Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. aug 2021, 18:24

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
22. aug 2021, 17:45
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Hvis de ikke er i form endnu er det Cifuentes ansvar. Punktum.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2021, 18:26

Buzz Killington skrev:
22. aug 2021, 18:24
Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
22. aug 2021, 17:45
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Hvis de ikke er i form endnu er det Cifuentes ansvar. Punktum.
Enig. Og derfor håber jeg virkelig også, at det er et fokusområde. For når der er gas på ballonen, er vi virkelig gode pt. Den ballon bliver bare alt for hurtigt slatten som et brugt kondom i Kildeparken.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 22. aug 2021, 18:31

Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.


Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:35

Buzz Killington skrev:
22. aug 2021, 18:24
Hvis de ikke er i form endnu er det Cifuentes ansvar. Punktum.
Tootles afgang skyldes nok også, at man mener at den fysiske træning ikke har været kompetent nok.

Den dårlige kultur lader der heldigvis til at være rettet op på. Særligt på fight er det her et helt andet fodboldhold end han overtog.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 22. aug 2021, 18:36

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 18:14
doukas skrev:
22. aug 2021, 18:05
Hahaha - dårlig træningskultur under Friis? Det er vist første gang man har hørt det, men du misser jo også sjældent en chance for at sparke på Friis, Børsting, MC og hvem du nu ellers synes er trælse ude i AaB.

Det er vel nærmest kun i Tyskland, at der er tradition for at træne 2 gange dagligt, og noget de f.eks ikke kunne finde på i England. Så nej, et dagligt træningspas er på ingen måde et udtryk for dårlig træningskultur.

I forhold til kampen, så var Pallesen god i 1.halvleg sammen med Pedro (som dog kom i problemer da hans midtbanemakker blev skiftet ud i 2 halvleg). Også plusser til Hagelskjær og Marakic, som gjorde det han var købt ind til.

De store skuffelser var Børsting/Ahlmann, Prip og Kusk. Fossum fik ikke meget rum at arbejde i, så det blev en usynlig kamp fra hans side.
Det er lidt sørgeligt, at du har så travlt med mine indlæg. Hvis mine indlæg trigger dig, hvad holder dig så fra at levere et sagligt modsvar fremfor at blive personlig?

Mig bekendt blev begge assistenter fyret under Friis pga. kritik fra spillerne af træningsmiljøet, flere af de tidligere spillere (Würtz og Risgård) var ude med kritik af træningsmentaliteten under bl.a. Wieghorst, spillernes kritik under Friis gik på noget af det samme ifølge forlydender herinde.

AaB gik åbenlyst efter en træner der stiller større krav til spillerne, så noget tyder på at de har set det samme. At der var en usund kultur i AaB.
Så det du siger, er at der var forlydende på herinde på, at der var en dårlig træningskultur under Friis? Det mindes jeg ikke, og jeg synes det er dårlig stil at gøre det til en ophøjet sandhed, når det ikke bygger på andet. Det har ikke på noget tidspunkt være fremme i pressen at det skulle være et issue og jeg har heller aldrig hørt det fra anden hånd.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:37

Funky skrev:
22. aug 2021, 18:31
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Forsinker vi hans udvikling? Kontraktudløb til MC, og han kan overtage hans rolle som førstereserve. Han virker stadig som en noget ufærdig spiller, hvilket Yankee’s stats efter sidste kamp også understregede.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 22. aug 2021, 18:42

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 18:37
Funky skrev:
22. aug 2021, 18:31
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Forsinker vi hans udvikling? Kontraktudløb til MC, og han kan overtage hans rolle som førstereserve. Han virker stadig som en noget ufærdig spiller, hvilket Yankee’s stats efter sidste kamp også understregede.
Njaeh, måske ikke, jeg tror dog på, han lærer mest ved at spille, og hans præstationer er vel dér, hvor man er nødt til at overveje det grundigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:42

doukas skrev:
22. aug 2021, 18:36
Så det du siger, er at der var forlydende på herinde på, at der var en dårlig træningskultur under Friis? Det mindes jeg ikke, og jeg synes det er dårlig stil at gøre det til en ophøjet sandhed, når det ikke bygger på andet. Det har ikke på noget tidspunkt være fremme i pressen at det skulle være et issue og jeg har heller aldrig hørt det fra anden hånd.
Friis’ assistenter blev fyret, og Friis erkendte selv at der også blev stillet spørgsmålstegn ved ham undervejs.
Men han lyver nok også…
Tror du de blev fyret fordi de tog for meget salat i kantinen? Det handlede om en useriøs træningskultur.

Augu og Würtz blev sat ind for at stramme op.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 22. aug 2021, 18:43

Funky skrev:
22. aug 2021, 18:31
Imens vi diskuterer træningsmængde i AaB kan man høre ham tossekommentatoren udlægge teksten i Viborg-AGF. En kamp hvor man må sige, Viborgs nye nigerianer, som netop har scoret til 0-2, ser særdeles spændende ud.
Lokummet må efterhånden brænde under den gode David Nielsen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2021, 18:43

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 18:37
Funky skrev:
22. aug 2021, 18:31
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Forsinker vi hans udvikling? Kontraktudløb til MC, og han kan overtage hans rolle som førstereserve. Han virker stadig som en noget ufærdig spiller, hvilket Yankee’s stats efter sidste kamp også understregede.
Lyder som en fornuftig løsning. Og nej, man forsinker ikke en ung spillers udvikling ved ikke at lade ham være fast starter.
Vi mangler virkelig en chef på den midtbane. En Hilje/Ståle-type, der kan fordele bolde, holde på bolde, være forudseende, lede og fordele.
Det er pt holdets største mangel - ikke højre back længere.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af doukas » 22. aug 2021, 18:44

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 18:42
doukas skrev:
22. aug 2021, 18:36
Så det du siger, er at der var forlydende på herinde på, at der var en dårlig træningskultur under Friis? Det mindes jeg ikke, og jeg synes det er dårlig stil at gøre det til en ophøjet sandhed, når det ikke bygger på andet. Det har ikke på noget tidspunkt være fremme i pressen at det skulle være et issue og jeg har heller aldrig hørt det fra anden hånd.
Friis’ assistenter blev fyret, og Friis erkendte selv at der også blev stillet spørgsmålstegn ved ham undervejs.
Men han lyver nok også…
Tror du de blev fyret fordi de tog for meget salat i kantinen? Det handlede om en useriøs træningskultur.

Augu og Würtz blev sat ind for at stramme op.
Igen, kan du henvise til andre end dig selv?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:44

Funky skrev:
22. aug 2021, 18:42
Njaeh, måske ikke, jeg tror dog på, han lærer mest ved at spille, og hans præstationer er vel dér, hvor man er nødt til at overveje det grundigt.
Det er en balancegang. På den ene side tror jeg ikke han er den nye Oliver Abildgaard, på den anden side så har han mere i sig end mange andre AaB-“talenter” på central midt, der oftest har vist sig ikke at have et særligt højt niveau.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 22. aug 2021, 18:51

jonas386 skrev:
22. aug 2021, 17:57
Så kampen på en stærkt solramt skærm, så fik ikke så meget ud af selve spillet. Men et enkelt point imod Randers i nuværende forfatning er isoleret set rigtig fint.

Hvad skete der med Børsting da han gik ud?

Cifuentes har fået os fint i gang, men han skal altså have en central midt og en offensiv spiller mere, hvis vi har ambitioner om det mindste i denne sæson. Nu må Inge på banen og give Marti de forudsætninger der behøves for at præstere
Jeg er enig men det forudsætter at IAO har noget at handle for. Kan godt frygte at der kun er et lille transferbudget tilbage at gøre godt med hvilket også hænger sammen med at vi har solgt for 0 kr. hidtil i dette vindue

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 18:54

doukas skrev:
22. aug 2021, 18:44
Igen, kan du henvise til andre end dig selv?
Der blev bragt flere artikler om det.
Hvor Friis erkender, at der nok også har været stillet spørgsmålstegn ved ham. Man nøjedes så med i første omgang at fyre assistenterne, der var blevet lige vel egenrådige.

Det handlede om træningsmiljøet, og var en kritik der har runget internt i AaB siden Kent hoppede fra skuden.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3901
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Gentleman Finn » 22. aug 2021, 18:55

Der er ofte fokus på pølerens teknik, tror han blev lidt ramt på selvtilliden efter sidste kamp og de udtalelser etc, så han skal lige samles op igen. Han er stadig vigtig for vores hold, fordi han bidrager med noget fysik som vi kan komme til at mangle i dele af kampen.

Der var et par stykker der gik ud med skade i dag, var der nogle af dem der så alvorlige ud? Eller var det blot slagskader? Granli har tidligere døjet en del så ham frygter man mest.

Randers er svære at spille imod for stort set alle hold, de har så også svært ved at afgøre deres kampe og producere chancer. Minder lidt om det agf der kort var med i toppen for et par sæsoner siden. De havde overtaget men vi kan godt være tilfreds med det ene point på en dag, hvor vi mødte et hold der har en stil vi har kæmpet med de sidste par sæsoner, der var ingen rytme i kampen som sædvanligt mod dem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 19:01

Fuldstændig vildt på lægterne i dag. Fortsætter vi trenden, så kan det vel blive den halvsæson med bedst fremmøde på udebane, i noget der ligner 10 år.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af gravballe » 22. aug 2021, 19:02

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
22. aug 2021, 17:45
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under Kenth

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 22. aug 2021, 19:08

gravballe skrev:
22. aug 2021, 19:02
Julgranen skrev:
22. aug 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
22. aug 2021, 17:45
Var der andre, der hørte kommentator nævne noget med, at Cifuentes var chokeret over, at spillerne ikke magtede to træningspas om dagen eller noget i den dur?
Mon ikke der blot var tale om det store interview fra sidste uge, hvor han udtalte at han var overrasket over, at spillerne ikke var vant til at træne 2 gange om dagen da han ankom?

Det siger jo lidt om den dårlige træningskultur, som fik lov at fortsætte under Friis, og som var et udtalt problem i AaB under flere år.
Jeg er da ret sikke på man har haft 2 trænings pas i AaB før I tiden? Under Erik hamren og kunne da ikke forstille mig man kun havde et under Kenth
Altså, allerede da man byggede BB-huset, var det netop, så spillerne havde værelser, hvor de kunne hvile mellem træninger.
Så den med ét teæningspas om dagen er vist en røver.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14891
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 22. aug 2021, 19:08

Julgranen skrev:
22. aug 2021, 18:37
Funky skrev:
22. aug 2021, 18:31
Ja, kampen i dag indikerede nok, at Højholt ikke er helt klar til at erobre spillet, når man er oppe imod en top-6 modstander. Men omvendt, hvor meget kan vi klare at forsinke hans udvikling?
Forsinker vi hans udvikling? Kontraktudløb til MC, og han kan overtage hans rolle som førstereserve. Han virker stadig som en noget ufærdig spiller, hvilket Yankee’s stats efter sidste kamp også understregede.
Enig. Vi gør hverken os selv eller Malthe en tjeneste ved at "forære" ham en fast plads på nuværende tidspunkt. Han er godt på vej og skal bare klø på, men han har også stadig meget der skal forbedres. Det skal være en balance at få spilletiden på førsteholdet men også ro til træning til at arbejde på at blive bedre, fremfor hele tiden at træne næste kamp. Vi SKAL have en dygtig midtbanespiller ind, der kan gøre os bedre på bolden. Det vil gøre os så meget bedre. Og Malthe skal nok få spilletid, hvis han gør sig selv god nok, ligesom at der jo vil komme rotering, karantæner og/ellers skader der kan give ham chancen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Randers FC - AaB 22/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 22. aug 2021, 19:14

Efter i dag hedder den altså 3 nederlag i de 17 kampe, der er spillet siden vi indledte nedrykningsspillet.

Det er en fin statistik.

Besvar