kamp skal heller ikke overanalyseres. Vi skal ud og toppræstere igen. Alle mand til Odense og støt vores knejter!!!
Det er jeg naturligvis enig med dig i.
Men uanset hvordan man vender og drejer den så må man erkende at en målscore på 9-2 i 2 kampe viser at man er på rette spor. Og Ikast har helt sikkert genvundet troen på at de kan tage vores guld. Og selvom de har 3 svære kampe som du nævner så må man altså også erkende at vi selv har svære kampe på programmet.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Buzz Killington » 21. apr 2014, 22:10

Gentleman Finn skrev:Køllen I møllen, Ikast mødte dog også de to klart ringest spillende hold i ligaen, hvor deres svaghed lige nu (deres forsvar) ikke rigtig blev testet, de kan naturligvis få lidt medvind igennem det, men skal stadig møde Bif på udebane, Fck hjemme og har en kamp imod EfB i Esbjerg næste gang.

Vi havde flere spillere der ikke ramte dagen i går, sammenholdt med et Randers hold der var gode til at lukke sig og havde en kynisme vi ellers har haft et stykke tid. Det er Randers' spil, knokle og kontra bold og så sparkede de den bare ind. De er altid så fandens gode imod os når vi møder dem hjemme, Rfc vil vi helst møde i Randers, da de åbner sig mere op, heroppe har de mere fokus på at pakke sig og var virkeligt gode til det i går.

Vi må videre, en dårlig kamp skal heller ikke overanalyseres. Vi skal ud og toppræstere igen. Alle mand til Odense og støt vores knejter!!!
God energi folkens :thumbsup:

Kan yderligere nævnes (som vi alle ved) at Viborg med deres elendige angreb hvor det næsten udelukkende er Dalgaard der scorer, faktisk formåede at score to mål mod FCM's elendige forsvar.

Og helt korrekt set mht. Randers. Vi mødte ligaens stærkeste udehold (kun 2 nederlag), som endnu mere end FCV magter betonkontra. De har bla. også slået FCK 1-3 og har yderligere spillet uafgjort mod både FCM EFB og FCK på udebane. De var ikke en nem modstander. Og i lyset af alle de chancer vi formåede at skabe på en kollektiv off-day, så skal vi ikke miste modet.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Hejslet
Junior
Junior
Indlæg: 60
Tilmeldt: 11. dec 2007, 14:10

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Hejslet » 21. apr 2014, 23:10

Kampen mod OB vil nok give et stort fingerpeg om, hvordan vi slutter af. OB away plejer at ligge rigtig godt til os, men er lidt bekymret over specielt Kusks formdyk - skal vi blive mestre, skal vi have ham op i gear med tro på tingene igen.

Der er andre, der kan tage over, som vi også ser, men hvis holdet skal toppræstere i de sidste kampe, skal vi have ham med igen i fulde omdrejninger. Vinder vi over OB, ser det godt ud igen, men det blir godt nok en vanvittig spændende afslutning uanset.

Fantastisk godt gået at vi som fans får lov til at være en del af en så spændende afslutning - helt uventet!

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 472
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af Broendum » 22. apr 2014, 11:57

Jeg er henrykt over, at FCK smed to point i overtiden. Jeg så dem som den klart farligste konkurrent, og frygtede helt alvorligt at de fik en stime på 6 1-måls sejre og ville overhale os til sidst. Nu bli'r det svært for dem.

Vi ligger stadig nummer 1 og jeg mener at vi statistisk har mindst samme mulighed for point høst i de sidste 5 kampe som de andre hold.

Prøv lige at tænke jer:
- vi vinder pokalen over FCK
- vi bliver mestre i sidste runde foran Ikast, som har savlet over den titel i så mange år
- vi sender GF ned i sidste runde

Det vil overgå alle forventninger og vil efter min overbevisning være den største sæson i AaB's historie.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2014, 12:19

Broendum skrev:Jeg er henrykt over, at FCK smed to point i overtiden. Jeg så dem som den klart farligste konkurrent, og frygtede helt alvorligt at de fik en stime på 6 1-måls sejre og ville overhale os til sidst. Nu bli'r det svært for dem.

Vi ligger stadig nummer 1 og jeg mener at vi statistisk har mindst samme mulighed for point høst i de sidste 5 kampe som de andre hold.

Prøv lige at tænker jer:
- vi vinder pokalen over FCK
- vi bliver mestre i sidste runde foran Ikast, som har savlet over den titel i så mange år
- vi sender GF ned i sidste runde

Det vil overgå alle forventninger og vil efter min overbevisning være den største sæson i AaB's historie.
Omvendt kan scenariet ligesåvel være at vi taber til FCK i pokalen, og at vi taber til GF i sidste runde der gør de redder sig, og vi taber guldet til heden. Jeg tør ikke håbe på for meget, det kan hurtigt gå fra at være den største sæson som AaB fan så længe jeg kan huske til at være lidt noget skidt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af seamann » 22. apr 2014, 12:39

jonas386 skrev:
Broendum skrev:Jeg er henrykt over, at FCK smed to point i overtiden. Jeg så dem som den klart farligste konkurrent, og frygtede helt alvorligt at de fik en stime på 6 1-måls sejre og ville overhale os til sidst. Nu bli'r det svært for dem.

Vi ligger stadig nummer 1 og jeg mener at vi statistisk har mindst samme mulighed for point høst i de sidste 5 kampe som de andre hold.

Prøv lige at tænker jer:
- vi vinder pokalen over FCK
- vi bliver mestre i sidste runde foran Ikast, som har savlet over den titel i så mange år
- vi sender GF ned i sidste runde

Det vil overgå alle forventninger og vil efter min overbevisning være den største sæson i AaB's historie.
Omvendt kan scenariet ligesåvel være at vi taber til FCK i pokalen, og at vi taber til GF i sidste runde der gør de redder sig, og vi taber guldet til heden. Jeg tør ikke håbe på for meget, det kan hurtigt gå fra at være den største sæson som AaB fan så længe jeg kan huske til at være lidt noget skidt.
Skidt kan det ikke blive. Sæsonen er allerede godkendt.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 20. april 2014

Indlæg af jonas386 » 22. apr 2014, 12:45

seamann skrev:
jonas386 skrev:
Broendum skrev:Jeg er henrykt over, at FCK smed to point i overtiden. Jeg så dem som den klart farligste konkurrent, og frygtede helt alvorligt at de fik en stime på 6 1-måls sejre og ville overhale os til sidst. Nu bli'r det svært for dem.

Vi ligger stadig nummer 1 og jeg mener at vi statistisk har mindst samme mulighed for point høst i de sidste 5 kampe som de andre hold.

Prøv lige at tænker jer:
- vi vinder pokalen over FCK
- vi bliver mestre i sidste runde foran Ikast, som har savlet over den titel i så mange år
- vi sender GF ned i sidste runde

Det vil overgå alle forventninger og vil efter min overbevisning være den største sæson i AaB's historie.
Omvendt kan scenariet ligesåvel være at vi taber til FCK i pokalen, og at vi taber til GF i sidste runde der gør de redder sig, og vi taber guldet til heden. Jeg tør ikke håbe på for meget, det kan hurtigt gå fra at være den største sæson som AaB fan så længe jeg kan huske til at være lidt noget skidt.
Skidt kan det ikke blive. Sæsonen er allerede godkendt.
Naturligvis, men hvis vi begynder at drømme for meget om ovenståede scenarier, så vil det modsatte hurtigt blive skidt når man ser hvordan sæsonen har udartet sig.
På samme måde tror jeg da også man inden sæsonen i FCM havde været meget tilfreds med en 2. plads, men som sæsonen er skredet frem tror jeg der er flere FCM fans der vil være lidt skuffede hvis ikke de vinder guld.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar