HB Køge-AaB tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Gnu » 16. mar 2012, 14:23

Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af MrBangDK » 16. mar 2012, 14:24

Gnu skrev:Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
Selvfølgelig ikke - modsat dig støtter jeg jo op om holdet, selvom det er ikke er til de store kampe!! ;)
Ska' vi hak'?

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Kilde » 16. mar 2012, 15:14

MrBangDK skrev:
Gnu skrev:Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
Selvfølgelig ikke - modsat dig støtter jeg jo op om holdet, selvom det er ikke er til de store kampe!! ;)
Vi ses i Horsens så! Eller er S-tog et krav?

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Gnu » 16. mar 2012, 19:14

MrBangDK skrev:
Gnu skrev:Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
Selvfølgelig ikke - modsat dig støtter jeg jo op om holdet, selvom det er ikke er til de store kampe!! ;)
Klart, du er bare meget mere ÆGTE end jeg er.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2012, 00:28

Jesper Schmidt skrev:
MHJ skrev:
Kasper skrev:
jonas386 skrev:Muligt. Men de (FCN) har altså også fået de point de skal bruge. Tilgangen af Lorentzen er især interessant. Jeg synes virkelig vi skal passe på med at drømme om medaljer osv. Vi har spillet mod FCK (som bestemt ikke har været prangende i år) og så var kampen jo også præget af en del uroligheder. Også har vi mødt Lyngby som er under stregen og hvor 45 gode minutter heldigvis var nok.

Holdet er spændende, bestemt, men synes også vi skal have ro på. Jeg ville elske hvis vi blev 2'er og kunne udnytte vores koefficent point og kom i EL, og af den vej fik nogle dejlige penge ind på kontoen... Men jeg tør simpelthen ikke håbe på det. Men ja, EL i næste sæson ville være ideelt da Lasse, Helenius og ikke mindst Lucas ville få chancen for at vise sig på et højere niveau og ville kunne stige betydeligt i værdi. Det ville jo være en drøm hvis det skete, men jeg tør virkelig ikke håbe på det.

EDIT: Der er i øvrigt også hele 9 point op til FCN, jeg kan virkelig ikke se os hente dem. Men selvfølgelig, intet skal afskrives før det er matematisk umuligt.
Hvorfor skal vi passe på med at drømme om medaljer? Når mandagens modstander tror at de har 50 % chance for at vinde, så er der et eller andet i mit AaB-hjerte der siger mig at dette bliver en sæson med en trup der vil give alt og vigtigst af alt vil bevise at "de andre" tager fejl om dem.

Sidste sæson og de to sidste kampe i efteråret skal hævnes, og det bliver det.

Ingen i ligaen kan slå AaB på en god dag. Jeg kan mærke 10 gode dage og det tror jeg er nok.
Vi er heldige at vores skader har ramt pladser hvor vi har gode alternativer. Hvis det første begynder at ramme forsvaret eller målmand, så er vi godt nok på røven. Ikke at jeg tror vi rykker ud, men man har før set hold ramme en ond spiral af skader og tabte kampe (AGF).
Øhm, vi har da haft en forsvarsspiller ude i begge forårets kampe. Jeg ved godt vi ikke så tit ser noget til Bøge på banen, men han skal vel trods alt stadig regnes med...

Så længe vi ikke får 3-4 spillere skadet samtidig, eller en længerevarende skade til Lasse er jeg ikke nervøs for bredden i truppen, overhovedet ikke faktisk, jeg synes endda det er længe siden vi har set bredden være på så højt et niveau som i øjeblikket.

Hvis der ikke var skader til næste kamp, kunne bænken jo sagtens bestå af spillere som Curth, Bøgelund, Rolfe og Kayke...
Jeg ser Bøge som et yderst usikkert kort, og der er næppe mere end et par kampe i ham per sæson, omend forsvaret over en sæson er marginalt bedre stillet end uden ham i truppen. Men hvis vi alligevel tillader os at se bort fra ham, så er det ikke godt. Hvis bare en af forsvarsspillerne bliver skadet, så skal der uprøvede kræfter til. Det kan selvfølgelig gå godt, men det er en stor risiko at leve med. Men ja, offensivt ser det meget godt ud. Og med kun 13 kampe igen, er det ikke helt håbløst at drømme om en solid midterplacering, jeg syntes nu man skal være opmærksomme på den manglende bredde i forsvaret, da der pt. reelt ikke er nogle – så vidt vi ved - fuldgode erstatninger, specielt hvis man har forventninger om top 4.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Kasper » 17. mar 2012, 03:22

MHJ skrev: Jeg ser Bøge som et yderst usikkert kort, og der er næppe mere end et par kampe i ham per sæson, omend forsvaret over en sæson er marginalt bedre stillet end uden ham i truppen. Men hvis vi alligevel tillader os at se bort fra ham, så er det ikke godt. Hvis bare en af forsvarsspillerne bliver skadet, så skal der uprøvede kræfter til. Det kan selvfølgelig gå godt, men det er en stor risiko at leve med. Men ja, offensivt ser det meget godt ud. Og med kun 13 kampe igen, er det ikke helt håbløst at drømme om en solid midterplacering, jeg syntes nu man skal være opmærksomme på den manglende bredde i forsvaret, da der pt. reelt ikke er nogle – så vidt vi ved - fuldgode erstatninger, specielt hvis man har forventninger om top 4.
Jeg magter ikke til at finde statistikker, men at sige at Bøgelund kun har et par kampe hver sæson er helt til grin og en kæmpe hån mod det arbejde han har leveret i den rød-hvide. Vis dog lidt respekt!

At der er en usikkerhed omkring placering siger lidt sig selv når ligaen er så tæt den er, men at bruge drømme og solid midterplacering i samme sætning viser alt om din pessimisme.

Alle hold kan blive ramt af skader. Jeg gad f.eks. godt at se FCK uden damen og vildanden.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2012, 04:20

Endnu et godnatindlæg :aabfan:
Kasper skrev:
MHJ skrev: Jeg ser Bøge som et yderst usikkert kort, og der er næppe mere end et par kampe i ham per sæson, omend forsvaret over en sæson er marginalt bedre stillet end uden ham i truppen. Men hvis vi alligevel tillader os at se bort fra ham, så er det ikke godt. Hvis bare en af forsvarsspillerne bliver skadet, så skal der uprøvede kræfter til. Det kan selvfølgelig gå godt, men det er en stor risiko at leve med. Men ja, offensivt ser det meget godt ud. Og med kun 13 kampe igen, er det ikke helt håbløst at drømme om en solid midterplacering, jeg syntes nu man skal være opmærksomme på den manglende bredde i forsvaret, da der pt. reelt ikke er nogle – så vidt vi ved - fuldgode erstatninger, specielt hvis man har forventninger om top 4.
Jeg magter ikke til at finde statistikker, men at sige at Bøgelund kun har et par kampe hver sæson er helt til grin og en kæmpe hån mod det arbejde han har leveret i den rød-hvide. Vis dog lidt respekt!

At der er en usikkerhed omkring placering siger lidt sig selv når ligaen er så tæt den er, men at bruge drømme og solid midterplacering i samme sætning viser alt om din pessimisme.

Alle hold kan blive ramt af skader. Jeg gad f.eks. godt at se FCK uden damen og vildanden.

Jeg har fuld respekt for Bøgelund som fodboldspiller, og jeg kan ikke se hvad der skulle være respektløst ved at påpege at han er en fysisk skrøbelig fodboldspiller, da det vel er tydeligt for enhver. Gennem hele hans karriere har han være plaget af skader, og selv Lynger har tidligere udtalt, at vi næppe havde spillet for AaB, hvis hans skadeshistorik havde været mere positiv.

Dertil så har Bøgelund selvfølgelig i gennemsnit spillet mere end et par kampe per sæson i over hele hans AaB-tid. Det ændrer dog ikke ved, at de sidste par sæsoner har været forfærdelige, og jeg kan personligt ikke andet end se dette som værende udtryk for at hans krop ikke længere kan klare fodbold på højt plan, hvorfor jeg tvivler på han får ret meget mere end en lille håndfuld kampe i hans resterende AaB-tid. Jeg kan heller ikke forestille mig at AaB ville forlænge hans kontrakt, hvis den udløb i morgen, netop pga. hans skrøbelighed. Jeg håber dog ved gud jeg tager fejl mht. hans helbred, samt at han igen bliver en profil på vores hold, så ingen disrespekt herfra.

Dokumentation for tendensen:

13 hele kampe sidste år:
http://www.superstats.dk/visspiller.php ... =2010/2011" onclick="window.open(this.href);return false;

3 hele kampe I år (og er pt. skadet)
http://www.superstats.dk/visspiller.php ... =2011/2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Derudover, jeg ser pt. FCM, OB, FCK og måske FCN som værende bedre end os spiller for spiller. Jeg ser os værende på niveau med ACH, AGF, Silkeborg og Brøndby. Vi ligger i øjeblik på sjettepladsen med lige afstand til henholdsvist tredje- og ottendepladsen. Når jeg skriver en solid midterplacering mener jeg placering 4-6, hvilket jeg betragter som positivt og realistisk, og jeg ville sågar sælge sæsonen lige nu, for en fjerdeplads. Med sidste sæson in mente, samt vores smalle forsvar, ville det være et helt forrygende resultat i mine øjne, samt sikre os europæiske fodbold (svjv).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af jonas386 » 17. mar 2012, 11:46

Glimrende indlæg MHJ, er helt enig. Dog er jeg faktisk blevet lidt i tvivl om europæisk fodbold vil være en fordel for os. Okay, der er noget økonomi i det som bestemt ville være rart, men har vi truppen til at både spille Europæisk og have fokus på suppen? Truppen kræver et par investeringer hvis det er, og det har vi jo ikke ligefrem råd til.
Men okay, hvis vi får de 20 millioner fra EL (eller hvor meget det nu er) kan det jo godt tænkes Lynge kan hive en kanin eller to op af transferhatten.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Kasper » 17. mar 2012, 12:09

MHJ skrev:Endnu et godnatindlæg :aabfan:
Jeg har fuld respekt for Bøgelund som fodboldspiller, og jeg kan ikke se hvad der skulle være respektløst ved at påpege at han er en fysisk skrøbelig fodboldspiller, da det vel er tydeligt for enhver. Gennem hele hans karriere har han være plaget af skader, og selv Lynger har tidligere udtalt, at vi næppe havde spillet for AaB, hvis hans skadeshistorik havde været mere positiv.

Dertil så har Bøgelund selvfølgelig i gennemsnit spillet mere end et par kampe per sæson i over hele hans AaB-tid. Det ændrer dog ikke ved, at de sidste par sæsoner har været forfærdelige, og jeg kan personligt ikke andet end se dette som værende udtryk for at hans krop ikke længere kan klare fodbold på højt plan, hvorfor jeg tvivler på han får ret meget mere end en lille håndfuld kampe i hans resterende AaB-tid. Jeg kan heller ikke forestille mig at AaB ville forlænge hans kontrakt, hvis den udløb i morgen, netop pga. hans skrøbelighed. Jeg håber dog ved gud jeg tager fejl mht. hans helbred, samt at han igen bliver en profil på vores hold, så ingen disrespekt herfra.

Dokumentation for tendensen:

13 hele kampe sidste år:
http://www.superstats.dk/visspiller.php ... =2010/2011" onclick="window.open(this.href);return false;

3 hele kampe I år (og er pt. skadet)
http://www.superstats.dk/visspiller.php ... =2011/2012" onclick="window.open(this.href);return false;

Derudover, jeg ser pt. FCM, OB, FCK og måske FCN som værende bedre end os spiller for spiller. Jeg ser os værende på niveau med ACH, AGF, Silkeborg og Brøndby. Vi ligger i øjeblik på sjettepladsen med lige afstand til henholdsvist tredje- og ottendepladsen. Når jeg skriver en solid midterplacering mener jeg placering 4-6, hvilket jeg betragter som positivt og realistisk, og jeg ville sågar sælge sæsonen lige nu, for en fjerdeplads. Med sidste sæson in mente, samt vores smalle forsvar, ville det være et helt forrygende resultat i mine øjne, samt sikre os europæiske fodbold (svjv).
Ja der har nok været lidt sprit i blodet :cheers:

Jeg er såmænd også klar til at sælge sæsonen for en 4. plads, men misforstå mig nu ret. Der er absolut ingen grund til at gøre holdet dårligere end det er, noget som jeg føler har været en tendens i denne sæson.

Godt indlæg og tak fordi du fandt de statistikker frem :thumbsup:
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Ham der Emil » 17. mar 2012, 17:52

MrBangDK skrev:
Gnu skrev:Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
Selvfølgelig ikke - modsat dig støtter jeg jo op om holdet, selvom det er ikke er til de store kampe!! ;)

Well, min far er mere AaB fan, end din far!

Ontopic, Jeg tror på en 3-0 i Lynges favør. Augu, Helenius og Kayke bliver målscorerne i nævnte rækkefølge.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Brodernumsi » 17. mar 2012, 18:23

Hvis hvor stor en fan man er måles i kroner og øre, så må Abramovich eller ham sheiken i City, være de største fans i verden.

Vi vinder en smal 2-1 sejr, Würtz og Dalsgaard netter.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

213
Allstar
Allstar
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 25. jul 2005, 14:50
Geografisk sted: Vejgaard

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af 213 » 17. mar 2012, 19:07

Ham der Emil skrev:
MrBangDK skrev:
Gnu skrev:Du har måske droppet det, og snupper kampen på sofaen?
Selvfølgelig ikke - modsat dig støtter jeg jo op om holdet, selvom det er ikke er til de store kampe!! ;)

Well, min far er mere AaB fan, end din far!

Ontopic, Jeg tror på en 3-0 i Lynges favør. Augu, Helenius og Kayke bliver målscorerne i nævnte rækkefølge.
Augo er syg og derfor tvivlsom
Jeg elsker hele holdet og alle dets spillerer

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af YesAaBcan » 17. mar 2012, 20:16

Og så ryger vi forbi gymnastikforeningen mandag. Nice..
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Oder
2. div
2. div
Indlæg: 159
Tilmeldt: 18. sep 2009, 00:20
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Oder » 17. mar 2012, 20:36

YesAaBcan skrev:Og så ryger vi forbi gymnastikforeningen mandag. Nice..
Skal vi nu ikke lige skyde bjørnen inden vi sælger skinnet? Jeg tror og håber at vi gør det men stadig.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Funky » 17. mar 2012, 21:40

YesAaBcan skrev:Og så ryger vi forbi gymnastikforeningen mandag. Nice..
Det optimale resultat havde nu været uafgjort. Horsens var godtnok også heldige med dommeren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Buzz Killington » 17. mar 2012, 21:47

Funky skrev:
YesAaBcan skrev:Og så ryger vi forbi gymnastikforeningen mandag. Nice..
Det optimale resultat havde nu været uafgjort. Horsens var godtnok også heldige med dommeren.
Til gengæld blev et af deres stærkeste kort - Absalonsen - fiberskadet, så ham ser vi næppe når vi møder dem om et par uger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af astonvilla » 19. mar 2012, 09:43

Anyway! Skulle måske få set på kampen i aften...

Såfremt Augo bliver frisk igen forventer jeg bestemt at vi starter på samme måde som mod Lyngby.
Bliver Augo ikke klar, så tror jeg blot Kent vælger at lade Wichman erstatte Augo og ikke ændre på de andre positioner.

Herfølge døjer "heldigvis" (ikke ondt ment naturligvis) med nogle skader på et par af deres stærkeste kort:

http://www.bold.dk/nyt/Bjerring-tilbage-for-HB-Koege" onclick="window.open(this.href);return false;

Således er Storm, Rusin og Fabinho fortsat ude af billedet.

Det bliver alligvel en svær kamp. Mandag aften på Køge Communale. Bundskraber mht tilskuere - en trist ramme. Har ikke selv mulighed for at komme derover - men håber at en god portion af I andre Jungs har muligheden (og I ovre i København må slæbe Jeres røv derned og råbe!).
Der er altid risiko for at man bliver sløv i sådant et scenarie - og så bliver det farligt.

Håber Kent og Kuhn kan banke noget vildskab i spillerne som kan holde de 90 min. - for så klarer vi den sku.

Resultatet er jeg hamrende ligeglad med. Jeg tager gerne en 1-0 sejr til de røde i en røvsyg dyst. Bare så utrolig vigtigt med de 3 points, hvis vi fortsat skal have en sjov sæson (nu tænker jeg opad) og uden panik (nedad - Lyngby sejr i går).

Kom så drengene! Augo klar. Samme opstilling som mod Lyngby. Gnist og vilje over hele linien. Sejr!

EDIT: KEP som første målscorer. 34 gange igen (på BET365). Har en god fornemmelse. Han har spillet skidt de 2 første kampe (imø) - og lige når jeg skal til at skælde ham ud, så plejer han at pande én ind. 100 dask på det. Kom så KEP!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af Halil » 19. mar 2012, 12:12

Det bliver sgu en fed away.

Herfølge er sgu så hyggeligt.

Lækkert vejr er det også.

Håber Lucas starter inde. Han var min MoM mod Lyngby. Rolfe kan så blive skiftet ind efter 60-65 minutter.
Uden Synd Ingen Frelse

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2012, 13:20

Jeg forventer en meget svær kamp i aften. HB Køge ligner godt nok en stensikker nedrykker, men
har en svær start i superligaen gradvist øget deres niveau.
De ydre omstændigheder i aften bliver uendelig triste, Herfølge Stadion en mandag aften med max. et par tusinde tilskuere. Bulletinerne omtaler også en dårlig bane, hvilket helt sikkert vil påvirke spillet.

Angående selve kampen forventer jeg et aggressivt spillende hjemmehold, der satser benhårdt på dødbolde
samt hurtige omstillinger. Her bliver Augu og Pølsen altafgørende, det er vitalt at de vinder kampen om midtbanen.
I forårets to første hjemmekampe har FCK og Lyngby været meget dominerende, det er tildels forståeligt mod
ligaens suveræne førerhold, mens de afsluttende 60 minutters ynk mod Lyngby bør give anledning til alvorlige overvejelser.
Jeg håber at tendensen brydes i aften, AaB skal gerne sætte sig på kampen fra start.

Opstillingsmæssigt håber jeg på følgende AaB lineup:

N. Larsen
P. Kristensen - L. Nielsen - KEP - J. Ahlmann
C. Rolfe - Pølsen - Augu - A. Due
J. Curth - N. Helenius

Modstanderen og baneforholdene influerer på min valgte line up hvortil jeg kort vil knytte et par kommentarer.

Jeg har fravalgt Lucas til startopstillingen da jeg tror at han vil få det meget svært som starter i aften. Dels er banen dårlig,
men derudover passer HB Køges meget aggressive og fysisk betonede spil ikke til Lucas. Han fik meget plads mod Lyngby,
det vil han ikke få i aften.

At Bøge er skadet igen igen betyder desværre at Patrick må vikariere som højre back. Det er absolut en nødløsning,
han er ok defensivt men offensivt er han en katastrofe. Han er synonymet af en alibispiller, han trækker al
tempo ud af kampene ved hele tiden at spille på tværs el. bagud. Når han endelig laver en fremadrettet aflevering
er de næsten altid upræcise eller i mavehøjde.
I takt med at Jakob Ahlmann får mere erfaring håber jeg at han bliver mere offensiv i sit spil. Det er til dels forståeligt at
han har spillet på det sikre her i starten (da han er urutineret), men offensivt mangler han virkelig at vise noget.
Som sammenligning bidrager andre venstre backs som Oviedo, Noruzzi (ham fra Brøndby), Eckersley, Mendy, Mtiliga og Juelsgård med et helt anderledes tryk i det offensive spil i form af aggressive raids. Det har været en total mangelvare fra Ahlmanns side, men måske det er et udtryk for Kents og Kuhns ønske (da vi desværre har to meget defensivt orienterede trænere).

I front har jeg fravalgt Dalsgaard. I mine øjne er han pivringe, han er hurtig, men har en "imponerende" evne til at
brænde selv de største chancer. Angående Kayke tror jeg at han vil få det svært på en halvumulig bane mod et godt kæmpende aggressivt spillende hjemmehold. Jeg har derfor valgt Curth i front, et andet plus ved ham er at han også
kan spille en central rolle ved de defensive dødbolde.

Resultatmæssigt tror jeg på en snæver 2-1 AaB sejr efter en kamp der spillemæssigt formodentlig bliver på et
dårligt niveau.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: HB Køge-AaB tråden

Indlæg af doukas » 19. mar 2012, 13:57

astonvilla skrev:Anyway! Skulle måske få set på kampen i aften...

Såfremt Augo bliver frisk igen forventer jeg bestemt at vi starter på samme måde som mod Lyngby.
Bliver Augo ikke klar, så tror jeg blot Kent vælger at lade Wichman erstatte Augo og ikke ændre på de andre positioner.

Herfølge døjer "heldigvis" (ikke ondt ment naturligvis) med nogle skader på et par af deres stærkeste kort:

http://www.bold.dk/nyt/Bjerring-tilbage-for-HB-Koege" onclick="window.open(this.href);return false;

Således er Storm, Rusin og Fabinho fortsat ude af billedet.

Det bliver alligvel en svær kamp. Mandag aften på Køge Communale. Bundskraber mht tilskuere - en trist ramme. Har ikke selv mulighed for at komme derover - men håber at en god portion af I andre Jungs har muligheden (og I ovre i København må slæbe Jeres røv derned og råbe!).
Der er altid risiko for at man bliver sløv i sådant et scenarie - og så bliver det farligt.

Håber Kent og Kuhn kan banke noget vildskab i spillerne som kan holde de 90 min. - for så klarer vi den sku.

Resultatet er jeg hamrende ligeglad med. Jeg tager gerne en 1-0 sejr til de røde i en røvsyg dyst. Bare så utrolig vigtigt med de 3 points, hvis vi fortsat skal have en sjov sæson (nu tænker jeg opad) og uden panik (nedad - Lyngby sejr i går).

Kom så drengene! Augo klar. Samme opstilling som mod Lyngby. Gnist og vilje over hele linien. Sejr!

EDIT: KEP som første målscorer. 34 gange igen (på BET365). Har en god fornemmelse. Han har spillet skidt de 2 første kampe (imø) - og lige når jeg skal til at skælde ham ud, så plejer han at pande én ind. 100 dask på det. Kom så KEP!
Deres faste forsvarsspiller, Thomas Sørensen skulle vist have karantæne til dagens kamp - absolut et plus
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar