Træningskampe vinteren 2023

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2629
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af baresi » 3. feb 2023, 14:50

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 14:48
Er Rammeren røget bag Ementa i køen? For det ville da være virkelig mærkeligt.

Prip lige så ringe, lad og ugidelig som hele efteråret. Jeg ville være bitter, hvis jeg var Sousa.
ja hvorfor får ramkilde ikke mere tid - og sousa. det er altså slukket.

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af SteenA » 3. feb 2023, 14:54

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:47
SteenA skrev:
3. feb 2023, 14:44
Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?
Gætter på, det er et af eksperimenterne - om Ludewig kan have en jokerrolle dér. Det tænker jeg, der indtil videre er givet et forsigtigt positivt svar på.
Måske også for at tænde den rette ild i eks. Sousa. Meeen, jeg tror nu, pladsen tilhører Bakiz.
Det er bare vildt, når nu truppen bugner med spillere, der rent faktisk burde have den venstrekant som deres spidskompetence. Det er vel heller ikke fordi man forventer, at Ludewig er her længere, om 3-4 måneder? Men jeg er da godt klar over, at der ledes efter et quickfix til at løse de spillemæssige problemer. Det er bare sørgeligt at man er der, 14 dage før premieren og at en ny angriber heller ikke kan blive spillet sammen med holdet endnu.

MV
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 22. mar 2006, 10:12

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af MV » 3. feb 2023, 14:57

jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:37
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:33
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:28
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:22
Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Synes Ludewig er for langsom på bolden når den kommer derop. Teknisk synes jeg heller ikke han er for heldig.

Lucas ligner en metervarespiller på linje med Thellufsen og Oliver Klitten. Han ligner ikke en der kommer til at gå ind i foråret på samme niveau som før skaderne.

I det hele taget er det godt nok overhovedet ikke imponerende at se os spille. Der er ca. 0 AaB-spillere på banen der ligner superligaspillere.

Det her hold rykker ned, og det bliver ikke tæt.
Det synes jeg alligevel er en overdrevent negativ anmeldelse af de første 30 minutter. Vi har lavet éen fejl, som er blevet straffet hårdt. Så kan offensiven blive bedre, ja, men den er så heller ikke ‘toppet op’.
Det er rigtigt at der ikke har været mange afgørende fejl, men der har jo heller ikke rigtigt været decideret gode aktioner. Generelt er vi, vurderet med mit halve øje, for langsomme på bolden, og for uskarpe i tæmninger og afleveringer.
Har vi skabt en egentlig chance i den her kamp? Synes ikke jeg har set det.
Men dit “halve øje” kan alligevel konstatere at AaB rykker ned og at det ikke bliver tæt. Baseret på en halvleg i en træningskamp på en træningslejr hvor benene med garanti er tunge. To træningspas om dagen hvor den, ifølge meldingerne, får gas. Det er en useriøs udmelding. Jeg tror vi skal se det her som kampminutter i benene og vente med dommedags profetierne et par uger endnu.
...

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. feb 2023, 14:57

rasmus11 skrev:
3. feb 2023, 14:45
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:37
Har vi skabt en egentlig chance i den her kamp? Synes ikke jeg har set det.
Ludewig med godt skud fra kanten af feltet efter et par minutter, lidt senere Ementa med hovedstød et stykke over mål. Men nej, det har ikke ligefrem væltet med store, åbenlyse chancer...
Mest bekymrende, synes jeg, er hvor lidt højrekanten med Prip og Jørgensen skaber offensivt ift. venstrekanten med Ludewig og Lucas.
Jørgensen ligner en bleg udgave af det niveau han viste i efteråret hos de kongeblå, det gør ondt at se hvor dårlig vi er i etableret spil men deri er forklaringen måske på hvorfor en spiller som Jørgensen har det så svært.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13739
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Funky » 3. feb 2023, 15:00

Granli spiller vel back fordi man reelt spiller med en 3-mands bagkæde når vi har bolden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 15:04

MV skrev:
3. feb 2023, 14:57
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:37
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:33
jonas386 skrev:
3. feb 2023, 14:28
Funky skrev:
3. feb 2023, 14:22
Brodernumsi skrev:
3. feb 2023, 14:19
Den bold var da ikke inde...
Sådan så det ikke ud, nej, men ærgerligt at blive fanget på en kontra på den måde. Typisk, vi har haft et par gode tilbud allerede, de scorer på deres allerførste.
Men vi klør da godt på. God indsats af Ludewig. Jeg synes til gengæld, Lukas spiller alt for langsomt, til siden og bagud, fra den position, han har.
Synes Ludewig er for langsom på bolden når den kommer derop. Teknisk synes jeg heller ikke han er for heldig.

Lucas ligner en metervarespiller på linje med Thellufsen og Oliver Klitten. Han ligner ikke en der kommer til at gå ind i foråret på samme niveau som før skaderne.

I det hele taget er det godt nok overhovedet ikke imponerende at se os spille. Der er ca. 0 AaB-spillere på banen der ligner superligaspillere.

Det her hold rykker ned, og det bliver ikke tæt.
Det synes jeg alligevel er en overdrevent negativ anmeldelse af de første 30 minutter. Vi har lavet éen fejl, som er blevet straffet hårdt. Så kan offensiven blive bedre, ja, men den er så heller ikke ‘toppet op’.
Det er rigtigt at der ikke har været mange afgørende fejl, men der har jo heller ikke rigtigt været decideret gode aktioner. Generelt er vi, vurderet med mit halve øje, for langsomme på bolden, og for uskarpe i tæmninger og afleveringer.
Har vi skabt en egentlig chance i den her kamp? Synes ikke jeg har set det.
Men dit “halve øje” kan alligevel konstatere at AaB rykker ned og at det ikke bliver tæt. Baseret på en halvleg i en træningskamp på en træningslejr hvor benene med garanti er tunge. To træningspas om dagen hvor den, ifølge meldingerne, får gas. Det er en useriøs udmelding. Jeg tror vi skal se det her som kampminutter i benene og vente med dommedags profetierne et par uger endnu.
Det er også baseret på de seneste minimum 12 måneder før den halvleg, og det faktum at vi allerede er 7 point bagud fra start. Vi har GF, FCK og FCM i de tre første runder, og selvom ingen af de tre er i skarpeste forfatning, så ligner det ikke den store pointhøst.

At vi i venskabskampene, som optakt til den vigtigste halvsæson siden 2010, ikke præsterer bedre, giver mig ingen tro på, at vi skulle begynde at spille godt, og endnu mindre at vi bare skulle begynde at hente point til højre og venstre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

EnvenafFolket

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af EnvenafFolket » 3. feb 2023, 15:05

Funky skrev:
3. feb 2023, 14:47
SteenA skrev:
3. feb 2023, 14:44
Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?
Gætter på, det er et af eksperimenterne - om Ludewig kan have en jokerrolle dér. Det tænker jeg, der indtil videre er givet et forsigtigt positivt svar på.
Måske også for at tænde den rette ild i eks. Sousa. Meeen, jeg tror nu, pladsen tilhører Bakiz.
Synes nu Sousa ofte har været én af de få - hvis ikke den eneste - som kunne være sin indsats nogenlunde bekendt i sidste halvsæson.
De her træningskampe lader til at efterlade flere spørgsmål end svar. Puha, det er godt nok bekymrende.

Brugeravatar
rasmus11
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 3. aug 2011, 13:00
Geografisk sted: Vesthimmerland

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af rasmus11 » 3. feb 2023, 15:08

Spændt på at se Højholt i stedet for Fossum i den her anden halveg.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Kristian » 3. feb 2023, 15:09

FlemmingG skrev:
3. feb 2023, 14:49
SteenA skrev:
3. feb 2023, 14:44
Det er da fint nok, at en højreback kan spille en hæderlig halvleg som venstrekant, men man undrer sig da over, hvad perspektivet er?
Lige nøjagtig. Vi har Bakiz, Sousa og Ross siddende udenfor. Ludewig er væk til sommer. Der er nemlig intet perspektiv i at spille ham på den position. Det mest mærkelige er dog Granli på ve back - vi har to deciderede ve backs i truppen. Troede man var i gang med at toppe holdet, det er trods alt 3. sidste træningskamp
Det giver fandme ingen mening at sætte Ludewig deroppe..jeg fatter ikke Hamren!
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4454
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af doukas » 3. feb 2023, 15:11

Nå, men øl og pøller er vel også billigere i 1. division?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af emenike » 3. feb 2023, 15:11

0-2 nu, sløj indsats igen igen.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 499
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af KME » 3. feb 2023, 15:12

0-2 til Sirius....
AaB fan since 1991 :aabfan:

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Kristian » 3. feb 2023, 15:12

Hold nu fast hvor ser vi dårlige ud! Skræmmende det her
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 803
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af emenike » 3. feb 2023, 15:13

1-2, Prip på straffe.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jonas_K » 3. feb 2023, 15:14

Fint løbet af Højholt…

Men for helvede et lortemål at indkassere

Ift startopstilling så er det med at spille ude af position med Granli / Ludewig er altså noget rod. Det bliver aldrig godt med 2 x højreben i Venstre side

Kom nu ind med Sousa og Ramkilde

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 15:17

Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Og de få, der giver den lidt gas, er bare ikke gode nok.
Ædruelighedens stemme

Jonas_K
2. div
2. div
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. maj 2022, 19:37
Favoritspiller: Kusk

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Jonas_K » 3. feb 2023, 15:19

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:17
Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Og de få, der giver den lidt gas, er bare ikke gode nok.
Fossum er godt nok definitionen på en lille introvert dreng som ikke har noget at gøre på et hold som skal kæmpe for overlevelse

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af Nordjyden HY » 3. feb 2023, 15:23

Klodset straffespark begået af Mantl, men en stærk redning!
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5374
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af R Rosenberg » 3. feb 2023, 15:23

Jonas_K skrev:
3. feb 2023, 15:19
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:17
Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Og de få, der giver den lidt gas, er bare ikke gode nok.
Fossum er godt nok definitionen på en lille introvert dreng som ikke har noget at gøre på et hold som skal kæmpe for overlevelse
Problemet er, at toppen af hierarkiet i AaB består af spillere med nul rygrad og stolthed.

Og for satan, hvor er Ementa dog sygeligt elendig.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10806
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe vinteren 2023

Indlæg af jonas386 » 3. feb 2023, 15:25

R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:23
Jonas_K skrev:
3. feb 2023, 15:19
R Rosenberg skrev:
3. feb 2023, 15:17
Jeg ved, at det er træningskamp, men er det blevet forbudt at skralde lidt igennem i en træningskamp?

Det ligner til forveksling spillet i efteråret, hvor holdet mentalt var/er et mix af svagelige karakterer som Lucas, Prip og Fossum.

Og de få, der giver den lidt gas, er bare ikke gode nok.
Fossum er godt nok definitionen på en lille introvert dreng som ikke har noget at gøre på et hold som skal kæmpe for overlevelse
Problemet er, at toppen af hierarkiet i AaB består af spillere med nul rygrad og stolthed.
Meget enig. Der er nærmest ingen i den nuværende trup som jeg - som fan - er stolt af at kunne kalde AaB'er. Der er nærmest intet af værdi at komme efter, og foruden selve klubben kan jeg ikke finde nogle objektivt gode grunde til at det vil være et tab, hvis vi rykker ned. Vi leverer intet positivt til ligaen eller dansk fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar