U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 10. nov 2018, 21:42

frederikshavneren skrev:
10. nov 2018, 21:02
Yankee skrev:
10. nov 2018, 20:50
Jeg fik desværre ikke set U19 (som tabte 5-3), men så hele U17-kampen i Farum idag. Det var godtnok skræmmende. FCN var foran 2-0 efter 10 minutter hvor AaB var skilt fuldstændig ad. Derfra var det én lang ydmygelse, men man fik med hiv og sving holdt Nordsjælland nede på en 5-0-lussing. Det var som at se et Superliga-hold mod Serie 1-hold.

Det mest skræmmende var trænerstaben. Jeg kender intet til dem, men når man på den måde bliver slået ihjel på banen, så skal spillerne altså have nogle instrukser og noget hjælp. Det var kun noget "KOM NU MAAAN" og så ned og sidde i 10-15 minutter mens spillerne forgæves kom ud og efterspurgte instrukser når der var pauser i spillet.

Det er jo svært at være kritisk når man bliver ved med at sprøjte Superliga-spillere ud, men der er godtnok nogle bekymrende tendenser. Jeg er ikke sikker på at osteklokke-strategien er den bedste på sigt.
Tabellen indikerer at U17 holdet er en tynd årgang og der vil naturligvis være forskel på årgangenes styrke.
Som det fremgår af mit indlæg er det heller ikke så meget holdets niveau, der bekymrer, men coachingen, der var horribelt dårlig. Det svarer desværre til hvad man ellers hører i ungdomsfodboldmiljøet, men da jeg på ingen måde er tæt på tingene i AaB kunne det være interessant at høre fra andre herinde, der ser flere kampe osv.

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KongGulerod » 10. nov 2018, 22:32

Er der en herinde, der ved hvorfor de er stoppet med at uploade højdepunkter fra ungdomskampene?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 25. nov 2018, 21:58

AaB u19 vandt 0-2 over Hertha Berlins u19 i Baltic Sea Cup.

Hertha ligger pt. på sjettepladsen i deres pulje i den bedste U19 række i Tyskland.

Mål scoret af Nicolai Laursen og Oli Klitten (som er on FIRE i øjeblikket).

edit: nå, andre steder står der det var Herthas u21 hold vi mødte. I så fald er det imponerende da vi konsekvent stiller med u19 holdet. Det er i det hele taget umuligt at finde pålidelig info om den turnering og holdene.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 25. nov 2018, 22:08

EDIT: Nevermind, det er åbenbart bare venskabskampe
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Frygah » 3. dec 2018, 11:04

5-2 sejr for u-19 over Silkeborg, med 2 mål fra Bærtelsen og 1 fra Ross. Det er nice.

Men igen laver Nikolai Laursen 2 kasser. Jeg kender som tidligere nævnet intet til knægten, men han har godt nok lavet mange mål efterhånden på det u-17 hold. Af en spiller som ikke rigtig har skilt sig ud ifølge bulletinnerne, så scorer han bare mål.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 3. dec 2018, 12:52

Frygah skrev:
3. dec 2018, 11:04
5-2 sejr for u-19 over Silkeborg, med 2 mål fra Bærtelsen og 1 fra Ross. Det er nice.

Men igen laver Nikolai Laursen 2 kasser. Jeg kender som tidligere nævnet intet til knægten, men han har godt nok lavet mange mål efterhånden på det u-17 hold. Af en spiller som ikke rigtig har skilt sig ud ifølge bulletinnerne, så scorer han bare mål.
Han er ikke største talent i årgangen, men han virker lidt til at kunne lave en Mæhle og komme okay langt med sit talent, grundet hårdt arbejde og vilje - hvis ikke i AaB så et andet sted.
De spiller jo onsdag kl 14 på hjemmebane, så der er der mulighed for at se nærmere på ham.
Iøvrigt lidt en skam at disse Baltic Sea Cup kampe ikke bliver spillet på stadion. Kunne være en meget sjov feature, og meget i tråd med hvad Bælum snakkede om i Ripodsten.
Jeg savner Winsnes

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af binderup » 3. dec 2018, 19:56

Ifølge denne artikel på tipsbladet, skulle Anders Bærtelsen være til prøvetræning i WBA den kommende tid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gelsk-klub
:cheers:

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Stefanovic » 3. dec 2018, 21:42

binderup skrev:
3. dec 2018, 19:56
Ifølge denne artikel på tipsbladet, skulle Anders Bærtelsen være til prøvetræning i WBA den kommende tid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gelsk-klub
Yes... Thomas Gaardsøe har knipset med fingrene. Bærtelsen er god men ingenlunde det største talent på pladsen i AaB.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Redwhite » 3. dec 2018, 22:32

Jamen dog, vi kan jo også bare nøjes med at være positivt overrasket over, at en traditionsrig engelsk stor klub syntes vi har et talent de gerne vil se, og mon ikke WBA har gjort deres forarbejde, eller er det bare et knips der skal til.?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2018, 22:46

Stefanovic skrev:
3. dec 2018, 21:42
binderup skrev:
3. dec 2018, 19:56
Ifølge denne artikel på tipsbladet, skulle Anders Bærtelsen være til prøvetræning i WBA den kommende tid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gelsk-klub
Yes... Thomas Gaardsøe har knipset med fingrene. Bærtelsen er god men ingenlunde det største talent på pladsen i AaB.
Jeg ser ikke U19 kampe og min info om talenter kommer hovedsageligt fra debatsiden. Men, når anføreren på U19 landsholdet ikke er det største talent på pladsen i AaB, så ser det kname godt ud for fremtiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 3. dec 2018, 23:35

Buzz Killington skrev:
3. dec 2018, 22:46
Stefanovic skrev:
3. dec 2018, 21:42
binderup skrev:
3. dec 2018, 19:56
Ifølge denne artikel på tipsbladet, skulle Anders Bærtelsen være til prøvetræning i WBA den kommende tid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gelsk-klub
Yes... Thomas Gaardsøe har knipset med fingrene. Bærtelsen er god men ingenlunde det største talent på pladsen i AaB.
Jeg ser ikke U19 kampe og min info om talenter kommer hovedsageligt fra debatsiden. Men, når anføreren på U19 landsholdet ikke er det største talent på pladsen i AaB, så ser det kname godt ud for fremtiden.
Bærtelsen og Ross er nu ret lige. Lidt anderledes typer, selvom begge også kunne begå sig på en defensiv midt.
Konnerup er så mere en decideret fysisk stærkt forsvarsspiller, mens det sidste store talent Thomas Christiansen er lidt sværere(for mig) at definere. Men at sige Bærtelsen ingenlunde er det største talent på pladsen er altså lidt noget sludder.
Jeg savner Winsnes

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af AalBoyeBK » 4. dec 2018, 00:05

Desværre står der jo også at hans kontrakt udløber til sommer (tror jeg nok), så der er nok ikke de store penge i det. Kan også forklare hvorfor man så tydeligt har satset på Ross frem for Bærtelsen den seneste tid.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Stefanovic » 4. dec 2018, 08:33

Martino skrev:
3. dec 2018, 23:35
Buzz Killington skrev:
3. dec 2018, 22:46
Stefanovic skrev:
3. dec 2018, 21:42
binderup skrev:
3. dec 2018, 19:56
Ifølge denne artikel på tipsbladet, skulle Anders Bærtelsen være til prøvetræning i WBA den kommende tid: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... gelsk-klub
Yes... Thomas Gaardsøe har knipset med fingrene. Bærtelsen er god men ingenlunde det største talent på pladsen i AaB.
Jeg ser ikke U19 kampe og min info om talenter kommer hovedsageligt fra debatsiden. Men, når anføreren på U19 landsholdet ikke er det største talent på pladsen i AaB, så ser det kname godt ud for fremtiden.
Bærtelsen og Ross er nu ret lige. Lidt anderledes typer, selvom begge også kunne begå sig på en defensiv midt.
Konnerup er så mere en decideret fysisk stærkt forsvarsspiller, mens det sidste store talent Thomas Christiansen er lidt sværere(for mig) at definere. Men at sige Bærtelsen ingenlunde er det største talent på pladsen er altså lidt noget sludder.
Well, det er jo så smag og behag. Bærtelsen har i mange år haft et "forspring" på grund af sin fysik. På andre områder er hans evner mere moderate. Jeg er ikke overbevist om, at han bliver superligaspiller. Og henvisningen til, at han ingenlunde var det største talent, var en henvisning til Mathias Ross, som AaB virker til at satse mere på.

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Redwhite » 4. dec 2018, 18:10

Ja, det er vel smag og behag, men men det er da en sjov vinkel du har, hvorfor skulle WBA vælge den næst bedste, og har vi overhovedet en spillere de ikke kunne købe hvis de ville.? Det lyder iøvrigt ikke som du har set hverken Ross eller Bærtelsen i aktion med din beskrivelse.

Stefanovic
2. div
2. div
Indlæg: 226
Tilmeldt: 8. jul 2018, 20:07

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Stefanovic » 4. dec 2018, 18:49

Redwhite skrev:
4. dec 2018, 18:10
Ja, det er vel smag og behag, men men det er da en sjov vinkel du har, hvorfor skulle WBA vælge den næst bedste, og har vi overhovedet en spillere de ikke kunne købe hvis de ville.? Det lyder iøvrigt ikke som du har set hverken Ross eller Bærtelsen i aktion med din beskrivelse.
Måske fordi den næstbedste kan fås gratis? Eller fordi WBA mener Bærtelsen som type passer bedre til engelsk fodbold? Jeg har set begge spillere en 20-25 gange de seneste år og for mig at se er der ingen tvivl om, at Bærtelsens force har været hans enorme fysik, mens Ross er bedre i placering og timing af indgreb. Forstå mig ret: Jeg mener ikke Bærtelsen er dårlig!!!! Men man ser bare tit spillere, som har haft fysiske fortrin i ungdomsårene, komme til kort i SL.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FIDEL » 4. dec 2018, 20:56

Fedt for Bærthelsen! Og det er jo sådan gamet er. Er talentet stort nok, så kommer udlandet og snupper spilleren. Det har vi set i fcm og FCK på det seneste...
Championship vil passe godt til en fysisk type som ham...

Redwhite
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 84
Tilmeldt: 6. jan 2018, 21:17
Favoritspiller: Marcel Desailly

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Redwhite » 4. dec 2018, 22:31

Stefanovic skrev:
4. dec 2018, 18:49
Redwhite skrev:
4. dec 2018, 18:10
Ja, det er vel smag og behag, men men det er da en sjov vinkel du har, hvorfor skulle WBA vælge den næst bedste, og har vi overhovedet en spillere de ikke kunne købe hvis de ville.? Det lyder iøvrigt ikke som du har set hverken Ross eller Bærtelsen i aktion med din beskrivelse.
Måske fordi den næstbedste kan fås gratis? Eller fordi WBA mener Bærtelsen som type passer bedre til engelsk fodbold? Jeg har set begge spillere en 20-25 gange de seneste år og for mig at se er der ingen tvivl om, at Bærtelsens force har været hans enorme fysik, mens Ross er bedre i placering og timing af indgreb. Forstå mig ret: Jeg mener ikke Bærtelsen er dårlig!!!! Men man ser bare tit spillere, som har haft fysiske fortrin i ungdomsårene, komme til kort i SL.
Gratis findes ikke for spillere under 23 hvis de skifter til udlandet selvom der er udløb på kontrakten. I tilfælde af et skifte skal den udenlandske klub betale trænings kompensation til den/de danske klubber spilleren har spillet i siden 12 år, kompensationen beløber sig til et par mio. for en u19 spiller.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. dec 2018, 15:19

Med 30 min tilbage af kampen har AaB netop udlignet til 1-1 i Baltic Cup finalen mod OB. Skuddet blev rettet af og jeg så ikke hvem der scorede. Uafgjort er nok til samlet sejr.

Update : 3-1 nu. 15 min tilbage.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 594
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af KongGulerod » 5. dec 2018, 16:14

U19 vinder Baltic Cup med 4 sejre i 4 kampe. Sidste kamp mod OB endte 4-2.
Jeg glæder mig personligt til at se hvem AaB vælger at rykke op på førsteholdet! Mon ikke det bliver 4-5 stykker som ved 97'er årgangen.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 5. dec 2018, 16:40

4-2 målet er et af de bedste mål jeg længe har set. Sikke et opspil!
Iøvrigt tydeligt at se at AaB fik vendt kampen da de satte Jeppe Pedersen ind, samt Jonathan Flindt, som virkelig er ved at udvikle sig til en højre back med superliga potentiale. Tænker de måske startede på bænken fordi de var med reserverne i mandags.
Det er en fuldstændig vanvittig U-19 trup og de 14 bedste spillere kan alle minimum spille 2.div vil jeg mene.
Hvem AaB skal satse på til sommer...den er satme svær.
Klittenx2, Kaufmann, Jeppe P(men han er vist kun 1.års U19?) Bærtelsen, hvis han ikke ender i WBA. Derudover er der en Søren Tengstedt, som har et kæmpe potentiale, men har kæmpet med skader. Mikkel Konnerup er også en mulighed. Målmanden Marcus, har også et større potentiale end de to tidligere U-målmænd Nikolaj Jørgensen(som har været i Hobro sidenhen og nu er i Vejgaard), og Markus Iversen, som jeg ser det.
Ud fra dagens kamp var det iøvrigt tydeligt at Ross, lige har et niveau mere end de to andre stoppere(Konnerup og Thomas Christiansen)
Nicolai Laursen er også en dark horse...
Jeg savner Winsnes

Besvar