Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 26. sep 2021, 22:30

Pollack2 skrev:
26. sep 2021, 22:23
Funky skrev:
26. sep 2021, 21:44
Lyfe skrev:
26. sep 2021, 21:41
Funky skrev:
26. sep 2021, 21:19
Jeg synes faktisk ikke, der er grund til at være for kritisk overfor Prica. Han er bare ikke type-castet til denne kamp, og så skal vi også huske, at vi netop talte om, at der også blev begået mord ustraffet på Makaric i kampene. Og det er ved at være et tema i alle kampe, synes jeg. Har dommerne besluttet sig for at give forsvarsspillerne meget mere license to kill?
Hvilken kamp synes du Prica har været god i?
Ja jeg husker da en kamp, hvor knægten scorede to fine kasser…
Der er da i den grad grund til at være kritisk over for Prica - ikke så meget på hans samlede slutprodukt pt, da han er ung - men på det talent man håber, han vil udvikle, og det er meget svært at få øje på. Han har ingen fart, mangler spilforståelse og viser ikke særlig god teknik. I stedet forsøger han tit det meget svære eller spektakulære - det virker nærmest umodent. Han er købt som udviklingsspiller, men så skal der saftsusme også være noget at udvikle på - ellers skal vi satse på en anden.
Jeg synes egentlig, han i et par aktioner fik vist lidt mere speed, end jeg har set fra ham før. Og denne kamp var formstøbt til at få ham til at se dårlig ud. Det kan ramme de fleste spillere. Makaric skal jo heller ikke bedømmes på sprinterdueller.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 27. sep 2021, 09:03

Skuffende nederlag men desværre er der ikke så meget at sige til at Brøndby IF vandt kampen. En gennemført ringe kamp hvor vi dog stod fint på banen men offensivt havde vi store problemer, vi er farlige på dødbolde men det holder ikke at vi har det så svært i etableret spil.

Virkelig træls at vi forsømte muligheden for at slå et ordentligt hul ned til 4. pladsen :@

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Kenneth K » 27. sep 2021, 09:20

En kollektivt rimelig sløj indsats, der minder én om, at træerne trods alt ikke gror ind i himlen. Måske et lille wake-up call, som det ikke er utalt negativt, at vi får. Der skal mere fokus til ovre hele linjen, hvis vi vil være med deroppe, hvor der spilles om medaljer. Lad os håbe, at den nu er sevet ind.

Omvendt var vi, selvom vi var kollektivt sløje, ikke langt fra at hive point med hjem og det fortjener holdet trods alt lidt cadeua for. Brøndby har desværre bare ligaens (måske) farligste angriber, og det blev udslagsgivende for at Brøndby fik alle tre point, og at vi ikke fik fedtet en ægte topholdsremis hjem på en dårlig dag.

Fundamentet er stadig stærkt og vi har stadig god grund til at være optimistiske på vegne af AaB anno 21/22.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Gnu » 27. sep 2021, 09:29

Lyfe skrev:
26. sep 2021, 20:51
Skulle vi tabe en kampe så var brøndby den bedste for os... selvom jeg hader de fucking bistandsklienter meeen moralmæssigt osv så var det bedre og tabe denne kamp en end af de sidste par stykker eller de næste 2.
Måske var det sundt nok for os at få et nederlag og indse at træerne ikke vokser ind i himlen uden held og knofedt.
Det havde da været meget bedre med en sejr.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 27. sep 2021, 09:40

Lad os nu lige huske, at det altså var en kamp, der LET kunne være endt 1-1, hvis ikke Rinne havde lavet en af sine sjældne fejl. Brøndby var jo ikke super-farlige heller.

Men mere ærgerligt, end at vi mister et enkelt point er, at Brøndby får tre.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 27. sep 2021, 09:45

Gnu skrev:
27. sep 2021, 09:29
Lyfe skrev:
26. sep 2021, 20:51
Skulle vi tabe en kampe så var brøndby den bedste for os... selvom jeg hader de fucking bistandsklienter meeen moralmæssigt osv så var det bedre og tabe denne kamp en end af de sidste par stykker eller de næste 2.
Måske var det sundt nok for os at få et nederlag og indse at træerne ikke vokser ind i himlen uden held og knofedt.
Det havde da været meget bedre med en sejr.
Ja, selvfølgelig. Om det er til at leve med, afhænger af hvor hurtigt vi er tilbage på sporet.

Det er ikke helt uventet vi rendte ind i et nederlag. Jeg synes ikke der var så stor forskel på denne kamp og så mange af de andre vi har spillet. Der *er* problemer i vores spil, og har været der hele sæsonen. Det er skrøbeligt.

Jeg forstå ikke helt at vi er så hårde ved Prica. Når han trækker ud på fløjen, så kommer han godt med i spillet, men han bliver aldrig god til at spille med ryggen. mod målet. Han er klart den spiller i klubben med de skarpeste afslutninger, men det bliver aldrig godt hvis han skal spille angriber på toppen. Han vil være klart stærkeste i en 4-3-3 i højre side som han også har vist lidt af tidligere, men det bliver - selvfølgelig - ikke ham der kommer til at redde os ene mand.

Vi spillede 1. halvleg klogt, og Brøndby var helt ufarlige. Ambitioner er fint, men det var vores ambitioner om at sætte os mere på kampen fra starten af 2. halvleg, der kostede sejren. BIF er dødsens farlige, hvis man kommer for langt frem, og ikke holder ordenligt fast på bolden.

Jeg håber kampen bliver startskuddet til at Marti igen begynder at skifte formation (og startopstilling) en gang imellem. Der er en hårfin balance mellem kontinuitet og stilstand, men jeg synes vi i de sidste par kampe har lænet os lidt op ad det sidste.

Endelig er jeg noget skuffet over Trajkovski. En ting er at det heller ikke var ham der kunne vende tingene mod Brøndby, men mest skuffet er jeg nok over at han ikke er så klokkeklar en forstærkning at han som det naturligste i verden havde været en del af startopstillingen. Det tyder på at han heller ikke til træning bare brænder igennem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 802
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Dennis Nielsen » 27. sep 2021, 09:53

Funky skrev:
26. sep 2021, 22:30
Pollack2 skrev:
26. sep 2021, 22:23
Funky skrev:
26. sep 2021, 21:44
Lyfe skrev:
26. sep 2021, 21:41
Funky skrev:
26. sep 2021, 21:19
Jeg synes faktisk ikke, der er grund til at være for kritisk overfor Prica. Han er bare ikke type-castet til denne kamp, og så skal vi også huske, at vi netop talte om, at der også blev begået mord ustraffet på Makaric i kampene. Og det er ved at være et tema i alle kampe, synes jeg. Har dommerne besluttet sig for at give forsvarsspillerne meget mere license to kill?
Hvilken kamp synes du Prica har været god i?
Ja jeg husker da en kamp, hvor knægten scorede to fine kasser…
Der er da i den grad grund til at være kritisk over for Prica - ikke så meget på hans samlede slutprodukt pt, da han er ung - men på det talent man håber, han vil udvikle, og det er meget svært at få øje på. Han har ingen fart, mangler spilforståelse og viser ikke særlig god teknik. I stedet forsøger han tit det meget svære eller spektakulære - det virker nærmest umodent. Han er købt som udviklingsspiller, men så skal der saftsusme også være noget at udvikle på - ellers skal vi satse på en anden.
Jeg synes egentlig, han i et par aktioner fik vist lidt mere speed, end jeg har set fra ham før. Og denne kamp var formstøbt til at få ham til at se dårlig ud. Det kan ramme de fleste spillere. Makaric skal jo heller ikke bedømmes på sprinterdueller.
Prica gør det sværere, end det skal gøres. Han kommer til at se dum og klodset ud i en del situationer. Han vil for meget og kan for lidt.

Tilbage til de simple aktioner og få styr på dem. Når det er på plads, så kan han afprøve mere komplicerede ting.

Spritten
2. div
2. div
Indlæg: 111
Tilmeldt: 5. jul 2016, 23:47

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Spritten » 27. sep 2021, 10:55

En ting jeg virkelig bider mærke i fra stadion i går, er at vi mangler så meget fart i holdet. Hver gang vi erobrer bolden og prøver at kigge fremad, ender det som regel med en aflevering til siden eller tilbage igen, netop fordi vi ikke har en dybdeløber med fart, som kan strække deres hold.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 27. sep 2021, 10:59

Spritten skrev:
27. sep 2021, 10:55
En ting jeg virkelig bider mærke i fra stadion i går, er at vi mangler så meget fart i holdet. Hver gang vi erobrer bolden og prøver at kigge fremad, ender det som regel med en aflevering til siden eller tilbage igen, netop fordi vi ikke har en dybdeløber med fart, som kan strække deres hold.
100p enig. Der gjorde Prica virkelig ingen forskel. Tror nærmest ikke der findes et langsommere hold i ligaen end os. Ikke engang på kanterne har vi fart som en spidskompetence
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2021, 11:13

Spritten skrev:
27. sep 2021, 10:55
En ting jeg virkelig bider mærke i fra stadion i går, er at vi mangler så meget fart i holdet. Hver gang vi erobrer bolden og prøver at kigge fremad, ender det som regel med en aflevering til siden eller tilbage igen, netop fordi vi ikke har en dybdeløber med fart, som kan strække deres hold.
Den er lidt fortærsket, den dybdeløber-kliche. I en opstilling som vores, så er det f.eks. backs der skal tage de dybe løb.
Desuden kræver det at vi har spillere der kan lave de pasninger. Bortset fra spillere som Kusk og Fossum og til dels Hagelskjær, så skorter det på folk der kan slå hårde, præcise bolde i længderetningen - eller som flade stikninger.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 27. sep 2021, 11:21

Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 27. sep 2021, 12:35

R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 11:21
Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Altså lignede det ikke "bare" et hårdt slag på hoften? Forhåbentlig ikke værre, end at han er klar til næste kamp.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af gravballe » 27. sep 2021, 12:40

BoT skrev:
27. sep 2021, 12:35
R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 11:21
Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Altså lignede det ikke "bare" et hårdt slag på hoften? Forhåbentlig ikke værre, end at han er klar til næste kamp.
Samme lignede hiljemark jo

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 27. sep 2021, 12:58

Pastorius skrev:
27. sep 2021, 09:45
Gnu skrev:
27. sep 2021, 09:29
Lyfe skrev:
26. sep 2021, 20:51
Skulle vi tabe en kampe så var brøndby den bedste for os... selvom jeg hader de fucking bistandsklienter meeen moralmæssigt osv så var det bedre og tabe denne kamp en end af de sidste par stykker eller de næste 2.
Måske var det sundt nok for os at få et nederlag og indse at træerne ikke vokser ind i himlen uden held og knofedt.
Det havde da været meget bedre med en sejr.
Ja, selvfølgelig. Om det er til at leve med, afhænger af hvor hurtigt vi er tilbage på sporet.

Det er ikke helt uventet vi rendte ind i et nederlag. Jeg synes ikke der var så stor forskel på denne kamp og så mange af de andre vi har spillet. Der *er* problemer i vores spil, og har været der hele sæsonen. Det er skrøbeligt.

Jeg forstå ikke helt at vi er så hårde ved Prica. Når han trækker ud på fløjen, så kommer han godt med i spillet, men han bliver aldrig god til at spille med ryggen. mod målet. Han er klart den spiller i klubben med de skarpeste afslutninger, men det bliver aldrig godt hvis han skal spille angriber på toppen. Han vil være klart stærkeste i en 4-3-3 i højre side som han også har vist lidt af tidligere, men det bliver - selvfølgelig - ikke ham der kommer til at redde os ene mand.

Vi spillede 1. halvleg klogt, og Brøndby var helt ufarlige. Ambitioner er fint, men det var vores ambitioner om at sætte os mere på kampen fra starten af 2. halvleg, der kostede sejren. BIF er dødsens farlige, hvis man kommer for langt frem, og ikke holder ordenligt fast på bolden.

Jeg håber kampen bliver startskuddet til at Marti igen begynder at skifte formation (og startopstilling) en gang imellem. Der er en hårfin balance mellem kontinuitet og stilstand, men jeg synes vi i de sidste par kampe har lænet os lidt op ad det sidste.

Endelig er jeg noget skuffet over Trajkovski. En ting er at det heller ikke var ham der kunne vende tingene mod Brøndby, men mest skuffet er jeg nok over at han ikke er så klokkeklar en forstærkning at han som det naturligste i verden havde været en del af startopstillingen. Det tyder på at han heller ikke til træning bare brænder igennem.
Jeg synes heller ikke, Prica var den store synder i går. Som sagt fik han en opgave, han slet ikke er stærkest i.
Hvilke skift i formation og startopstilling kunne du tænke dig?
Jeg er enig i, at Trajkovski ikke har gjort en hel masse væsen af sig endnu. Er der folk som følger træningerne, som kan sige lidt om, hvad han viser dér?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Gnu » 27. sep 2021, 13:08

BoT skrev:
27. sep 2021, 12:35
R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 11:21
Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Altså lignede det ikke "bare" et hårdt slag på hoften? Forhåbentlig ikke værre, end at han er klar til næste kamp.
Så er han nok ude i fire-seks måneder.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 27. sep 2021, 14:11

BT har Granli og Højholt som AaB's bedste. Fin kamp igen af unge Højholt, der i hvert fald i denne kamp overstrålede Pedro.

Han får mere og mere ro ind i sit spil. Fint trænerarbejde, og kredit til Højholt for at arbejde hårdt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 27. sep 2021, 17:35

BoT skrev:
27. sep 2021, 12:35
R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 11:21
Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Altså lignede det ikke "bare" et hårdt slag på hoften? Forhåbentlig ikke værre, end at han er klar til næste kamp.
Hårdt slag på hoften - den skurer i ørerne.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1039
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Mephisto2 » 27. sep 2021, 18:37

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 70625?s=21

Vel ikke noget ufortjent nederlag…

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5379
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 27. sep 2021, 18:58

Mephisto2 skrev:
27. sep 2021, 18:37
https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 70625?s=21

Vel ikke noget ufortjent nederlag…
Fortjent eller ikke fortjent (betvivler, at man overhovedet kan tale om det i fodbold), så gjorde vi i hvert fald ikke noget, der berettigede til mere end vores ene mål.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4774
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB 26/09/21 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 27. sep 2021, 18:59

R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 17:35
BoT skrev:
27. sep 2021, 12:35
R Rosenberg skrev:
27. sep 2021, 11:21
Nogen med news om Makaric, tilstand og omfang?
Altså lignede det ikke "bare" et hårdt slag på hoften? Forhåbentlig ikke værre, end at han er klar til næste kamp.
Hårdt slag på hoften - den skurer i ørerne.
Yes fodboldinvalid - han kan lige så godt starte ansøgningen hos forsikringen ni :P
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar