3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af MrBangDK » 30. jul 2014, 22:08

Pis resultat ift. chancer.. Spillet er vel ca. 50/50...

Det bliver en svær, men absolut ikke umulig... Kan vi dog for helvede får Würtz og Risgaard klar, så er der stadig chancer.
Ska' vi hak'?

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Narildsen » 30. jul 2014, 22:08

Det positive er at vi har en klassespiller som backup på venstre back!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af MrBangDK » 30. jul 2014, 22:08

jayC skrev:Hvad sker der, hvis AaB taber i Zagreb? Skal vi så i Europa League eller ude?
Så skal vi spille play off til Euro League.. Altså, sidste kamp inden gruppespil..
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Funky » 30. jul 2014, 22:09

Pollack2 skrev:
Funky skrev:
white splash skrev:Tror ikke vi behøver at bekymre os om en backup til venstre back pladsen længere
Nej, han har været rigtig stærk. Men okay, han har så ikke Ahlmans offensive kvalitet. Ikke endnu, i alt fald. En anden spiller som har gjort det over forventning er da Wichmann.

Edit: Og 30 sekunder efter man skriver det, sparker W selvfølgelig et elendigt indlæg på frispark.... :@
Med fare for at starte den evige Wichmann diskussion så var jeg ikke imponeret. Han skaber intet offensivt og hvad er han ellers med for?
Jeg mener heller ikke, at han var bedste mand på banen, men der kom da nogle udmærkede opspil ovre i hans side, og han arbejdede da også fint defensivt.

Midtbanen var ikke stærk hele kampen igennem, nej, men jeg synes faktisk Ene sagde det fint lige efter kampen: Spillet er sådant set fint nok, man laver chancer og giver ikke mange væk, men man er for uskarp foran mål. Og Helenius var IKKE nogen fed løsning de sidste 20 minutter. Hvad fanden er det for en attitude, skal ind og arbejde hårdt, og så vralter han rundt og spiller primadonna overfor kroaterne. Der skal vist spilles nogle flere 2.holdskampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2014, 22:09

Frygah skrev:
MHJ skrev:Top 3:

1 - AK
2 - Blaabjerg
3 - PK

Forsvar og midtbane var sgu ikke alt for imponerende paa bolden. Men det var ogsaa en god modstander.

Pis, men ikke haabloest.
AK? Jeg sad og bandede hans hæl-og-tå forsøg i 1. halvleg, når han havde bolden. Og at han banker den på stolpen i stedet for spille Spalvis HELT blank på midten trækker også ned bagefter i min verden.

Jeg ville nok sige at PK, Blåbjerg og Wichmann var de 3 der leverede bedst i dag.
I mine oejne var han med i naesten alt offensivt, baade i loeb, opspillet og i afslutningerne, selvom han var meget alene grundet Spalvis' defensive pligter. Specielt hans samarbejde med PK var godt.

edit: og jo, havdt vaeret fed hvis han havde smidt den ind til Spalvis, men afslutningen var stadig god nok.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Peter A. » 30. jul 2014, 22:10

Kodeordet er kynisme...vi havde 5, de havde 1 og den scorede de på..man kommer bare ikke nogen vegne i Europa når man tillader sig at brænde sådan nogle chancer i en ellers fornuftig 1. Halvleg. Og så bliver det straffet når man dækker så passivt.
Muligheden var der for at få et formuftigt resultat, men uha vi var uskarpe...
Hey AaB!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4457
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af doukas » 30. jul 2014, 22:11

Frygah skrev:Ja, der skal vist snart til at ske noget.

Jeg magter næsten ikke alle de "Hvad sagde jeg" indlæg der efter kampen vil komme fra en bestemt gruppe på Debatsiden... Det tror jeg næsten ikke jeg kan magte!
Jeg vil gerne starte. Blåbjerg spillede fandme godt!
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6410
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2014, 22:11

Jeg var også yderst tilfreds med Blåbjerg, men når man sunder sig, så må man vel at hans afleveringer frem ad banen ikke var imponerende. Men defensivt og småspillet godt.
- FlæskeFrank

jayC
Superliga
Superliga
Indlæg: 690
Tilmeldt: 23. jun 2009, 22:39

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af jayC » 30. jul 2014, 22:11

MrBangDK skrev:
jayC skrev:Hvad sker der, hvis AaB taber i Zagreb? Skal vi så i Europa League eller ude?
Så skal vi spille play off til Euro League.. Altså, sidste kamp inden gruppespil..
Det mente jeg nok.. Tak for info :)
AaB - nu, i morgen & altid! :)

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2913
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Eksil » 30. jul 2014, 22:13

Øv, men det er ikke slut. De skal bare rulles 3-0 på hjemmebane :aabfan:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Frygah » 30. jul 2014, 22:18

Pollack2 skrev:
Funky skrev:
white splash skrev:Tror ikke vi behøver at bekymre os om en backup til venstre back pladsen længere
Nej, han har været rigtig stærk. Men okay, han har så ikke Ahlmans offensive kvalitet. Ikke endnu, i alt fald. En anden spiller som har gjort det over forventning er da Wichmann.

Edit: Og 30 sekunder efter man skriver det, sparker W selvfølgelig et elendigt indlæg på frispark.... :@
Med fare for at starte den evige Wichmann diskussion så var jeg ikke imponeret. Han skaber intet offensivt og hvad er han ellers med for?
Jeg synes Wichmann gør noget centralt for vores hold på en dag som i dag. Han er voldsomt boldsikker, og er en vanvittig vigtig livline for forsvaret og Augo, når de er pressede. Derudover synes jeg han har en række gode dødbolde (også enkelt(e) kiksere), ligesom han er rigtig god til at spille bolden på tværs til eksempelvis Ene foran Zagrebs forsvar, som vi så flere gange især i første halvleg.

Det er klart at sammenligner vi ham med Kusk, så er det ikke imponerende. Men i forhold til den rolle han har i dagens kamp, så synes jeg sgu han gør det godt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Funky » 30. jul 2014, 22:18

Peter A. skrev:Kodeordet er kynisme...vi havde 5, de havde 1 og den scorede de på..man kommer bare ikke nogen vegne i Europa når man tillader sig at brænde sådan nogle chancer i en ellers fornuftig 1. Halvleg. Og så bliver det straffet når man dækker så passivt.
Muligheden var der for at få et formuftigt resultat, men uha vi var uskarpe...
Ja, og det er svært lige at se, hvor skarpheden skal komme fra. I mine øjne er AK og Spalvis inde i en 'kold' periode. Det kan selvfølgelig vende allerede i næste kamp, men det er jo ikke i nærheden af foråret, hvor man i en række kampe bare VIDSTE, at Spalvis nok skulle ende med at lave noget helt tosset giftigt. AK, beklager, han har endnu ikke overbevist mig om, at han er den oplagte 1.angriber i AaB. Samtidig røber alt omkring Helenius efter min mening, at han er laaaangt fra at være et aktiv i spillet. Fint nok hvis vi får straffe, men det kan vi sgu ikke løbe an på. Det kan godt være, at angrebet hedder Helenius - Jönsson om 2 måneder, men det hjælper os ikke i næste uge.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af troelsh » 30. jul 2014, 22:26

Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke forstår hvorfor wichmann spiller på den kant, han kunne sikkert være fin på den centrale midt med sine pasninger, men han bidrager simpelthen med for lidt offensivt, har godt nok ikke den store fidus til ham

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 30. jul 2014, 22:29

Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.

1. Hold kæft en kamp af Blåbjerg. Velkommen til toppen af dansk fodbold.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
3. Ene har et godt stykke vej endnu, før han er på toppen.
4. Endnu en skade til en central spiller - Risgaard.
5. Augo og Wichmann hører ikke til på dette niveau.
6. Spalvis mangler sidste sæsons skarphed.
7. Vores bænk var uhyggeligt tyndt besat.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2014, 22:30

Der er ikke en finger at sætte på indsatsen. Vi har 5-6 faste startere udenfor og formår alligevel at spille en ganske god kamp. Hatten af for de unge der døde med støvlerne på. Der er INTET at udsætte på den præstation. Ærgerligt tidspunkt skaderne væltede ned over AaB på.

Tror ikke på det til returen men de unge lømler har før overrasket. Og boldene er, såvidt vides, også runde i Kroatien...
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2014, 22:31

AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.

1. Hold kæft en kamp af Blåbjerg. Velkommen til toppen af dansk fodbold.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
3. Ene har et godt stykke ved endnu, før han er på toppen.
4. Endnu en skade til en central spiller - Risgaard.
5. Auto og Wichmann hører ikke til på dette niveau.
6. Spalvis mangler sidste sæsons skarphed.
7. Vores bænk var uhyggeligt tyndt besat.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.
Nr 8 : Hold nu kæft du er en klovn.
Janteloven eksisterer IKKE!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Frygah » 30. jul 2014, 22:33

Køllen I Møllen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.

1. Hold kæft en kamp af Blåbjerg. Velkommen til toppen af dansk fodbold.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
3. Ene har et godt stykke ved endnu, før han er på toppen.
4. Endnu en skade til en central spiller - Risgaard.
5. Auto og Wichmann hører ikke til på dette niveau.
6. Spalvis mangler sidste sæsons skarphed.
7. Vores bænk var uhyggeligt tyndt besat.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.
Nr 8 : Hold nu kæft du er en klovn.
Nej, pjat. Vi skal bare smide Wichmann, Helenius og Augo af helvede til. De kan ikke bruges til noget. Og adios til Ene indtil han engang bliver klar.

Troll troll troll troll troll. :P
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9634
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Buzz Killington » 30. jul 2014, 22:35

AaB 85 95 99 08 skrev: Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
Ja, "formentlig", helt klart. Det er naturligvis det mest sandsynlige scenarie at konkludere paa her paa et tidspunkt hvor der er spillet 3 kampe, og hvor han endnu ikke er klar til mere end 20 min.
For overblik over AaB-nyheder:
http://www.clubnews.dk/AaB

"No dickheads"

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5095
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af MrBangDK » 30. jul 2014, 22:35

Køllen I Møllen skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Nøj, hvor sidder man med en bitter fornemmelse. Der var sgu noget at komme efter i denne kamp. Følgende indtryk er det, der hænger ved.

1. Hold kæft en kamp af Blåbjerg. Velkommen til toppen af dansk fodbold.
2. AK's hjernedøde skud på stolpen efter tre minutter, hvor han kunne have spillet på tværs til en helt fri Spalvis blev meget kampafgørende. Det er den slags fejl, mange ofte overser.
3. Ene har et godt stykke ved endnu, før han er på toppen.
4. Endnu en skade til en central spiller - Risgaard.
5. Auto og Wichmann hører ikke til på dette niveau.
6. Spalvis mangler sidste sæsons skarphed.
7. Vores bænk var uhyggeligt tyndt besat.
8. Helenius er en skygge af, hvad han var for halvandet år siden. Formentligt en af den der slags angribere, som har et kort peak og så fader totalt ud.
9. Men for pokker, hvor var de kroater til at tale med. Den er ikke helt lukket endnu, hvis i hvert fald Würtz, Risgaard og Thomsen bliver klar til returkampen.
Nr 8 : Hold nu kæft du er en klovn.
Nr 9: Det er den sportslige ledelses skyld..... og Lynges!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: 3. kval.runde CL; AaB - Dinamo Zagreb; 30/7 kl. 20:15

Indlæg af Elscorpio » 30. jul 2014, 22:35

Würtz, Jőnsson og Thomsen i topform er stærkt savnet idag.

Kynismen og skarpheden i bl.a. afleveringerne manglede idag. Vi bliver straffet for en ud af mange sløsede boldtab. Det kan godt være det går i superligaen, men ikke når vi spiller CL / EL kval.

Vi skal være meget mere dygtig hvis vi skal i gruppespillet i EL

Besvar