Gaarde og Wieghorst raus tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4775
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 29. okt 2018, 13:55

Synes i først omgang det drejer sig om at få holdet til at præstere og det er kun træneren der skal klare den opgave. En fyring af Gaarde må komme i anden række efter en ny træner.
Holdet spiller ikke bedre af at Gaarde bliver fyret nu og her.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af NIN » 29. okt 2018, 13:56

raekkeettre skrev:
29. okt 2018, 13:35
NIN skrev:
29. okt 2018, 12:16
BassogogsVen skrev:
29. okt 2018, 12:12
raekkeettre skrev:
29. okt 2018, 12:02
gravballe skrev:
29. okt 2018, 10:34
frederikshavneren skrev:
29. okt 2018, 10:21


Hvis bestyrelsen går imod den sportslige ansvarlige så er spørgsmålet om der overhovedet er basis for et fortsat samarbejde med Gaarde.

Hvis jeg skal spekulere tror jeg desværre ikke at der sker noget hverken med MW eller Gaarde, vi står stadigvæk til med nød og næppe at indfri den uambitiøse sportslige målsætning.
Jeg tror at Wieghorst får lov at blive indtil sommer og at parterne derefter skilles efter gensidig forståelse.
Det er også min frygt. Jeg så gerne man skiftede ham til vinter. Men kan man lokke rosenborg til at købe ham fri til vinter så vil det være snedigt! Men AaB skal allerede ud nu og kigge efter ny træner..
Jeg siger det igen - Jeg FORSTÅR ikke hvorfor man smider tid efter en træner der åbenlyst ikke dur, og vil aldrig komme til at du!! Jeg troede og håbede og han har fået meget meget lang snor, men nu må det holde, og det her har intet med Gaarde og holdet at gøre - vi alle kan se en rigtig god trup...ikke bare os her i Nordjylland men alle eksperter på samtlige medier siger AaB har holdet til en top6, men mange mener ikke de kommer der op!! Og hvorfor - TRÆNEREN! Lad nu hver med at kaste tiden efter det der ikke dur - det er det samme som at koste gode penge efter dårlige...han skal ud, og han skal ud nu!
Jo, det har faktisk også enormt meget med Gaarde at gøre.
Ja, selvfølgelig enden den hos den sportslig ansvarlige. Gaarde smed LS på porten og håndplukkede MW. MW er Gaardes projekt og det er Gaarde der holder det i live.
MW er Lynges projekt, og har altid været det, men da han ikke sider i stolen til at kunne tage beslutningen, har det været Gaarde, som nu skal stå på mål for det. Lynge har ligget våd om natter efter MW lige siden har blev træner, og det er fuldt offentlige informationer. Men jow - Gaarde skal jo drages til ansvar for det, MEN da bestyrelsen mere eller mindre har skubbet på MW, så får han jo også "Desværre" enorm lang snor!!!

Derudover kan jeg ikke se, hvor vores mangler er - vi har 2 mand på midten der er 21-landsholdsspillere, vi har en tidligere landsholdspillere på højre kant, og vi har en tidligere U21 landsholdspillere på venstre, vi har en tidligere Ajax profil og landsholdspillere i front, og vi har en hollandsspiller ved siden af der er har scoret en bunke mål i Hollands bedste række. Vi har 2 tidligere landsholdsspillere i bagkæden, og vi har så KP og Børsten, som de eneste der kan stilles spørgsmålstegn ved - derudover har vi en pisse god Svensk målmand.

Jeg tror 10 ud af 14 klubber - rigtig gerne vil have den her trup at arbejde med, når der så også er 9 U landsholdspillere på vej op. Man kan altid sige - det og det, for at få den optimale trup, men det er altså ikke vores trups færdigheder der kan tabe spiller for spiller til de her hold vi har tabt til på hjemmebane - Der er kun EN man kan pege på her (synes jeg) og det er træneren.....
Du modsiger jo dig selv. 1. Så er MW ikke bare Lynges-projekt, men bestyrelsen. Så ansvaret ligger der. 2. Desuden har vi, i følge dig, en kransekage-figur af en sportsdirektør i Gaarde som tilsyneladende er stik-i-ren-dreng og ikke træffer de beslutninger han skal stå på mål for. 3. MW har intet gjort galt i henhold til hans trænerprofil. Han spiller den fodbold han har praktiseret siden han blev træner. At påstå, det overrasker hvad vi har set og nu ser i AaB, vil være det samme som at være overrasket over endnu en sæson med Vild med dans. MW kan kun udføre sit job så længe han har mandat til det. Derfor ligger ansvaret for AaB's dødsspiral selvfølgelig ved den sportslige ledelse, som så ikke er vores sportsdirektør.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gamen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gamen » 29. okt 2018, 14:05

Maglau skrev:
29. okt 2018, 13:55
Synes i først omgang det drejer sig om at få holdet til at præstere og det er kun træneren der skal klare den opgave. En fyring af Gaarde må komme i anden række efter en ny træner.
Holdet spiller ikke bedre af at Gaarde bliver fyret nu og her.
Undskyld mig, men en fodboldklub er mere og andet end mandskabspleje og taktik. Der mangler tydeligvis en ny retning for klubben. Fyres træneren, så er en naturlig konsekvens da at den sportslig ansvarlige også gør. Det vil nu være 2. gang på få år at man vælger den forkerte mand til posten. Og dét i en periode, hvor man aldrig har brugt flere penge på transfermarkedet.

Ryger prestigeprojektet Wieghorst, så ryger der også hoveder længere oppe. Andet vil være uforsvarligt. Om det så skal være en fyring eller en degradering er mig lige meget - men noget skal der ske.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3016
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2018, 14:35

Gamen skrev:
29. okt 2018, 13:47
raekkeettre skrev:
29. okt 2018, 13:35
MW er Lynges projekt, og har altid været det, men da han ikke sider i stolen til at kunne tage beslutningen, har det været Gaarde, som nu skal stå på mål for det. Lynge har ligget våd om natter efter MW lige siden har blev træner, og det er fuldt offentlige informationer. Men jow - Gaarde skal jo drages til ansvar for det, MEN da bestyrelsen mere eller mindre har skubbet på MW, så får han jo også "Desværre" enorm lang snor!!!

Derudover kan jeg ikke se, hvor vores mangler er - vi har 2 mand på midten der er 21-landsholdsspillere, vi har en tidligere landsholdspillere på højre kant, og vi har en tidligere U21 landsholdspillere på venstre, vi har en tidligere Ajax profil og landsholdspillere i front, og vi har en hollandsspiller ved siden af der er har scoret en bunke mål i Hollands bedste række. Vi har 2 tidligere landsholdsspillere i bagkæden, og vi har så KP og Børsten, som de eneste der kan stilles spørgsmålstegn ved - derudover har vi en pisse god Svensk målmand.

Jeg tror 10 ud af 14 klubber - rigtig gerne vil have den her trup at arbejde med, når der så også er 9 U landsholdspillere på vej op. Man kan altid sige - det og det, for at få den optimale trup, men det er altså ikke vores trups færdigheder der kan tabe spiller for spiller til de her hold vi har tabt til på hjemmebane - Der er kun EN man kan pege på her (synes jeg) og det er træneren.....
At udlægge det som om Lynge sidder og styrer tropperne som en art dukkefører er vist fri fantasi.

Den flig af sandhed der er i det, ligger i at der i ansættelsesudvalget som har været med til at vælge Wieghorst også sidder et par bestyrelsesmedlemmer. Og Lynge.
Men selvfølgelig er Gaarde også medskyldig - det er ham der står med det overordnede sportslige ansvar. Med din logik skulle Danske Bank heller ikke smide Borgen på porten. Det er galimatias.

Vi har da mange mangler, og den største er i trupsammensætningen. Jeg giver 5 potter pis for landsholdsstatus - det er ligegyldigt, når man ikke præsterer. Problemet er at de en del af de spillertyper vi har enten er fejlcastede, eller spiller i et koncept hvor de ikke passer ind.

Sportschefen har valgt træneren. Er træneren et problem, så er han det i høj grad også for sportschefen.
Jow - men det er jo det samme som at sige, at hvis trænere peger på en spiller der ikke slår til, så skal træneren ud nu! Hvis alle sportsdirektører skal ud hver gang en træner ikke slår til, så er der ikke mange tilbage. Jeg synes mere det handler om, den ageren der er, når man finder ud af det ikke fungere, for det vil det gøre med alle trænere, med mindre man hedder alex f......så lige nu, for hver dag der går, giver jeg dig ret i, at pilen så småt også peger på Gaarde, fordi - at han ikke tager den mest åbentlyse beslutning siden Bruce Rioch var træner i AaB - han skal ud, og vi skal ikke spille flere minutter med at indføre hans ideer i AaB...

Men Truppen - vil jeg mene lige nu er den bedste set i AaB siden 2015....og den skal i top 6, måske endda i top 4....med den rigtige træner.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2018, 15:23

Gamen skrev: Med din logik skulle Danske Bank heller ikke smide Borgen på porten. Det er galimatias.
Ah - Gaarde er da vist ikke i farezonen for at have gjort noget ulovligt eller handlet amoralsk.

Rolig nu.

Du beskriver meget godt, den måde jeg forventer tingene kører på i AaB. Der er et ansættelsesudvalg, og de har besluttet tingene sammen. Selvfølgelig ligger der et formelt ansvar et sted, men jeg tænker ikke at der kommer fyringer i AaB på baggrund af det alene.

Jeg er meget i tvivl om hvilke muligheder vi overhovedet har haft. Jeg kan ikke udelukke at MW på det tidspunkt var det bedste bud.
Selvom jeg var ret skeptisk da han blev ansat, havde jeg ikke på noget tidspunkt forestillet mig at det ville kunne blive så håbløst.

Hvis man skal fyre Gaarde for noget, så skal det være, hvis han ikke har været igang med at line nogle egnede kandiadater op til at afløse Wieghorst. Man må i et stykke tid kunne have set, at det ikke var det man gerne ville, og hvis han ikke er klar til at handle i vintervinduet senest, så er jeg med på at smide Gaarde ud. En ny træner skal være på plads i god tid inden de går på juleferie, så han også kan være med indover transfervinduet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3016
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af raekkeettre » 29. okt 2018, 15:44

Pastorius skrev:
29. okt 2018, 15:23
Gamen skrev: Med din logik skulle Danske Bank heller ikke smide Borgen på porten. Det er galimatias.
Ah - Gaarde er da vist ikke i farezonen for at have gjort noget ulovligt eller handlet amoralsk.

Rolig nu.

Du beskriver meget godt, den måde jeg forventer tingene kører på i AaB. Der er et ansættelsesudvalg, og de har besluttet tingene sammen. Selvfølgelig ligger der et formelt ansvar et sted, men jeg tænker ikke at der kommer fyringer i AaB på baggrund af det alene.

Jeg er meget i tvivl om hvilke muligheder vi overhovedet har haft. Jeg kan ikke udelukke at MW på det tidspunkt var det bedste bud.
Selvom jeg var ret skeptisk da han blev ansat, havde jeg ikke på noget tidspunkt forestillet mig at det ville kunne blive så håbløst.

Hvis man skal fyre Gaarde for noget, så skal det være, hvis han ikke har været igang med at line nogle egnede kandiadater op til at afløse Wieghorst. Man må i et stykke tid kunne have set, at det ikke var det man gerne ville, og hvis han ikke er klar til at handle i vintervinduet senest, så er jeg med på at smide Gaarde ud. En ny træner skal være på plads i god tid inden de går på juleferie, så han også kan være med indover transfervinduet.
ENIG!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Klaus » 29. okt 2018, 16:13

Pastorius skrev:
29. okt 2018, 15:23
Gamen skrev: Med din logik skulle Danske Bank heller ikke smide Borgen på porten. Det er galimatias.
Ah - Gaarde er da vist ikke i farezonen for at have gjort noget ulovligt eller handlet amoralsk.

Rolig nu.

Du beskriver meget godt, den måde jeg forventer tingene kører på i AaB. Der er et ansættelsesudvalg, og de har besluttet tingene sammen. Selvfølgelig ligger der et formelt ansvar et sted, men jeg tænker ikke at der kommer fyringer i AaB på baggrund af det alene.

Jeg er meget i tvivl om hvilke muligheder vi overhovedet har haft. Jeg kan ikke udelukke at MW på det tidspunkt var det bedste bud.
Selvom jeg var ret skeptisk da han blev ansat, havde jeg ikke på noget tidspunkt forestillet mig at det ville kunne blive så håbløst.

Hvis man skal fyre Gaarde for noget, så skal det være, hvis han ikke har været igang med at line nogle egnede kandiadater op til at afløse Wieghorst. Man må i et stykke tid kunne have set, at det ikke var det man gerne ville, og hvis han ikke er klar til at handle i vintervinduet senest, så er jeg med på at smide Gaarde ud. En ny træner skal være på plads i god tid inden de går på juleferie, så han også kan være med indover transfervinduet.
Jeg synes man har trukket en fyring af Wieghorst urimeligt længe ud. Vi har spillet som en pose nødder længe. Man kan vel samlet sige, at Vi har spillet omkring en pæn håndfuld gode kampe i al den tid Wieghorst har været træner. Spillet under Søndergaard var generelt noget bedre og det med en betydeligt dårligere trup. Så synd nummer et var fyringen af Søndergaard. Nummer to var så forbigåelsen af Kuhn og nummer 3 ansættelsen af Wieghorst. Grunden til at Wieghorst stadigvæk er her, er den latterlige slutspilsplads vi fik sidste år. Helt ærligt var vi jo pivhamrende ringe og der var lysår op til Brøndby, Midtjylland og FCK. Til gengæld fik vi fedtet nogle 1-0 sejre hjem, og var ekstremt heldige med andre resultater, og derfor er Wieghorst her endnu. I første sæson var vi endda lige ved at rykke ned. Havde det ikke været for de point Søndergaard havde skaffet os, ville vi være røget i playoff, og så kunne vi måske have været hvor Viborg er i dag. Samtidig kan han jo også glæde sig over, at Nikolaj Larsen ikke fik held med sit hovedstød i Viborg. Var den gået ind, var vi havnet i en anden og betydeligt sværere pulje i nedrykningsspillet. Wieghorst har aldrig været i nærheden af at være en succes hos os. Jeg tror bestemt han er en flink og behagelig mand, men han burde altså aldrig være ansat....

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 29. okt 2018, 16:42

Pastorius skrev:
29. okt 2018, 15:23
Gamen skrev: Med din logik skulle Danske Bank heller ikke smide Borgen på porten. Det er galimatias.
Ah - Gaarde er da vist ikke i farezonen for at have gjort noget ulovligt eller handlet amoralsk.

Rolig nu.

Du beskriver meget godt, den måde jeg forventer tingene kører på i AaB. Der er et ansættelsesudvalg, og de har besluttet tingene sammen. Selvfølgelig ligger der et formelt ansvar et sted, men jeg tænker ikke at der kommer fyringer i AaB på baggrund af det alene.

Jeg er meget i tvivl om hvilke muligheder vi overhovedet har haft. Jeg kan ikke udelukke at MW på det tidspunkt var det bedste bud.
Selvom jeg var ret skeptisk da han blev ansat, havde jeg ikke på noget tidspunkt forestillet mig at det ville kunne blive så håbløst.

Hvis man skal fyre Gaarde for noget, så skal det være, hvis han ikke har været igang med at line nogle egnede kandiadater op til at afløse Wieghorst. Man må i et stykke tid kunne have set, at det ikke var det man gerne ville, og hvis han ikke er klar til at handle i vintervinduet senest, så er jeg med på at smide Gaarde ud. En ny træner skal være på plads i god tid inden de går på juleferie, så han også kan være med indover transfervinduet.
Problemet er jo i så fald, at så skal Gaarde også være med i ansættelsen af en ny træner. Det ser jeg ikke ubetinget som en god idé.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Pastorius » 29. okt 2018, 17:00

Klaus skrev:
29. okt 2018, 16:13
Jeg synes man har trukket en fyring af Wieghorst urimeligt længe ud. Vi har spillet som en pose nødder længe. Man kan vel samlet sige, at Vi har spillet omkring en pæn håndfuld gode kampe i al den tid Wieghorst har været træner. Spillet under Søndergaard var generelt noget bedre og det med en betydeligt dårligere trup. Så synd nummer et var fyringen af Søndergaard. Nummer to var så forbigåelsen af Kuhn og nummer 3 ansættelsen af Wieghorst. Grunden til at Wieghorst stadigvæk er her, er den latterlige slutspilsplads vi fik sidste år. Helt ærligt var vi jo pivhamrende ringe og der var lysår op til Brøndby, Midtjylland og FCK. Til gengæld fik vi fedtet nogle 1-0 sejre hjem, og var ekstremt heldige med andre resultater, og derfor er Wieghorst her endnu. I første sæson var vi endda lige ved at rykke ned. Havde det ikke været for de point Søndergaard havde skaffet os, ville vi være røget i playoff, og så kunne vi måske have været hvor Viborg er i dag. Samtidig kan han jo også glæde sig over, at Nikolaj Larsen ikke fik held med sit hovedstød i Viborg. Var den gået ind, var vi havnet i en anden og betydeligt sværere pulje i nedrykningsspillet. Wieghorst har aldrig været i nærheden af at være en succes hos os. Jeg tror bestemt han er en flink og behagelig mand, men han burde altså aldrig være ansat....
Jamen, jeg er ikke uenig. Det er ikke det samme som at Gaarde burde fyres på gråt papir med det samme. For det første så har han ikke været alene om beslutningen, for det andet har vi en meget fremtrædende mand i bestyrelsen der offentligt flere gange har udtalt at han største fejl, var at han havde fyret for mange trænere for hurtigt. Samme mand har den erfaring, at da han virkelig gik i kamp for en træner der ikke havde leveret resultater i starten - endte det med at vi vandt et mesterskab. Jeg tænker den erfaring har en del indflydelse på hvorfor tingene sker som de gør i AaB.

Man kan også sige at Lynge har en vis erfaring i at ansætte ubrugelige trænere. Du kan selv tælle succesraten sammen her. Jeg tænker der er 3 vellykkede ansættelser i den række ud af 9 (hvis vi fratæller Kuhns periode). Den ene (Backe) i den periode hvor vi nok har haft det forholdsvismæssigt største budget i klubbens historie.

Denmark Per Westergaard (1996–97)
Denmark Lars Søndergaard (1997)
Sweden Hans Backe (1998–00)
Denmark Peter Rudbæk (2000–02)
Denmark Poul Erik Andreasen (2002–03)
Denmark Søren Kusk Larsen (2003)
Sweden Erik Hamrén (Jan 1, 2004 – May 30, 2008)
Scotland Bruce Rioch (Jul 1, 2008 – Oct 23, 2008)
Denmark Allan Kuhn (interim) (Oct 24, 2008 – Dec 31, 2008)
Sweden Magnus Pehrsson (Jan 1, 2009 – Oct 11, 2010)
Denmark Kent Nielsen (Oct 11, 2010 – Jun 30, 2015)
Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af frederikshavneren » 29. okt 2018, 17:15

Måske bestyrelsen tænker:

- 3 kampe fra en pokalfinale
- pt. en 5. plads
- lukket 16 mål ind i 14 kampe
- kun tabt én udekamp i sæsonen
- har hentet meriterende sejre i Hjørring, Hobro og Haderslev
- har på imponerende vis scoret mere end ét mål i gns. snit
- sluttede sidste sæson på en imponerende 5. plads foran en mastodont som AC Horsens

Ironi kan være anvendt ;)

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 30. okt 2018, 12:01

Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af NIN » 30. okt 2018, 12:25

BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:01
Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
I min verden vil det undre mere, forholdt Nordjyske sig kritisk til en situation eller emne i form af en artikelserie eller dybtgående interview. Standard: Nyhedsbureau citat og et modelfoto. Sker der noget efter klokken 22. har de lukket ned.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 30. okt 2018, 12:34

NIN skrev:
30. okt 2018, 12:25
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:01
Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
I min verden vil det undre mere, forholdt Nordjyske sig kritisk til en situation eller emne i form af en artikelserie eller dybtgående interview. Standard: Nyhedsbureau citat og et modelfoto. Sker der noget efter klokken 22. har de lukket ned.
Ja, det er rimelig påfaldende, at den redaktionelle praksis på stedet er så overfladisk/doven.
Men helt ærligt, op på cyklen, 5 km til Hornevej og så få grillet den klub lidt, for det er jo bare et langt ridt mod intetheden derude.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14894
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Hanga » 30. okt 2018, 12:37

BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:34
NIN skrev:
30. okt 2018, 12:25
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:01
Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
I min verden vil det undre mere, forholdt Nordjyske sig kritisk til en situation eller emne i form af en artikelserie eller dybtgående interview. Standard: Nyhedsbureau citat og et modelfoto. Sker der noget efter klokken 22. har de lukket ned.
Ja, det er rimelig påfaldende, at den redaktionelle praksis på stedet er så overfladisk/doven.
Men helt ærligt, op på cyklen, 5 km til Hornevej og så få grillet den klub lidt, for det er jo bare et langt ridt mod intetheden derude.
Jeg er sådan set enig og har også været efter Nordjyske flere gange.
Hvis man skal forsvare dem, så er det naturligvis en svær balancegang at være kritisk og forblive på god fod med AaB, som man naturligvis er afhængig af. Derudover må man også sige, at der er blevet væsentligt mere stof at dække for sportsredaktionen, med både Vendsyssel og Hobro i superligaen, og vel også nogle håndboldhold der trækker opmærksomhed.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 30. okt 2018, 12:56

Hanga skrev:
30. okt 2018, 12:37
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:34
NIN skrev:
30. okt 2018, 12:25
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:01
Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
I min verden vil det undre mere, forholdt Nordjyske sig kritisk til en situation eller emne i form af en artikelserie eller dybtgående interview. Standard: Nyhedsbureau citat og et modelfoto. Sker der noget efter klokken 22. har de lukket ned.
Ja, det er rimelig påfaldende, at den redaktionelle praksis på stedet er så overfladisk/doven.
Men helt ærligt, op på cyklen, 5 km til Hornevej og så få grillet den klub lidt, for det er jo bare et langt ridt mod intetheden derude.
Jeg er sådan set enig og har også været efter Nordjyske flere gange.
Hvis man skal forsvare dem, så er det naturligvis en svær balancegang at være kritisk og forblive på god fod med AaB, som man naturligvis er afhængig af. Derudover må man også sige, at der er blevet væsentligt mere stof at dække for sportsredaktionen, med både Vendsyssel og Hobro i superligaen, og vel også nogle håndboldhold der trækker opmærksomhed.
Det er klart, men så kan man jo bare konkludere, hvilket af de to ben, Nordjyske har valgt at stå på. Og dermed er vi så tilbage til min indledende pointe: At Nordjyske dermed er med til at opretholde status quo.

Og ja, der er andet at dække. Men nogen gange er det ikke forbudt at prioritere sine historier på en redaktion, fordi én historie bare skriger på at blive lavet, fremfor om en eller anden ligegyldig historie om en eller anden, der hedder John i Hjørring.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3196
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Gnu » 30. okt 2018, 12:59

Hanga skrev:
30. okt 2018, 12:37
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:34
NIN skrev:
30. okt 2018, 12:25
BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 12:01
Man har ofte undret sig over, at den lokale sprøjte er ganske fraværende i sin kritik af AaB.

Men det er da alletiders lejlighed efter denne kamp mod Hjørring at gå lidt til stålet og fx spørge bestyrelsesformand Fristrup lidt ind til, hvad en dråbe er for noget. Eller hvordan han selv synes, det går med den målsætning, han antydede, da han blev formand. Eller hvordan han forholder sig til Lynges gamle udtryk om en finger i et glas vand. Samt en række andre spørgsmål.

AaB er i gigantisk krise, og Nordjyske er bare tavs. Og således er mediehuset på Langagervej jo blot med til at fastholde status quo.
I min verden vil det undre mere, forholdt Nordjyske sig kritisk til en situation eller emne i form af en artikelserie eller dybtgående interview. Standard: Nyhedsbureau citat og et modelfoto. Sker der noget efter klokken 22. har de lukket ned.
Ja, det er rimelig påfaldende, at den redaktionelle praksis på stedet er så overfladisk/doven.
Men helt ærligt, op på cyklen, 5 km til Hornevej og så få grillet den klub lidt, for det er jo bare et langt ridt mod intetheden derude.
Jeg er sådan set enig og har også været efter Nordjyske flere gange.
Hvis man skal forsvare dem, så er det naturligvis en svær balancegang at være kritisk og forblive på god fod med AaB, som man naturligvis er afhængig af. Derudover må man også sige, at der er blevet væsentligt mere stof at dække for sportsredaktionen, med både Vendsyssel og Hobro i superligaen, og vel også nogle håndboldhold der trækker opmærksomhed.
Det er et grundvilkår som journalist at man skal forholde sig kritisk - også til dem, man måtte møde på træningsbanen dagen efter. Kan man ikke finde ud af det, bør man finde sig et andet arbejde.

Det kan godt være, at de også skal dække Vendsyssel og Hobro, men de bør da til enhver tid gå efter den bedste historie, og lige nu er AaB's krise gennem to år da langt den mest interessante historie, og samtidig er den fuldstændig åbenlys. Det er faktisk lidt utroligt, at de kan undgå at dække det. Så må Ritzau jo stå for kampreferaterne fra Vendsyssel og Hobros kampe, hvis det er på grund af ressourcemangel.

Men Nordjyske har åbenbart ikke en sportsredaktion. De har en flok kommunikationsmedarbejdere, som marcherer i takt mens AaB bestemmer melodien.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4775
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 30. okt 2018, 13:30

Måske er jeg ualmindelig uvidende, men hvad skulle en kritisk tilgang til AaB fra Nordjyske hjælpe på at AaBs fodboldhold begynder at vinde kampe.
Hvad er det for nogle mekaniker en kritisk histore i nordjydske sætter igang der får træneren spillere ledelse og bestyrelse til at udføre deres arbejde bedre end nu.
Jeg forstår mig ikke på den slags.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af BassogogsVen » 30. okt 2018, 13:44

Maglau skrev:
30. okt 2018, 13:30
Måske er jeg ualmindelig uvidende, men hvad skulle en kritisk tilgang til AaB fra Nordjyske hjælpe på at AaBs fodboldhold begynder at vinde kampe.
Hvad er det for nogle mekaniker en kritisk histore i nordjydske sætter igang der får træneren spillere ledelse og bestyrelse til at udføre deres arbejde bedre end nu.
Jeg forstår mig ikke på den slags.
Du kan måske drage nogle paralleller til den politiske verden versus medier, hvis du forstår dig på den slags.. Eller for at gøre det mere nærværende, fodboldverdenen, hvor kritiske medier bestemt også har spillet mange roller i forhold til forskellige beslutninger gennem tiden.
At der ved at sætte kritisk fokus på noget kan skabe et pres, der kan ændre nogle ting internt. Jeg tror ikke, der er nogen, der mener, at det betyder vundne fodboldkampe. Jeg ser heller ingen, der har hævdet, at det skulle være outcome. Det handler nok mere om, at det kunne skabe en effekt på de indre linjer ift. træner og sportsdirektør - og ikke mindst holde ledende folk op på deres udtalelser i lyset af, hvordan virkeligheden udspiller sig.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af NIN » 30. okt 2018, 14:38

BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 13:44
Maglau skrev:
30. okt 2018, 13:30
Måske er jeg ualmindelig uvidende, men hvad skulle en kritisk tilgang til AaB fra Nordjyske hjælpe på at AaBs fodboldhold begynder at vinde kampe.
Hvad er det for nogle mekaniker en kritisk histore i nordjydske sætter igang der får træneren spillere ledelse og bestyrelse til at udføre deres arbejde bedre end nu.
Jeg forstår mig ikke på den slags.
Du kan måske drage nogle paralleller til den politiske verden versus medier, hvis du forstår dig på den slags.. Eller for at gøre det mere nærværende, fodboldverdenen, hvor kritiske medier bestemt også har spillet mange roller i forhold til forskellige beslutninger gennem tiden.
At der ved at sætte kritisk fokus på noget kan skabe et pres, der kan ændre nogle ting internt. Jeg tror ikke, der er nogen, der mener, at det betyder vundne fodboldkampe. Jeg ser heller ingen, der har hævdet, at det skulle være outcome. Det handler nok mere om, at det kunne skabe en effekt på de indre linjer ift. træner og sportsdirektør - og ikke mindst holde ledende folk op på deres udtalelser i lyset af, hvordan virkeligheden udspiller sig.
Det handler jo ikke ene og alene om effekten for AaB som klub, men i endnu højere grad, at skabe en interesse og fastholdes af de mennesker der følger klubben både tæt og på afstand. Kalder du dig en avis og vil du gerne have et både læsende (og betalende) publikum er det din opgave at dække op- og nedgangstider. Forhold dig kritisk til både succeser og udfordringer. Det sig være titler, målsætninger, spil, tilskuerfremmøde, sponsor tilgang, talentudvikling, økonomi. mv. Pt. agerer Nordjyske mikrofonholder hvor spillere, træner og sportscehef kan gentage sig selv eller hælde vand ud af ørerne, uden at blive udfordret på nogle af de førnævnte parameter. Det får næppe mange til at købe et Plus abonnement.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4775
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Gaarde og Wieghorst raus tråden

Indlæg af Maglau » 30. okt 2018, 14:39

BassogogsVen skrev:
30. okt 2018, 13:44
Maglau skrev:
30. okt 2018, 13:30
Måske er jeg ualmindelig uvidende, men hvad skulle en kritisk tilgang til AaB fra Nordjyske hjælpe på at AaBs fodboldhold begynder at vinde kampe.
Hvad er det for nogle mekaniker en kritisk histore i nordjydske sætter igang der får træneren spillere ledelse og bestyrelse til at udføre deres arbejde bedre end nu.
Jeg forstår mig ikke på den slags.
Du kan måske drage nogle paralleller til den politiske verden versus medier, hvis du forstår dig på den slags.. Eller for at gøre det mere nærværende, fodboldverdenen, hvor kritiske medier bestemt også har spillet mange roller i forhold til forskellige beslutninger gennem tiden.
At der ved at sætte kritisk fokus på noget kan skabe et pres, der kan ændre nogle ting internt. Jeg tror ikke, der er nogen, der mener, at det betyder vundne fodboldkampe. Jeg ser heller ingen, der har hævdet, at det skulle være outcome. Det handler nok mere om, at det kunne skabe en effekt på de indre linjer ift. træner og sportsdirektør - og ikke mindst holde ledende folk op på deres udtalelser i lyset af, hvordan virkeligheden udspiller sig.
På den måde at de personer der ejer AaB - deres storaktionærer der vælger bestyrelsen som vælger ledelsen.
Dem der har den største interesse i at AaB vinder kampe = større interesse = større indtjeningspotentiale = bedre investering = flere penge.
At de skal læse om krisen i avisen før det får op for dem at AaB er på vej det forkerte sted hen - og derfor handler for at beskytte deres investering.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar