AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mogens » 24. feb 2017, 12:58

MR er den rigtige vinder skrev:
Funky skrev:Kusk er åbenbart røget bag et eller andet ungt talent i FCK-truppen. Han er godtnok blevet skiftet ind her til aften mod Ludo-etellerandet, men glad så han sgu ikke ud.
han konkurrerer hverken med Robin Olsen om målmandsposten eller Keita (det unge talent) om den centrale midtbane. Tværtimod er han vel røget en plads frem i forhold til efteråret, hvor han var bag Toutoh, Falck, Verbic i kampen om kanterne - pt har han overhalet Verbic.

Craps. Jeg var ellers sikker på, at han var målmand...

Det er rigtigt, at han pt står foran Verbic, MEN følgende er udtalt af den skingre nordmand efter bif-kampen:

"Han gjorde det sidste kvarter comeback efter en skade, men styrkede ikke sit kandidatur i forhold til Europa League-kampen torsdag:

- Jeg satte ham ind for at se, hvor langt han var, og det så ikke godt ud, synes jeg. Han virkede ikke komfortabel, sagde Solbakken."

Meget tyder altså på, at det er meget midlertidigt, at Kusk skulle være foran Verbic.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af white splash » 24. feb 2017, 13:09

Mogens skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Funky skrev:Kusk er åbenbart røget bag et eller andet ungt talent i FCK-truppen. Han er godtnok blevet skiftet ind her til aften mod Ludo-etellerandet, men glad så han sgu ikke ud.
han konkurrerer hverken med Robin Olsen om målmandsposten eller Keita (det unge talent) om den centrale midtbane. Tværtimod er han vel røget en plads frem i forhold til efteråret, hvor han var bag Toutoh, Falck, Verbic i kampen om kanterne - pt har han overhalet Verbic.

Craps. Jeg var ellers sikker på, at han var målmand...

Det er rigtigt, at han pt står foran Verbic, MEN følgende er udtalt af den skingre nordmand efter bif-kampen:

"Han gjorde det sidste kvarter comeback efter en skade, men styrkede ikke sit kandidatur i forhold til Europa League-kampen torsdag:

- Jeg satte ham ind for at se, hvor langt han var, og det så ikke godt ud, synes jeg. Han virkede ikke komfortabel, sagde Solbakken."

Meget tyder altså på, at det er meget midlertidigt, at Kusk skulle være foran Verbic.
Er verbic ikke skadet?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 24. feb 2017, 15:15

white splash skrev:
Mogens skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Funky skrev:Kusk er åbenbart røget bag et eller andet ungt talent i FCK-truppen. Han er godtnok blevet skiftet ind her til aften mod Ludo-etellerandet, men glad så han sgu ikke ud.
han konkurrerer hverken med Robin Olsen om målmandsposten eller Keita (det unge talent) om den centrale midtbane. Tværtimod er han vel røget en plads frem i forhold til efteråret, hvor han var bag Toutoh, Falck, Verbic i kampen om kanterne - pt har han overhalet Verbic.

Craps. Jeg var ellers sikker på, at han var målmand...

Det er rigtigt, at han pt står foran Verbic, MEN følgende er udtalt af den skingre nordmand efter bif-kampen:

"Han gjorde det sidste kvarter comeback efter en skade, men styrkede ikke sit kandidatur i forhold til Europa League-kampen torsdag:

- Jeg satte ham ind for at se, hvor langt han var, og det så ikke godt ud, synes jeg. Han virkede ikke komfortabel, sagde Solbakken."

Meget tyder altså på, at det er meget midlertidigt, at Kusk skulle være foran Verbic.
Er verbic ikke skadet?
Ikke hvis han blev skiftet ind...
Aalborg BK 1885!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1351
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af white splash » 24. feb 2017, 16:25

Søgaard skrev:
white splash skrev:
Mogens skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Funky skrev:Kusk er åbenbart røget bag et eller andet ungt talent i FCK-truppen. Han er godtnok blevet skiftet ind her til aften mod Ludo-etellerandet, men glad så han sgu ikke ud.
han konkurrerer hverken med Robin Olsen om målmandsposten eller Keita (det unge talent) om den centrale midtbane. Tværtimod er han vel røget en plads frem i forhold til efteråret, hvor han var bag Toutoh, Falck, Verbic i kampen om kanterne - pt har han overhalet Verbic.

Craps. Jeg var ellers sikker på, at han var målmand...

Det er rigtigt, at han pt står foran Verbic, MEN følgende er udtalt af den skingre nordmand efter bif-kampen:

"Han gjorde det sidste kvarter comeback efter en skade, men styrkede ikke sit kandidatur i forhold til Europa League-kampen torsdag:

- Jeg satte ham ind for at se, hvor langt han var, og det så ikke godt ud, synes jeg. Han virkede ikke komfortabel, sagde Solbakken."

Meget tyder altså på, at det er meget midlertidigt, at Kusk skulle være foran Verbic.
Er verbic ikke skadet?
Ikke hvis han blev skiftet ind...
Så ikke kampen.. Men så er han lige kommet tilbage fra skade. Er sikker på at han er fast starter når han er i omdrejninger.
1 2 3 Jimmy er en mur!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2017, 18:20

Under træningen i den belgiske klub Waasland Beveren blev Schwartz alvorligt skadet for et par dage siden. Han ødelagde korsbåndet samt fik skader på brusk og menisk. Lyder desværre som en rigtig grum skade.

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af De Fem » 24. feb 2017, 21:48

Randers har netop smidt Andreas Bruhn på banen med 20 minutter tilbage, så han er ikke bare en træningskegle.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 24. feb 2017, 22:09

De Fem skrev:Randers har netop smidt Andreas Bruhn på banen med 20 minutter tilbage, så han er ikke bare en træningskegle.
Til gengæld havde han vel knap 2 aktioner i de 20 minutter? Hvoraf den ene var at spille bolden 4 meter frem til en medspiller, hvilket mislykkedes. Den røg hen til en FCM'er.

Det er givetvis svært at komme ind i sådan en kamp, men han var total anonym, og lignede meget det han viste 99% af tiden i både AaB og Viborg, desværre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5277
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 24. feb 2017, 22:13

Selvfølgelig kan AaB signe Kusk, hvis de vil. OB kører med nogle høje toplønninger, men deres samlede budget er på niveau med vores. De valgte at bruge en stor bid på prestigekøbet AK. KEP handlede jo mere om kontraktlængde og at AaB holdt igen med lønkroneren til Jönsson kan jeg egentlig godt forstå skaderne taget i betragtning.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2017, 22:34

Jakobsen skrev:Selvfølgelig kan AaB signe Kusk, hvis de vil. OB kører med nogle høje toplønninger, men deres samlede budget er på niveau med vores. De valgte at bruge en stor bid på prestigekøbet AK. KEP handlede jo mere om kontraktlængde og at AaB holdt igen med lønkroneren til Jönsson kan jeg egentlig godt forstå skaderne taget i betragtning.
Jeg har kun set tal for lønbudgetter indenfor den sidste tid fra Brüchmann på Mediano, og han kommer det altså ikke nærmere end at hans bedste bud er: "Noget tyder på, at OB ligger langt fra de 52 mio. i muskelstyrke, men snarere i starten af 30’erne – med 32 mio. kroner som det bedste bud fra mine kilder."

Ifølge samme Brüchmann skulle AaB ligge på omkring 26-28 mio. Det er dog alligevel en forskel på mindst 4 mio. eller over 10%.

Derudover er det på ingen måde sådan at han siger "Sådan ER det!"

Men jeg er da sådan set enig i din pointe - at AaB kan hente Kusk, og det vil komme rigtigt meget bag på mig hvis man ikke kommer til at gå efter ham. Det står og falder vel fuldstændig med hvad Kusk vil.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3277
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 24. feb 2017, 22:52

Håber godt nok ikke man henter Kusk, han har jo nærmest ikke spillet siden han forlod os, de mange penge han vil koste, kan bruges meget bedre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2017, 23:07

Brodernumsi skrev:Håber godt nok ikke man henter Kusk, han har jo nærmest ikke spillet siden han forlod os, de mange penge han vil koste, kan bruges meget bedre.

55 kampe for FCK på 1½ sæson... så er det vist heller ikke værre. Og jo, jeg ved selvfølgelig godt at han ikke har spillet fuld tid, eller været fast starter. Det tiltrods modsvarer hans scoringssnit pr. kamp i denne sæson stort set hans scoringssnit i the double sæsonen.

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Breezer » 24. feb 2017, 23:42

Jesper Schmidt skrev:
Brodernumsi skrev:Håber godt nok ikke man henter Kusk, han har jo nærmest ikke spillet siden han forlod os, de mange penge han vil koste, kan bruges meget bedre.

55 kampe for FCK på 1½ sæson... så er det vist heller ikke værre. Og jo, jeg ved selvfølgelig godt at han ikke har spillet fuld tid, eller været fast starter. Det tiltrods modsvarer hans scoringssnit pr. kamp i denne sæson stort set hans scoringssnit i the double sæsonen.
Hvis han ikke havde den historie han har, ville vi alle være meget tilfredse med at få en spiller på hans niveau. Kusk ville være et klasse køb, og håber meget at han kommer tilbage. At han ikke kan slå Falk af højrekant er ikke ensbetydende med han er en dårlig spiller.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 25. feb 2017, 17:19

Både Hallur og Jönsson har scoret idag for henholdsvis ACH og OB. Begge var fine scoringer
Jeg savner Winsnes

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 19:54

Har set en del U17-U19 kampe de seneste år og indimellem er det sjovt lige at tjekke op på hvor de spillere som ikke fik kontrakt i AaB er endt henne samt de spillere som kun kortvarigt var i superligatruppen.

Asger Bust er sammen med Laus Nielsen taget tilbage til Thisted hvor de, så vidt jeg husker, kom fra som ungdomsspillere. Spændende om de sammen med et andet tidligere AaB talent nemlig Sonny Jakobsen kan få spillet Thisted FC op i 1.div.
Victor Ahlmann er sammen med Christian Rye og Nicklas Sørensen i Jammerbugt FC
Simon Enevoldsen og Moses Opondo er i Vendsyssel FF
Daniel Moth er vist nok stadig i Aalborg Chang
Michael Sten Jensen spiller for Aarhus Fremad.
Emil Haucke har sat karrieren på standby, men har senest spillet for Jammerbugt FC.

Jeg kan ikke finde info om Stefan Kahr, som ellers var et lysende talent fik kampe på de danske U17 og U18 landshold. Nogen der ved om han har stoppet karrieren helt. Han var samme årgang som Blåbjerg og V.Ahlmann.
Kan heller ikke finde hele Vejgaards spillertrup men mener der render en eller to tidligere AaB'ere rundt på Soffy Road udover Martin P.
Jeg savner Winsnes

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mogens » 26. feb 2017, 22:36

white splash skrev:
Mogens skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Funky skrev:Kusk er åbenbart røget bag et eller andet ungt talent i FCK-truppen. Han er godtnok blevet skiftet ind her til aften mod Ludo-etellerandet, men glad så han sgu ikke ud.
han konkurrerer hverken med Robin Olsen om målmandsposten eller Keita (det unge talent) om den centrale midtbane. Tværtimod er han vel røget en plads frem i forhold til efteråret, hvor han var bag Toutoh, Falck, Verbic i kampen om kanterne - pt har han overhalet Verbic.

Craps. Jeg var ellers sikker på, at han var målmand...

Det er rigtigt, at han pt står foran Verbic, MEN følgende er udtalt af den skingre nordmand efter bif-kampen:

"Han gjorde det sidste kvarter comeback efter en skade, men styrkede ikke sit kandidatur i forhold til Europa League-kampen torsdag:

- Jeg satte ham ind for at se, hvor langt han var, og det så ikke godt ud, synes jeg. Han virkede ikke komfortabel, sagde Solbakken."

Meget tyder altså på, at det er meget midlertidigt, at Kusk skulle være foran Verbic.
Er verbic ikke skadet?
Nej. I modsat fald er nordmanden dummere end jeg troede:-)
Verbic fik det sidste kvarter, men (som der også står i mit ståle-quote), så overbeviste han ikke om, at han er klar igen.

Falk, Verbic og Tut tut kan kæmpe om at være 1. valg - så må Kusk, Thomsen og Kadrii slås om de min. de nu kan få.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 27. feb 2017, 12:12

Altså Helenius, kan du ærlig talt ikke bare snart holde kæft?

http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... de-tilbage

Det er åbenbart trænerteamets manglende tillid, der gjorde han ikke slog igennem. Og han skulle ikke have valgt klubben med de folk der stod i spidsen, fordi de ikke troede på hans evner. Right... Det havde intet at gøre med at han ikke viste noget overhovedet, udover at slå ud med armene.

Jeg er med på at det var træls at komme tilbage, og ikke slå igennem. Og det er sikkert nødvendigt at retfærdiggøre den manglende succes over for sig selv og andre, men behøver du virkelig blive ved med at udtale dig om det? Hvorfor ikke bare sige at det ikke fungerede optimalt efter du kom hjem, og selvom alle arbejdede hårdt for det, så lykkedes det ikke. Og så var det bedst at skilles på pæn vis, af gensidig respekt?

Han slår mig mere og mere som en særdeles besværlig herre at gøre tilfreds på et fodboldhold.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af strangecap » 27. feb 2017, 12:28

Frygah skrev:Altså Helenius, kan du ærlig talt ikke bare snart holde kæft?

http://www.bt.dk/superligaen/superliga- ... de-tilbage

Det er åbenbart trænerteamets manglende tillid, der gjorde han ikke slog igennem. Og han skulle ikke have valgt klubben med de folk der stod i spidsen, fordi de ikke troede på hans evner. Right... Det havde intet at gøre med at han ikke viste noget overhovedet, udover at slå ud med armene.

Jeg er med på at det var træls at komme tilbage, og ikke slå igennem. Og det er sikkert nødvendigt at retfærdiggøre den manglende succes over for sig selv og andre, men behøver du virkelig blive ved med at udtale dig om det? Hvorfor ikke bare sige at det ikke fungerede optimalt efter du kom hjem, og selvom alle arbejdede hårdt for det, så lykkedes det ikke. Og så var det bedst at skilles på pæn vis, af gensidig respekt?

Han slår mig mere og mere som en særdeles besværlig herre at gøre tilfreds på et fodboldhold.
Der er åbenbart gået sport i at smække med døren når man har haft en dårlig periode i AaB, Spalvis har jo også været ude med rive. Vil give ret i det stiller ikke de to angribere i et godt lys når de har behov for at svine klubben og folkene deri

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Køllen I Møllen » 27. feb 2017, 12:39

Slap nu af. Han sviner jo ikke klubben til. Pg han har også sagt at det selvfølgelig også er hans egen skyld og ikke kun manglende tillid.

Kan vi ikke komme videre???
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af NIN » 27. feb 2017, 12:53

Køllen I Møllen skrev:Slap nu af. Han sviner jo ikke klubben til. Pg han har også sagt at det selvfølgelig også er hans egen skyld og ikke kun manglende tillid.

Kan vi ikke komme videre???
Hvorfor det? Det er et debatforum, manden har lige givet et interview. Og er det os, eller ham der skal komme videre?

Helenius er en tøs. Han passer godt sammen med affaldet på Fyn. Her får han forhåbenligt masser og masser og masser af tillid og spilletid. Samtidig bør AaB undskylde for at samle ham op fra rendestenen. Have den forkerte træner og ikke give ham spilletid nok.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Trickster » 27. feb 2017, 13:05

strangecap skrev:Der er åbenbart gået sport i at smække med døren når man har haft en dårlig periode i AaB, Spalvis har jo også været ude med rive. Vil give ret i det stiller ikke de to angribere i et godt lys når de har behov for at svine klubben og folkene deri
Hvad er det for noget med Spalvis? Han har da intet at hyle over.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Besvar