Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af BoT » 8. apr 2013, 12:35

@sulakvelidze
Problemet med flere hold i superligaen er dog også, at der så vil være væsentlig flere hold til at deles om de tv-penge, der lige nu er en af klubbernes væsentligste indtægtskilder. Og for nogle klubber, der ligger i det samme geografiske område, vil der blive større konkurrence om de sparsomme sponsorkroner, som j oi høj grad er centreret omkring superligaen.

Jeg er dog enig i, at man en gang imellem som tilskuer kunne tænke sig at se nogle flere forskellige hold på stadion, og desuden kunne man vel antage, at der ville blive mindre risiko for nedrykning til AaB..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Yankee » 8. apr 2013, 14:26

JLB skrev: Hen henviste til økonomien for flere år siden, mens du henviser til økonomien nu. I har sikkert begge ret, i og med, at der for år siden ikke var voldsomt mange penge i UEFA Cupen, medmindre man kom hele vejen til gruppespil og trak nogle attraktive hold. Det udtalte Lynge, om det var i et interview eller et foredrag, det kan jeg ikke huske.

Efter ændringen til Europa League er økonomien for de deltagende blevet forbedret væsentligt, men jeg tror stadig, at man skal nå hele vejen til gruppespillet, før end det kan mærkes på AaB's økonomi, uagtet hvor elendig den er
Du har helt ret. Jeg er simpelthen bare fortørnet over denne insinuation fra forrige side i tråden:
634 skrev:En anden årsag til pointkrise er nok også, at der ikke er råd til deltagelse i europæiske kampe, samt al polemikken med feriepengesagen.
Skulle Lynge eller bestyrelsen have bedt spillerne om at tabe fordi vi ikke har råd til en kvalkamp i Georgien? Det er så groft og fordummende, at jeg ikke kan lade det side overhørigt.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af 634 » 8. apr 2013, 15:24

Yankee skrev:
JLB skrev:
Lynge sagde selv tidligere, at Europa Cuppen ikke gav nævneværdigt, selv med gruppespil. Dette er blevet ændret væsentligt, siden omdøbningen til Europa League, hvor der også er kommet flere penge til de deltagende hold. I Europa Cuppen skulle man gå videre fra gruppen, før end man tjente +5mio kr, i forhold til alle de ekstra udgifter der er, eksempelvis rejser, hoteller, spiller bonusser, mm
Jeg forstår slet ikke dit indlæg? Der har aldrig været en turnering, der hed Europa Cup? Den hed UEFA Cup, og kun i de sidste to sæsoner havde man et gruppespil. Vores UEFA Cup-deltagelse i 2008 var ihvertfald en pæn økonomisk gevinst.

Under alle omstændigheder er der flere penge i Europa League idag, og det er fuldstændig absurd at påstå at potentielle rejseomkostninger skulle hænge sammen med vores ringe pointhøst, som 634 gør det. Det synes jeg er for langt ude.
Før Champions League startede var der to europæiske turneringer. Det var Europa Cup for mesterhold og Europa Cup for pokalvindere.
Det jeg mener med manglende økonomi er mest, at truppen er smal og meget med unge spillere, som vil koste i den hjemlige turnering, hvis de skal spille en del europæiske kampe, og jeg kan altså ikke se AaB have økonomi til at forstærke sig i sommer pausen, heller ikke selv om der er europæiske kampe i kalenderen.
Næste sæson skal nedrykning frem for alt undgåes, og se hvordan Horsens har det nu.
Som jeg husker det har AaB ligenu 19 kontraktspillere + Due og Kayke og nogle U19 spillere som nok kommer på kontrakt, men det vil koste en del point i hjemlig liga, hvis der kommer store udfordringer i Europa, og nej det er ikke fordummende, men derimod eftertænksomt.
Hvis der trækkes et hold fra Tyskland, vil der sikkert blive meget gode penge i det, men mange andre kan også give et samlet underskud, og som jeg ser det tillader egenkapitalen ikke underskudsgivende aktiviteter.
Jeg frygter også en ny Chanko på kontrakt til at holde bredden i truppen, men man kan jo også håbe på en Lindstrøm.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af Maglau » 8. apr 2013, 15:36

634 skrev:
Yankee skrev:
JLB skrev:
Lynge sagde selv tidligere, at Europa Cuppen ikke gav nævneværdigt, selv med gruppespil. Dette er blevet ændret væsentligt, siden omdøbningen til Europa League, hvor der også er kommet flere penge til de deltagende hold. I Europa Cuppen skulle man gå videre fra gruppen, før end man tjente +5mio kr, i forhold til alle de ekstra udgifter der er, eksempelvis rejser, hoteller, spiller bonusser, mm
Jeg forstår slet ikke dit indlæg? Der har aldrig været en turnering, der hed Europa Cup? Den hed UEFA Cup, og kun i de sidste to sæsoner havde man et gruppespil. Vores UEFA Cup-deltagelse i 2008 var ihvertfald en pæn økonomisk gevinst.

Under alle omstændigheder er der flere penge i Europa League idag, og det er fuldstændig absurd at påstå at potentielle rejseomkostninger skulle hænge sammen med vores ringe pointhøst, som 634 gør det. Det synes jeg er for langt ude.
Før Champions League startede var der to europæiske turneringer. Det var Europa Cup for mesterhold og Europa Cup for pokalvindere.
.
Det er ikke den hele sandhed, der var tre: Mesterholdenes turnering, Uefa Cuppen og Pokalvindernes. Såvidt jeg husker blev Mesterhold og pokalvindernes afgjort i en finalekamp, hvorimod uefacuppen blev afgjort over to kampe.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Esbjerg fb - AaB, 2. Påskedag d. 1. april 2013

Indlæg af 634 » 8. apr 2013, 15:43

Maglau skrev:
634 skrev:
Yankee skrev:
JLB skrev:
Lynge sagde selv tidligere, at Europa Cuppen ikke gav nævneværdigt, selv med gruppespil. Dette er blevet ændret væsentligt, siden omdøbningen til Europa League, hvor der også er kommet flere penge til de deltagende hold. I Europa Cuppen skulle man gå videre fra gruppen, før end man tjente +5mio kr, i forhold til alle de ekstra udgifter der er, eksempelvis rejser, hoteller, spiller bonusser, mm
Jeg forstår slet ikke dit indlæg? Der har aldrig været en turnering, der hed Europa Cup? Den hed UEFA Cup, og kun i de sidste to sæsoner havde man et gruppespil. Vores UEFA Cup-deltagelse i 2008 var ihvertfald en pæn økonomisk gevinst.

Under alle omstændigheder er der flere penge i Europa League idag, og det er fuldstændig absurd at påstå at potentielle rejseomkostninger skulle hænge sammen med vores ringe pointhøst, som 634 gør det. Det synes jeg er for langt ude.
Før Champions League startede var der to europæiske turneringer. Det var Europa Cup for mesterhold og Europa Cup for pokalvindere.
.
Det er ikke den hele sandhed, der var tre: Mesterholdenes turnering, Uefa Cuppen og Pokalvindernes. Såvidt jeg husker blev Mesterhold og pokalvindernes afgjort i en finalekamp, hvorimod uefacuppen blev afgjort over to kampe.
Korrekt, jeg var i tvivl om det med Uefa cuppen, og undlod at skrive om det. Begge finalister havde en finale hjemme imod hinanden i Uefa cuppen.

Besvar