Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Stegosaurus » 7. nov 2021, 18:39

R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 18:13
Stegosaurus skrev:
7. nov 2021, 18:02
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:48
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 17:28
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:13
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 16:39
Der var engang under Wieghorst, at AaB på SoMe ofte blev omtalt som gAaB. Passer fint med den nuværende stil også.

Hold kæft, hvor er vi dog et bovlamt og røvsygt hold.

Hvordan kan Randers præstere at hente offensive spillere som Kamara, Kehinde, Mistrati og Odey, mens AaB/Inge kan finde ud af at hente nul og niks til offensiven. Altså, det er fucking Randers - alletiders mest ligegyldige klub.
Du så ikke kampen idag?
Jo. Og jeg så et hold fra fucking Randers, der i anden halvleg trykkede os i bund, når det behagede dem.

Første halvleg var vi fine, fordi Randers ikke var det. Anden halvleg var endnu engang lige til skralderen.
Ja, sådan er fodbold - der er to hold om det. Bliver du overrasket over at vi ikke kan trykke et hold i bund i 90 minutter + tillægstid, som har fået lige så mange point som os, og som bliver rost til skyerne rundt omkring?

Når det ene hold har overtaget ser det andet lidt dumt ud. Som jeg skrev længere oppe, så mangler vi - efter mange år - stadig formlen på at stille et hold som er stærke defensivt og offensivt på samme tid. Hvis der havde været nemt, havde vi ikke været dér endnu.

Jeg kan da savne at vi spiller friskt og sprudlende og skaffer resultater, men jeg kan stadig godt se at pilen peger fremad, men jeg tror ikke på det bliver meget bedre, før vi får flere spillere der har et højt teknisk nivieau uden at give (for meget) køb på de kvaliteter de har nu.

Nogle af de her kompetencer skal opgraderes - ikke dem alle, men nogle af dem.

Ross - med de kvaliteter han nu har + en bedre boldomgang.
Thelander - er heller ikke nogen ørn teknisk, men dog så stærk på andre parametre at han kommer langt nede i køen af opgraderinger.
Granli, Hagelskjær - stærkere defensivt.
Pallesen - bedre tæmninger, bedre 1-1, bedre defensivt. (så vil han også kunne spille baggerst i en 4-backkæde).
Ahlmann - mere power frem af banen (han har vist han kan).
Børsting, Hannebo - Langt, langt bedre teknik.
Højholt, Pedro - mere offensiv power, og gerne dybdeløb fra dem på skift. (og backup til dem er ikke-eksisterende).
...
jeg orker ikke at blive ved, men vi kunne fortsætte med de forreste også.

Første step er at få Lucas tilbage til fordums styrke. Det vil kunne kompensere for mange af vores andre mangler, men en backup eller forstærkning på midtbanen er essentiel, og har været det længe.

Jeg synes faktisk det er imponerende at vi ligger hvor vi gør med alle de huller vi har i truppen. (men truppen er - fraset Lucas og Hiljemarks farvær - jo kraftigt forbedret over de sidste på halvsæsoner).
Helt enig. Randers har en trup der er 30% bedre end vores og spiller sjældent en dårlig kamp. Og spillede os ud af brættet i starten af anden halvleg. Ét point var helt fint i dag.
Nej, Randers har præsteret at hente nogle spillere, der er væsentligt bedre, end hvad vi har præsteret.
Se deres afrikanske trekløver samt Mistrati. Det er jo sådanne spillere, dette hold skriger på. Og har skreget på i årevis.
Resten af deres hold er jo ikke noget særligt, og mange af resten var jo også med, da Randers var det gamle Randers (men de har skabt et stærkt kollektiv).

Det undrer mig bare såre, at et hold som Randers, som sandt for dyden ikke har nogen interessant historik, ingen interessant fanbase, ingen stor økonomi - ja som er Randers, kan hente den slags spillere, mens AaB kan præstere at hente offensivspillere som eksempelvis Trajkovski og Rufo, som jo også bare er boldtrillere.
Så Randers’ trup er ikke bedre, men de har hentet meget bedre spillere….?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 18:43

Maglau skrev:
7. nov 2021, 18:27
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 18:15
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Jeg er med på din pointe. Bortset fra, at det ikke er Pedros opgave at skabe noget offensivt.
Men det er da sandt, at man godt kunne ønske sig noget mere offensivt og skabende fra den centrale midt, når vi er så ultradefensivt orienteret et hold.
Jeg har svært ved at tro at det er Ciffuentes filosofi at være mourinho eller simione kopi - det MÅ være truppens manglende offensive kvalitet der tvinger ham til at prioritere så defensivt
Det er vel helt oplagt efter nogle kampe, hvor defensiven har vaklet, at vende tilbage til at stå sikkert. Jeg mener da også, vi konstaterede, at det var en offensiv start-11, vi stillede med?

Jeg havde nok solgt den kamp for uafgjort på forhånd. Vi kan kalde Randers for en kedelig og ligegyldig klub, alt det vi vil, men det ændrer ikke på, vi i et par sæsoner har haft noget at indhente i forhold til dem. Hvordan de kan tiltrække gode spillere kan der nok være flere svar på, end jeg lige kan gennemskue. Vi kan ikke pive over, at andre er dygtige, vi må håbe på, at AaB har indsigten og kapaciteten til at udvikle, hvor der er behov - og så er det måske også lidt et øjebliksbillede, hvor dygtig den ene og den anden spiller er. Jo, Mistrati er god; havde AaB hentet ham, da han kom til Randers, kan jeg godt forestille mig, der alligevel havde lydt kritik. Egho har jeg ikke hørt mange sukke efter tidligere.

Grundlæggende har Randers bare en god træner (som er svært undervurderet herinde), og de nyder godt af en lang periode med kontinuitet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5375
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2021, 18:45

Stegosaurus skrev:
7. nov 2021, 18:39
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 18:13
Stegosaurus skrev:
7. nov 2021, 18:02
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:48
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 17:28
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:13


Du så ikke kampen idag?
Jo. Og jeg så et hold fra fucking Randers, der i anden halvleg trykkede os i bund, når det behagede dem.

Første halvleg var vi fine, fordi Randers ikke var det. Anden halvleg var endnu engang lige til skralderen.
Ja, sådan er fodbold - der er to hold om det. Bliver du overrasket over at vi ikke kan trykke et hold i bund i 90 minutter + tillægstid, som har fået lige så mange point som os, og som bliver rost til skyerne rundt omkring?

Når det ene hold har overtaget ser det andet lidt dumt ud. Som jeg skrev længere oppe, så mangler vi - efter mange år - stadig formlen på at stille et hold som er stærke defensivt og offensivt på samme tid. Hvis der havde været nemt, havde vi ikke været dér endnu.

Jeg kan da savne at vi spiller friskt og sprudlende og skaffer resultater, men jeg kan stadig godt se at pilen peger fremad, men jeg tror ikke på det bliver meget bedre, før vi får flere spillere der har et højt teknisk nivieau uden at give (for meget) køb på de kvaliteter de har nu.

Nogle af de her kompetencer skal opgraderes - ikke dem alle, men nogle af dem.

Ross - med de kvaliteter han nu har + en bedre boldomgang.
Thelander - er heller ikke nogen ørn teknisk, men dog så stærk på andre parametre at han kommer langt nede i køen af opgraderinger.
Granli, Hagelskjær - stærkere defensivt.
Pallesen - bedre tæmninger, bedre 1-1, bedre defensivt. (så vil han også kunne spille baggerst i en 4-backkæde).
Ahlmann - mere power frem af banen (han har vist han kan).
Børsting, Hannebo - Langt, langt bedre teknik.
Højholt, Pedro - mere offensiv power, og gerne dybdeløb fra dem på skift. (og backup til dem er ikke-eksisterende).
...
jeg orker ikke at blive ved, men vi kunne fortsætte med de forreste også.

Første step er at få Lucas tilbage til fordums styrke. Det vil kunne kompensere for mange af vores andre mangler, men en backup eller forstærkning på midtbanen er essentiel, og har været det længe.

Jeg synes faktisk det er imponerende at vi ligger hvor vi gør med alle de huller vi har i truppen. (men truppen er - fraset Lucas og Hiljemarks farvær - jo kraftigt forbedret over de sidste på halvsæsoner).
Helt enig. Randers har en trup der er 30% bedre end vores og spiller sjældent en dårlig kamp. Og spillede os ud af brættet i starten af anden halvleg. Ét point var helt fint i dag.
Nej, Randers har præsteret at hente nogle spillere, der er væsentligt bedre, end hvad vi har præsteret.
Se deres afrikanske trekløver samt Mistrati. Det er jo sådanne spillere, dette hold skriger på. Og har skreget på i årevis.
Resten af deres hold er jo ikke noget særligt, og mange af resten var jo også med, da Randers var det gamle Randers (men de har skabt et stærkt kollektiv).

Det undrer mig bare såre, at et hold som Randers, som sandt for dyden ikke har nogen interessant historik, ingen interessant fanbase, ingen stor økonomi - ja som er Randers, kan hente den slags spillere, mens AaB kan præstere at hente offensivspillere som eksempelvis Trajkovski og Rufo, som jo også bare er boldtrillere.
Så Randers’ trup er ikke bedre, men de har hentet meget bedre spillere….?
Altså, du har jo bare set dig sur på, hvad jeg skriver. Prøv enten at læse det eller også springe det over.
Ædruelighedens stemme

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af OmkringAarhus » 7. nov 2021, 18:50

Funky skrev:
7. nov 2021, 18:43
Maglau skrev:
7. nov 2021, 18:27
R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 18:15
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Jeg er med på din pointe. Bortset fra, at det ikke er Pedros opgave at skabe noget offensivt.
Men det er da sandt, at man godt kunne ønske sig noget mere offensivt og skabende fra den centrale midt, når vi er så ultradefensivt orienteret et hold.
Jeg har svært ved at tro at det er Ciffuentes filosofi at være mourinho eller simione kopi - det MÅ være truppens manglende offensive kvalitet der tvinger ham til at prioritere så defensivt
Det er vel helt oplagt efter nogle kampe, hvor defensiven har vaklet, at vende tilbage til at stå sikkert. Jeg mener da også, vi konstaterede, at det var en offensiv start-11, vi stillede med?

Jeg havde nok solgt den kamp for uafgjort på forhånd. Vi kan kalde Randers for en kedelig og ligegyldig klub, alt det vi vil, men det ændrer ikke på, vi i et par sæsoner har haft noget at indhente i forhold til dem. Hvordan de kan tiltrække gode spillere kan der nok være flere svar på, end jeg lige kan gennemskue. Vi kan ikke pive over, at andre er dygtige, vi må håbe på, at AaB har indsigten og kapaciteten til at udvikle, hvor der er behov - og så er det måske også lidt et øjebliksbillede, hvor dygtig den ene og den anden spiller er. Jo, Mistrati er god; havde AaB hentet ham, da han kom til Randers, kan jeg godt forestille mig, der alligevel havde lydt kritik. Egho har jeg ikke hørt mange sukke efter tidligere.

Grundlæggende har Randers bare en god træner (som er svært undervurderet herinde), og de nyder godt af en lang periode med kontinuitet.
Enig. Hvis vi kunne, skulle vi bestemt have hentet Thomasberg i stedet for Cifuentes.
Men nu er vi, hvor vi er, og med lidt mere præcision i de afgørende situationer, kunne vi trods alt have vundet. Jeg frygter virkelig, at vi mister Rinne, Thelandwr og Fosusm til vinter. Så falder vi fra hinanden og slutter på en ligegyldig 6. plads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 18:58

Brent skrev:
7. nov 2021, 18:33
Det er en kæmpe brøler af Inge, at vi ikke har hentet central midtbane som erstatning for Hiljemark. Vores normakedonske ven har indtil videre ikke været meget bevendt, jeg forventer det bliver samme forløb som Samuelsen. Jeg må sige jeg er skuffet over de indkøb Inge har lavet, det er nøjagtig samme standard som Gaarde
Hiljemark var jo en over-evne signing. Og jeg mener, billedet også var, at der nok skulle have været en transfer eller to ud af klubben for at skabe muligheder for yderligere signings her i sommers. Men ellers enig, en Greven-signing havde da været lækker.

Trajkovski kan vi vel ikke for alvor tillade os at dømme ude endnu. Det er da bekymrende at høre i Ripodsten, at han heller ikke rigtig brænder igennem til træning, men han skal have en ordentlig chance. Det er spiller med cv’et på plads.

Jeg håber på, at man har besluttet sig for at give Kusk chancen i en række kampe nu, og så er jeg spændt på, hvad man vil på venstreback pladsen. Jeg gætter på, man hiver Fossum ned på midten i næste kamp, hvor vi vel skal undvære både Ferreira og MC.

Bare vi havde Kakeeto i truppen ;)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 7. nov 2021, 19:00

OmkringAarhus skrev:
7. nov 2021, 18:50

Enig. Hvis vi kunne, skulle vi bestemt have hentet Thomasberg i stedet for Cifuentes.
Hvorfor i alverden skulle vi det?

Cifuentes har pt. et bedre pointsnit end Thomas Thomasberg har i Randers, trods momentvis succes og alt muligt andet.

Han er en fremragende træner, der har fået det her hold til at vinde fodboldkampe igen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Pastorius » 7. nov 2021, 19:01

Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 19:05

Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Den beskrivelse passer vel pt også rimeligt godt på netop Ferreira og Højholt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 7. nov 2021, 19:23

Alt i alt er uafgjort vel fair nok bedømt på chancer men alligevel er jeg skuffet, dels over resulteret men så sandelig også over spillet.

Vi står ok på banen og der kæmpes for hver eneste bold men hold da op hvor vi har det svært når vi har bolden. Det er selvfølgelig positivt at vi er blevet rigtig farlig på dødbolde og indlæg som har resulteret i mange scoringer i sæsonen men det bliver ikke ved med at holde. Vi scorer meget få mål i etableret spil og har det generelt uendelig svært når spillet skal sættes.
Vi er ved at blive det nye AC Horsens med bedre spillere :S

Jeg kan godt forstå at Thomasberg er utilfreds med sit hold der mærkværdigvis virkede tilfreds da de havde fået udlignet, randrusianerne var klart bedre spillende end os og havde de kørt på i hele 2. halvleg havde vi formentlig tabt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Pastorius » 7. nov 2021, 19:24

Funky skrev:
7. nov 2021, 19:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Den beskrivelse passer vel pt også rimeligt godt på netop Ferreira og Højholt.
...og på Ross,, Hagelskjær, Thelander, Kusk, Prip, Fossum - og så har vi Pallesen, som har huller (og styrker) begge veje, og et par stykker, som ikke er meget bevendt hverken frem eller tilbage. Jeg ser ikke hvorfor det skal komme to af dem der har været stærkest i år til last. Den ene endda en ung uprøvet spiller, som burde kunne længe sig op af sine holdkammerater, men nærmere ser ud til at trække dem op.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5375
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2021, 19:27

Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Det er vel netop dét, der er hele humlen: At vi absolut intet har offensivt, udover Kusk. Til gengæld har vi et hav af boldflyttere og et par backs (den smule offensivt, vi har), der excellerer i dårlig teknik samt en back, der har en gedigen formnedgang.

Det er det, jeg mener med kedeligt.

Jeg håber virkelig, at Inges primære mål pt er en erstatning for Hiljemark, et par backs samt en spiller, der kan sprudle alene foran.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Pastorius » 7. nov 2021, 19:30

R Rosenberg skrev:
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Det er vel netop dét, der er hele humlen: At vi absolut intet har offensivt, udover Kusk. Til gengæld har vi et hav af boldflyttere og et par backs (den smule offensivt, vi har), der excellerer i dårlig teknik samt en back, der har en gedigen formnedgang.

Det er det, jeg mener med kedeligt.

Jeg håber virkelig, at Inges primære mål pt er en erstatning for Hiljemark, et par backs samt en spiller, der kan sprudle alene foran.
Vi kan godt spille fin offensiv fodbold. Det har vi gjort (i perioder) i flere kampe, men ikke samtidig med at vi lukker af bagude.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 19:40

Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:24
Funky skrev:
7. nov 2021, 19:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Den beskrivelse passer vel pt også rimeligt godt på netop Ferreira og Højholt.
...og på Ross,, Hagelskjær, Thelander, Kusk, Prip, Fossum - og så har vi Pallesen, som har huller (og styrker) begge veje, og et par stykker, som ikke er meget bevendt hverken frem eller tilbage. Jeg ser ikke hvorfor det skal komme to af dem der har været stærkest i år til last. Den ene endda en ung uprøvet spiller, som burde kunne længe sig op af sine holdkammerater, men nærmere ser ud til at trække dem op.
Det er jeg enig i. Forskellen på de to, set i det lys, er vel, at man kan have større forventninger til, at Højholt lægger på i det offensive spil. Og kravet er nok også, AT han gør det, for Ferreira er på de gode dage en formidabel oprydder, men han er ingen midtbanegeneral.
Selvfølgelig betyder de individuelle spillerkvaliteter en hel masse, men jeg synes også, det handler om, at vi ønsker at spille på en måde, som der ikke er andre af de andre tophold, som tilstræber (måske undtagen SIF, men de er jo også ved at brænde en over-max præstation af). Altså, det bold som spilles i den danske liga, det er jo ikke “vores” ideal-bold. Og vi er endnu ikke dér, hvor vi komfortabelt leverer præstationer med vores tilstræbte spillestil, som presser de andre hold. Tværtom, hvis vi ikke står på tæer, så har flere af de andre “powerfodbold”-hold nemt ved at spænde ben for os. Jeg ser på ingen måde, at vi gerne vil spille “Horsens”-bold, men så længe de andre hold har held til at bringe os ud af fatning, så kommer vi til at se sådan ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Maglau » 7. nov 2021, 19:40

R Rosenberg skrev:
7. nov 2021, 19:27
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 19:01
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Vi så hvor sårbare vi bliver defensivt uden Pedro. Han løber alt op på midten og erobrer et hav af bolde på midtbanen. Problemet er ikke Pedro eller Højholt, men at vi har en 8-10 spillere af dem med chance for reel spilletid, der kun holder niveau den ene vej.
Det er vel netop dét, der er hele humlen: At vi absolut intet har offensivt, udover Kusk. Til gengæld har vi et hav af boldflyttere og et par backs (den smule offensivt, vi har), der excellerer i dårlig teknik samt en back, der har en gedigen formnedgang.

Det er det, jeg mener med kedeligt.

Jeg håber virkelig, at Inges primære mål pt er en erstatning for Hiljemark, et par backs samt en spiller, der kan sprudle alene foran.
Trajkovski er en spiller med de individuelle kvaliteter der skal til men han har åbenbart ikke helt motivationen med herop, så jeg synes man skal se om ikke aftalen kan ophæves til jul.
Rygterne gik på at får 1 mio euro om året i Mallorca - mm de betaler hele gildet hvilket jeg tvivler så vil selv med en 70%inddækning være en kæmpe sum at spare. De vil kunne bruges meget bedre på banen til enten en general eller en spiller der kan udfordre.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af jonas386 » 7. nov 2021, 19:51

Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 19:54

jonas386 skrev:
7. nov 2021, 19:51
Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
Jo, men prøv også at se på deres spil; det er da ikke lækker fodbold, og skæbnen er sgu hård ved OB. Jeg tænker, der godt kunne have været dømt farligt spil mod BIF på deres sidste mål, sådan som en BIF-spiller kastede sig rundt i et saksespark. Måske Alexander Juul skulle have kastet sig lidt mere efter den bold, så var det blevet dømt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1546
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Stegosaurus » 7. nov 2021, 19:57

jonas386 skrev:
7. nov 2021, 19:51
Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
Okay. Ærgerligt? Vi kan jo ikke være heldige søndag efter søndag. Vi skal være yderst tilfredse med vores pointhøst. Vi har rykket os gevaldigt de sidste 9 måneder og IAO har så vidt jeg kan se ikke slagtet sparegrisen.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5375
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2021, 19:59

jonas386 skrev:
7. nov 2021, 19:51
Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
Ja, det har været noget bumpy siden vel netop BIF. Hvorfor er svært at svare på.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af jonas386 » 7. nov 2021, 20:09

Funky skrev:
7. nov 2021, 19:54
jonas386 skrev:
7. nov 2021, 19:51
Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
Jo, men prøv også at se på deres spil; det er da ikke lækker fodbold, og skæbnen er sgu hård ved OB. Jeg tænker, der godt kunne have været dømt farligt spil mod BIF på deres sidste mål, sådan som en BIF-spiller kastede sig rundt i et saksespark. Måske Alexander Juul skulle have kastet sig lidt mere efter den bold, så var det blevet dømt.
Jeg falder heller ikke på halen over Brøndby - ej heller var det min pointe. Tingene går bare stærkt begge veje, og vores ellers solide 3. plads vakler efterhånden på et noget tyndere grundlag. Også fordi, at både BIF og AGF desværre ser ud til at være vågnet op til dåd.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 20:28

jonas386 skrev:
7. nov 2021, 20:09
Funky skrev:
7. nov 2021, 19:54
jonas386 skrev:
7. nov 2021, 19:51
Det er godt nok ikke længe siden at vi havde 10 til BIF.. Ærgerlig runde
Jo, men prøv også at se på deres spil; det er da ikke lækker fodbold, og skæbnen er sgu hård ved OB. Jeg tænker, der godt kunne have været dømt farligt spil mod BIF på deres sidste mål, sådan som en BIF-spiller kastede sig rundt i et saksespark. Måske Alexander Juul skulle have kastet sig lidt mere efter den bold, så var det blevet dømt.
Jeg falder heller ikke på halen over Brøndby - ej heller var det min pointe. Tingene går bare stærkt begge veje, og vores ellers solide 3. plads vakler efterhånden på et noget tyndere grundlag. Også fordi, at både BIF og AGF desværre ser ud til at være vågnet op til dåd.
Det ville under alle omstændigheder være alt for tidligt for alle andre hold end de to øverste og nederste at føle sig sikre på en specifik placering; hvis vi kan gå på juleferie og bare regne os for relativt sikre på top-6, så er det nøgternt set mere end godkendt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar