Havde egentligt bestemt mig for at ligge denne samtale død igen, da det blev for meget personfnidder. Efter at have læst de sidste par tråde herinde, kan jeg dog se at det er den nye standard, så har det ikke mere så dårligt over at svare igen. Forhåbentligt kan det også hjælpe til at begrave den nye FCM tråd der er kørende. Svarer dig kort Alithebeast, og du behøves ikke svare igen. Kan se vi er af forskellig mening, så der er nok ingen middelvej for os to.alithebeast skrev:Viva i cazzi rossi skrev: At de fik 1,6 mill mere end Esbjerg syntes jeg ikke er helt utilstedelig. De har bare større genneslagskraft end de klubber, der var under dem, og vi må desværre nok også erkende, dem som var over dem.For et døgn siden skulle man kun måles på præstationer, og det var uretfærdigt, hvis et hold fik flere penge end dem de lå over. Mon ikke vi så kan konkludere, at du ikke selv aner, hvad du mere, og derfor umulig at diskutere med? Brøndby lå altså nummer 12 sidste efterår, men fik stadig udbetalt flere penge end 5 andre klubber. I blandt var eksempelvis FCM, som vel set over de seneste 10 år har mindst lige så gode resultater som BIF.Viva i cazzi rossi skrev:Syntes klart at sport kun skal måles på det parameter, som hedder præstation.... ...Dette er bl.a. pga. jeg vil syntes at det er uretfærdigt at et hold, som ender 3, men som ikke har spillet specielt godt den sidste 3.del af sæsonen, får mindre end en klub der f.eks. er endt sæsonen af med en fantastisk slutspurt, men ellers elendigt spil i hele sæsonen.
En lille analogi: 3F indgår ny overenskomst med Post Danmark. Timelønnen hæves for alle medarbejdere med 50 kroner. Ved lønudbetalingen går det dog hurtigt op for postarbejderne i Jylland og på Sjælland, at deres kolleger på Fyn har fået en lønstigning på 100 kroner. Skal postarbejderne i Jylland og på Sjælland så bare trække på skuldrene og tænke pyt, da de jo alligevel får mere end før? Det er vel Post Danmarks penge, og dem kan de vel fordele som de vil, nu alle alligevel får mere i løn.Viva i cazzi rossi skrev:Jeg vil ikke blive pissed over at Viasat fordeler deres penge som de selv vil, den ret har de som rettighedshaver, og den ret betaler de for. Så vidt jeg kan læse mig frem til, var aftalen inden endnu værre, så lidt fremskridt er der dog sket. Og lige meget hvad, så tjener alle klubberne mere på tv-aftalen end de gjorde før.
At du synes Brøndby og FCK fortjener mere end andre klubber, fordi deres brand er stort er sort snak. Det er medierne i højere grad end de to klubber selv, der har skabt det brand.Viva i cazzi rossi skrev:Jeg er helt med på, at der skal være et press på Viasat fra klubberne og fans af klubberne uden for hovedstadsområdet. Det er den eneste vej til en helt fair fordeling. Jeg vil dog også forbeholde mig retten til, som økonomisk skolet, at se det nødvendige i at lade markedskræfterne styre. Det giver også et positivt press på f.eks. AaB om at styrke deres brandværdi.
Jo, jeg er klart tilhænger af der kun bliver målt på præstation. Det vi diskutere var om det skulle måles på stillingen eller på de sidste 11 kampe. Der mener jeg stadig stillingen. Det at jeg mener at Viasats format ikke er så slemt som jeg troede, har intet at gøre med dette. Jeg syntes ikke at Viasat fordeler pengene 100% fair, men jeg troede at det var en endnu værre fordeling.
Din analogi går mig over hovedet. Hvad Viasat værdisætter et produkt til har intet med overenskomster at gøre. Det virker det til at der er meget få herinde, som har forstået. Fint nok at I har det sådan, men Viasat har betalt dyre penge for rettighederne og derefter må de sådan set gøre hvad de vil. Jeg syntes det er dumt, at de har så ensidig en fokus på klubber, men hvis de mener, at de tjener flest penge på den måde, så er det op til dem. Det vil ikke engang undre mig, hvis de har betalt flere penge, for at de kan få lov til at fordele pengene som de gør. Bemærk her at jeg ikke er enig i deres fordeling, jeg kan bare ikke blive sur over den. Jeg kan godt se hvorfor de fordeler pengene som de gør, dette betyder ikke at jeg mener at det er fair eller andet i den dur.