Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14876
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 17. sep 2021, 12:45

Julgranen skrev:
17. sep 2021, 12:35
Sauer skrev:
17. sep 2021, 12:22
Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.
Det er selvfølgelig ét take på det, og jeg er enig i at det er positivt at mange spillere har fået spilletid... Et andet take kunne dog også være, at behovet for "taktisk fleksbilitet" og mange udskiftninger sjovt nok blev mindre, da vi fandt soliditet og stabile resultater i 3-5-2 opstillingen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2021, 13:02

Julgranen skrev:
17. sep 2021, 12:35
Sauer skrev:
17. sep 2021, 12:22
Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.
Nogle trænere kan lide rotation, andre synes det smadrer kontinuitet. Jeg kan ikke overskue om det overordnet set i hvores tilfælde har været en fordel eller ulempe. Hvis det var mig havde jeg i hvert fald nok ventet med alt det roterende fis til strukturen på holdet var blevet ordenligt etableret, for det har godt nok taget lang tid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af BoT » 17. sep 2021, 13:07

Vi tabte vel 3 ud af 4 kampe mod OB sidste sæson. Det bliver i hvert fald ikke en walk-over. Men det er Marti 100 % klar over, er jeg sikker på. Samme opstilling som sidst.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4771
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. sep 2021, 13:45

Hold kæft hvor jeg godt gider en atypisk AaB kamp.
Vi er top hold
Vi møder et midterhold
Vi er i en god stime
Vi er på hjemmebane
Masser af tilskuere på fredag aften - fed stemning
Der er forventninger fra både tilskuere/byen og medier/eksperter
Vi er favoritter

Det har var vi prøvet med jævne mellemrum de seneste mange år og……….bortset fra de år vi er blevet mestrer har det stort set udmøntet sig alt andet end sejre. (Måske lige med undtagelse af det efterår hvor spalvis og ene huserede)

Derfor gad jeg godt en kamp hvor vi vidste hvorfor vi er hvor vi er uden dikkedarer :aabfan: :aabfan:
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af 9520AaB » 17. sep 2021, 13:46

Julgranen skrev:
Sauer skrev:
17. sep 2021, 12:22
Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.
Meget enig, dog mener jeg at en Ahlmann i formnedgang bør starte før en Børsting på max.
Ahlmann har ikke været overdreven god, men ingen grund til at gøre hans betydning for holdet mindre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Lindmark » 17. sep 2021, 14:29

Med fare for at gentage mig selv: Hvis man er en voksen mand, som bor i Aalborg, så er der INGEN UNDSKYLDNING for ikke at komme på Stadion i aften.
Lindmark / Vendelbokartellet

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Legum Magister » 17. sep 2021, 14:29

9520AaB skrev:
17. sep 2021, 13:46
Julgranen skrev:
Sauer skrev:
17. sep 2021, 12:22
Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.
Meget enig, dog mener jeg at en Ahlmann i formnedgang bør starte før en Børsting på max.
Ahlmann har ikke været overdreven god, men ingen grund til at gøre hans betydning for holdet mindre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Burde det ikke være den på nuværende tidspunkt bedste spiller til pladsen, der blev benyttet? Og Ahlmann har kun sine egne præstationer at takke for, at hans betydning for holdet er markant mindre end tidligere. Ingen er vel selvskrevet til holdet, og Ahlmann skal vel ikke have pladsen foræret på gamle meritter?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 17. sep 2021, 14:33

Buzz Killington skrev:
17. sep 2021, 13:02
for det har godt nok taget lang tid.
Sammenlignet med hvad/hvem?

Man kunne argumentere for at et hav af faktorer har spillet kraftigt ind på at forandringen har taget så lang tid, for vi spiller med en anden mentalitet og et andet udtryk end under tidligere trænere og er mere modstandsdygtige.

Af alle trænere er det vel kun Hamrén og Backe der er startet bedre end Cifuentes for de første 25-27 kampe.
Så jeg er komplet uenig med dig.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 17. sep 2021, 14:48

Som en eller anden ob mand skrvier på deres forum:

“Normalt synes jeg også det er et hold som lægger godt til os, fordi de vil spille. Det er de ikke ligeså vilde med som de har været. De har fået en fysisk stærk angriber de kan spille mere direkte på. Kusk og Andersen er blevet erstattet af mere arbejdsomme typer, så spillet er ikke så forfinet deroppe mere.”

Og det, syntes jeg, han har ret i. Der er ikke så meget bold tilbage i holdet - til gengæld er det mere stabilt. Forhåbentligt kan makedoneren spice det lidt op.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 17. sep 2021, 14:52

Fromthecradle skrev:
17. sep 2021, 14:48

Og det, syntes jeg, han har ret i. Der er ikke så meget bold tilbage i holdet - til gengæld er det mere stabilt. Forhåbentligt kan makedoneren spice det lidt op.
Der er stadig meget bold i holdet, vi spiller bare ikke så en-dimensionelt som tidligere. Vi skaber ikke lige så meget, balancerer kampene bedre, og er ikke bange for at have perioder hvor vi accepterer at modstanderne har bolden.

En af de ting Cifuentes har implementeret fantastisk er dog modstandsdygtigheden. Selvom vi kommer bagud er der meget lidt der ændrer sig i vores mentalitet - vi bliver ikke rystede.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 17. sep 2021, 14:58

Julgranen skrev:
17. sep 2021, 14:52
Fromthecradle skrev:
17. sep 2021, 14:48

Og det, syntes jeg, han har ret i. Der er ikke så meget bold tilbage i holdet - til gengæld er det mere stabilt. Forhåbentligt kan makedoneren spice det lidt op.
Der er stadig meget bold i holdet, vi spiller bare ikke så en-dimensionelt som tidligere. Vi skaber ikke lige så meget, balancerer kampene bedre, og er ikke bange for at have perioder hvor vi accepterer at modstanderne har bolden.

En af de ting Cifuentes har implementeret fantastisk er dog modstandsdygtigheden. Selvom vi kommer bagud er der meget lidt der ændrer sig i vores mentalitet - vi bliver ikke rystede.
Det er jeg ikke enig i. Et hold uden Kusk og Lucas (og Hiljemark) og med 3 tunge CB’er i et 5 mands forsvar med 2 seksere er en nedgang i det tekniske/boldmæssige niveau.
You pay for this?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6409
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 17. sep 2021, 15:16

Lucas og Makaric i front kunne godt blive en giftig kombi.

Højholt har hverken spillet en hel kamp for AaB i superligaen eller scoret/assisteret. I hans kamp nr. 24 i superligaen må en af de tre ting gerne bon'e ud.
- FlæskeFrank

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Salle17 » 17. sep 2021, 15:33

FlæskeFrank skrev:
17. sep 2021, 12:19
Salle17 skrev:
17. sep 2021, 11:43
Jeg synes virkelig ikke OB er noget godt hold. De var skide heldige i den sidste kamp. OB er uden Jebali, og det er jeg meget glad for, da han altid spiller godt mod os. Derudover er deres målmand ikke særlig god. Bernat er mindst 2 niveauer under OC.
Det er noget farligt, at begynde at disse modstanderen. Jeg er enig i, at vi har en bredere trup og mere homogen trup.

Men at gøre afrettede skud til heldige mål, så er vi altså ude i reelle mål eller ej. De vandt og de havde den nødvendige indstilling, ligesom vi har haft den de to sidste gange til at vende modgang og nede 0-1. Kadrii er klart den bedste offensive spiller på banen, han overgås i de to trupper kun af Lucas.

Ift. deres målmand, kan du ikke henvise til en kamp, hvor vores modstander var svækket på målmandsposten og vi vandt. Jeg synes netop, at de har haft en tendens til at være rigtig godt spillende mod os i de tilfælde. Men ja, de er et hold, som har flere ubekendte eller måske mere korrekt flere spillere, som har (for) korte perioder, hvor de spiller godt. Derfor bør vi også være favoritter, men kvalitetsmæssigt mener jeg ikke, at vi er lysår foran dem.
Farligt og farligt. Jeg siger ikke at vi skal gå ud og kværne dem, jeg statuerer blot, at de langtfra er en modstanderen der er i rytme.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9633
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 17. sep 2021, 15:45

Julgranen skrev:
17. sep 2021, 14:33
Buzz Killington skrev:
17. sep 2021, 13:02
for det har godt nok taget lang tid.
Sammenlignet med hvad/hvem?

Man kunne argumentere for at et hav af faktorer har spillet kraftigt ind på at forandringen har taget så lang tid, for vi spiller med en anden mentalitet og et andet udtryk end under tidligere trænere og er mere modstandsdygtige.

Af alle trænere er det vel kun Hamrén og Backe der er startet bedre end Cifuentes for de første 25-27 kampe.
Så jeg er komplet uenig med dig.
Jeg sammenlignede ikke med nogen. Der er for meget af den slags allerede. Det var bare en bette analyse af vores slinger sammenholdt med de store udskiftninger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2021, 15:52

Synes faktisk OB står rimelig godt til os. Plus Bashkim Kadrii slet ikke har kunne få det til at fungere efter en ellers udmærket start. Pedro er imo nøglen til at lykkedes. Kan han dominere midtbanen som mod GF, så får OB virkelig svært ved at få noget spil igang. Synes ikke de er særligt gode over kanterne, og er svagere besat centralt end vi er.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Lyfe » 17. sep 2021, 16:24

Ser ud til det har været en succes med at få de nye studerende på stadion og i fanzonen


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2038
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af 9520AaB » 17. sep 2021, 16:30

Legum Magister skrev:
9520AaB skrev:
17. sep 2021, 13:46
Julgranen skrev:
Sauer skrev:
17. sep 2021, 12:22
Kunne også godt se Børsting erstatte Ahlmann, men omvendt skal vi heller ikke tilbage til stilen med at bytte et halvt hold til hver kamp. Godt jeg ikke er træner.
Nu ser vi dog hvorfor det gav mening at bytte et halvt hold til hver kampe. Alle spillere er holdt skarpe - en lang række spillere har løftet deres niveau.
Meget enig, dog mener jeg at en Ahlmann i formnedgang bør starte før en Børsting på max.
Ahlmann har ikke været overdreven god, men ingen grund til at gøre hans betydning for holdet mindre.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Burde det ikke være den på nuværende tidspunkt bedste spiller til pladsen, der blev benyttet? Og Ahlmann har kun sine egne præstationer at takke for, at hans betydning for holdet er markant mindre end tidligere. Ingen er vel selvskrevet til holdet, og Ahlmann skal vel ikke have pladsen foræret på gamle meritter?
Du understøtter på en eller anden måde min pointe. Jeg synes ikke Ahlmann har været så ringe, som nogen gør ham til. Han har ikke været helt i top, men bundniveauet er ikke så dårligt endda.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2021, 16:32

Synes desværre at Ahlmanns manglende fart og power viser sig i Cifuentes system. Han er stadig væk en værdifuld spiller, men det ville ikke gøre mig noget hvis man forsøgte at gøre ham til en mere integreret del af midterforsvaret, og så finde en type på backen der både kan spille bold, men også levere det løberaseri som virker til at være stadig vigtigere for backs.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5268
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 17. sep 2021, 17:05

jonas386 skrev:
17. sep 2021, 16:32
Synes desværre at Ahlmanns manglende fart og power viser sig i Cifuentes system. Han er stadig væk en værdifuld spiller, men det ville ikke gøre mig noget hvis man forsøgte at gøre ham til en mere integreret del af midterforsvaret, og så finde en type på backen der både kan spille bold, men også levere det løberaseri som virker til at være stadig vigtigere for backs.
Når alternativt omvendt er Børsting kan jeg ikke rigtigt se grunden til, at Ahlmann ikke skal være vores klart foretrukne starter. Ja Børsting fiser frem og tilbage, men hans kvaliteten/slutproduktet i det han lave er for lav. Jeg kan skide godt lide Børsting, men jeg synes ikke han er blevet så god som han burde.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 17. sep 2021, 17:08

Jakobsen skrev:
17. sep 2021, 17:05
jonas386 skrev:
17. sep 2021, 16:32
Synes desværre at Ahlmanns manglende fart og power viser sig i Cifuentes system. Han er stadig væk en værdifuld spiller, men det ville ikke gøre mig noget hvis man forsøgte at gøre ham til en mere integreret del af midterforsvaret, og så finde en type på backen der både kan spille bold, men også levere det løberaseri som virker til at være stadig vigtigere for backs.
Når alternativt omvendt er Børsting kan jeg ikke rigtigt se grunden til, at Ahlmann ikke skal være vores klart foretrukne starter. Ja Børsting fiser frem og tilbage, men hans kvaliteten/slutproduktet i det han lave er for lav. Jeg kan skide godt lide Børsting, men jeg synes ikke han er blevet så god som han burde.
Altså det er jeg også enig i. Jeg synes ikke rigtigt vi har den type i truppen. Jeg troede Hannesbo kunne være den type spiller, men projektet med at prøve ham på venstreback virker til at være droppet, og jeg er heller ikke sikker på det ville blive en succes, så godt det samme.

Det ville ikke undre mig, hvis vi henter en ny venstreback inden for et år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar