U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Funky » 9. sep 2016, 20:27

Der må stikke noget under. Er han utilfreds med, at AaB efterhånden har pengene til at købe lidt flere spillere til 1.holdet, eller hvad?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 634 » 9. sep 2016, 20:41

Buzz Killington skrev:
FlæskeFrank skrev:
Buzz Killington skrev:
"AaB oplyser [til tipsbladet], at klubben allerede har indledt arbejdet med at finde en afløser for Jacob Larsen. "
Var der ikke noget med Lars Friis(lidt usikker på navnet, men AGF-assistent) var omkring noget lignende i AaB inden han kom til AGF ? Ellers er Steffen Højer eller Søren Glad vel også mulige kandidater.
Nej, den Lars Friis der nu er i AGF var i FCM inden han kom til AGF. FCM hentede som erstatning Jacob Friis hos os.
Anders Madsen er nu i AGF, i valget mellem Anders og en anden valgte Lynge den anden til. Anders rejste til FCM, AC Horsens og nu i AGF.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Remark » 10. sep 2016, 11:27

Er Thomas Frank et helt skørt bud spm afløser?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Provst i Brovst » 10. sep 2016, 11:40

Remark skrev:Er Thomas Frank et helt skørt bud spm afløser?

Nej, men det er måske at stile for højt, men jeg håber da AaB prøver.

4½ star HoYD :D
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2016, 12:25

Provst i Brovst skrev:
Remark skrev:Er Thomas Frank et helt skørt bud spm afløser?

Nej, men det er måske at stile for højt, men jeg håber da AaB prøver.

4½ star HoYD :D
Det kunne være et godt profilmæssigt. Jeg har altid tænkt, at han er en type der passer mere til ungdomsarbejdet. Det ville være en fornuftig ansættelse og så har man egentlig også Søndergaards afløser i pipeline. Spørgsmålet er self. om Frank ser sig selv som talentchef og om det vil virke som en mistillidserklæring overfor Søndergaard at have endnu en Superligatræner rendende i kulissen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Patmand » 10. sep 2016, 14:25

Remark skrev:Er Thomas Frank et helt skørt bud spm afløser?
Ja, det syntes jeg det er. Jeg tror overhovedet ikke det er et job der kunne virke tiltrækkende på Thomas Frank hvad angår lokation, løn og måske også arbejdsopgaverne.
Men det er selvfølgelig blot min personlige mening. :cheers:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Funky » 10. sep 2016, 22:41

Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Uldahl » 10. sep 2016, 23:02

Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med et tungt navn. Men jeg ser meget nødigt der kommer et tungt navn ude fra og vil lave det hele om. Spillestil organisation osv. Tror vi er meget bedre tjent med en afløser der er hentet blandt dem der arbejder i vores talent afdeling. Ingen grund til at ændre på et wining team. :aabfan:

Under alle omstændigheder bliver mr AaBs sko svære at fylde ud, men det sagde vi jo også om Lynges. Og det er jo gået rimeligt fint med Gaarde. :cheers:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 10. sep 2016, 23:34

Uldahl skrev:
Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Nu ved jeg ikke hvad du mener med et tungt navn. Men jeg ser meget nødigt der kommer et tungt navn ude fra og vil lave det hele om. Spillestil organisation osv. Tror vi er meget bedre tjent med en afløser der er hentet blandt dem der arbejder i vores talent afdeling. Ingen grund til at ændre på et wining team. :aabfan:

Under alle omstændigheder bliver mr AaBs sko svære at fylde ud, men det sagde vi jo også om Lynges. Og det er jo gået rimeligt fint med Gaarde. :cheers:
Ja, hvis vi vel og mærke har vedkommende. Det virker til, at vi er gode til at rekruttere trænere internt, men fra gode (ungdoms)trænere og en lederstilling er et stykke. Men skal vi have en udefra er det selvfølgelig alfa og mega, at han er indstillet på at implementere den stil der er bestemt i klubben. Derudover skal vi altså heller ikke være blege for, at det kan være godt at få nogle input udefra som måske ligefrem kan være med til at videreudvikle det vi allerede har. En profil udefra kan jo sagtens bringe nogle nye ting udefra uden, at det betyder vedkommende vil lave alt om. Vi rekrutterer meget internt og det er godt og sundt, men det skal ikke være en standard strategi uden at skele til om vi har kompetencerne i organisationen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. sep 2016, 01:37

Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Jeg mener nu ikke man skal finde et tungt navn, man skal finde den rigtige mand, præcist som man gjorde med Figo. Ellers er jeg enig, og jeg synes faktisk at forløbet her virker lidt mærkeligt. Jeg håber virkelig at der ikke ligger noget dramatisk bag, men når man forlader en af de sportslige topstillinger i sin hjerteklub efter 8 år, uden tilsyneladende at have en anden stilling på hånden, så kan man godt få tanken, må jeg sige.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 11. sep 2016, 02:13

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Jeg mener nu ikke man skal finde et tungt navn, man skal finde den rigtige mand, præcist som man gjorde med Figo. Ellers er jeg enig, og jeg synes faktisk at forløbet her virker lidt mærkeligt. Jeg håber virkelig at der ikke ligger noget dramatisk bag, men når man forlader en af de sportslige topstillinger i sin hjerteklub efter 8 år, uden tilsyneladende at have en anden stilling på hånden, så kan man godt få tanken, må jeg sige.
Nok bare Martin P's diller der har vaeret paa spil igen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Pastorius » 11. sep 2016, 09:31

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Jeg mener nu ikke man skal finde et tungt navn, man skal finde den rigtige mand, præcist som man gjorde med Figo. Ellers er jeg enig, og jeg synes faktisk at forløbet her virker lidt mærkeligt. Jeg håber virkelig at der ikke ligger noget dramatisk bag, men når man forlader en af de sportslige topstillinger i sin hjerteklub efter 8 år, uden tilsyneladende at have en anden stilling på hånden, så kan man godt få tanken, må jeg sige.
Det sker hver dag at nogle folk tager deres liv op til overvejelse, og nogle kommer til konklusionen at de skal lave noget om.

Jeg tror der er mindst lige så stor sandsynlighed for at det her er helt udramatisk ift AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. sep 2016, 13:48

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:Hvis det passer hvad man kan læse herinde, at Figo decideret er blevet kørt i stilling over flere år som PEAs afløser (fodbold-Yoda), så er det for det første ret ærgerligt (borderline fiasko-agtigt) at han åbenbart ikke gider jobbet længere, og for det andet betyder det, at man altså skal finde et tungt navn som kan gå ind og løfte den opgave det er, at skulle være Godfatherens kronprins.
Efter min mening.
Jeg mener nu ikke man skal finde et tungt navn, man skal finde den rigtige mand, præcist som man gjorde med Figo. Ellers er jeg enig, og jeg synes faktisk at forløbet her virker lidt mærkeligt. Jeg håber virkelig at der ikke ligger noget dramatisk bag, men når man forlader en af de sportslige topstillinger i sin hjerteklub efter 8 år, uden tilsyneladende at have en anden stilling på hånden, så kan man godt få tanken, må jeg sige.
Det sker hver dag at nogle folk tager deres liv op til overvejelse, og nogle kommer til konklusionen at de skal lave noget om.

Jeg tror der er mindst lige så stor sandsynlighed for at det her er helt udramatisk ift AaB.
Du har sikkert ret, det undrer mig bare næsten lige så meget som det ville gøre hvis f.eks. Pylle var kommet med samme udmelding, eller hvis Kuhn var stoppet uden anden forklaring end at han søgte nye udfordringer. Men der behøver da bestemt ikke være noget dramatik i det, og måske har Figo også set 97 årgangen, og den meget markante tilstedeværelse af lokalt talent i førsteholdstruppen lige nu som "mission accomplished", hvem ved.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 291
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Soren » 7. okt 2016, 12:56

Det bliver Anders Damgaard

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Hvad siger folkedomstolen?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 7. okt 2016, 13:04

Soren skrev:Det bliver Anders Damgaard

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Hvad siger folkedomstolen?
Aner ligesom de fleste andre intet om hans evner, men 1) det er positivt at man styrker kontinuiteten i staben i lyset af hvor mange der har forladt os de seneste par aar. 2) Det er positivt at man alligevel sonderede markedet foer man besluttede sig for at forfremme indefra. Det kan vaere et kvalitetsstempel. 3) Det er godt at man allerede har en ny mand paa plads saa kort tid efter Figo sagde op. Det goer overgangen mere smidig. Paa den negative side 4) man kan maaske frygte at man at forpasset en mulighed for at hente ny inspiration ude fra. Paa den anden side, saa handler jobbet i hoej grad om at fastholde og udvikle samarbejdet mellem de nordjyske samarbejdsklubber, og her er f.eks. en Spanier eller en Tjovenhavner ikke saa oplagte valg.

Alt i alt er det vel ok.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sanchez94 » 7. okt 2016, 13:52

Soren skrev:Det bliver Anders Damgaard

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Hvad siger folkedomstolen?
Ikke tilfreds, efter sigende skulle han have et FCK Hjerte..

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Søgaard » 7. okt 2016, 13:59

Buzz Killington skrev:
Soren skrev:Det bliver Anders Damgaard

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... i-AaB.aspx

Hvad siger folkedomstolen?
Aner ligesom de fleste andre intet om hans evner, men 1) det er positivt at man styrker kontinuiteten i staben i lyset af hvor mange der har forladt os de seneste par aar. 2) Det er positivt at man alligevel sonderede markedet foer man besluttede sig for at forfremme indefra. Det kan vaere et kvalitetsstempel. 3) Det er godt at man allerede har en ny mand paa plads saa kort tid efter Figo sagde op. Det goer overgangen mere smidig. Paa den negative side 4) man kan maaske frygte at man at forpasset en mulighed for at hente ny inspiration ude fra. Paa den anden side, saa handler jobbet i hoej grad om at fastholde og udvikle samarbejdet mellem de nordjyske samarbejdsklubber, og her er f.eks. en Spanier eller en Tjovenhavner ikke saa oplagte valg.

Alt i alt er det vel ok.
Damgaard kom vel til fra DBU kvinde U19/U17 som vores U19 træner tilbage i januar, så han er vel et fint mix af intern og ekstern.
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. okt 2016, 16:02

Kender intet til manden, men det er da positivt at man har haft en fyr i klubben i forvejen, som man mener er et godt valg. Jeg synes det er rigtigt fint, når man mener han er den bedst kvalificerede til stilingen.

Jeg synes stadig det er pivhamrende ærgeligt at vi mister Figo, og synes sådan set også det er ærgeligt at vi nu igen må skifte ud på trænerposten på et af de vigtige U-hold. Den kontinuitet vi har mistet i klubben helt generelt i løbet af det sidste lille års tid synes jeg er bekymrende.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af dyhrmaN » 7. okt 2016, 18:34

Jesper Schmidt skrev:Kender intet til manden, men det er da positivt at man har haft en fyr i klubben i forvejen, som man mener er et godt valg. Jeg synes det er rigtigt fint, når man mener han er den bedst kvalificerede til stilingen.

Jeg synes stadig det er pivhamrende ærgeligt at vi mister Figo, og synes sådan set også det er ærgeligt at vi nu igen må skifte ud på trænerposten på et af de vigtige U-hold. Den kontinuitet vi har mistet i klubben helt generelt i løbet af det sidste lille års tid synes jeg er bekymrende.
Intern uro? :thumbsup:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Buzz Killington » 7. okt 2016, 19:06

Jesper Schmidt skrev:Kender intet til manden, men det er da positivt at man har haft en fyr i klubben i forvejen, som man mener er et godt valg. Jeg synes det er rigtigt fint, når man mener han er den bedst kvalificerede til stilingen.

Jeg synes stadig det er pivhamrende ærgeligt at vi mister Figo, og synes sådan set også det er ærgeligt at vi nu igen må skifte ud på trænerposten på et af de vigtige U-hold. Den kontinuitet vi har mistet i klubben helt generelt i løbet af det sidste lille års tid synes jeg er bekymrende.
Jeg er ikke-overraskende enig i at kontiuiteten er presset. Til gengaeld har vi forfremmet en u19 assistent til u19 cheftraener. Det giver ogsaa de unge traenertalenter blod paa tanden, at AaB, samtidig med at vaere en klub der giver spillere chancen, ogsaa er villige til at give traenere chancen. Det giver mulighed for at etablere en foedekaede paa traenerfronten ogsaa, daa AaB er en klub man kan goere karriere i.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar