U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 2. maj 2019, 21:06

Gamen skrev:
2. maj 2019, 12:36
Hvis man læser artiklen, så er der tale om at DBU-repræsentanten siger at han ikke kan afvise at der er sket fejl. Men at det i så fald har noget med mangelfuld udfyldelse af dokumentation at gøre. Klubberne har selv spillet en hovedrolle i udviklingen af det, og derfor også i bestemmelsen af hvad der skal dokumenteres.
Hvis det er tilfældet, så er det jo heller ikke specielt dygtigt af AaB.

DBU-Teddy undrer sig over, at AaB ligger lavt på produktivitet når de får mange spillere igennem til nationalt niveau... han udtaler sig vel ikke om at det undrer ham at AaB generelt ligger lavt.
Hos DBU har Teddy Pedersen ikke noget endegyldigt svar på, hvorfor AaB er placeret så lavt på det pågældende parameter, men han kan godt forstå, at de undrer sig i Aalborg.

- Jeg kan ikke vide det, men en forklaring kan være, at vi mangler nogle informationer fra AaB, men det er vi nødt til at dykke ned i, for den placering undrer jo også mig. Det er ikke sådan, at jeg vil stå og sige, at vi bare har lavet et ufejlbarligt system, men vi er også afhængige af, hvad klubberne melder ind til os, siger Teddy Pedersen.
Det ændrer stadig ikke på, at der er en lang række parametre hvor AaB halter massivt efter, hvis deres overordnede strategi skal tages seriøst - f.eks. på dokumentationsdelen, og på uddannelsesdelen.

Det jeg refererede til som pinligt, er at folk affejer kritikken fordi vi kan skabe en masse middelmådige fodboldspillere.
Talentudvikling er mere end at kunne sige man fører en liste over spilletid til egenudviklede spillere, sammen med to bundklubber fra Slovakiet og Tjekkiet...
Som jeg læser kriterierne, så tror jeg egentlig mest af alt det er et sprøgsmål om at vi ikke opfylder de formelle organisatoriske krav. Det lyder lidt sjovt at man skal have mange højtuddannede trænere i funktioner hvor de ikke må have ansvaret for et hold.

Det virker som et typisk eksempel på at processen tager magten og bliver vigtigere end resultaterne.

Hvis det er beskrevet på forhånd (som jeg går ud fra) så virker det underligt at det kommer bag på AaB at de ligger som de gør.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 2. maj 2019, 21:47

Jakobsen skrev:
2. maj 2019, 20:44
Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 20:19
Hovedet skrev:
2. maj 2019, 19:58
Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.
Jeg har markeret det med fed den del af dit indlæg der retter sig til den konkrete samtale.

Vi er en af de klubber i landet der udvikler flest spillere på superliganiveau. Det er muligt det ikke er tilstrækkeligt til at give os en topplacering, men det burde være tilstrækkeligt, efter DBU's egne krav, at give os en placering i nærheden af toppen i forhold til produktion alene. Det gør det så tilsyneladende ikke. Det er underligt. Og det stiller spørgsmålstegn ved vores placering på den liste i det hele taget.
Men når de ikke er gode nok til klubbens egen målsætning eller omverdenens forventninger kan det da være det samme. Der er jo ingen der anfægter, at AaB skal bruge spillere af egen avl herinde. Men at klynge sig så benhårdt udelukkende til CIES er simpelthen latterligt og fordummende. Vi er blevet tyndt øl i Superligaen og har været det i flere år efterhånden med den her strategi og vi har et hold der sagtens kunne fejle i en nedrykningsplayoff. Hvis vi for hver Lucas Andersen skal have 10 x Blåbjerg/Magnus C så er det her ikke vejen at gå.
Det med fed: ja, det ville det være, hvis det var eneste målsætning, eller endda den vigtigste målsætning. Heldigt for os at vi ikke behøver at få et raserianfald over det så, når det netop ikke er tilfældet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 3. maj 2019, 11:09

Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 21:47
Jakobsen skrev:
2. maj 2019, 20:44
Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 20:19
Hovedet skrev:
2. maj 2019, 19:58
Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.
Jeg har markeret det med fed den del af dit indlæg der retter sig til den konkrete samtale.

Vi er en af de klubber i landet der udvikler flest spillere på superliganiveau. Det er muligt det ikke er tilstrækkeligt til at give os en topplacering, men det burde være tilstrækkeligt, efter DBU's egne krav, at give os en placering i nærheden af toppen i forhold til produktion alene. Det gør det så tilsyneladende ikke. Det er underligt. Og det stiller spørgsmålstegn ved vores placering på den liste i det hele taget.
Men når de ikke er gode nok til klubbens egen målsætning eller omverdenens forventninger kan det da være det samme. Der er jo ingen der anfægter, at AaB skal bruge spillere af egen avl herinde. Men at klynge sig så benhårdt udelukkende til CIES er simpelthen latterligt og fordummende. Vi er blevet tyndt øl i Superligaen og har været det i flere år efterhånden med den her strategi og vi har et hold der sagtens kunne fejle i en nedrykningsplayoff. Hvis vi for hver Lucas Andersen skal have 10 x Blåbjerg/Magnus C så er det her ikke vejen at gå.
Det med fed: ja, det ville det være, hvis det var eneste målsætning, eller endda den vigtigste målsætning. Heldigt for os at vi ikke behøver at få et raserianfald over det så, når det netop ikke er tilfældet.
Men det tillægges alt for meget vægt af AaB. I næsten hver eneste nyhed på aabsport.dk skal vi høre om hvor stor en andel af truppen, som har spillet ungdomsfodbold i AaB og baren for hvor mange der skal dette er alt for høj. Det påvirker evnen til at opnå de øvrige målsætninger negativt og derfor er der alt mulig grund til at forholde sig kritisk overfor denne uproportionelle higen mod andel af egen avl. Man kan også spørge sig selv om, hvorvidt der overhovedet er marked for dette. Tilskuertallene og den faldende interesse omkring klubben indikerer på ingen måde, at flere nordjyder på holdet får folk på stadion uanset resultater og spil. Hvad nytter det at stå så stejlt på en strategi som en stor dels af fansene er imod og som absolut ikke appellerer til marginaltilskuerne/Hr. og Fru Børnefamilie. Det skaber altså ingen entuisasme og interesse om klubben at man i 75% af opslagene skriver at 65% af truppen har spillet ungdomsfodbold i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af raekkeettre » 3. maj 2019, 16:45

Jakobsen skrev:
3. maj 2019, 11:09
Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 21:47
Jakobsen skrev:
2. maj 2019, 20:44
Buzz Killington skrev:
2. maj 2019, 20:19
Hovedet skrev:
2. maj 2019, 19:58
Der findes én liste, der betyder noget, og som udgør en sikker markør for værdien af AaBs strategi og udførelsen af samme: Det er stillingen i Superligaen. Der findes ligeledes en sikker markør for klubbens tag i det nordjyske publikum: Det er tilskuertallet.

Begge dele befinder sig på et all time low, og mere subjektivt vil jeg tilføje, at det efterhånden er længe siden, at en artikel om AaB har trukket mere end 10 kommentarer på bold.dk, og at det ligeledes er længe siden, at nogle landsdækkende medier har beskæftiget sig synderligt med AaB. Og hvilke andre end måske lige ham direktøren i Athletic Bilbao skulle være misundelige på AaB og deres 3. plads på CIES-listen, 8. plads i Superligaen og 12. plads på DBUs liste over talentudvikling?

Men godt så; vi ligger nr. 3 på CIES-listen, som ingen andre end Allan Gaarde tilsyneladende beskæftiger sig med. Jeg har endnu til gode at se en overskrift noget sted, der med flammeskrift proklamerer, at "AaB ligger nr. 3 på CIES-listen". Den siger netop intet om kvaliteten af egenudviklede spillere, og det er jo ingen præstation i sig selv at stille op med spillere af egen avl; det gør Nibe og Brønderslev også. Og den afslører ej heller, at AaB har brugt en formue på at hente tidligere egenudviklede profiler hjem, der ikke er slået til andre steder. Det afspejler altså heller ikke ligefrem højdepunktet af alverdens talentudvikling.

Jeg er selvfølgelig med på, at en sportsdirektør lægger lidt til og trækker lidt fra og glatter lidt ud, men jeg synes efterhånden, at Allan Gaardes kommunikation giver mindelser om Per Søndergaard og koncernens og synergiernes sidste tid. Det er blevet latterligt, fjollet og utroværdigt - og det er nærmest et større problem, end at strategien har slået fejl. For pokker, det sker jo, og jeg indrømmer blankt, at balancen mellem sportslig investering og økonomisk ansvarlighed er en kunstart forbeholdt de meget få (FCK). Men lad nu være med det her tredjerangsspin og leflen for en eller anden postuleret nordjysk identitet.
Jeg har markeret det med fed den del af dit indlæg der retter sig til den konkrete samtale.

Vi er en af de klubber i landet der udvikler flest spillere på superliganiveau. Det er muligt det ikke er tilstrækkeligt til at give os en topplacering, men det burde være tilstrækkeligt, efter DBU's egne krav, at give os en placering i nærheden af toppen i forhold til produktion alene. Det gør det så tilsyneladende ikke. Det er underligt. Og det stiller spørgsmålstegn ved vores placering på den liste i det hele taget.
Men når de ikke er gode nok til klubbens egen målsætning eller omverdenens forventninger kan det da være det samme. Der er jo ingen der anfægter, at AaB skal bruge spillere af egen avl herinde. Men at klynge sig så benhårdt udelukkende til CIES er simpelthen latterligt og fordummende. Vi er blevet tyndt øl i Superligaen og har været det i flere år efterhånden med den her strategi og vi har et hold der sagtens kunne fejle i en nedrykningsplayoff. Hvis vi for hver Lucas Andersen skal have 10 x Blåbjerg/Magnus C så er det her ikke vejen at gå.
Det med fed: ja, det ville det være, hvis det var eneste målsætning, eller endda den vigtigste målsætning. Heldigt for os at vi ikke behøver at få et raserianfald over det så, når det netop ikke er tilfældet.
Men det tillægges alt for meget vægt af AaB. I næsten hver eneste nyhed på aabsport.dk skal vi høre om hvor stor en andel af truppen, som har spillet ungdomsfodbold i AaB og baren for hvor mange der skal dette er alt for høj. Det påvirker evnen til at opnå de øvrige målsætninger negativt og derfor er der alt mulig grund til at forholde sig kritisk overfor denne uproportionelle higen mod andel af egen avl. Man kan også spørge sig selv om, hvorvidt der overhovedet er marked for dette. Tilskuertallene og den faldende interesse omkring klubben indikerer på ingen måde, at flere nordjyder på holdet får folk på stadion uanset resultater og spil. Hvad nytter det at stå så stejlt på en strategi som en stor dels af fansene er imod og som absolut ikke appellerer til marginaltilskuerne/Hr. og Fru Børnefamilie. Det skaber altså ingen entuisasme og interesse om klubben at man i 75% af opslagene skriver at 65% af truppen har spillet ungdomsfodbold i AaB.
Tror du der ville havde været flere på stadion hvis alle spillerne havde udenlandske navne og samtidig spillede som de gør nu? Jeg vil vædde den påstand at vi og folk omkring klubben havde været endnu mere kritisk, hvis vi havde købt en masse spillere og havde spillet som nu! Så jeg tror helt bestemt at der er større opbakning til klubben, både når vi spiller godt og når vi spiller skidt, end hvis alle var fra udlandet fx.

Herefter kommer en diskussion om de er gode nok, men det er en helt anden diskussion, som har rødder i økonomi, strategi etc etc.

Men jeg synes at hele snakken herinde er afsporet I en sådan grad at folk ikke ved hvad hinanden snakker om.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 3. maj 2019, 22:57

Gamen skrev:
2. maj 2019, 18:14
sulakvelidze skrev:
2. maj 2019, 16:42
Jo, det er den artikel. DBU-manden siger direkte, at han også undrer sig over AaB's placering. Lige som man med brug af almindelig sund fornuft også ville gøre det. At AaB skulle være nummer 13 i DK til talentudvikling er meningsløst - det er jeg ret sikker på, at alle klubber i Top 30 vil erklære sig enig i. Derfor ville jeg gerne vide, om du stadig betragter det som pinligt at så tvivl om validiteten af ranglisten.

Og det gør du så, hvilket jeg til gengæld finder pinligt, fordi det fortæller mig, at du er forudindtaget i din modstand mod Allan Gaarde og derfor bare leder efter skyts imod ham. Der er rigeligt af det, og denne rangliste kunne i princippet også være det. Der er bare nogle ret væsentlige parametre, der peger imod, hvilket gør det ret afslørende at fare ud med påstande om pinlighed mod dem, der i tråden her forholder sig tvivlende over for ranglistens resultat - lige som DBU også selv gør.
Nej, han gør ej. Han kommenterer umiddelbart på, at AaB ligger meget lavt på parametret produktivitet, hvilket er en af Gaardes mest konkrete anker. Jeg har endda citeret ovenfor.

Jeg synes det er pinligt, at man farer ud og hagler ranglisten ned, bl.a. ved at forklare det med CIES-undersøgelsen og at vi har masser af førsteholdsspillere. Det er jo fint, men hvor mange af dem sælger vi til udlandet? Hvor mange af dem bliver mere end halv-middelmådige superliga-spillere? Samtidig så er de eneste der påstår at AaB er fremragende talentudviklere AaB selv. Man har endda baseret en hel strategi på det.

Gaarde er jo selv inde på, at de f.eks. på uddannelsesdelen og dokumentationsdelen halter efter. Så forsvarer han det med, at AaB hellere vil have ansatte der er gode til mennesker, men det er noget værre FCM-bavl. Selvfølgelig betyder det også noget, at vores trænere er fagligt kvalificerede, og kontinuerligt uddannes!

Uanset om AaB så har været ringe til at udfylde dokumentationen eller ej, så står det altså tilbage at man baserer hele sin fremtidige strategi på et ret tyndt grundlag.
Eller også står der tilbage, at visse debattører herinde har set sig så sure på Allan Gaarde, at de skyder fra hoften i samme øjeblik de fornemmer noget at skyde med. Der kan sagtens være gode grunde til at kritisere Allan Gaarde, men der er også gode grunde til at trække luft ind og se på tingene med sund fornuft. Denne ranglistes udfald vækker forundring, og det er ikke uden grund. Også selv om du forsøger at koge DBU-mandens forundring ned til en teknikalitet.

Men i virkeligheden siger Fromthecradle det jo bedst: Før systemet er kallibreret, er det hysterisk at drage en konklusion. Og systemet er jo åbenlyst ikke kallibreret, når DBU selv udtaler, at noget måske ikke stemmer. Derfor bør man tøve en kende med at bruge det til at slå AaB i hovedet - og til at beskrive tvivlere af systemets facit som pinlige.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 4. maj 2019, 09:08

sulakvelidze skrev:
3. maj 2019, 22:57


Eller også står der tilbage, at visse debattører herinde har set sig så sure på Allan Gaarde, at de skyder fra hoften i samme øjeblik de fornemmer noget at skyde med. Der kan sagtens være gode grunde til at kritisere Allan Gaarde, men der er også gode grunde til at trække luft ind og se på tingene med sund fornuft. Denne ranglistes udfald vækker forundring, og det er ikke uden grund. Også selv om du forsøger at koge DBU-mandens forundring ned til en teknikalitet.

Men i virkeligheden siger Fromthecradle det jo bedst: Før systemet er kallibreret, er det hysterisk at drage en konklusion. Og systemet er jo åbenlyst ikke kallibreret, når DBU selv udtaler, at noget måske ikke stemmer. Derfor bør man tøve en kende med at bruge det til at slå AaB i hovedet - og til at beskrive tvivlere af systemets facit som pinlige.
Vi er meget uenige, men det er jo også fair nok. Jeg kan sagtens følge din argumentation, men man skal huske på at klubberne (herunder AaB) selv har ønsket systemet og været med til at designe det.

Jeg synes det er dybt bekymrende at AaB ligger i den absolutte udkant af A-licensklubberne og hvis det skyldes at AaB har en helt særlig fascinerende arbejdsform, så har man jo tydeligvis ikke formået at forklare den eller overbevise andre om den. Det kan jo også skyldes at AaBs arbejdsform ikke fungerer godt nok til at udvikle landsholdsspillere, hvilket DBU burde tillægge større vægt i rangeringen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 4. maj 2019, 11:03

Det er i hvert fald lidt spøjst at man skal hånes for noget som selv de inkluderede kan se ikke holder. Jeg har nu læst kriterierne igennem, og navnlig på organisation/HR og ungdomstræning er der mange stjerner at hente, hvis din træner har en specifik uddannelse set ift andre. Eksempelvis den her DBU-youth, der for U13 og U15 giver 5 stjerner, mens UEFA A-licens kun giver to. Der er ikke noget imellem. Herudover er der en masse krav om specifikke ansættelsesforhold, hvor det giver ekstra point, hvis medarbejderen udelukkende har den ene stillingsbetegnelse, eksempelvis som uddannelsesansvarlig.

Som jeg ser det, så handler scoren (forståeligt) rigtig meget om ledelsesmønstre, organisationsdiagrammer og at klubberne er bygget op efter DBUs model. Det er bare ikke alle ting jeg mener virker lige fordelagtigt. Eksempelvis det her med, at man har en klar spillestil hele vejen fra førsteholdet og ned til U13. Selvfølgelig skal man gå efter at udvikle specifikke færdigheder, men på u13 (og U15 for den sags skyld) må det være nogle andre kriterier der giver en succesfuld træning set ift U19. Jeg tænker selv, at U13 og U15 stadig må være et spørgsmål om at udvikle især tekniske egenskaber, sekundært fysiske. De mere taktiske aspekter hører sig U17 og U19 til. Men i DBUs score er det u13 eller ingenting (hvis man vil have de fem stjerner).

Når det så er sagt, så er jeg da enig i, at en sådan score også må få Gaarde til at tænke over hvad man rent faktisk kan gøre bedre. Har vi en fuldtidsansat træner til ungdomsholdene ned til u13? Arbejdes der på at hele tiden videreuddanne de trænere vi har? Hvor meget samarbejde er der trænerne imellem på tværs af årgangene? Er faciliteterne gode nok? osv.
Derudover, så er det da også helt rigtigt at den der CIES liste er mindst lige så ubrugelig, hvis ikke der kan dokumenteres nogle resultater ved siden af, men er det ikke også kun Gaarde selv der bliver ved med at henvise til den?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Rams » 4. maj 2019, 11:48

Præcis de faldgruber jeg tidligere har redegjort for i denne tråd. AaB er ikke djøficerede nok i deres træningsetup og har mange med dobbeltkasket - formentlig også udfra et økonomisk perspektiv.

For lang tid siden præsenterede Ole Bjur modellen - mener det var i mediano. Allerede her var jeg lunken. Det er blot endnu et forsøg på ensretning præget af den belgiske model. På Balkan kører man er helt andet koncept med fokus på indviduelle færdigheder og netop derfor har man alle dag produceret individualister. DBU er leverpostej.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. maj 2019, 13:26

Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Janteloven eksisterer IKKE!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. maj 2019, 13:28

Jeg er ikke overraskende skeptisk overfor Bilbao modellen da jeg simpelthen ikke mener at den nordjyske talentmasse er til et top 4 hold. Og ja top 4 skal naturligvis altid være målsætningen.

At begrænse sig til et tyndbefolket geografisk område er risikabelt og stiller os langt dårligere end andre klubber (især FC Muuh og FCN), derudover kan Vendsyssel FF også på sigt komme til at udgøre en trussel på talentsiden hvis de manifesterer sig i Superligaen.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 4. maj 2019, 13:50

Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sanchez94 » 4. maj 2019, 14:25

Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:50
Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?
1-0 Kaufmann

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kokkefar » 4. maj 2019, 14:41

Sanchez94 skrev:
4. maj 2019, 14:25
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:50
Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?
1-0 Kaufmann
Klasse! Men så er Kaufmann med OG han er udtaget til i morgen. Er Klitterne også med i dag?

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sanchez94 » 4. maj 2019, 15:00

Kokkefar skrev:
4. maj 2019, 14:41
Sanchez94 skrev:
4. maj 2019, 14:25
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:50
Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?
1-0 Kaufmann
Klasse! Men så er Kaufmann med OG han er udtaget til i morgen. Er Klitterne også med i dag?
Slut resultat 2-0

Aner ikke hvem der er med, jeg har et par kammerater der har holdt mig ajour med resultatet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 4. maj 2019, 15:09

Kokkefar skrev:
4. maj 2019, 14:41
Sanchez94 skrev:
4. maj 2019, 14:25
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:50
Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?
1-0 Kaufmann
Klasse! Men så er Kaufmann med OG han er udtaget til i morgen. Er Klitterne også med i dag?
Lucas Klitten var ikke med så han starter jo nok i morgen.

https://www.dbu.dk/resultater/kamp/1065 ... /kampfakta

FCM vandt også deres kamp så der er stadig hård kamp i toppen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kokkefar » 4. maj 2019, 15:40

Hanga skrev:
4. maj 2019, 15:09
Kokkefar skrev:
4. maj 2019, 14:41
Sanchez94 skrev:
4. maj 2019, 14:25
Aalborg frederikshavner skrev:
4. maj 2019, 13:50
Køllen I Møllen skrev:
4. maj 2019, 13:26
Fortsat 0-0 U19 mod FCK. FCK er klart bedst og har brændt et forkert dømt straffe. AaB står meget tilbage på banen og venter på kontraer.
Er det muligt at få en opdatering?
1-0 Kaufmann
Klasse! Men så er Kaufmann med OG han er udtaget til i morgen. Er Klitterne også med i dag?
Lucas Klitten var ikke med så han starter jo nok i morgen.

https://www.dbu.dk/resultater/kamp/1065 ... /kampfakta

FCM vandt også deres kamp så der er stadig hård kamp i toppen.
Finno, tak!

Vubbi
2. div
2. div
Indlæg: 133
Tilmeldt: 13. jul 2005, 20:04
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Vubbi » 5. maj 2019, 02:15

Rigtig fint mål af Kaufmann. Hurtig finte og en god afslutning fra 20 meter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 5. maj 2019, 10:19

http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlemmingG » 5. maj 2019, 10:59

Jeg synes det ligner et KANON mål... ved godt ar det er umuligt at bedømme en angribers fremtidige succes, primært på baggrund af meritter på U-19 niveau og nogle få optrædener på superligaholdet, men jeg har rigtig store forventninger til den her knægt... han har de rigtige fysiske forudsætninger og så virker det til at han har evnen til både at score de nemme mål og det tekniske niveau, til at score et mål son han gjorde igår... TROR han går en stor fremtid i møde

DobbeltA
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 30. maj 2017, 20:53
Geografisk sted: 9330

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af DobbeltA » 11. maj 2019, 22:31

Nogen der har en idé om hvad der sker med vores U17-hold, jeg mindes ikke at vores U-hold har ligget og rodet på en 12. plads før?

Besvar