AaB - OB 04.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2016, 15:28

KJ skrev:Jøsses.... Ingen grund til at holde benene bare tilnærmelsesvis i nærheden af jorden. Jeg tror på 100-0 til AaB. Hvad tror I? Spøg til side, så er AK og Festersen en meget stærk duo, som besidder stor fart og gode afslutninger. De er vel i top 4 - efter FCK, FCM og os. Men spændende bliver det, og kunne være interessant med en Kakeeto fra start.
Det var såmænd bare min måde at sige på, at jeg ikke tror vi sådan helt let får det der spillemæssige overtag som BoT forudsiger. (Men det skal nok passe at det er det vi vil prøve at gøre).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 3. mar 2016, 17:26


9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af 9800 » 3. mar 2016, 17:35

Ahlmann er stadig ikke med. Der står han gør fremskridt. Er der nogen der ved om han er med mod FCK?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 3. mar 2016, 17:38

Nordjyske skyder på Kakeeto fra start imorgen - yderst spændende.

KEP spiller, hvis han ikke har mén imorgen efter 7-8 min. kamptræning idag(!)

http://nordjyske.dk/nyheder/disse-spill ... aign=sport

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af emil_kj » 3. mar 2016, 17:40

Perfekt med Kakeeto-debut i morgen. Hjemmebane, modstander vi normalt har det godt mod. Nogle forslag til hashtag for den gode Kakeeto?

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Imer » 3. mar 2016, 18:13

emil_kj skrev:Perfekt med Kakeeto-debut i morgen. Hjemmebane, modstander vi normalt har det godt mod. Nogle forslag til hashtag for den gode Kakeeto?
Hvad med .. Kakeeto?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. mar 2016, 18:27

BoT skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg føler mig ikke overbevist om at OB har tilstrækkelige kvaliteter til at gøre savnet af Würtz stort. Måske kan vi endda på andre parametre vinde noget, fordi i hvert fald Abildgaard er en rigtig dygtig presspiller, jeg ved ikke om Kakeeto også har forcer på det område.

Selvfølgelig er det altid hårdt at undvære vores måske vigtigste spiller, men jeg synes umiddelbart ikke det er den værste kamp at måtte undvære ham i. Jeg kan til gengæld godt blive lidt utryg ved tanken om at vi måske skal spille både uden Würtz og KEP, det giver lidt panderynker her.

Anyways, under alle omstændigheder skal vi vinde den kamp på vores offensiv, og på at presse OB højt på banen, så vi kommer til at stå mindst muligt og forsvare. Det tror jeg til gengæld også under alle omstændigheder er en rigtig fin gameplan mod OB, for jeg tror ikke på at de kan spille sig ud af vores pres.

Men spændende bliver det, og det er i mine øjne en meget vigtig kamp.
Det er faktisk netop i en kamp som den på fredag, jeg mener, Würtz nærmer sig det uerstattelige. For det bliver givetvis en kamp, hvor vi angriber hårdt over hele banen og er meget i boldkontrol, og netop i forhold til dén spillestil, er Rasmus Würtz landets bedste 6'er.
Vi har hørt Kent Nielsen referere til Würtz som landets bedste spiller i det, han kalder "restforsvaret" - altså det defensive anker i en ret kompromisløs genpres-taktik. Præcis den taktik, som jeg forventer, vi kommer med mod OB.

I en udekamp i Parken, hvor vi uvægerligt vil kommer til at stå længere tilbage på banen og næppe gå så højt i vores genpres, vil vi nemmere kunne sætte en anden 6'er ind, fordi presset på denne primært vil komme i mere kompakte situationer med flere folk omkring ham. Det kræver ikke de samme positionerings- og spilforståelsesevner + hurtighed på de første meter i forhold til tacklinger og til at komme først på afleveringer, som Würtz har. Desuden er han faktisk en ret essentiel del af vores opspil.

Jeg vil gætte på, Risgård kommer til at løfte nogle af Würtz opgaver, og at Abildgaard lægger sig ind ved siden af Risgård med mandat til at tage dybdeløb.
Mit indlæg skulle absolut ikke forstås sådan at jeg negligerer Würtz' betydning... uanset hvem modstanderen er, så er det et kæmpe tab, og et stort problem, at mangle ham. Jeg synes mit eget indlæg var noget bedre til at få mig til at sidde med en følelse af at det nok skal gå, end dit var ;)

Jeg må nu alligevel sige at jeg ikke er enig i at han ville være nemmere at undvære i Parken, der mener jeg det ville være noget nær katastrofalt, også for vores offensiv hvor jeg mener Würtz har næsten lige så stor betydning som han har defensivt.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Brodernumsi » 3. mar 2016, 18:32

Ville godt nok hellere have undværet Würtz i Parken end i morgen. Det er jo ligemeget hvem vi stiller med i Parken, hvis vi gav Bayern München AaB trøjer på, ville de tabe 4-0 i Parken.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af limey » 3. mar 2016, 19:21

Hvis vi vil noget i denne turnering skal vi også kunne klare at undvære Würtz i en hjemmekamp imod OB. Det er jo nok ikke sidste gang han rager en karantæne til sig.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 3. mar 2016, 20:53

For det første er det fedt at se Debatsiden koge igen. Første kamp var, selvom jeg nok var stivere end hvad man bør være på en mandag, fantastisk. Debatten om hvem der skal spille på 6eren er derudover interessant. Af dem vi har set indtil videre, er der ingen andre end Würtz, som har niveauet til at spille pladsen og alle andre har virket som nødløsninger. Oliver virker som en interessant spiller, men han ligner ingen 6er for mig.

Jeg har i længere tid ønsket, at AaB henter en 6er fra de lavere divisioner, som kan affinde sig med at være på bænken. Problematikken opstår, efter min mening, fordi at Würtz er så god. Vi kan ikke købe en ny kvalitetsspiller ind til pladsen, for hvem vil komme til os, når de ved de skal sidde på bænken. Derudover har det ikke skortet med talenter på pladsen, som nok ikke er unikt i forhold til AaB, med det fokus der er på tekniske hurtige spillere.

jungletrommerne har i flere år signaleret at Kakeeto skulle være et stort talent. Så hvis AaB tror på ham fremadrettet, så skal han bruges, selvom det er en vigtig kamp. Vi må ikke fravige princippet om at sætte unge spillere i kamp grundet kampens vigtighed. Würtz er pt. 32 år, men tror stadig, at han minimum har to gode år sig. Hvis vi ikke benytter Kakeeto når pladsen er fri, som (Würtz)historisk set heldigvis ikke er ofte, da (über)mennesket kun er ude ved karantæne, så vil hans talent være mistet for os.

Såfremt AaB tror på Kakeeto, så skal han derfor bare smides ind, så må det briste eller bære. Desuden er OB for mig ikke den værste modstander, at gøre det imod. De vil gerne spille som os, men hvis andre hold i ligaen vil spille som os, så får de kniven. Kopier vinder ikke mod originalen.

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 491
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af AK48hamas » 3. mar 2016, 21:54

Sidste gang vi tabte første hjemmekamp i en forårssæson var i 2007!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Califfen » 3. mar 2016, 22:05

AK48hamas skrev:Sidste gang vi tabte første hjemmekamp i en forårssæson var i 2007!
Og hvor vil du hen med det? Da endte vi kun med at vinde bronze :)

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4763
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Maglau » 3. mar 2016, 22:13

Califfen skrev:
AK48hamas skrev:Sidste gang vi tabte første hjemmekamp i en forårssæson var i 2007!
Og hvor vil du hen med det? Da endte vi kun med at vinde bronze :)
Som er den 3. Bedste placering vi har fået siden
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af 9800 » 3. mar 2016, 22:13

Med aftenens lorte resultat i Herning er det endnu mere vigtigt med tre point i morgen! Desuden er vi tvunget til mindst 1 point i Parken næste søndag.
FCM fik som fortjent, nu har de fået præcis det antal point de har fortjent i de første to kampe.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Yankee » 4. mar 2016, 07:53

9800 skrev:Med aftenens lorte resultat i Herning er det endnu mere vigtigt med tre point i morgen! Desuden er vi tvunget til mindst 1 point i Parken næste søndag.
Rolig nu. Det er hverken blevet mere eller mindre vigtigt at vi vinder over OB. Det har altid været dødhamrende vigtigt og det er det i øvrigt hver eneste uge. Efter kampen mod OB er der stadig 39 point at spille om plus 6 point, vi direkte kan tage fra København. Intet er afgjort uanset hvad resultatet bliver og vi er ikke tvunget til noget som helst.

Vi skal gå ud spille uden frygt og nerver. Vi skal spille med mod og en lyst til at skabe et godt resultat. Hvis vi så er uheldige eller uskarpe og kun får 0 eller 1 point - jamen så må vi indhente det tabte i en af de kommende kampe.

Lad os nu ikke hidse os op til at det hele er mere fortættet og anspændt end det egentlig er.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2016, 08:41

Ifølge Fyens Stifttidende er OBs startopstilling offentliggjort og bliver
OB's startopstilling i Aalborg:
Sten Grytebust - Mikkel Desler, Hallgrimur Jonasson, Lasse Nielsen, Jacob Barrett Laursen - Jóan Símun Edmundsson, Mohammed El Makrini, Azer Busuladzic, Rasmus Falk .- Rasmus Festersen, Anders K. Jacobsen.

Barrett får så debut mod os. AK er med mod sit gamle hold.

Men lad os alligevel snuppe de tre point.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Kenneth K » 4. mar 2016, 08:44

Det bliver sgu skægt at se Barrett, og om han egentlig kan noget.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2900
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Eksil » 4. mar 2016, 08:53

Kenneth K skrev:Det bliver sgu skægt at se Barrett, og om han egentlig kan noget.
Læste at det var 2 år siden han har spillet en førsteholdskamp. Der må være en åbning der.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 970
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Rams » 4. mar 2016, 10:06

Pænt offensivt udlæg af Kent med Edmundsson på holdet. Vi skal have fat i kraven af Makrini på midten, og så ellers prøve at udnytte at OB spiller med Barrett og Edmundsson i samme side. Det ser vagt ud defensivt.
In verbis simus faciles

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2016, 10:30

Rams skrev:Pænt offensivt udlæg af Kent med Edmundsson på holdet. Vi skal have fat i kraven af Makrini på midten, og så ellers prøve at udnytte at OB spiller med Barrett og Edmundsson i samme side. Det ser vagt ud defensivt.
Kent satser offensivt, også med fravalget af Izunna. Det bliver en rigtig underholdende kamp mellem to målsøgende hold som begge har deres force i offensiven. Tror der bliver mere action i kampens første tyve minutter end der var i hele kampen i Herning i går aftes.

Jeg vil afholde mig fra at gætte på resultatet, det eneste jeg føler mig overbevist om er at det bliver en målrig kamp.

Besvar