DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Nitten » 2. nov 2019, 11:09

raekkeettre skrev:
2. nov 2019, 10:50
Stop nu med en syge debat!!! AaB ville spille kampen hvis de havde ALLE de ting som en professionelt hold skal bruge før, under og efter en kamp! De ville gøre alt for at spille den kamp. Selvfølgelig! Den kamp spilles den 27. November nu og så er den sag lukket.

PS. Jeg er lykkelig over at vi operere som et hvilken som helst top professionelt sportshold og ikke en eller anden latterlig amatør klub. Tag til USA eller England og så ville de skrige af grin over dette her bliver en debat, og ikke bare den størst selvfølgelighed at den kamp skubbes.

Hvad der kan debatteres for fremtiden er om vores materialer altid skal med holdet. Men det er 100% en cost benefit analyse der er lavet og ikke noget vi ville vide det mindste om.
Hvorfor er det en syg debat ?

Beslutning fortæller en del om AaB ledelsens tankegang nu om dage. Det Bælum udviser er ufleksibilitet, regelrethed, primadonna attitude, tøseagtig opgivelse ved lidt uplanlagte. Det havde istedet klædt at finde lidt gammeldags mandsmod, fighter instinkt og vilje frem !!!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af raekkeettre » 2. nov 2019, 12:36

Nitten skrev:
2. nov 2019, 11:09
raekkeettre skrev:
2. nov 2019, 10:50
Stop nu med en syge debat!!! AaB ville spille kampen hvis de havde ALLE de ting som en professionelt hold skal bruge før, under og efter en kamp! De ville gøre alt for at spille den kamp. Selvfølgelig! Den kamp spilles den 27. November nu og så er den sag lukket.

PS. Jeg er lykkelig over at vi operere som et hvilken som helst top professionelt sportshold og ikke en eller anden latterlig amatør klub. Tag til USA eller England og så ville de skrige af grin over dette her bliver en debat, og ikke bare den størst selvfølgelighed at den kamp skubbes.

Hvad der kan debatteres for fremtiden er om vores materialer altid skal med holdet. Men det er 100% en cost benefit analyse der er lavet og ikke noget vi ville vide det mindste om.
Hvorfor er det en syg debat ?

Beslutning fortæller en del om AaB ledelsens tankegang nu om dage. Det Bælum udviser er ufleksibilitet, regelrethed, primadonna attitude, tøseagtig opgivelse ved lidt uplanlagte. Det havde istedet klædt at finde lidt gammeldags mandsmod, fighter instinkt og vilje frem !!!
I rest my case...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 12:56

Så lignende opførsel fra Køge, havde det været den omvendte situation, ville bare være helt fint?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af MrBangDK » 2. nov 2019, 12:59

jonas386 skrev:
2. nov 2019, 12:56
Så lignende opførsel fra Køge, havde det været den omvendte situation, ville bare være helt fint?
Ja! Plain and simple
Ska' vi hak'?

Bum
Junior
Junior
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2018, 17:06

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Bum » 2. nov 2019, 13:00

Det er vist kun herinde, at denne historie endnu kører. Lad os håbe, at AaB taber til FCM i morgen - så bliver der noget nyt og aktuelt at brokke sig over.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9620
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Buzz Killington » 2. nov 2019, 13:05

jonas386 skrev:
2. nov 2019, 12:56
Så lignende opførsel fra Køge, havde det været den omvendte situation, ville bare være helt fint?
Hvad ville vi ha mistet ved det siden det skulle være så stor en uretfærdigt af aflyse en kamp der var udsat så sent? Det sker hvert år ved vintertid uden nogen bliver specielt fornærmet over det.

Seriøst, jeg kan lidt hen ad vejen forstå at det kan virke lidt fintfølende, uden dermed at være villig til at fælde dom over det. Men det virker helt absurd så højt det bliver skruet op at jeg slet ikke kan være med.

Hvad ville din anke være hvis det havde været Køge?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 13:09

Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.

Min anke mod Køge ville være, at de skal få styr på deres shit, og hvis vi (AaB) gjorde alt i vores magt for at de kunne gennemføre kampen, så skulle de tage sig sammen, og spille den kamp som var skemalagt, eller trække sig fra turneringen, hvis ikke man vil stille til kampstart. Spillerne havde deres støvler. Det meste andet kan du godt gennemføre, selvom det ikke er din yndlings Dragonball drikkedunk.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 2. nov 2019, 13:24

Bum skrev:
2. nov 2019, 13:00
Det er vist kun herinde, at denne historie endnu kører. Lad os håbe, at AaB taber til FCM i morgen - så bliver der noget nyt og aktuelt at brokke sig over.
Nej den kører i bedste velgående på nettet og de sociale medier. Der jokes selvfølgelig meget med kampen i morgen, tænk nu hvis FCM glemmer sportstapen og lidt energidrik hjemme i Herning...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 13:33

Men okay, Bælums job var vel også, at ændre AaBs image, og gøre os mere bemærkede. Et stempel som 'forkælet tudefjæs' kan selvfølgelig også noget. Virkelig flot.
Kommunikationen fra AaBs side har været helt til rotterne, og istedet har man overladt initiativet til mongolen Per Rud, der kan fremstå som den stakkels sportsdirektør, der var så klar til at please den store superligamodstander. Og AaB virker tilsvarende som en klub der har ledt efter en udvej, fordi Lucas og andre var ude med skader. Det andet med, at de ikke kunne få deres kosttilskud og sportsdrik er der åbenlyst ingen der køber. Selv hvis det er sandheden, så har man været elendig i kommunikationen, og det er nærmest endnu værre ud fra et image perspektiv.

Aflysningen er en ting, men den generelle håndtering af sagen bør få de fleste til at se advarselslamper omkring Bælums navn.
Håber han er ude til nytår.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2019, 13:47

jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 13:49

Pastorius skrev:
2. nov 2019, 13:47
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Skadessituationen. Ganske enkelt. Kaufmann er ude til FCM kampen, mon ikke han også var tvivlsom til Køge opgøret, samtidig med, at man ikke var så interesseret i, at der skulle være flere spillere tvivlsomme/trætte frem mod FCM kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Funky » 2. nov 2019, 13:52

Pastorius skrev:
2. nov 2019, 13:47
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Ja det kan sikkert blive endnu vildere, men denne tråd rummer alligevel noget af det mest vanvittige, debatsiden har kunnet byde på længe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3650
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Hovedet » 2. nov 2019, 14:09

Funky skrev:
2. nov 2019, 13:52
Pastorius skrev:
2. nov 2019, 13:47
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Ja det kan sikkert blive endnu vildere, men denne tråd rummer alligevel noget af det mest vanvittige, debatsiden har kunnet byde på længe.
Den er fantastisk denne tråd. Ikke-kampen, der bliver ved og ved og ved med at give. Ærgerligt, det er blevet hverdag igen, og vi nu skal i gang med grå opgør i Superligaen igen. Næsten det samme anti-klimaks som efter de store europæiske opgør.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af DenGamleMand » 2. nov 2019, 14:13

Jonas, du snakker om respektløshed imens du kalder Bælum for ‘et skvat’ og Per Rud for ‘mongolen’. Kan du se selv se det?

Vanvittigt tråd.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 14:15

DenGamleMand skrev:
2. nov 2019, 14:13
Jonas, du snakker om respektløshed imens du kalder Bælum for ‘et skvat’ og Per Rud for ‘mongolen’. Kan du se selv se det?

Vanvittigt tråd.
Jeg er ikke ansat i AaB. Og det er selvfølgelig ikke ok at kalde Per Rud for mongol, folk med downs kan ikke selv gøre for det, og skal selvfølgelig ikke lide under, at Per Rud er et fjols af dimensioner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Pastorius » 2. nov 2019, 14:16

jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:49
Pastorius skrev:
2. nov 2019, 13:47
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Skadessituationen. Ganske enkelt. Kaufmann er ude til FCM kampen, mon ikke han også var tvivlsom til Køge opgøret, samtidig med, at man ikke var så interesseret i, at der skulle være flere spillere tvivlsomme/trætte frem mod FCM kampen.
Men man er ligeglad med de kampe der skal spilles omkring den 27/11? Selvfølgelig havde AaB spillet den kamp hvis de kunne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af DenGamleMand » 2. nov 2019, 14:21

jonas386 skrev:
2. nov 2019, 14:15
DenGamleMand skrev:
2. nov 2019, 14:13
Jonas, du snakker om respektløshed imens du kalder Bælum for ‘et skvat’ og Per Rud for ‘mongolen’. Kan du se selv se det?

Vanvittigt tråd.
Jeg er ikke ansat i AaB. Og det er selvfølgelig ikke ok at kalde Per Rud for mongol, folk med downs kan ikke selv gøre for det, og skal selvfølgelig ikke lide under, at Per Rud er et fjols af dimensioner.
Der vandt du omtrent intet. Du plejer at debattere på et fint niveau og har ofte gode input. Men dette klæder dig ikke - synes jeg. God dag.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2019, 14:23

Pastorius skrev:
2. nov 2019, 14:16
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:49
Pastorius skrev:
2. nov 2019, 13:47
jonas386 skrev:
2. nov 2019, 13:09
Ok, det er måske bare mig, der synes det er enormt dårlig stil at spilde andres tid på den måde, herunder medrejsende fans.
Jeg ville først blive sur over det, hvis alle mulige andre hensyn end optimale forberedelser og optimal mulighed for sejr skulle vægtes højere.

Jeg er med på det er surt for fans at have taget turen derover til ingen verdens nytte, men derfra til at tro at det er nykker, eller fine fornemmelser der får AaB til at aflyse er sgu langt ude. Hvad skulle AaB's incitament til at aflyse kampen være, hvis ikke det var fordi de ikke mente at forberedelserne til kampen var uacceptable? Kan vi få nogle konspirationsteorier på banen?
Skadessituationen. Ganske enkelt. Kaufmann er ude til FCM kampen, mon ikke han også var tvivlsom til Køge opgøret, samtidig med, at man ikke var så interesseret i, at der skulle være flere spillere tvivlsomme/trætte frem mod FCM kampen.
Men man er ligeglad med de kampe der skal spilles omkring den 27/11? Selvfølgelig havde AaB spillet den kamp hvis de kunne.
Det kan vi jo konstatere at de ikke har gjort. Den kamp kunne da sagtens være spillet, hvis AaB gad. Det ville AaB ikke.
Så vidt jeg har læst mig frem til, så var den 27. valgt fordi det var det der gav bedst mening for klubbernes program. Men det er da ikke utænkeligt, at man satser på en forbedret situation på skadezfronten, måske endda med VW, Thelander og Lukas Klitten tilbage, og spillere som Abildgaard, Kasper P og Ahlmann tilbage i omdrejninger. Samtidig er kampene på hver side hhv Horsens og Hobro. Nødder der er noget nemmere at knække end FCM.

Dengamlemand: Jeg vidste ikke jeg kunne vinde noget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af sulakvelidze » 2. nov 2019, 14:32

Pastorius skrev:
2. nov 2019, 10:55
sulakvelidze skrev:
Nitten skrev:
2. nov 2019, 08:19
Kristian skrev:
1. nov 2019, 16:48
Fromthecradle skrev:
1. nov 2019, 12:55
jonas386 skrev:
1. nov 2019, 12:42


Jeg forstår ikke hvad du mener. Jeg synes det er respektløs opførsel over for modstander, medrejsende fans, hjemmefans, frivillige osv. Der er selvfølgelig situationer hvor det eneste rigtige er at aflyse en kamp, men ud fra de forklaringer der er kommet fra hhv. AaB og Køge lejren, så virker det som om man har bevidst ledt efter en udvej.
Og ja, det er da rigtigt, at tidspunktet med skader, kamp mod FCM søndag osv. ikke er det optimale, men det er forfanden vilkårene i topidræt. Jeg synes det stinker af opportunisme, og det er absolut noget af det værste jeg ved.

Jeg mener lige præcis det her:

"Jeg har i forvejen ikke for høje tanker om Bælum, mens han integritet er åbenbart heller ikke-eksisterende. Man kan selvfølgelig næppe forvente meget af folk der har været i toppen af Randstad. Men havde dog håbet på bare en smule rygrad."
Det er da helt utroligt så lavt et niveau der debatteres på i den her sag !!
Det er bare en tynd årsag bælum disker op med. Selvfølgelig kunne de da have spillet uden deres egen drikkedunke og tape hvis de ellers ville det og havde bare lidt mandsmod !!
Og bælum ? Hvad har han egentlig bidraget med indtil nu ? En flag allé !!
Man kan jo spørge sig selv, om AaB ville bede om udsættelse af en kamp i Champions League, hvis diverse udstyr sad fast i trafikken mellem hotellet og stadion i Istanbul. Eller om AaB på baggrund af kritikken oven på Køge-kampen vil gøre det samme, hvis en tilsvarende situation opstår.

Jeg tror, at svaret på begge spørgsmål er “nej”, og så blegner argumenter om kosttilskud og forberedelse til næste kamp. AaB skulle træffe et valg, og det skulle gå stærkt. Man tog den forkerte beslutning, og i en følsom verden befolket af tilhængere med kort lunte giver det nogle tæsk.
Selvfølgelig er svaret på begge spørgsmål: “ja”
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille, at AaB ville kræve en udekamp i Champions League udsat til en anden dag med den begrundelse, at kosttilskud, tape og andet i samme kaliber ikke nåede frem i tide.

"Vi ville da gerne have spillet den kamp, men når vores drikkedunke med energidrik sad fast i trafikken på vej til Bernabeu, går vi altså ikke på banen mod Real Madrid!"

Jeg tror, at Europa ville slå sig på lårene af grin, lige som tilhængere rundt omkring i Danmark gør lige nu.

Jeg er på holdet med dem, der kritiserer AaB for den her sag. Når det så er sagt, synes jeg også, det kammer lige lovligt over med harmen. Vi er jo slet ikke i kategorien for blamagen i Aarhus, da AGF ikke formåede at afvikle en pokalsemifinale efter ordnede forhold, fordi banen blev invaderet af glade tilhængere. Hvis AaB havde optrådt lige så regelret dengang, som de gjorde forleden i Køge, kunne de formentlig have krævet kampen spillet om. Heldigvis havde Allan Gaarde situationsfornemmelse nok til at lade være. Og jeg tror også, at han havde sendt holdet på banen i Køge.

Andre skandaler såsom Brøndbys pitch invasion efter en kamp mod FCK, fyrværkeri kastet mod andre tilskuere og mere af den slags, vi har set for meget af i Danmark, er dog meget større skandaler end denne. Ingen er kommet til skade, ingen er blevet snydt, HB Køge får chancen for at slå AaB igen senere. Så er det heller ikke værre!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: DBU pokalen: HB Køge - AaB, 30.10.2019

Indlæg af Danni » 2. nov 2019, 14:39

sulakvelidze skrev:
2. nov 2019, 14:32
Pastorius skrev:
2. nov 2019, 10:55
sulakvelidze skrev:
Nitten skrev:
2. nov 2019, 08:19
Kristian skrev:
1. nov 2019, 16:48
Fromthecradle skrev:
1. nov 2019, 12:55



Jeg mener lige præcis det her:

"Jeg har i forvejen ikke for høje tanker om Bælum, mens han integritet er åbenbart heller ikke-eksisterende. Man kan selvfølgelig næppe forvente meget af folk der har været i toppen af Randstad. Men havde dog håbet på bare en smule rygrad."
Det er da helt utroligt så lavt et niveau der debatteres på i den her sag !!
Det er bare en tynd årsag bælum disker op med. Selvfølgelig kunne de da have spillet uden deres egen drikkedunke og tape hvis de ellers ville det og havde bare lidt mandsmod !!
Og bælum ? Hvad har han egentlig bidraget med indtil nu ? En flag allé !!
Man kan jo spørge sig selv, om AaB ville bede om udsættelse af en kamp i Champions League, hvis diverse udstyr sad fast i trafikken mellem hotellet og stadion i Istanbul. Eller om AaB på baggrund af kritikken oven på Køge-kampen vil gøre det samme, hvis en tilsvarende situation opstår.

Jeg tror, at svaret på begge spørgsmål er “nej”, og så blegner argumenter om kosttilskud og forberedelse til næste kamp. AaB skulle træffe et valg, og det skulle gå stærkt. Man tog den forkerte beslutning, og i en følsom verden befolket af tilhængere med kort lunte giver det nogle tæsk.
Selvfølgelig er svaret på begge spørgsmål: “ja”
Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille, at AaB ville kræve en udekamp i Champions League udsat til en anden dag med den begrundelse, at kosttilskud, tape og andet i samme kaliber ikke nåede frem i tide.

"Vi ville da gerne have spillet den kamp, men når vores drikkedunke med energidrik sad fast i trafikken på vej til Bernabeu, går vi altså ikke på banen mod Real Madrid!"

Jeg tror, at Europa ville slå sig på lårene af grin, lige som tilhængere rundt omkring i Danmark gør lige nu.

Jeg er på holdet med dem, der kritiserer AaB for den her sag. Når det så er sagt, synes jeg også, det kammer lige lovligt over med harmen. Vi er jo slet ikke i kategorien for blamagen i Aarhus, da AGF ikke formåede at afvikle en pokalsemifinale efter ordnede forhold, fordi banen blev invaderet af glade tilhængere. Hvis AaB havde optrådt lige så regelret dengang, som de gjorde forleden i Køge, kunne de formentlig have krævet kampen spillet om. Heldigvis havde Allan Gaarde situationsfornemmelse nok til at lade være. Og jeg tror også, at han havde sendt holdet på banen i Køge.

Andre skandaler såsom Brøndbys pitch invasion efter en kamp mod FCK, fyrværkeri kastet mod andre tilskuere og mere af den slags, vi har set for meget af i Danmark, er dog meget større skandaler end denne. Ingen er kommet til skade, ingen er blevet snydt, HB Køge får chancen for at slå AaB igen senere. Så er det heller ikke værre!
Hvis AaB uforskyldt ikke havde deres trøjer blandt andet til en udekamp i Champions League, tror jeg ikke det ville være nødvendigt at bede om udsættelse, det ville UEFA have sørget for helt af sig selv. De er om nogen meget regelrettet ift. korrekt afvikling af kampene og især hvad sponsorer angår. Men det her er så også lidt irrelevant sammenligning.
Længe leve arbejderklassen!

Besvar