Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 7. maj 2023, 15:12

Maglau skrev:
7. maj 2023, 14:36
Ja den optimale situation med 4 runder tilbage må være 4 hold involveret i nedrykning og 2 hold der kæmper om 7 plads.
Så får ingen noget forærende og der tror jeg i den grad på os da vi lige nu er det mest formstærke af de 4.
Enig, kan kun se Horsens få point, hvis de møder et hold, hvor motivationen er helt væk.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 7. maj 2023, 15:42

Kom nu lige Herning.... Satme en sløj kamp af dem.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14877
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Hanga » 7. maj 2023, 15:48

doukas skrev:
7. maj 2023, 15:42
Kom nu lige Herning.... Satme en sløj kamp af dem.
Anden gang de taber til Lyngby her i foråret. Så mangler vi bare at de også taber til Horsens næste runde.

Surt at Lyngby ikke bliver hægtet af i dag, og de er ligesom os ret godt kørende. Afslutningen af denne sæson bliver et kæmpe drama.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2321
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 7. maj 2023, 15:58

Uafgjort havde været godt i Lyngby...

Men Lyngby sejr... Fy for satan det er skidt...

Nu er det netop ikke bare et spørgsmål om at hente Horsens.. Nu truer Lyngby stadigvæk bagfra..

Håber det er OBs tue til at blive lidt selvglade på fredag...

Puuuuha, det her er stadigvæk på en syg knivsæg!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2321
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 7. maj 2023, 15:59

doukas skrev:
7. maj 2023, 15:12
Maglau skrev:
7. maj 2023, 14:36
Ja den optimale situation med 4 runder tilbage må være 4 hold involveret i nedrykning og 2 hold der kæmper om 7 plads.
Så får ingen noget forærende og der tror jeg i den grad på os da vi lige nu er det mest formstærke af de 4.
Enig, kan kun se Horsens få point, hvis de møder et hold, hvor motivationen er helt væk.
Hvis vi ikke havde mistet Sousa, så var jeg også fortrøstningsfuld...

Det er jeg stadigvæk, Meeeeeeen det her bliver tæt!

Nautrup88
Superliga
Superliga
Indlæg: 508
Tilmeldt: 19. jun 2022, 09:30
Favoritspiller: Rinne

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Nautrup88 » 7. maj 2023, 16:00

Vi må vise vi er et bedre hold end lyngby og skrabe flere point de næste kampe længere er den ikke.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3900
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Gentleman Finn » 7. maj 2023, 16:02

Silkeborg bliver tilgengæld også indblandet, hvis de ikke vinder mod Lyngby. Og de har Horsens kampen efter. Men et nedrykningsspil byder altid på overraskelser. Vi må gå over og nappe OB, selvom de også kommer med en sejr. De sidste 2 runder bliver nok alt afgørende, som det ser ud. Håber vi når at få Sousa med til dem, hvis han fik en bitte fiber.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4455
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af doukas » 7. maj 2023, 16:02

Dog positivt, at Silkeborg for alvor er rullet ind i nedrykningskampen. Deres næste kamp hedder Lyngby hjemme. Hvis de først taber den, så kan de godt begynde at trykke på panikknappen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 861
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Raptorr » 7. maj 2023, 17:13

doukas skrev:
7. maj 2023, 16:02
Dog positivt, at Silkeborg for alvor er rullet ind i nedrykningskampen. Deres næste kamp hedder Lyngby hjemme. Hvis de først taber den, så kan de godt begynde at trykke på panikknappen.
Jep, og kampen efter den får de Horsens, så de kan hurtigt være helt sovset ind i nedrykningskampen. Det ligner et kæmpe drama de sidste 4 runder. Vi må for alt i verden ikke tabe til Lyngby på udebane. Lige nu ser det for mig ud som om, at Horsens er det dårligste hold af de fire bundhold, og både vi og Lyngby har en bedre formkurve end Silkeborg. Men de er trods alt stadig 5 point foran os. Men vi har dem så på Aalborg Stadion i sidste kamp!? Det ligner en kæmpe gyser de sidste runder.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4255
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Klaus » 7. maj 2023, 18:04

Positivt, at vi nu selv kan afgøre det. Vinder vi resten af vores kampe, er vi helt sikre på ikke at rykke ud..... Lidt træls Lyngby vandt i dag, men jeg kan nu sagtens se en vej for, at både Lyngby og vi overlever....

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1654
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Patmand » 7. maj 2023, 18:38

Raptorr skrev:
7. maj 2023, 17:13
doukas skrev:
7. maj 2023, 16:02
Dog positivt, at Silkeborg for alvor er rullet ind i nedrykningskampen. Deres næste kamp hedder Lyngby hjemme. Hvis de først taber den, så kan de godt begynde at trykke på panikknappen.
Jep, og kampen efter den får de Horsens, så de kan hurtigt være helt sovset ind i nedrykningskampen. Det ligner et kæmpe drama de sidste 4 runder. Vi må for alt i verden ikke tabe til Lyngby på udebane. Lige nu ser det for mig ud som om, at Horsens er det dårligste hold af de fire bundhold, og både vi og Lyngby har en bedre formkurve end Silkeborg. Men de er trods alt stadig 5 point foran os. Men vi har dem så på Aalborg Stadion i sidste kamp!? Det ligner en kæmpe gyser de sidste runder.
Men hvordan kan det være, at Silkeborg er faldet så meget af på den?
Jeg er med på de blandt andet har mistet Vallys, men så fik de jo hentet en offensiv kapacitet i form af Kasper Kusk.
Jeg havde godt nok spået, at ingen Superliga-klub kunne finde på at skrive kontrakt med Kusk, men jeg tog helt og aldeles fejl. Jeg lægger mig fladt ned i den forbindelse.

Eksperterne herinde havde forudset, at Kasper Kusk og Silkeborg IF/Kent Nielsen var det perfekte match. En træner der kender ham ud og ind, offensiv spillestil, han kunne blive boende i Aalborg. Man kan vel ikke finde en eneste undskyldning for, hvorfor Kasper Kusk ikke ville opnå stor personlig succes i Silkeborg?

Men han er jo havnet permanent på bænken. Hvorfor?

Der nappede jeg lige et Grauballe moment :cheers:

Jeg tror kun Horsens får 0-1 point i resten af sæsonen. De rykker derfor ned.

Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 861
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Raptorr » 7. maj 2023, 21:41

Respekt for Lyngby, men jeg synes heller ikke, at vi har set den helt store Thomasberg effekt i FCM. Jeg håber de vågner op i næste runde?!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af BoT » 8. maj 2023, 10:52

Faktum er vel, at det pt. er os og Lyngby, der er de to stærkeste hold i nedrykningsspillet. Det er i hvert fald kampen i Lyngby i næstsidste runde, jeg er mest nervøs for. Men Silkeborgs nedtur kan virkelig hjælpe os - både fordi, der pludselig kan komme et ekstra hold i spil til nedrykning, men derudover fordi, de nu virkelig har noget at spille for. Shit en gyser.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1639
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Halil » 8. maj 2023, 11:00

Satme en stærk uge af AaB gutterne.

To overlevelsesnødvendige sejre og en overbevisende sejr i pokalen.

Forhåbentligt kører AaB videre for fuld damp under Hilje og forsætter stimen med sejre. Det kunne være helt fantastisk at sikre sig overlevelse inden sidste spillerunde.
Uden Synd Ingen Frelse

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2321
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Dalbjerg » 8. maj 2023, 14:19

1,16 Lyngby
1,50 Horsens
1,90 AaB

9,00 Silkeborg

Odds for at holdet rykker ned.


Vildt nok at Lyngby har så lavt et odds. Jeg er med på, at de pointmæssigt ligger skidt, men de har vel trods alt det letteste program af de fire hold (i og med at de er færdige med at møde deres krammebamse FCM, og ikke mindst har en kamp tilbage mod både os og Horsens, hvor de så at sige selv kan afgøre det).

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af sulakvelidze » 8. maj 2023, 21:15

Uden at have set de andre holds kampe er min fornemmelse baseret på meldingerne fra kampene, at Silkeborg har spillet til flere point, end de har fået. Og at OB har fået flere point, end de har spillet til - måske endda med rigelig VAR-hjælp.

På den baggrund forventer jeg, at et stærkt motiveret Silkeborg trods alt slår Lyngby på hjemmebane i næste runde. FCM slår også Horsens. OB-AaB kan gå alle tre veje.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10807
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2023, 21:50

sulakvelidze skrev:
8. maj 2023, 21:15
Uden at have set de andre holds kampe er min fornemmelse baseret på meldingerne fra kampene, at Silkeborg har spillet til flere point, end de har fået. Og at OB har fået flere point, end de har spillet til - måske endda med rigelig VAR-hjælp.

På den baggrund forventer jeg, at et stærkt motiveret Silkeborg trods alt slår Lyngby på hjemmebane i næste runde. FCM slår også Horsens. OB-AaB kan gå alle tre veje.
Jeg tror sgu vi tager fynboerne... Jeg tror også, at FCM smadrer Horsens. De har traditionelt et godt tag på dem, og skal vel have vasket nederlaget fra Lyngby væk. Lyngby - SIF føler jeg kan gå alle veje, men håber at Kent, Kusk og de andre lige tager sig lidt sammen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 12. maj 2023, 20:56

Vi er over stregen, den er hjemme
:aabfan:

PonySlaystation
1. div
1. div
Indlæg: 319
Tilmeldt: 31. aug 2021, 00:02

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af PonySlaystation » 12. maj 2023, 20:58

EDIT: Forkert tråd

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Nedrykningstråden 2: Electric Boogaloo

Indlæg af Krede » 14. maj 2023, 08:12

Intet er så skidt at det ikke er godt for noget: Det positive ved at vi ikke vandt over OB og at Lyngby vandt over FCM i sidste runde er, at det sætter max pres på FCM på at gennembanke Horsens i dag.
Derfor er jeg overbevist om at vi også er over stregen når denne runde er færdig.

Besvar