U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Køllen I Møllen » 5. dec 2018, 17:21

Martino skrev:
5. dec 2018, 16:40
4-2 målet er et af de bedste mål jeg længe har set. Sikke et opspil!
Iøvrigt tydeligt at se at AaB fik vendt kampen da de satte Jeppe Pedersen ind, samt Jonathan Flindt, som virkelig er ved at udvikle sig til en højre back med superliga potentiale. Tænker de måske startede på bænken fordi de var med reserverne i mandags.
Det er en fuldstændig vanvittig U-19 trup og de 14 bedste spillere kan alle minimum spille 2.div vil jeg mene.
Hvem AaB skal satse på til sommer...den er satme svær.
Klittenx2, Kaufmann, Jeppe P(men han er vist kun 1.års U19?) Bærtelsen, hvis han ikke ender i WBA. Derudover er der en Søren Tengstedt, som har et kæmpe potentiale, men har kæmpet med skader. Mikkel Konnerup er også en mulighed. Målmanden Marcus, har også et større potentiale end de to tidligere U-målmænd Nikolaj Jørgensen(som har været i Hobro sidenhen og nu er i Vejgaard), og Markus Iversen, som jeg ser det.
Ud fra dagens kamp var det iøvrigt tydeligt at Ross, lige har et niveau mere end de to andre stoppere(Konnerup og Thomas Christiansen)
Nicolai Laursen er også en dark horse...
Jeg kender ikke så mange af spillerne udover de “kendte”. Men ham Jeppe Pedersen der kom ind i anden halvleg og også fik scoret synes jeg så rigtig spændende ud. Det der slår mig mest er hvor utrolig boldsikre de alle er. Uden undtagelse.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 5. dec 2018, 17:35

Køllen I Møllen skrev:
5. dec 2018, 17:21
Martino skrev:
5. dec 2018, 16:40
4-2 målet er et af de bedste mål jeg længe har set. Sikke et opspil!
Iøvrigt tydeligt at se at AaB fik vendt kampen da de satte Jeppe Pedersen ind, samt Jonathan Flindt, som virkelig er ved at udvikle sig til en højre back med superliga potentiale. Tænker de måske startede på bænken fordi de var med reserverne i mandags.
Det er en fuldstændig vanvittig U-19 trup og de 14 bedste spillere kan alle minimum spille 2.div vil jeg mene.
Hvem AaB skal satse på til sommer...den er satme svær.
Klittenx2, Kaufmann, Jeppe P(men han er vist kun 1.års U19?) Bærtelsen, hvis han ikke ender i WBA. Derudover er der en Søren Tengstedt, som har et kæmpe potentiale, men har kæmpet med skader. Mikkel Konnerup er også en mulighed. Målmanden Marcus, har også et større potentiale end de to tidligere U-målmænd Nikolaj Jørgensen(som har været i Hobro sidenhen og nu er i Vejgaard), og Markus Iversen, som jeg ser det.
Ud fra dagens kamp var det iøvrigt tydeligt at Ross, lige har et niveau mere end de to andre stoppere(Konnerup og Thomas Christiansen)
Nicolai Laursen er også en dark horse...
Jeg kender ikke så mange af spillerne udover de “kendte”. Men ham Jeppe Pedersen der kom ind i anden halvleg og også fik scoret synes jeg så rigtig spændende ud. Det der slår mig mest er hvor utrolig boldsikre de alle er. Uden undtagelse.
Jeppe skal helt sikkert i superligatruppen. Spørgsmålet er bare hvornår vil jeg mene.(og jeg ved Wieghorst var ret begejstret for ham feks)
Jeg savner Winsnes

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Frygah » 5. dec 2018, 19:18

Er der nogle familiære sammenhænge mellem den unge Tengstedt vi har i ungdomsrækkerne, og så den Tengstedt der render rundt hos bastarden på Heden?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 5. dec 2018, 20:41

Frygah skrev:
5. dec 2018, 19:18
Er der nogle familiære sammenhænge mellem den unge Tengstedt vi har i ungdomsrækkerne, og så den Tengstedt der render rundt hos bastarden på Heden?
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 5. dec 2018, 21:18

Martino skrev:
5. dec 2018, 20:41
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Kim var omkring Chang i slutningen af sin karriere mens både René og Thomas startede karrieren der. En rigtig zebrastribet familie.
Bælum var også på Provstejorden i hele sin ungdomstid.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 5. dec 2018, 21:28

Gamen skrev:
5. dec 2018, 21:18
Martino skrev:
5. dec 2018, 20:41
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Kim var omkring Chang i slutningen af sin karriere mens både René og Thomas startede karrieren der. En rigtig zebrastribet familie.
Bælum var også på Provstejorden i hele sin ungdomstid.
Jep. Jeg er opvokset på samme gade som Kim og René.
Andreas Overgaard tidligere AaB, FC Nordjylland og Aarhus Fremad spillede også på hold med Bælum og René så vidt jeg husker i deres Chang-tid. Samt flere andre der nåede en del divisionskampe rundt omkring. Et par gode årgange Chang havde der ;)
Jeg savner Winsnes

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2018, 21:51

https://www.facebook.com/TalentAaB/phot ... =3&theater

7 AaB'ere med til U15 samling, der skal udgøre det kommende U16 landshold. Nu ved jeg ikke hvor mange der er med til sådan en samling, men umiddelbart lidt vildt/bekymrende, at der er 31 spillere med, der spiller i enten BIF, FCK, FCN, FCM (6 hver) eller AaB
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2018, 22:18

Martino skrev:
Gamen skrev:
5. dec 2018, 21:18
Martino skrev:
5. dec 2018, 20:41
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Kim var omkring Chang i slutningen af sin karriere mens både René og Thomas startede karrieren der. En rigtig zebrastribet familie.
Bælum var også på Provstejorden i hele sin ungdomstid.
Jep. Jeg er opvokset på samme gade som Kim og René.
Andreas Overgaard tidligere AaB, FC Nordjylland og Aarhus Fremad spillede også på hold med Bælum og René så vidt jeg husker i deres Chang-tid. Samt flere andre der nåede en del divisionskampe rundt omkring. Et par gode årgange Chang havde der ;)
Der er kommet mange gode spillere fra Aalborg Chang - Jes Høgh er vel den der drev det længst.

Der er så også en enkelt der aldrig rigtig blev til noget. Efter en fantastisk sæson som miniput i 76, og så vidt vides stadig indehaver af klubrekorden på 36-0 mod Lindholm på 2x30min og 14 sejre af 14 mulige, spillede jeg en halv sæson som lilleput hvor vi vandt de første 6 kampe i forårssæsonen. Nummer syv tabte vi (til AaB) og så gad jeg ikke det pis mere.
Med venlig Hilsen
--
Robert

BassogogsVen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 9. jul 2017, 12:04
Favoritspiller: Rinat Fajzrakhmanovitj Dasajev
Geografisk sted: I et land befolket af idioter

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af BassogogsVen » 5. dec 2018, 22:37

Pastorius skrev:
5. dec 2018, 22:18
Der er kommet mange gode spillere fra Aalborg Chang - Jes Høgh er vel den der drev det længst.
Vi er nogle fra Chang, der drev det næsten lige så langt. Headhunted som lilleput fra Aalborg Freja af Per Lindgren. Stor karriere ventede forude. Festerne i HUK, DUK og VUK ødelagde de planer.

Og nu skal jeg nok undlade min del af trådspolering fremadrettet.
En nær bekendt af Rabbi Rosenberg

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 5. dec 2018, 22:51

Det er nogle gode årgange (u-19 og u-15), hvilket naturligvis er meget glædeligt. Knap så glædeligt er det, at man ikke har mere snor i Bærtelsen. Jeg ved godt, at der skal være to enige parter, men det lyder lidt mærkeligt, at man ikke har kunne overbevise en 17-18-årig spiller om, at en forlængelse skulle være sagen.

Æv bæv, men godt, at vi har røven fuld af talenter i netop den årgang.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 5. dec 2018, 22:53

Mogens skrev:
5. dec 2018, 22:51
Det er nogle gode årgange (u-19 og u-15), hvilket naturligvis er meget glædeligt. Knap så glædeligt er det, at man ikke har mere snor i Bærtelsen. Jeg ved godt, at der skal være to enige parter, men det lyder lidt mærkeligt, at man ikke har kunne overbevise en 17-18-årig spiller om, at en forlængelse skulle være sagen.

Æv bæv, men godt, at vi har røven fuld af talenter i netop den årgang.
Man plejer jo netop også at have snor i dem. Det lyder mere som om at flere brugere herinde har ret i påstanden om at han bare ikke er en man satser specielt hårdt på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1287
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Kasper » 5. dec 2018, 23:26

Martino skrev:
5. dec 2018, 21:28
Gamen skrev:
5. dec 2018, 21:18
Martino skrev:
5. dec 2018, 20:41
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Kim var omkring Chang i slutningen af sin karriere mens både René og Thomas startede karrieren der. En rigtig zebrastribet familie.
Bælum var også på Provstejorden i hele sin ungdomstid.
Jep. Jeg er opvokset på samme gade som Kim og René.
Andreas Overgaard tidligere AaB, FC Nordjylland og Aarhus Fremad spillede også på hold med Bælum og René så vidt jeg husker i deres Chang-tid. Samt flere andre der nåede en del divisionskampe rundt omkring. Et par gode årgange Chang havde der ;)
Er Andreas Overgaard født og opvokset i Aalborg?
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 6. dec 2018, 07:54

Kasper skrev:
5. dec 2018, 23:26
Martino skrev:
5. dec 2018, 21:28
Gamen skrev:
5. dec 2018, 21:18
Martino skrev:
5. dec 2018, 20:41
Ja. Casper Tengstedt(FCM), er søn af Thomas Tengstedt tidligere Chang og Viborg spiller. Thomas Tengstedt er fætter(mener jeg) til tidligere AaB-spiller Kim Tengstedt samt dennes lillebror René, som blandt andet var forbi FCK. Søren Tengstedt(AaB) er søn af Kim. Det er ikke let ;)
Kim var omkring Chang i slutningen af sin karriere mens både René og Thomas startede karrieren der. En rigtig zebrastribet familie.
Bælum var også på Provstejorden i hele sin ungdomstid.
Jep. Jeg er opvokset på samme gade som Kim og René.
Andreas Overgaard tidligere AaB, FC Nordjylland og Aarhus Fremad spillede også på hold med Bælum og René så vidt jeg husker i deres Chang-tid. Samt flere andre der nåede en del divisionskampe rundt omkring. Et par gode årgange Chang havde der ;)
Er Andreas Overgaard født og opvokset i Aalborg?
Nej mener han er oppe “nordfra”.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 6. dec 2018, 10:00

Kasper skrev:
5. dec 2018, 23:26
Er Andreas Overgaard født og opvokset i Aalborg?
Nej, han er oppe fra området omkring Aabybro og Brovst, mener jeg.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 6. dec 2018, 10:15

Gamen skrev:
6. dec 2018, 10:00
Kasper skrev:
5. dec 2018, 23:26
Er Andreas Overgaard født og opvokset i Aalborg?
Nej, han er oppe fra området omkring Aabybro og Brovst, mener jeg.
Ja. Brovst, det er rigtigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Meelsen » 6. dec 2018, 12:01

Tror faktisk at det er Skovsgaard for at være helt præcis 😉
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Mogens » 7. dec 2018, 08:39

Hvad angår Bærtelsen, så er det bare underligt, at en mand med så mange u-landskampe (og som vist også er anfører på u-19 landsholdet) ikke skulle have større potentiale? Jeg indrømmer dog gerne, at jeg kun har set ham få gange, så der er nok nogen, der har mere forstand på det end mig. Jeg ved dog ikke, om DBU (landstrænerne) foretrækker at stille med det stærkeste hold pt, eller om de forsøger at bruge dem, de mener, har størst chance på den lange bane.

I øvrigt dejligt at Kaufmann fik scoret to mod ob - der har da været lidt stille om ham i et stykke tid?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 7. dec 2018, 13:01

Mogens skrev:
7. dec 2018, 08:39
Hvad angår Bærtelsen, så er det bare underligt, at en mand med så mange u-landskampe (og som vist også er anfører på u-19 landsholdet) ikke skulle have større potentiale? Jeg indrømmer dog gerne, at jeg kun har set ham få gange, så der er nok nogen, der har mere forstand på det end mig. Jeg ved dog ikke, om DBU (landstrænerne) foretrækker at stille med det stærkeste hold pt, eller om de forsøger at bruge dem, de mener, har størst chance på den lange bane.
Hvis han er på vej til WBA er det da netop udtryk for, at han er god og har et stort potentiale?

Som flere er inde på er det umiddelbart tæt løb mellem Ross og Bærtelsen, og mon ikke AaB vurderer at der kun er plads til at en enkelt rykkes op.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 8. dec 2018, 10:03

Martino skrev:
5. dec 2018, 16:40
4-2 målet er et af de bedste mål jeg længe har set. Sikke et opspil!
Iøvrigt tydeligt at se at AaB fik vendt kampen da de satte Jeppe Pedersen ind, samt Jonathan Flindt, som virkelig er ved at udvikle sig til en højre back med superliga potentiale. Tænker de måske startede på bænken fordi de var med reserverne i mandags.
Det er en fuldstændig vanvittig U-19 trup og de 14 bedste spillere kan alle minimum spille 2.div vil jeg mene.
Hvem AaB skal satse på til sommer...den er satme svær.
Klittenx2, Kaufmann, Jeppe P(men han er vist kun 1.års U19?) Bærtelsen, hvis han ikke ender i WBA. Derudover er der en Søren Tengstedt, som har et kæmpe potentiale, men har kæmpet med skader. Mikkel Konnerup er også en mulighed. Målmanden Marcus, har også et større potentiale end de to tidligere U-målmænd Nikolaj Jørgensen(som har været i Hobro sidenhen og nu er i Vejgaard), og Markus Iversen, som jeg ser det.
Ud fra dagens kamp var det iøvrigt tydeligt at Ross, lige har et niveau mere end de to andre stoppere(Konnerup og Thomas Christiansen)
Nicolai Laursen er også en dark horse...
Jeg håber sgu lidt, at AaB benytter sig af udlejninger og holder de unge mennesker i folden et par år.- Vi har set det kan være en udfordring at smide 7 ind på 1. holdet, men hvis vi har syv vi vurderer der er gode nok kunne man måske lukke de fire ind med det samme og udleje de tre andre. Vi er nødt til at sikre, at holdet forbliver konkurrencedygtigt og velfungerende, men det ville også være surt at smide guld på gaden så en udlejning til Jammerbugt eller Hobro/Vendsyssel når de er rykket ned kunne være oplagt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 9800 » 9. dec 2018, 11:09

Hanga skrev:
7. dec 2018, 13:01
Mogens skrev:
7. dec 2018, 08:39
Hvad angår Bærtelsen, så er det bare underligt, at en mand med så mange u-landskampe (og som vist også er anfører på u-19 landsholdet) ikke skulle have større potentiale? Jeg indrømmer dog gerne, at jeg kun har set ham få gange, så der er nok nogen, der har mere forstand på det end mig. Jeg ved dog ikke, om DBU (landstrænerne) foretrækker at stille med det stærkeste hold pt, eller om de forsøger at bruge dem, de mener, har størst chance på den lange bane.
Hvis han er på vej til WBA er det da netop udtryk for, at han er god og har et stort potentiale?

Som flere er inde på er det umiddelbart tæt løb mellem Ross og Bærtelsen, og mon ikke AaB vurderer at der kun er plads til at en enkelt rykkes op.
Der rykker MANGE op til sommer, 6-7 stykker vil jeg tro.

Besvar