Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 9. aug 2021, 00:25

McMark skrev:
9. aug 2021, 00:19
Sønderhof skrev:
8. aug 2021, 23:55
Funky skrev:
8. aug 2021, 23:18
Julgranen skrev:
8. aug 2021, 22:57
Funky skrev:
8. aug 2021, 22:51
Spørgsmålet er, om han faktisk kan overtage pladsen. Det vil nok være lidt af en bombe ind i hierarkiet på holdet (og det måske reelt er det, som er den største bremse for Børsting), men rent fodboldmæssigt er det altså ved at være længe siden, vi har set et konsistent højt niveau fra Ahlmann. Han virker til gengæld ofte lidt overtændt, med vredesudbrud mod dommeren, unødvendige gule kort, osv. Offensivt fylder han dog tit godt på, men skal han ikke have reel konkurrence fra Børsting?
Aaaarh, han var blændende sidste sæson. Jeg tror ikke på, at Børsting kan blive reel konkurrence, men hans aggressive tilgang hjælper ham. Han spiller dog med mindre risiko end Ahlmann.
Okay, blændende, ligefrem? Jeg så det som et langt, sejt træk for ham at arbejde sig tilbage til et solidt niveau, hvor han så lå i ganske gå kampe, før han igen røg ind i noget skade, og lige siden da har det ikke været specielt godt fra ham.
Spørgsmålene er, hvis Børsting ikke kan blive en reel konkurrent dér, A hvor kan han så, og B Hvem kan så blive den reelle konkurrent på VB, som jeg synes, Ahlmann trænger til?
Hannesbo, forhåbentlig. Ahlmann er blandt ligaens bedste VB, og nok vores bedste markspiller sidste sæson. Han spiller når han er fit. Han er bedre end Børsting i alle spillets facetter.

Hvis du kan huske kampen i Horsens (december eller tidlig forår) hvor Børsting spillede HB, så finder du svaret på hvorfor han aldrig bliver en udfordre til Ahlmann eller fast mand på nogen anden position.

- og det kommer fra en, som gerne ser Børsting i AaB mange år endnu, bare ikke som et emne til startopstillingen, for så kan vi ikke spille med hvor det er sjovt.

Og apropos kampen, så synes jeg Højholts udvikling er forrygende at se på. :danmarkfan:
Jeg må godt nok også lige melde mig ind i koret, der siger, at Ahlmann var en af vores klart bedste spillere i sidste sæson. Han startede inde i 28 kampe og lavede 3 mål samt 3 assists i Superligaen. Vi er da ganske enige om, at det tog ham lang tid at genfinde sit niveau, og han har ikke den samme hurtighed længere, men til gengæld synes jeg, at han er blevet meget bedre offensivt. Han tager vildt mange gode løb ned af kanten og ind i boksen, og så scorer han jo nærmest kun smukke mål. Han virker til at være lidt ude af form pt., da han blev skiftet ud tidligt både mod FCK og FCM, og så måtte han udgå med en skade i Silkeborg. Han har måske ikke det bedste indhop i dag, men det varmer da mit hjerte, at han lige sawer Patrick Olsen midtover og vinder en vigtig duel og skaffer et farligt frispark på kanten af feltet kort efter. Jeg tror, at han går endnu en god sæson i møde!
Well…det bliver spændende at se, hvem Cifuentes vælger til næste kamp :)
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1645
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Patmand » 9. aug 2021, 00:31

Det var en skøn dag på stadion!

Spillet var bedre end længe og hvad er næsten bedre end en sejr mod AGF.
Det var held i uheld at Kasper Kusk ikke kom til at spille. I dag så man en holdindsats - noget der som bekendt slet ikke rimer på Kusk. Det er efterhånden tydeligt at han ødelægger mere end han gavner i AaB. Forhåbentlig finder man en mindelig løsning inden transfervinduet smækker i.
15 millioner der kunne have været brugt til at forstærke holdet.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5362
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2021, 00:59

Funky skrev:
9. aug 2021, 00:08
R Rosenberg skrev:
8. aug 2021, 23:18
Funky skrev:
8. aug 2021, 23:11
9000AA skrev:
8. aug 2021, 22:53
Funky skrev:
8. aug 2021, 22:21
9000AA skrev:
8. aug 2021, 22:07

Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Jeg synes bare det er vigtigt at adskille tingene. Ellers ender vi sgu med at skulle ændre alt i vores samfund. Både på og udenfor stadion.
Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.
Jeg synes det er en vigtig debat. For det der er forkert eller forarger dig, kan være det modsatte for mig. Jeg synes netop ikke vi skal have sådan en kultur hvor man sætter sig på hænderne, og bare er okay med hvad alle andre synes. Det er jo blevet sådan at den der råber højest og er mest forargede, er dem der får ret.
Hvor skal det stoppe?! Skal vi stoppe med at sælge pølser og øl på stadion fordi folk bliver for tykke og vil vokse, og i stedet gå over til at sælge det helt rigtige Himalaya vand og salat fra Saltum, fordi fordi det er det dem der råber højest slår et slag for?!
Det er en vigtig og spændende debat. Min pointe var, og beklager hvis det ikke stod klart i første omgang: Så lav hellere en separat tråd om den debat. Personligt aflæser jeg den således, at synspunkterne og skillelinierne er kendte nu, og i min bog er der tale om et ret begrænset mindretal, som synes, den slags ytringer er fede eller bare okay. Der overfor står det store flertal af fans, OG spillerne, OG klubben. Sådan er det, og det kan man så hver især og i fællesskab gå og gumle lidt på. Man kan være uenig med mig i den opgørelse, og mene, at det tværtimod kun er et lille, højtråbende mindretal, som ikke kan lide den slags ytringer. Svært at tro, sådan som debatten formede sig for to uger siden, men okay. Jeg syntes blot, det virkede utidigt at prøve at skyde det ind i denne tråd, med småbitre bemærkninger om de “politisk korrekte” og ditten dytten datten. Der var jo ikke nogen, som skrev opslag a’la “nå, mon der var nogle flere idiotiske dødssange fra tribunerne i aften?” på den anden side.

9000 skrev det fint i seneste, indlæg, vi bliver nok ikke enige sådan lige med det samme, så lad os i denne tråd da glæde os i fællesskab over en god sejr.
Det var altså ikke "et begrænset mindretal", der trodsede Den Snakkende Klasses smagsdommeri, der i dag hyldede Patrick Olsen med en sang om hans moders påståede erhverv.
Men skal vi så ikke bare fremover kalde dem, der skaber stemningen på stadion for "bøvede mindretal" i stedet for "stemningsskaberne" og så kan vi jo i samme ombæring hylde sponsortribunen og grillentusiasterne på Nord for at skabe en forrygende vokal og generel stadionoplevelse.
Jeg synes stadig, 9000’s opfordring var fornuftig, men altså;
Er der i alt det dér en fordring til dem, der ikke tilhører “stemningsskaberne” (og dermed befinder sig i det store, fæle modbillede med alle de løjerlige benævnelser) om at skulle mene ingenting om hvad end der måtte komme fra “stemningsskaberne”, fordi “stemningsskaberne” er så venlige at skabe stemning?

Altså, tror man, at der er sådan en slags bytteforhold i spil? “Vi laver stemning for andre, dårligere fans end os, derfor kan andre ikke definere, hvornår vi går over stregen”?

HVIS det er tilfældet, og sådan læser jeg det: Sådan fungerer det jo ikke. Og siden vi åbenbart SKAL genopføre debatten fra for to uger siden, så gentager jeg gerne min konklusion: Hvis man ikke kan eller vil indrette sig efter, at den omkringliggende verden altså ikke vil ligge under for den bizarre købmandslogik, og i øvrigt er kommet videre fra 80-90’erne, så kommer man nok til at erfare det på den trælse måde, når klubben bliver nødt til at gribe ind med mere end betalte bøder og offentlige undskyldninger. Så spar bare krudtet i forhold til undertegnede medlem af den dersens “snakkende klasse”, det bliver først og fremmest den klub, man erklæret gerne vil støtte, man får konflikten med (med mindre selvfølgelig man går planken så langt ud, at man “stemningsskaber” sig til noget regulær politiforretning, den mulighed foreligger jo også).

Ærgerligt og ret unødvendigt, synes jeg i øvrigt, for hvad i alverden koster det bare stille og roligt at tage til sig, at nåja, der er nok alligevel noget, jeg/vi bør gøre lidt anderledes fremover? Det VIL jo ske alligevel, sådan som det i høj grad er sket med racistiske ytringer, kast med bananer, osv. Er det noget med en følelse af frihed, at have retten til at skeje ud? Den eksisterer jo ikke, den “rettighed”. Javel, tribunen er et særligt rum, hvor man kan té sig anderledes end i det daglige, men det er ikke det samme som, at man bare selv laver reglerne (eller fraværet af regler). Prøv dog at følge lidt med tiden, og som jeg indledningsvis skrev, acceptér, at den der Dalle-sang var over stregen. Der er ikke noget slag at vinde dér. Og at erkende det koster vel ikke noget på “stemningen” på stadion.
Bare lige for at få det på det rene: Jeg var én af dem, der for to uger siden mente, at chanten mod Dalsgaard var over grænsen. Det er jeg endnu. intet ændret dér.
Og nummer 2: Jeg aner ikke, om du tilhører Den Snakkende Klasse; det var sådan set mere en generel hentydning til dem, der sætter den uformelle dagsordenen for, hvad man må og ikke må i dagens DK.

Samfundet er under ekstrem forvandling. Det går vældig stærkt, og det er ikke hverken arbejderklassen, lavere middelklasse eller eller underklassen, der står bag denne forandring. Ergo er det en ret lille minoritet, der sætter dagsordenen, som de fleste så bare hopper med på.
Jeg er helt med på vognen på nogle områder, men jeg forbeholder mig også retten til at mene, at det er løbet fuldstændig løbsk på andre. Dog er jeg allermest kritisk over, at de fleste bare accepterer, at "sådan er det, når verden udvikler sig". Og det er jo ikke sandt. Sådan er det, når dem, der har virkningsfulde platforme, mener, at verden skal udvikle sig. Men det er en noget længere diskussion, som ikke er synderligt relevant, hvis det da ikke netop er det, vi ser reflekteret i denne debat om, hvad man må og ikke må sige på stadion nu, "hvor tiden har ændret sig".

Jeg ser et stadion som et af de ganske få frirum, der er, hvor man stadig kan opføre sig, som man ikke kan i resten af samfundet, hvor alt efterhånden er så pænt og pyssenysset og vi alle skal gå i takt, og hvor den smalle sti for, hvad der er ok at gøre, bare bliver smallere og smallere for hver dag. Og i øvrigt kedeligere og kedeligere og mere og mere farveløs.
Jeg ser stadion som et sted, der har en kronisk maskulinitet (må man sige det, eller er det ekskluderende og sexistisk?) over sig. Hvor mange mandesvin færdes og dyrker deres primitive slåen sig på kassen sammen. Hvor man altid har kunnet dyrke nogle maskuline (sorry) dyder, som i maskulinitetens ånd ofte kan fremstå særdeles bøvede, idiotiske for udenforstående og aldrig ville være kosher i et radikalt gruppeværelse. Jeg tror, det er det, som mandemanden Henrik Marstrand omtaler som 'toksisk maskulinitet'.
Hvorfor fanden tror du, at så mange fodboldfans smider trøjen selv i frostvejr? Det er da fuldstændig basic nature - og et stadion er ét af de ganske få steder, det er acceptabelt, medmindre man skal i bølgen blå.
Overvej, hvorfor fanden så mange drenge mistrives i den danske folkeskole anno 2021.

Ved pludselig også at skulle kvæle dette frirum, hvor kontanthjælpsmodtageren, topchefen, den studerende, bonderøven, den brune, den hvide, den arktiske fuldstændig ligestillede kan stå arm i arm og brøle al deres primitive aggression ud, så er der ikke meget tilbage. Så er der ikke flere åndehuller. Så er der jo kun caffé latte'n i kopholderen på Emmaljunga-klapvognen, vandrende med bøjet hoved hen ad havnefronten med retning mod endnu en omgang spire/tofu-brunch med andre par tilbage. Og det er da trist, farveløst og spild af godt køn.

Og mht stemningsskaberne, så var det sådan set blot en replik til din "et begrænset mindretal". For det første, så var det ikke det. For det andet, så var den tribune dem, der skaber stemningen. Uden dem var stadion endnu en femininiseret udørk på linje med et storcenter eller en brunchrestaurant. Og ja, jeg vil hellere have de 2-3-4.000 på Vest end jeg vil have nogen som helst andre på det stadion. Any day.
Ædruelighedens stemme

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af DenGamleMand » 9. aug 2021, 06:08

Hvad sagde David Nielsen om Vesttribunen?
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2021, 06:33

Fantastisk sejr i en kamp der skulle vindes for at rette lidt op på den dårlige sæsonstart. Meget medrivende kamp med super tænding, nerve og dueller, kønt var det ikke men det er selvsagt resultatet der tæller.

Synes der var mange fine præstationer men jeg vil især fremhæve Højholt, derimod havde Prip det meget svært. Prip havde ikke meget plads at spille på og sammenholdt med en fysisk kamp faldt han i store perioder ud af kampen.
Offensivt havde vi det svært og skabte kun 4 chancer men viste en flot effektivitet.

Kæmpe respekt til vesttribunen der skabte en flot stemning, det var godt nok rørende som Ross blev hyldet under kampen samt efter slutfløjt.

Jeg er ikke overrasket over at så mange tilskuere blev væk da det desværre er set så mange gange før :(

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2034
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af 9520AaB » 9. aug 2021, 06:53

Fed kamp igår.
Fra min plads på vesttribunen kunne jeg se flere AGF trøjer på sponsortribunen.
Vi ville have været i Silkeborg med sponsor, men fik fortalt at vi ikke kunne komme ind, hvis vi bar synligt AaB tøj, og ville blive smidt ud, hvis vi heppede og jublede på AaB. Det var Silkeborgs Coronaregler. Altså “fremmede” måtte ikke komme på en Silkeborg tribune.
Har vi ikke samme regler??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Mr-schou
2. div
2. div
Indlæg: 134
Tilmeldt: 21. maj 2007, 20:42
Geografisk sted: 8000 Aarhus c

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Mr-schou » 9. aug 2021, 06:58

Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2021, 06:33
Fantastisk sejr i en kamp der skulle vindes for at rette lidt op på den dårlige sæsonstart. Meget medrivende kamp med super tænding, nerve og dueller, kønt var det ikke men det er selvsagt resultatet der tæller.

Synes der var mange fine præstationer men jeg vil især fremhæve Højholt, derimod havde Prip det meget svært. Prip havde ikke meget plads at spille på og sammenholdt med en fysisk kamp faldt han i store perioder ud af kampen.
Offensivt havde vi det svært og skabte kun 4 chancer men viste en flot effektivitet.

Kæmpe respekt til vesttribunen der skabte en flot stemning, det var godt nok rørende som Ross blev hyldet under kampen samt efter slutfløjt.

Jeg er ikke overrasket over at så mange tilskuere blev væk da det desværre er set så mange gange før :(
Er det i virkeligheden er dårlig start?
Vi spiller 2-2 i parken mod sidste sæsons nr 3, hvor vi havde fortjent at vinde
Vi taber 0-1 til sidste sæsons nr 2
Vi spiller 0-0 mod oprykker
Vi vinder 2-0 over agf, sidste sæsons nr 4

Og vi vil gerne måle os med top 4 hold, det synes jeg sgu er godkendt når man kigger på budget og indkøb blandt de hold vi har mødt

Men ellers fuldstændig enig i din kampanalyse

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2021, 07:33

Sæsonstarten efter kampen i går er godkendt. 1,25 i snit og vi har mødt sidste sæsons nr. 2, 3 og 4.

Vedrørende. Cifuentes så fik tv det til at lyde, som om han lige er startet. Han er her på 8. måned og har haft to opstarter og 1,5 transfervindue.

Så vi kan godt have forventninger til ham. Og dem indfriede han i gårsdagens kamp.

Vi lever ikke kun på enkeltpræstationer, men på holdpræstationer. Man snakkede kun om, at AGF manglede Patrick M, ikke at AaB manglede Lucas A.
- FlæskeFrank

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 9. aug 2021, 08:22

Vild fed kamp igår! For dælen kan Pedro i top form ligne en spiller, hvor hans defensive aktioner, burde være til en Top 3 lige. Han er over det hele. Så fedt at se ham tilbage.

Eneste ting er igen vores manglende løb i dybden, den eneste der rigtig tager dem er Fossum, men ingen spillere ser i den retning. Vi skal lige ned og vende ved Thelander før vi spiller fremad igen. Nogle gange må vi gerne tænke lidt mere fremad. Og mange gange var GF bagkæden og AaBs bagkæde kun 25 meter fra hinanden, og hammer lige 20 spillere ind på de m2, så bliver det jo nærmest umuligt at spille sig igennem. Og derfor taber vi nok også xG igår, for vi skaber ikke meget før GF skal til at satse.

Og så slog vi et lammende tamt GF hold, vi gjorde hvad vi skulle. Nu skal de næste 3 kampe vise hvilken retning vi skal i.

Men Pedro, hold da op en defensive spiller!! Og i den anden ende Prip, han bliver bare ikke min ynglings spiller. Han er simpelthen ALT for langsom til den position. Han er en klon af Kusk, som måske kan løbe lidt mere i pres men mangler så kusk løb med bolden. Men han kan ikke sætte en mand af og han kan ikke løbe fra nogle. Men han har så en indlægsfod sjældent set i AaB, men ja - håber jeg ser forkert.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 08:43

raekkeettre skrev:
9. aug 2021, 08:22
Og i den anden ende Prip, han bliver bare ikke min ynglings spiller. Han er simpelthen ALT for langsom til den position.
Hvad han til gengæld lykkedes med rigtig mange gange i første halvleg var at vende op i mellemrummet.

Det var helt tydeligt, at trænerteamet havde analyseret sig frem til efter Silkeborg-kampen, at man er nødt til at arbejde med andre løsninger i spilopbygningen - og han behandlede selv de knaldhårde pasninger rigtig fint. Han kom lidt i klemme i dele af kampen, men holder fint på bolden og er teknisk stærk.

Det var en af de elementer i kampen der særligt i første halvleg var med til at løsne vores spil op - vi fik bragt bolden igennem AGF's pres mange gange, og trænerteamet ønskede et andet og højere boldtempo end i Silkeborg.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 9. aug 2021, 08:49

raekkeettre skrev:
9. aug 2021, 08:22
Vild fed kamp igår! For dælen kan Pedro i top form ligne en spiller, hvor hans defensive aktioner, burde være til en Top 3 lige. Han er over det hele. Så fedt at se ham tilbage.

Eneste ting er igen vores manglende løb i dybden, den eneste der rigtig tager dem er Fossum, men ingen spillere ser i den retning. Vi skal lige ned og vende ved Thelander før vi spiller fremad igen. Nogle gange må vi gerne tænke lidt mere fremad. Og mange gange var GF bagkæden og AaBs bagkæde kun 25 meter fra hinanden, og hammer lige 20 spillere ind på de m2, så bliver det jo nærmest umuligt at spille sig igennem. Og derfor taber vi nok også xG igår, for vi skaber ikke meget før GF skal til at satse.

Og så slog vi et lammende tamt GF hold, vi gjorde hvad vi skulle. Nu skal de næste 3 kampe vise hvilken retning vi skal i.

Men Pedro, hold da op en defensive spiller!! Og i den anden ende Prip, han bliver bare ikke min ynglings spiller. Han er simpelthen ALT for langsom til den position. Han er en klon af Kusk, som måske kan løbe lidt mere i pres men mangler så kusk løb med bolden. Men han kan ikke sætte en mand af og han kan ikke løbe fra nogle. Men han har så en indlægsfod sjældent set i AaB, men ja - håber jeg ser forkert.
Jeg så kampen lidt anderledes. Vi skabte klart mest før AGF skulle til at satse. Men i øvrigt enig mht. Ferreira, det var jo som at få en helt ny spiller ind på holdet, og kan han holde dét niveau, så sidder han tungt på 6’er positionen og en plads i start-11. Ingen spænding dér. Til gengæld stor spænding om Højholt vs. Kusk, og måske Børsting vs. Ahlmann.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2021, 08:57

Julgranen skrev:
9. aug 2021, 08:43
Det var helt tydeligt, at trænerteamet havde analyseret sig frem til efter Silkeborg-kampen, at man er nødt til at arbejde med andre løsninger i spilopbygningen - og han behandlede selv de knaldhårde pasninger rigtig fint. Han kom lidt i klemme i dele af kampen, men holder fint på bolden og er teknisk stærk.

Det var en af de elementer i kampen der særligt i første halvleg var med til at løsne vores spil op - vi fik bragt bolden igennem AGF's pres mange gange, og trænerteamet ønskede et andet og højere boldtempo end i Silkeborg.
Vi er vel også nød til at give Silkeborg lidt mere kredit end vi egentlig har lyst til. De smadrede jo fuldstændig Viborg i denne runde, så vores 0-0 var faktisk et bedre resultat end vi nok bryder os om. Tilsvarede er AGF jo i galopperende krise, så 2-0 sejren er ikke så meriterende , som den kunne være. Hvis Højholts hovedstød var gået ind, tror jeg de var gået fuldstændig op i limingen.

Men uanset modstandernes styrker og svaghed, så synes jeg, at vi har lignet langt mere et hold i denne sæson end tidligere under Cifuentes. Og det tegner godt også i forhold til at sluse unge spillere ind i løbet af sæsonen.

Bed mærke i, at (endnu) en af vores spillere(kan ikke huske hvem) stod efter kampen og roste træneren/trænerteamet. Jeg tror Cifuentes og de øvrige trænere er i sync med truppen. Det vinder altså også kampe....
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 09:03

Funky skrev:
9. aug 2021, 08:49
Til gengæld stor spænding om Højholt vs. Kusk, og måske Børsting vs. Ahlmann.
Jeg tror ikke på stor spænding om nogen af pladserne som det ser ud nu. Højholt er ung og vil have udfald, ligesom Hannesbo.
I går var det tydeligt at vi manglede spilleren, der kunne lægge den tredjesidste eller næstsidste aflevering.
Jeg tror til gengæld på, at det altid er sundt med konkurrence. Og jeg håber at både Ahlmann og Kusk nu føler sig ekstra animerede til at præstere næste gang, når de har in mente at både Højholt og Børsting kan levere rigtig gode kampe.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13726
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 9. aug 2021, 09:06

FlæskeFrank skrev:
9. aug 2021, 08:57
Julgranen skrev:
9. aug 2021, 08:43
Det var helt tydeligt, at trænerteamet havde analyseret sig frem til efter Silkeborg-kampen, at man er nødt til at arbejde med andre løsninger i spilopbygningen - og han behandlede selv de knaldhårde pasninger rigtig fint. Han kom lidt i klemme i dele af kampen, men holder fint på bolden og er teknisk stærk.

Det var en af de elementer i kampen der særligt i første halvleg var med til at løsne vores spil op - vi fik bragt bolden igennem AGF's pres mange gange, og trænerteamet ønskede et andet og højere boldtempo end i Silkeborg.
Vi er vel også nød til at give Silkeborg lidt mere kredit end vi egentlig har lyst til. De smadrede jo fuldstændig Viborg i denne runde, så vores 0-0 var faktisk et bedre resultat end vi nok bryder os om. Tilsvarede er AGF jo i galopperende krise, så 2-0 sejren er ikke så meriterende , som den kunne være. Hvis Højholts hovedstød var gået ind, tror jeg de var gået fuldstændig op i limingen.

Men uanset modstandernes styrker og svaghed, så synes jeg, at vi har lignet langt mere et hold i denne sæson end tidligere under Cifuentes. Og det tegner godt også i forhold til at sluse unge spillere ind i løbet af sæsonen.

Bed mærke i, at (endnu) en af vores spillere(kan ikke huske hvem) stod efter kampen og roste træneren/trænerteamet. Jeg tror Cifuentes og de øvrige trænere er i sync med truppen. Det vinder altså også kampe....
Enig, og Fossum fremhævede i postmatch-interviewet, at Cifuentes ideer er ved at sive igennem og sætte sig.

Du har også ret hvad angår resultatet mod SIF (og FCK). De første 3 kampe var mod ret formstærke hold. Det er måske ikke så ringe på nuværende tidspunkt at gøre lige kampe ud af det, på deres hjemmebaner.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2021, 10:01

Fodbold er ofte marginaler og det blev derfor afgørende at vi fik kampens første mål, var vi kommet bagud tror jeg ikke at vi havde kvaliteten til at komme tilbage.

I 1. halvleg havde vi marginalerne på Thorsteinssons skud på overliggeren, den havde Rinne ikke nappet da han var fejlplaceret.
Det er super at hands reglerne er ændret så der skal mere til for at få straffespark, i sidste sæson var der blevet fløjet straffespark på Thelander i 1. halvleg.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 9. aug 2021, 10:08

Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2021, 10:01
Fodbold er ofte marginaler og det blev derfor afgørende at vi fik kampens første mål, var vi kommet bagud tror jeg ikke at vi havde kvaliteten til at komme tilbage.

I 1. halvleg havde vi marginalerne på Thorsteinssons skud på overliggeren, den havde Rinne ikke nappet da han var fejlplaceret.
Det er super at hands reglerne er ændret så der skal mere til for at få straffespark, i sidste sæson var der blevet fløjet straffespark på Thelander i 1. halvleg.
AGF skaber ingenting i 1. halvleg, bortset fra de første 5 minutter, og de skaber ingenting i 2. halvleg, bortset fra de sidste 10.
Din udlægning er noget negativ - AGF blev holdt totalt i skak og deres opspil slået i stykker. De vil gerne spille bolden ud via backs - det havde AaB læst glimrende og pakket Kahl helt ind, så de var tvunget til at spille den tilbage til keeperen eller sparke langt. Her vandt Thelander og Ross alle bolde. Vi erobrede den et hav af gange inde centralt, hvor vi drog nytte af numerisk overtal.

Vi kunne (uden nogen kunne brokke sig) have ført 3-0. Og AGF gjorde sig fortjent til 1 eller 2 røde kort, som noget kontroversielt ikke blev givet. Særligt Oliver Lunds høje albue burde være straffet med gult kort nr. 2.

Det var en glimrende kamp, og en fuldt fortjent AaB-sejr.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 9. aug 2021, 10:08

9520AaB skrev:
9. aug 2021, 06:53
Fed kamp igår.
Fra min plads på vesttribunen kunne jeg se flere AGF trøjer på sponsortribunen.
Vi ville have været i Silkeborg med sponsor, men fik fortalt at vi ikke kunne komme ind, hvis vi bar synligt AaB tøj, og ville blive smidt ud, hvis vi heppede og jublede på AaB. Det var Silkeborgs Coronaregler. Altså “fremmede” måtte ikke komme på en Silkeborg tribune.
Har vi ikke samme regler??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er også blevet nægtet adgang til en AGF udebane kamp på de neutralle sidepladser hvis ikke jeg tog min AaB trøje af. Men nej tror ikke vi har de regler egentlig.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2021, 10:13

Julgranen skrev:
9. aug 2021, 10:08
Aalborg frederikshavner skrev:
9. aug 2021, 10:01
Fodbold er ofte marginaler og det blev derfor afgørende at vi fik kampens første mål, var vi kommet bagud tror jeg ikke at vi havde kvaliteten til at komme tilbage.

I 1. halvleg havde vi marginalerne på Thorsteinssons skud på overliggeren, den havde Rinne ikke nappet da han var fejlplaceret.
Det er super at hands reglerne er ændret så der skal mere til for at få straffespark, i sidste sæson var der blevet fløjet straffespark på Thelander i 1. halvleg.
AGF skaber ingenting i 1. halvleg, bortset fra de første 5 minutter, og de skaber ingenting i 2. halvleg, bortset fra de sidste 10.
Din udlægning er noget negativ - AGF blev holdt totalt i skak og deres opspil slået i stykker. De vil gerne spille bolden ud via backs - det havde AaB læst glimrende og pakket Kahl helt ind, så de var tvunget til at spille den tilbage til keeperen eller sparke langt. Her vandt Thelander og Ross alle bolde. Vi erobrede den et hav af gange inde centralt, hvor vi drog nytte af numerisk overtal.

Vi kunne (uden nogen kunne brokke sig) have ført 3-0. Og AGF gjorde sig fortjent til 1 eller 2 røde kort, som noget kontroversielt ikke blev givet. Særligt Oliver Lunds høje albue burde være straffet med gult kort nr. 2.

Det var en glimrende kamp, og en fuldt fortjent AaB-sejr.
Det var begge hold der havde det enormt svært i 1. halvleg, vi havde nada før Fossums mål. Vi scorede på de to første chancer vi havde i kampen og det blev afgørende.
Var vi kommet bagud i starten af kampen var det blevet en meget svær kamp

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 956
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Salle17 » 9. aug 2021, 10:15

En anden ting som jeg hæfter mig ved er, at vi under Cifuentes endnu ikke har lukket 3 mål ind i samme kamp. Det er eddermame stærkt, og viser at vi har rykket os defensivt under Cifu. Det kan blive rigtig godt, når vi også får lagt mere på offensivt. :thumbsup:

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 9. aug 2021, 10:15

Lyfe skrev:
9. aug 2021, 10:08
9520AaB skrev:
9. aug 2021, 06:53
Fed kamp igår.
Fra min plads på vesttribunen kunne jeg se flere AGF trøjer på sponsortribunen.
Vi ville have været i Silkeborg med sponsor, men fik fortalt at vi ikke kunne komme ind, hvis vi bar synligt AaB tøj, og ville blive smidt ud, hvis vi heppede og jublede på AaB. Det var Silkeborgs Coronaregler. Altså “fremmede” måtte ikke komme på en Silkeborg tribune.
Har vi ikke samme regler??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg er også blevet nægtet adgang til en AGF udebane kamp på de neutralle sidepladser hvis ikke jeg tog min AaB trøje af. Men nej tror ikke vi har de regler egentlig.
Det er ikke mere end et par dage siden at jeg læste at man som udebanetilskuer kun må være i 'buret' hvis man åbenlyst støtter udeholdet. Det bliver åbenbart ikke håndhævet

Besvar