U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lyfe » 16. okt 2023, 16:28

FlæskeFrank skrev:
16. okt 2023, 14:56
Da Cifuentes smuttede havde vi vel kun en med Pro licens. Nu er der minimum Hiljemark, Würtz, Figo og Løvenkrands. Så nu er vi vel også dækket lidt bedre ind der.
Mathias Haugaasen glemmer du :)
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Funky » 16. okt 2023, 21:15

Det er da ikke nogen lille historie, den signing af Løvenkrands som træner for U19. Klart signal om, hvor alvorligt det menes med at styrke talentarbejdet og forbindelsen til 1.holdet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 17. okt 2023, 07:41

Jakobsen skrev:
16. okt 2023, 15:42
jonas386 skrev:Interessant med Løvenkrands. Har vel ingen videre forbindelse til AaB eller nordjylland, men har noget international erfaring som ikke hænger på træerne. Som profil kunne jeg også godt lide Claus Bech Jørgensen, som havde en hen ad vejen tilsvarende profil.
Claus Bech må have været glad for at være i Aalborg. Han er blevet cheftræner for AaB af 1885s kvindeligahold.

Og enig, fint at supplere med folk selvom vi må håbe, at vi begynder at uddanne gode trænere igen.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det var heller ikke Claus selv, som ikke ville være ungdomstræner i AaB, men han fik at vide at AaB ville kigge en anden vej, og at det ikke var en vej han var en del af.
Jeg savner Winsnes

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af RicoBR02 » 17. okt 2023, 11:18

Funky skrev:
16. okt 2023, 21:15
Det er da ikke nogen lille historie, den signing af Løvenkrands som træner for U19. Klart signal om, hvor alvorligt det menes med at styrke talentarbejdet og forbindelsen til 1.holdet.
Den får alt for lidt Credit herinde den historie, det er kæmpe stort at vi kan hive ham ind..

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2871
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Eksil » 17. okt 2023, 12:46

RicoBR02 skrev:
17. okt 2023, 11:18
Funky skrev:
16. okt 2023, 21:15
Det er da ikke nogen lille historie, den signing af Løvenkrands som træner for U19. Klart signal om, hvor alvorligt det menes med at styrke talentarbejdet og forbindelsen til 1.holdet.
Den får alt for lidt Credit herinde den historie, det er kæmpe stort at vi kan hive ham ind..
Synes da det er spændende, men det er en eks-spiller nogle års erfaring med u-bold i Rangers og et rimeligt skidt ophold som cheftræner for Fremad Amager.

Flot navn, men så er det vidst heller ikke vildere.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 17. okt 2023, 15:35

Eksil skrev:
RicoBR02 skrev:
17. okt 2023, 11:18
Funky skrev:
16. okt 2023, 21:15
Det er da ikke nogen lille historie, den signing af Løvenkrands som træner for U19. Klart signal om, hvor alvorligt det menes med at styrke talentarbejdet og forbindelsen til 1.holdet.
Den får alt for lidt Credit herinde den historie, det er kæmpe stort at vi kan hive ham ind..
Synes da det er spændende, men det er en eks-spiller nogle års erfaring med u-bold i Rangers og et rimeligt skidt ophold som cheftræner for Fremad Amager.

Flot navn, men så er det vidst heller ikke vildere.
Har det lidt på samme måde. Jeg synes det er fedt der oprustes på akademiet, men om Løvenkrands er scoop som i at han bliver en succes er svært at vide. Jeg er optimistisk især fordi det virker til at det meget mere er summen af stabens arbejde end de enkelte personer i det nye setup. Hans personlige kompetencer er selvfølgelig stadig vigtige, men jeg tror det nye AaB setup viser sig at være ret godt at udvikle unge trænere i.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 17. okt 2023, 17:00

Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.

Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5191
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 17. okt 2023, 17:18

R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.

Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 17. okt 2023, 17:32

Jakobsen skrev:
17. okt 2023, 17:18
R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.

Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.

Og et nybrud i stedet for årevis med "vi gør bare det, vi altid har gjort" eller folk, der er i klubben, for det har de nu engang været længe.
Ædruelighedens stemme

DarkHorse9000
1. div
1. div
Indlæg: 445
Tilmeldt: 24. feb 2022, 10:30
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af DarkHorse9000 » 17. okt 2023, 19:20

R Rosenberg skrev:
17. okt 2023, 17:32
Jakobsen skrev:
17. okt 2023, 17:18
R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.

Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.

Og et nybrud i stedet for årevis med "vi gør bare det, vi altid har gjort" eller folk, der er i klubben, for det har de nu engang været længe.
Løvenkrands var ikke havnet i AaB som U19 træner, hvis han havde fået Fremad Amager til at spille som City i en sæson hvor de var igennem to ejerskifter og en konkursbegæring.

Lars Noer har en træner A-Licens og kom fra en stilling som elitetræner på en idrætsefterskole. Han var klart andetvalg efter Bo Zinck og det var i en tid hvor der lugtede mere af lort end af lagkage på Hornevej.

Peter Løvenkrands er tidligere topspiller med Pro licens, oplært i Glasgow Rangers og har chef-cheftræner erfaring fra 1. Division.

Jeg synes godt man kan påstå Løvenkrands har de klart største meritter af de to.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af RicoBR02 » 17. okt 2023, 22:54

DarkHorse9000 skrev:
17. okt 2023, 19:20
R Rosenberg skrev:
17. okt 2023, 17:32
Jakobsen skrev:
17. okt 2023, 17:18
R Rosenberg skrev:Jeg synes, at det fedeste er, at den nye ledelse ikke er bange for at muge ud, hvor der trænger - hvad enten det er spillere eller ledere.

Det er en svært god start i et optimeringsforløb.
Kender du noget til ham der stopper? Der kan sikkert optimeres, men vi har vel også et ret sløjt U19 der tilmed er rippet for de bedste spillere. Min pointe er egentlig bare at Løvenkrands’ meritter ikke er voldsomt meget bedre end Noers så jeg synes det er svært at have mening om hvorvidt det er en position hvor udrensning var nødvendig eller ar Løvenkrands er en opgradering. Misforstå mig ikke for jeg synes det er fedt der investeres i akademiet, men synes det er isoleret er lidt svært at udråbe det her skifte som det ene eller andet.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Det skal jeg ikke kunne sige. Men blot det, at man rykker på det, man ikke er tilfredse med, er i mine øjne meget positivt.

Og et nybrud i stedet for årevis med "vi gør bare det, vi altid har gjort" eller folk, der er i klubben, for det har de nu engang været længe.
Løvenkrands var ikke havnet i AaB som U19 træner, hvis han havde fået Fremad Amager til at spille som City i en sæson hvor de var igennem to ejerskifter og en konkursbegæring.

Lars Noer har en træner A-Licens og kom fra en stilling som elitetræner på en idrætsefterskole. Han var klart andetvalg efter Bo Zinck og det var i en tid hvor der lugtede mere af lort end af lagkage på Hornevej.

Peter Løvenkrands er tidligere topspiller med Pro licens, oplært i Glasgow Rangers og har chef-cheftræner erfaring fra 1. Division.

Jeg synes godt man kan påstå Løvenkrands har de klart største meritter af de to.
Fuldstændig enig!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9520AaB » 18. okt 2023, 09:43

Uden at vide det, tror jeg det er Løvenkrands’ tyske connection(Schalke 04), der har givet ham jobbet. Ikke Rangers.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Lyngehoevdingen » 18. okt 2023, 14:16

9520AaB skrev:
18. okt 2023, 09:43
Uden at vide det, tror jeg det er Løvenkrands’ tyske connection(Schalke 04), der har givet ham jobbet. Ikke Rangers.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er alligevel en rimelig spøjs antagelse, når man tænker på, at det er fjorten år siden, han spillede i Schalke.

Og så skrives der vist ikke, at Rangersforbindelsen har givet ham jobbet, men blot at det er et habilt sted at få sin træneruddannelse. Hvilket jeg ikke aner noget om.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Brugeravatar
Winterburn
Superliga
Superliga
Indlæg: 662
Tilmeldt: 7. jul 2005, 19:00
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Winterburn » 18. okt 2023, 14:35

Den skotske traener uddannelse er en af de bedste i verden. Mener Mourinho f.eks. valgte den over saa mange andre
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10698
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2023, 17:33

Winterburn skrev:
18. okt 2023, 14:35
Den skotske traener uddannelse er en af de bedste i verden. Mener Mourinho f.eks. valgte den over saa mange andre
Det er nu nogle år siden, men ja, det var i mange år et rigtig fint sted at blive uddannet. Det er dog længe siden vi har set skotske toptrænere, og skotsk fodbold har i det hele taget haft svært ved at følge med ind i den moderne fodbold.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

kjeldgaard12
Junior
Junior
Indlæg: 54
Tilmeldt: 28. sep 2020, 20:26
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af kjeldgaard12 » 22. okt 2023, 09:43

U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
U17 fortsætter deres positive udvikling med 3-1 ude over Lyngby

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1476
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Stegosaurus » 22. okt 2023, 10:45

kjeldgaard12 skrev:
22. okt 2023, 09:43
U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
U17 fortsætter deres positive udvikling med 3-1 ude over Lyngby
Jeg mener, "Otoa" er Otoas lillebror.

Adam Rasheed fik spilletid for U19, som fortsætter den elendige/pinlige stime. Kan det virkelig passe, at Rasheed først er blevet 17 år her for et par måneder siden, i juli, jf. Transfermarkt??

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 22. okt 2023, 10:48

kjeldgaard12 skrev:
22. okt 2023, 09:43
U19 spillede mod Lyngby. Lyngby skiftede Jonathan Otoa ind...mon en bror til vores Otoa.
U17 fortsætter deres positive udvikling med 3-1 ude over Lyngby
Jep, det er hans bror. Ham kan Kappmeier lige så godt hente med det samme.
Ædruelighedens stemme

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamling » 7. nov 2023, 08:22

Vi vil jo gerne satse på talenterne og u17 klarer sig flot mens u19 humper afsted. Så er der reelt nogen ud over arnarsson og bomholt (og otea) fra U19 der har en chance for at få spilletid på nb liga holdet (stahlfest, Nymann, Davidsen, Allentoft, meedom og noshe har jo alle tidligere i kortere eller længere tid været omkring førsteholdet
Gamling
"Ib Simonsen forever"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5323
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af R Rosenberg » 7. nov 2023, 09:18

Gamling skrev:
7. nov 2023, 08:22
Vi vil jo gerne satse på talenterne og u17 klarer sig flot mens u19 humper afsted. Så er der reelt nogen ud over arnarsson og bomholt (og otea) fra U19 der har en chance for at få spilletid på nb liga holdet (stahlfest, Nymann, Davidsen, Allentoft, meedom og noshe har jo alle tidligere i kortere eller længere tid været omkring førsteholdet
Deres chancer øges betragteligt, hvis de er defensive eller defensivt orienteret.
Ædruelighedens stemme

Besvar