Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 11:08

FlemmingG skrev:
19. jul 2021, 08:27
Der er helt klart en del spillere som har løftet sig under Cifuentes, bl.a. Pallesen.
I dagens Nordjyske sender vores træner også pænt med roser til den nok mest udskældte mand herinde Magnus. Han udtaler at MC er en meget klog spiller som evner at spille hurtigt!!
Sidstnævnte har jo været den primære grund til at de fleste herinde har kritiseret ham - ifølge os er han for langsom i tanke og handling. Måske han ikke er så dårlig igen som vi vil gøre ham til
Disclaimer: Jeg tager i det følgende ikke stilling til MC, men til udsagnet fra Cifuentes.

Det er godt, at Cifuentes er så god til at rose sine spillere og tale dem op i pressen. Det synes jeg, er en herlig fornyelse, at han nævner enkelte præstationer og ikke, som de fleste trænere bare kører den sædvanlige med holdet.
Det er noget, der også virker stærkt psykologisk. Og hele Cifuentes mandskabsbehandling kan sagtens være et stærkt element i MC's opblomstring.

Nogen gange kan det dog også kamme lidt over, som fx her med hurtigheden.
Altså, medmindre alle brugere herinde, alle fodboldeksperter og mange andre er komplet blinde, og Cifuentes kan se noget, ingen andre kan se, så er det jo ret evident, at hurtighed ikke just hverken er eller nogensinde har været MC's force - snarere en akilleshæl.

Men grundlæggende er det dybt behageligt at se, hvor meget en spiller egentlig kan rykke sig med den rette træner og coaching. Og det er MC's kvantespring de senere måneder jo et levende bevis på - det er yderst glædeligt med hans udvikling.
Ædruelighedens stemme

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Fromthecradle » 19. jul 2021, 11:19

R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 11:08
FlemmingG skrev:
19. jul 2021, 08:27
Der er helt klart en del spillere som har løftet sig under Cifuentes, bl.a. Pallesen.
I dagens Nordjyske sender vores træner også pænt med roser til den nok mest udskældte mand herinde Magnus. Han udtaler at MC er en meget klog spiller som evner at spille hurtigt!!
Sidstnævnte har jo været den primære grund til at de fleste herinde har kritiseret ham - ifølge os er han for langsom i tanke og handling. Måske han ikke er så dårlig igen som vi vil gøre ham til
Disclaimer: Jeg tager i det følgende ikke stilling til MC, men til udsagnet fra Cifuentes.

Det er godt, at Cifuentes er så god til at rose sine spillere og tale dem op i pressen. Det synes jeg, er en herlig fornyelse, at han nævner enkelte præstationer og ikke, som de fleste trænere bare kører den sædvanlige med holdet.
Det er noget, der også virker stærkt psykologisk. Og hele Cifuentes mandskabsbehandling kan sagtens være et stærkt element i MC's opblomstring.

Nogen gange kan det dog også kamme lidt over, som fx her med hurtigheden.
Altså, medmindre alle brugere herinde, alle fodboldeksperter og mange andre er komplet blinde, og Cifuentes kan se noget, ingen andre kan se, så er det jo ret evident, at hurtighed ikke just hverken er eller nogensinde har været MC's force - snarere en akilleshæl.

Men grundlæggende er det dybt behageligt at se, hvor meget en spiller egentlig kan rykke sig med den rette træner og coaching. Og det er MC's kvantespring de senere måneder jo et levende bevis på - det er yderst glædeligt med hans udvikling.
Du lever ikke selv op til disclaimeren i indlægget.

Lad nu være med at sige alle brugere og alle eksperter når det faktuelt er forkert. Og lad være med at kalde nogle med andre synspunkter for blinde, tak.

Magnus er pt ankeret på midtbanen og lægger længere og længere afstand til Pedro, der igen i går havde et skidt indhop. Han er teknisk set udfordret.
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 11:33

Fromthecradle skrev:
19. jul 2021, 11:19
R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 11:08
FlemmingG skrev:
19. jul 2021, 08:27
Der er helt klart en del spillere som har løftet sig under Cifuentes, bl.a. Pallesen.
I dagens Nordjyske sender vores træner også pænt med roser til den nok mest udskældte mand herinde Magnus. Han udtaler at MC er en meget klog spiller som evner at spille hurtigt!!
Sidstnævnte har jo været den primære grund til at de fleste herinde har kritiseret ham - ifølge os er han for langsom i tanke og handling. Måske han ikke er så dårlig igen som vi vil gøre ham til
Disclaimer: Jeg tager i det følgende ikke stilling til MC, men til udsagnet fra Cifuentes.

Det er godt, at Cifuentes er så god til at rose sine spillere og tale dem op i pressen. Det synes jeg, er en herlig fornyelse, at han nævner enkelte præstationer og ikke, som de fleste trænere bare kører den sædvanlige med holdet.
Det er noget, der også virker stærkt psykologisk. Og hele Cifuentes mandskabsbehandling kan sagtens være et stærkt element i MC's opblomstring.

Nogen gange kan det dog også kamme lidt over, som fx her med hurtigheden.
Altså, medmindre alle brugere herinde, alle fodboldeksperter og mange andre er komplet blinde, og Cifuentes kan se noget, ingen andre kan se, så er det jo ret evident, at hurtighed ikke just hverken er eller nogensinde har været MC's force - snarere en akilleshæl.

Men grundlæggende er det dybt behageligt at se, hvor meget en spiller egentlig kan rykke sig med den rette træner og coaching. Og det er MC's kvantespring de senere måneder jo et levende bevis på - det er yderst glædeligt med hans udvikling.
Du lever ikke selv op til disclaimeren i indlægget.

Lad nu være med at sige alle brugere og alle eksperter når det faktuelt er forkert. Og lad være med at kalde nogle med andre synspunkter for blinde, tak.

Magnus er pt ankeret på midtbanen og lægger længere og længere afstand til Pedro, der igen i går havde et skidt indhop. Han er teknisk set udfordret.
Jo, det gør jeg faktisk - naturligvis medmindre man absolut vil se spøgelser/sidder fast i en eller anden polariseret debat.
Beklageligt, at du ikke ser alle de roser, jeg deler ud.
Og jeg beklager valg af ord. Der skulle naturligvis stå den helt overvejende majoritet.
Jeg har dog aldrig læst, set eller hørt nogen fodboldfaglige på tv, i radio og aviser eller diverse podcasts fremhæve netop dét parameter. Dog ofte det modsatte.

Ferreira har jeg forholdt mig til adskillige gange, og jeg har også argumenteret for, at man bør forsøge at afhænde ham til vinter. Men som sagt handlede mit indlæg hverken og ham eller MC, men om Cifuentes' kommunikation i pressen samt coaching af enkeltspillere, som jeg er vældig glad ved.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af troelsh » 19. jul 2021, 11:49

Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Han havde et glimrende indhop igår, også er det en fornøjelse at se en ung gut der på ingen måde virker skræmt over at spille i parken, men bare går ind og tackler igennem, der er næsten lidt Abildgaard over ham, bare med lidt mindre fysik og lidt mere teknik :D

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Julgranen » 19. jul 2021, 12:22

R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 11:33
Men som sagt handlede mit indlæg hverken og ham eller MC, men om Cifuentes' kommunikation i pressen samt coaching af enkeltspillere, som jeg er vældig glad ved.
Pågældende bruger har krævet Inge og Martí fyret op til flere gange på ekstremt usaglig vis, så det preller nok af.

Jeg er helt enig med dig i, at AaB har løftet sig markant trupmæssigt under Cifuentes - flere spillere er vokset.
Et AaB der kommer bagud, er ikke længere lig med et AaB-hold der taber kampene. På indstilling, fight og attityd er der sket store fremskridt, og i går var jo en decideret god HOLDpræstation.
Og det bliver ligegyldigt med enkeltspillere, når kollektivet fungerer. Trænerens opgave er at skabe en enhed hvor nummer 13 og 14 udfylder deres rolle lige så effektivt som 1 og 2.
Hvor enkeltspillere ikke partout skal levere brandkampe hver gang før vi vinder fodboldkampe.
I AaB er det HOLDET der vinder kampe - og når jeg har talt spillere som Magnus og Pedro ned, så er det fordi jeg mener de hæmmer HOLDET, fordi det går for langsomt, og fordi afspillene er for dårlige.

Vi så med Patrick Kristensen, som jeg heller ikke var udpræget fan af, at han indgik i et fantastisk kollektiv og voksede. Det er missionen - at skabe et solidt hold, og her behøver alle ikke have star-quality. Alle skal bare udfylde og acceptere en rolle. Jeg mener stadig det er et åbent spørgsmål om MC eller Pedro er bedst i den rolle på midtbanen. Måske skal vi købe nyt.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 12:34

Julgranen skrev:
19. jul 2021, 12:22
R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 11:33
Men som sagt handlede mit indlæg hverken og ham eller MC, men om Cifuentes' kommunikation i pressen samt coaching af enkeltspillere, som jeg er vældig glad ved.
Pågældende bruger har krævet Inge og Martí fyret op til flere gange på ekstremt usaglig vis, så det preller nok af.

Jeg er helt enig med dig i, at AaB har løftet sig markant trupmæssigt under Cifuentes - flere spillere er vokset.
Et AaB der kommer bagud, er ikke længere lig med et AaB-hold der taber kampene. På indstilling, fight og attityd er der sket store fremskridt, og i går var jo en decideret god HOLDpræstation.
Og det bliver ligegyldigt med enkeltspillere, når kollektivet fungerer. Trænerens opgave er at skabe en enhed hvor nummer 13 og 14 udfylder deres rolle lige så effektivt som 1 og 2.
Hvor enkeltspillere ikke partout skal levere brandkampe hver gang før vi vinder fodboldkampe.
I AaB er det HOLDET der vinder kampe - og når jeg har talt spillere som Magnus og Pedro ned, så er det fordi jeg mener de hæmmer HOLDET, fordi det går for langsomt, og fordi afspillene er for dårlige.

Vi så med Patrick Kristensen, som jeg heller ikke var udpræget fan af, at han indgik i et fantastisk kollektiv og voksede. Det er missionen - at skabe et solidt hold, og her behøver alle ikke have star-quality. Alle skal bare udfylde og acceptere en rolle. Jeg mener stadig det er et åbent spørgsmål om MC eller Pedro er bedst i den rolle på midtbanen. Måske skal vi købe nyt.
Jeg er helt enig mht. hold-delen. Det er, hvad der gav mesterskaber i 1995, 2008 og 2014 (knap så meget i 1999 - AaB er økonomisk ikke i stand til at "købe sig" til mesterskaber eller medaljeleg, som FCM, FCK og til dels BIF. Og det er både desværre og fedt.

Desværre, fordi man godt nok bliver worn out som fan - især gennem sådan noget som de seneste 7 år, som har været en forfærdelig tid at være AaB-fan. Den mest trælse i mine mange år som fan.
Fedt, fordi mesterskaber skabt af holdpræstationer af en sammentømret enhed, som vi sidst så det i 2014, bare er så meget federe end et mesterskab, der udelukkende er outcome af en stor pengepung eller en sugar daddy.

Og ja, det er korrekt, at det afledte af dette er, at ikke alle spillere behøver at være stjerner eller spille brandkampe hver eneste gang.
Men det betyder naturligvis ikke, at man ikke hele tiden skal optimere de svageste led (den gamle traver om en kæde og nogle led). Og her ser jeg stadig, at den centrale midtbane er et sted, hvor man kunne vinde meget ved at finde en 6'er med hurtighed, spilforståelse, teknik og overblik.
Vi har simpelthen stadig ikke fundet nøglen til at løse dette problem nu efter mange sæsoner. Og det vedbliver at være en hæmsko. Uanset hvor meget én af vores spillere er vokset under Cifuentes - så bliver det næppe nogensinde med de nuværende centrale midtbanespillere i truppen et decideret stærkt led i kæden.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2021, 12:44

Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Moen » 19. jul 2021, 12:48

FIDEL skrev:
19. jul 2021, 12:44
Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.
Og han er ung med videresalgspotentiale. Som det ser ud lige nu, er han den af midtbanespillerne, der er mest fremtid i.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Fromthecradle » 19. jul 2021, 12:51

FIDEL skrev:
19. jul 2021, 12:44
Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.
Det har været det samme han har budt ind med de andre gange han har spillet. God i pasningsspillet og arbejdsom. Han har så manglet noget fysik og eksplosivitet, men det må man formode bliver bedre med alderen. Absolut en mand til fremtiden (selv om han er nordjyde).
You pay for this?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af R Rosenberg » 19. jul 2021, 13:34

Prica22 skrev:
19. jul 2021, 12:48
FIDEL skrev:
19. jul 2021, 12:44
Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.
Og han er ung med videresalgspotentiale. Som det ser ud lige nu, er han den af midtbanespillerne, der er mest fremtid i.
For kort tid siden sad man med den der "Endnu en leverpostejsmidtbanespiller, som AaB har kunnet fodre grise med de senere år", og så stepper han pludselig op.
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.

Uanset - så er det altså bare fedt at se, når vores unge pludselig tager nogle store spring i den rigtige retning.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Moen » 19. jul 2021, 13:38

R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 13:34
Prica22 skrev:
19. jul 2021, 12:48
FIDEL skrev:
19. jul 2021, 12:44
Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.
Og han er ung med videresalgspotentiale. Som det ser ud lige nu, er han den af midtbanespillerne, der er mest fremtid i.
For kort tid siden sad man med den der "Endnu en leverpostejsmidtbanespiller, som AaB har kunnet fodre grise med de senere år", og så stepper han pludselig op.
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.

Uanset - så er det altså bare fedt at se, når vores unge pludselig tager nogle store spring i den rigtige retning.
Jeg har godt kunnet lide ham siden starten, men det blev for ordinært og netop leverpostejsagtigt. Jeg tror det er en blanding af meget hårdt arbejde og at Cifuentes er rigtigt dygtig.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 13:56

Prica22 skrev:
19. jul 2021, 13:38
R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 13:34
Prica22 skrev:
19. jul 2021, 12:48
FIDEL skrev:
19. jul 2021, 12:44
Dennis Nielsen skrev:
19. jul 2021, 11:01
Er jeg den eneste, der var vild med Højholdts attitude, ivrighed for at få bolden og løbe i mellemrummene?

Han placerede sig godt både offensivt og defensivt, havde nogle intelligente løb og fin teknik.

Nogle der har fulgt ham på 2 holdet og som kan beskrive ham lidt mere detaljeret?
Nej, du er ikke den eneste. Han lavede et super indhop. God med bolden, stærk i presset og ærgerrig. Ham skal vi nok se en masse til fremover, da han samtidig passer perfekt til vores spillestil. Fossums afløser imo.
Håber Højholt starter inde imod fcm, så han får mere tillid og selvtillid.
Og han er ung med videresalgspotentiale. Som det ser ud lige nu, er han den af midtbanespillerne, der er mest fremtid i.
For kort tid siden sad man med den der "Endnu en leverpostejsmidtbanespiller, som AaB har kunnet fodre grise med de senere år", og så stepper han pludselig op.
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.

Uanset - så er det altså bare fedt at se, når vores unge pludselig tager nogle store spring i den rigtige retning.
Jeg har godt kunnet lide ham siden starten, men det blev for ordinært og netop leverpostejsagtigt. Jeg tror det er en blanding af meget hårdt arbejde og at Cifuentes er rigtigt dygtig.
Hvis jeg husker ret var det et indsatsområde for Inge da han startede at få gjort meget mere ud af enkeltmandstræningen i AaB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10780
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af jonas386 » 19. jul 2021, 13:57

Børsting havde faktisk to ret skarpe indlæg fra venstrebacken. Det ene gav mål til kusk, og det andet (mener jeg) var Højholts yderside sidst i kampen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af le Cid » 19. jul 2021, 14:27

R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 13:34
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.
Fantastisk auto-correct lige dér :-)

Jeg tænkte også meh, da Højholt blev indskiftet - jeg har hidtil betragtet ham som den klassiske AaB-version af Stryhns, men han gjorde virkeligt et stort indtryk i går. Jeg mener dog ikke, at han skal starte inde mod FCM. Jeg er simpelthen bange for, at han bliver kvast af deres fysik!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af troelsh » 19. jul 2021, 14:53

le Cid skrev:
19. jul 2021, 14:27
R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 13:34
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.
Fantastisk auto-correct lige dér :-)

Jeg tænkte også meh, da Højholt blev indskiftet - jeg har hidtil betragtet ham som den klassiske AaB-version af Stryhns, men han gjorde virkeligt et stort indtryk i går. Jeg mener dog ikke, at han skal starte inde mod FCM. Jeg er simpelthen bange for, at han bliver kvast af deres fysik!
Han var faktisk med fra start nede på gyllemarken engang hvor Pedro var ude med karantæne mener jeg, der vandt vi 2-1, og han var vel MOM i hans bedste kamp i AaB trøjen so far.

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1239
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Hajen » 19. jul 2021, 15:01

Har Thorup helt tabt sutten, eller forstår han bare ikke, at selv dommere også kommer til et punkt, hvor de bare ikke kan fortsætte sin hjælp.....

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Moen » 19. jul 2021, 15:04

jonas386 skrev:
19. jul 2021, 13:57
Børsting havde faktisk to ret skarpe indlæg fra venstrebacken. Det ene gav mål til kusk, og det andet (mener jeg) var Højholts yderside sidst i kampen.
Indlægget til Højholt var ihvertfald fint. Overraskende solid på venstreback.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2448
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Moen » 19. jul 2021, 15:05

le Cid skrev:
19. jul 2021, 14:27
R Rosenberg skrev:
19. jul 2021, 13:34
Gad vide, om det er et udslag af Cifuentes' rolle og coaching (arbejdet med unge spillere var jo netop noget af det, han blev profilere som) eller at Højhælet bare er blevet dét ældre.
Fantastisk auto-correct lige dér :-)

Jeg tænkte også meh, da Højholt blev indskiftet - jeg har hidtil betragtet ham som den klassiske AaB-version af Stryhns, men han gjorde virkeligt et stort indtryk i går. Jeg mener dog ikke, at han skal starte inde mod FCM. Jeg er simpelthen bange for, at han bliver kvast af deres fysik!
Medmindre FCM henter nogle nye spillere, er de stadig ret tynde på midten uden Onyeka og Cajuste. Spørgsmålet er om MC/Ferreira passer bedre ind taktisk.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af Funky » 19. jul 2021, 15:05

Hajen skrev:
19. jul 2021, 15:01
Har Thorup helt tabt sutten, eller forstår han bare ikke, at selv dommere også kommer til et punkt, hvor de bare ikke kan fortsætte sin hjælp.....

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/
Thorup er sølle. Men kender man hans udtalelser ret, så er det dér faktisk det tætteste, han kan komme på en ærlig erkendelse af, at et rødt kort til en af hans spillere nok var okay. Og så er han tydeligvis under pres. I love it.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCK-AaB - søndag d. 18. juli 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jul 2021, 15:10

Hajen skrev:
19. jul 2021, 15:01
Har Thorup helt tabt sutten, eller forstår han bare ikke, at selv dommere også kommer til et punkt, hvor de bare ikke kan fortsætte sin hjælp.....

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/tho ... aa-bolden/
Må indrømme, at jeg ikke havde forventet den ville være til rødt. Det synes jeg faktisk var hårdt dømt.

Men
at hans forsvarsmakker ikke fik gult/rødt er et større under eller,
at Wilczeks scoring ikke blev annulleret for hans klare angreb på Ross er endnu mere absurd.

Jeg vil dog gerne rose, at VAR ikke fyldte noget i forhold til sidste sæson. Det var lidt gamle dage over det. Jeg mangler dog efter gårsdagens kamp at finde ud af, hvad må VAR blande sig i ?
- FlæskeFrank

Besvar