AaB opstart til 2015/16

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af FlæskeFrank » 15. jun 2015, 16:42

Som jeg husker det, så kostede det AGF penge at have Barcelona på besøg for 10 år siden selvom kampen var velbesøgt og vistnok også i tv.

De store hold koster kassen at få besøg af. Og så er vi altså et hold, som lige har spillet Europa League og derfor ikke behov for udenlandsk glimmer.

En kamp mod Hamburg eller mod klassiske engelske hold, som i dag ikke er noget, f.eks. Leeds eller Glasgow Rangers(ja jeg bliver lagt for had nu).

Men alle tre hold kræver formentlig 10.000 på stadion og tv-sending for at vi kan holde skindet på næsen.

Og såvel 10.000 tilskuere som tv-sending er vel meget tvivlsomt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af le Cid » 15. jun 2015, 16:54

jonas386 skrev:Uden nogen sammenligning ellers så bruger klubberne i bl.a. PL vel også det meste af opstarten på at promovere sig de steder de besøger. Jeg ved ikke hvordan det ser ud mht Liverpoolfans i Finland, men hvis det er noget af det samme som i DK, så er mængden ikke ligefrem lille, og de fans vil man naturligvis også gerne pleje.
Optakt for de største hold bunder udelukkende i kommercielle interesser.
Jeg vil tro, at LFC er omtrent de største i Finland pga. Sammi Hyppiä og tildels Jari Litmanen.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. jun 2015, 17:13

jonas386 skrev: Optakt for de største hold bunder udelukkende i kommercielle interesser.
Som optakt til denne Bundesliga-sæson findes følgende træningskampe :

Dortmund-Rapperswil-Jona 10-0
Schalke 04-Rosenheim 11-1
Wolfsburg -TSV Ehmen 26-0,
Wolfsburg- FSV Kühlungsborn 9-0
Wolfsburg-Local XI 11-1
Mainz-Guntersblum 13-0
Freiburg-Tennenbronn 14-0
HSV-Nordfriesland 16-0

Hoffenheims samlede målscore i deres Pre-season kampe var 43-1.

Det har altid været sådan i tysk og italiensk fodbold at man møder meget lavere rangerende hold i træningskampene. Og mig bekendt øffer deres fans ikke over at klubberne "skylder dem" bedre modstandere.
Janteloven eksisterer IKKE!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. jun 2015, 17:27

le Cid skrev:
jonas386 skrev:Uden nogen sammenligning ellers så bruger klubberne i bl.a. PL vel også det meste af opstarten på at promovere sig de steder de besøger. Jeg ved ikke hvordan det ser ud mht Liverpoolfans i Finland, men hvis det er noget af det samme som i DK, så er mængden ikke ligefrem lille, og de fans vil man naturligvis også gerne pleje.
Optakt for de største hold bunder udelukkende i kommercielle interesser.
Jeg vil tro, at LFC er omtrent de største i Finland pga. Sammi Hyppiä og tildels Jari Litmanen.
Ja, det er også mit indtryk. Generelt er Liverpool voldsomt populære i Skandinavien, og derfor vil de selvfølgelig gerne komme og spille en gang imellem for at holde folk interesserede. Uden at vide det, og det er en teori kun bygget på folk jeg kender, så er mit indtryk at skandinaviske fans er voldsomt loyale overfor deres PL hold. Jeg kender et par stykker på min egen alder der er Liverpool fans fordi deres far, onkel, eller hvad nu, også er Liverpool fan. Det er påtrods af Liverpool intet har vundet i deres levetid, og at langt de fleste andre er enten United, Barcelona, Real Madrid, Juventus eller måske Chelsea fans.

Liverpool er en sjov størrelse på det punkt. Det er vel den eneste klub uden titler der stadig regnes som et tophold :D

Køllen: Nu kender jeg ikke rigtigt de hold der listes (udover BuLi klubberne), men det bekræfter vel også at det er kommercielle interesser/interesse for fans.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 264
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af DonSilicone » 15. jun 2015, 18:00

Du må være meget ung. 5 champions league/mesterliga titler seneste 2005 og 18 mesterskaber kan ikke kaldes uden titler!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. jun 2015, 19:20

Liverpool har aldrig vundet Premier League
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 400
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Since » 15. jun 2015, 19:53

Tro det eller ej.... der blev faktisk spillet fodbold før PRL...nymodens pjat

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af NIN » 15. jun 2015, 22:06

Da titler havde værdi og der rent faktisk kunne spottes en englænder på diverse hold, var dengang man sad en hel uge og ventede på en sneboldskamp mellem Luton og Aston Villa serveret af Tommy Troelsen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10826
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af jonas386 » 15. jun 2015, 22:12

Bestemt. AB har også vundet 9 danske mesterskaber
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2041
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

AaB opstart til 2015/16

Indlæg af 9520AaB » 15. jun 2015, 22:28

NIN den fromme skrev:Da titler havde værdi og der rent faktisk kunne spottes en englænder på diverse hold, var dengang man sad en hel uge og ventede på en sneboldskamp mellem Luton og Aston Villa serveret af Tommy Troelsen.
Og da jeg er Villa fan, må jeg lige indskyde at de også har vundet mesterskabet flere gange, samt ChLeauge/Mesterholdenes en enkelt gang 82;-).

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af AaB - Ølstykke » 21. jun 2015, 07:08

Kampen mod Vendsyssel spilles i Skagen den 7.juli.
Så det bliver muligt at se Nicolaj på hans gamle hjemmebane :danmarkfan:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4481
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af le Cid » 22. jun 2015, 08:56

AaB - Ølstykke skrev:Kampen mod Vendsyssel spilles i Skagen den 7.juli.
Så det bliver muligt at se Nicolaj på hans gamle hjemmebane :danmarkfan:
Alt efter hvordan det går for U21 landsholdet, kan det godt være, at Thomsen bør skånes i opstarten. Han har i modsætning til resten af holdet, ikke haft sommerferie.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Jean Claude index

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Corona » 28. jun 2015, 17:43

Nogle der ved hvor tirsdagens træningskamp mod Viborg spilles?
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Bosal
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 86
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:58
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Bosal » 28. jun 2015, 17:51

Hornevej kl. 15

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Eksil » 28. jun 2015, 17:58

le Cid skrev:
AaB - Ølstykke skrev:Kampen mod Vendsyssel spilles i Skagen den 7.juli.
Så det bliver muligt at se Nicolaj på hans gamle hjemmebane :danmarkfan:
Alt efter hvordan det går for U21 landsholdet, kan det godt være, at Thomsen bør skånes i opstarten. Han har i modsætning til resten af holdet, ikke haft sommerferie.

Det må være hans nye træners problem. Tror ikke han er på Hornevej efter sommerferien

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Ala » 28. jun 2015, 19:59

Ja. Det er virkelig nogle attraktive og vanvittige modstandere FCK har i deres træningskampe i år!! NK Celje og Anji - wow for nogle klassemodstandere som sikkert vil lokke tusindvis i Parken!!

Og i går mødte Brøndby altid skræmmende Falkenbergs FF.

Gamen

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gamen » 29. jun 2015, 10:01

Ala skrev:Ja. Det er virkelig nogle attraktive og vanvittige modstandere FCK har i deres træningskampe i år!! NK Celje og Anji - wow for nogle klassemodstandere som sikkert vil lokke tusindvis i Parken!!

Og i går mødte Brøndby altid skræmmende Falkenbergs FF.
Brøndby er undskyldt qua deres tidlige europæiske entré, og det er meget få hold der har påbegyndt deres træningsturneer - det ruller først for alvor fra næste weekend. Brøndby skal ud og møde et forsvarshold, så helt naturligt at de gerne ville agere dåseåbnere i deres eneste træningskamp inden kampen mod Juvenes/Dogana.

NK Cejle, som stort set er på højde med Viole (Maribor) i Slovenien, og Anzhi som er tilbage i den bedste række efter Kerimovs totale svigt, og i dag primært lokker talenter til fremfor verdensklasse-spillere er da betydeligt mere ophidsende og holder langt højere kvalitet end Viborg og AGF, som vi alligevel spiller imod i Reserveligaen. Men sådan er der jo så meget...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Yankee » 29. jun 2015, 12:17

Gamen skrev:NK Cejle, som stort set er på højde med Viole (Maribor) i Slovenien, og Anzhi som er tilbage i den bedste række efter Kerimovs totale svigt, og i dag primært lokker talenter til fremfor verdensklasse-spillere er da betydeligt mere ophidsende og holder langt højere kvalitet end Viborg og AGF, som vi alligevel spiller imod i Reserveligaen. Men sådan er der jo så meget...
Jeg vil meget hellere se AaB spille mod AGF end mod et totalt ukendt hold fra Slovenien.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Ala » 29. jun 2015, 12:39

Gamen skrev:
Ala skrev:Ja. Det er virkelig nogle attraktive og vanvittige modstandere FCK har i deres træningskampe i år!! NK Celje og Anji - wow for nogle klassemodstandere som sikkert vil lokke tusindvis i Parken!!

Og i går mødte Brøndby altid skræmmende Falkenbergs FF.
Brøndby er undskyldt qua deres tidlige europæiske entré, og det er meget få hold der har påbegyndt deres træningsturneer - det ruller først for alvor fra næste weekend. Brøndby skal ud og møde et forsvarshold, så helt naturligt at de gerne ville agere dåseåbnere i deres eneste træningskamp inden kampen mod Juvenes/Dogana.

NK Cejle, som stort set er på højde med Viole (Maribor) i Slovenien, og Anzhi som er tilbage i den bedste række efter Kerimovs totale svigt, og i dag primært lokker talenter til fremfor verdensklasse-spillere er da betydeligt mere ophidsende og holder langt højere kvalitet end Viborg og AGF, som vi alligevel spiller imod i Reserveligaen. Men sådan er der jo så meget...
Men det er da akkurat det samme argument vi har? Vi har generelt ikke problemer mod de hold der gerne vil spille fodbold - det viser sejrene i sidste sæson over FCK, BIF og FCM vel med tydelighed?

Vi har for alvor problemer, når modstanderen pakker sig og det passer træningskampene vel ganske udmærket til?

Og jeg er 100% sikker på, at hverken Anji eller NK Celje vil lokke flere på stadion end Randers og Hjørring. Dertil er de simpelthen for ukendte.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3195
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB opstart til 2015/16

Indlæg af Gnu » 29. jun 2015, 12:48

Men for fodboldhipsteren er det jo vigtigt at kunne sige, at man var på plads, da AaB mødte et eller andet obskurt slovensk hold i en træningskamp, mens man klør i sig i fuldskægget og bratter ærmerne på skovmandsskjorten op, så alle kan se de ironiske tatoveringer.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar