U19, U17 og U15 tråden

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2016, 03:13

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Kender intet til manden, men det er da positivt at man har haft en fyr i klubben i forvejen, som man mener er et godt valg. Jeg synes det er rigtigt fint, når man mener han er den bedst kvalificerede til stilingen.

Jeg synes stadig det er pivhamrende ærgeligt at vi mister Figo, og synes sådan set også det er ærgeligt at vi nu igen må skifte ud på trænerposten på et af de vigtige U-hold. Den kontinuitet vi har mistet i klubben helt generelt i løbet af det sidste lille års tid synes jeg er bekymrende.
Jeg er ikke-overraskende enig i at kontiuiteten er presset. Til gengaeld har vi forfremmet en u19 assistent til u19 cheftraener. Det giver ogsaa de unge traenertalenter blod paa tanden, at AaB, samtidig med at vaere en klub der giver spillere chancen, ogsaa er villige til at give traenere chancen. Det giver mulighed for at etablere en foedekaede paa traenerfronten ogsaa, daa AaB er en klub man kan goere karriere i.
Ja det må bestemt være attraktivt at være træner i AaB, i hvert fald på "topniveau". Indenfor det sidste lille år, er to ungdomstrænere endt som assistenttrænere i hhv. AaB og FCM, en tredje er nu talentchef, mens en assistenttræner er cheftræner i en svensk topklub. Det burde ikke gøre det svært at lokke trænertalenter til, eller få de talentfulde trænere man har internt, til at tro på de kan få en fremtid som fuldtidsansatte trænere. Det er så afgjort en god ting.

Men for pokker hvor har vi haft stor udskiftning på nøglepersoner i klubben, hvis vi kigger på perioden fra for godt 3 år siden, da Lynge stoppede. Schoors og PEA er vel de eneste der er tilbage på deres poster, som kan kaldes decideret nøglepersonel, hvis vi går tilbage til dagen før Lynge sagde farvel. Jeg synes det er voldsomt, og at det sker samtidig med en stor udskiftning i spillertruppen gør det ikke mindre voldsomt. Det er en stor mundfuld.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. okt 2016, 12:19

Jesper Schmidt skrev: Men for pokker hvor har vi haft stor udskiftning på nøglepersoner i klubben, hvis vi kigger på perioden fra for godt 3 år siden, da Lynge stoppede. Schoors og PEA er vel de eneste der er tilbage på deres poster, som kan kaldes decideret nøglepersonel, hvis vi går tilbage til dagen før Lynge sagde farvel. Jeg synes det er voldsomt, og at det sker samtidig med en stor udskiftning i spillertruppen gør det ikke mindre voldsomt. Det er en stor mundfuld.
Enig.

Der skal ske udvikling i en fodboldklub, og mens det bestemt er positivt at vi i AaB har kunnet udvikle dygtige personer, der bliver interessante til større jobs andre steder, så er det dælme uhensigtsmæssigt at vi oplever så stor en udskiftning på så kort tid. Det bliver en stor test af AaB som organisation.

Man skal heller ikke glemme, at vi formentlig snart mister ungdomsafdelingens måske mest vigtige nøgleperson til pensionering... For Pylle er ved at være godt oppe i årene. Derfor er det ekstra ærgerligt, at hans oplagte afløser i Figo har valgt nye udfordringer!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af dyhrmaN » 9. okt 2016, 12:34

Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev: Men for pokker hvor har vi haft stor udskiftning på nøglepersoner i klubben, hvis vi kigger på perioden fra for godt 3 år siden, da Lynge stoppede. Schoors og PEA er vel de eneste der er tilbage på deres poster, som kan kaldes decideret nøglepersonel, hvis vi går tilbage til dagen før Lynge sagde farvel. Jeg synes det er voldsomt, og at det sker samtidig med en stor udskiftning i spillertruppen gør det ikke mindre voldsomt. Det er en stor mundfuld.
Enig.

Der skal ske udvikling i en fodboldklub, og mens det bestemt er positivt at vi i AaB har kunnet udvikle dygtige personer, der bliver interessante til større jobs andre steder, så er det dælme uhensigtsmæssigt at vi oplever så stor en udskiftning på så kort tid. Det bliver en stor test af AaB som organisation.

Man skal heller ikke glemme, at vi formentlig snart mister ungdomsafdelingens måske mest vigtige nøgleperson til pensionering... For Pylle er ved at være godt oppe i årene. Derfor er det ekstra ærgerligt, at hans oplagte afløser i Figo har valgt nye udfordringer!
Det er nok et spørgsmål, vi aldrig vil kunne svare på, men det er alligevel interessant om tænke over, om de nuværende organisatoriske ændringer også har en indflydelse på spillet på banen. Man kan tvivle, men det har nok en negativ indflydelse på udviklingen af den næste generation talenter.

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 9. okt 2016, 12:38

Hanga skrev: Enig.

Der skal ske udvikling i en fodboldklub, og mens det bestemt er positivt at vi i AaB har kunnet udvikle dygtige personer, der bliver interessante til større jobs andre steder, så er det dælme uhensigtsmæssigt at vi oplever så stor en udskiftning på så kort tid. Det bliver en stor test af AaB som organisation.

Man skal heller ikke glemme, at vi formentlig snart mister ungdomsafdelingens måske mest vigtige nøgleperson til pensionering... For Pylle er ved at være godt oppe i årene. Derfor er det ekstra ærgerligt, at hans oplagte afløser i Figo har valgt nye udfordringer!
Lynge var en væsentlig faktor i, at PEA har holdt ud. Som jeg har fået det at vide, så indvilligede han i at være med ombord indtil Jacob Larsen kunne varetage samme rolle som han gør i dag. Den skred så lidt med den omorganisering man lavede på ungdomsfronten. Jeg tror bare ikke man skal undervurdere hvor central han har været, og er, i ungdomsspillernes udvikling og integration i truppen, i fastholdelse af spillestil, samt som nestor. Han ER AaB, og fik ikke sin velfortjente kredit for mesterskabet i 2014. Det var ham der tog ansvar, da Kent var ved at blive sparket ud og satte retningen med små tweaks mod den spillestil der endte med at gøre os til mestre. Forvandlede Kusk og Thomsen fra bly violer til nøglespillere.

Når han smutter står vores rekruttering og interne struktur først sin virkelige prøve. Og i virkeligheden også vores nuværende strategi. Jeg tvivler på at vi får en kapacitet som ham igen, men vi har brug for at org. kan erstatte bare 80 % af ham, før vi kan lykkes lige så meget i fremtiden med at opfostre og integrere talenter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Hanga » 9. okt 2016, 13:18

Gamen skrev: Lynge var en væsentlig faktor i, at PEA har holdt ud. Som jeg har fået det at vide, så indvilligede han i at være med ombord indtil Jacob Larsen kunne varetage samme rolle som han gør i dag. Den skred så lidt med den omorganisering man lavede på ungdomsfronten.
Hvis det er tilfældet, må man formode, at Figo har været bekendt med og accepteret denne plan. Derved opstår det særdeles interessante spørgsmål, hvorfor han pludselig vælger at stoppe, endda uden at have næste job på hånden. Det er svært ikke at tænke, at der ligger nogle uenigheder bag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af 634 » 9. okt 2016, 13:21

Hanga skrev:
Gamen skrev: Lynge var en væsentlig faktor i, at PEA har holdt ud. Som jeg har fået det at vide, så indvilligede han i at være med ombord indtil Jacob Larsen kunne varetage samme rolle som han gør i dag. Den skred så lidt med den omorganisering man lavede på ungdomsfronten.
Hvis det er tilfældet, må man formode, at Figo har været bekendt med og accepteret denne plan. Derved opstår det særdeles interessante spørgsmål, hvorfor han pludselig vælger at stoppe, endda uden at have næste job på hånden. Det er svært ikke at tænke, at der ligger nogle uenigheder bag.
Hvad for en omorganisering?
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 9. okt 2016, 13:28

Hanga skrev: Hvis det er tilfældet, må man formode, at Figo har været bekendt med og accepteret denne plan. Derved opstår det særdeles interessante spørgsmål, hvorfor han pludselig vælger at stoppe, endda uden at have næste job på hånden. Det er svært ikke at tænke, at der ligger nogle uenigheder bag.
Ikke nødvendigvis. Man lavede jo netop nogle omstruktureringer af ungdoms- og talentarbejdet, for at styrke trænernes involvering i overgangen til 1. holdet (derfor bl.a. senerehen ansættelsen af Friis som assistenttræner) og i stedet for beholde Figo i en koordinerende rolle. Men indrømmet, det er mærkeligt at han forlader AaB på det tidspunkt hvor han gør, medmindre han selvfølgelig mente at der ikke var mere at hente rent fagligt.

Jeg synes dog det er lidt skidt, at vi mister så markante drivkræfter i talentarbejdet. Det minder lidt om dengang Anders Madsen forlod AaB til fordel for FC Midtjylland, og AaB så satte gamle Jens Peter Hansen til at træne 88-89 årgangen det sidste stykke op mod overgang til seniorfodbold. Det endte med at ødelægge en årgang der var ligeså talentfuld som den vi netop har fået op.

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 9. okt 2016, 13:34

634 skrev:
Hvad for en omorganisering?
Hvis ikke jeg husker helt galt, så var der tale om at PEA skulle fungere som mentor for Jacob Larsen, indtil han var klar til at varetage store dele af hans nuværende rolle i AaB, bl.a. med at få "skåret" talenterne til inden de kunne blive klar til seniorfodbold. For nogle få år siden, så lavede man dog lidt om på den model og involverede trænerne langt mere i det arbejde. Bl.a. - når der har været problemer med spillere der har været på afveje -, eller når der er blevet lagt udviklingsplan for spillerne, så har der typisk været møder med en pågældende spiller, de to nærmeste trænere og så Jacob Larsen. Altså en form for "sportsligt råd". Man ønskede at involvere trænerne mere i det arbejde og dermed fordele ansvaret bredere. Det er sådan jeg har forstået det, men jeg kan selvfølgelig have læst/hørt det forkert.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. okt 2016, 14:28

Gamen skrev:
Hanga skrev: Enig.

Der skal ske udvikling i en fodboldklub, og mens det bestemt er positivt at vi i AaB har kunnet udvikle dygtige personer, der bliver interessante til større jobs andre steder, så er det dælme uhensigtsmæssigt at vi oplever så stor en udskiftning på så kort tid. Det bliver en stor test af AaB som organisation.

Man skal heller ikke glemme, at vi formentlig snart mister ungdomsafdelingens måske mest vigtige nøgleperson til pensionering... For Pylle er ved at være godt oppe i årene. Derfor er det ekstra ærgerligt, at hans oplagte afløser i Figo har valgt nye udfordringer!
Lynge var en væsentlig faktor i, at PEA har holdt ud. Som jeg har fået det at vide, så indvilligede han i at være med ombord indtil Jacob Larsen kunne varetage samme rolle som han gør i dag. Den skred så lidt med den omorganisering man lavede på ungdomsfronten. Jeg tror bare ikke man skal undervurdere hvor central han har været, og er, i ungdomsspillernes udvikling og integration i truppen, i fastholdelse af spillestil, samt som nestor. Han ER AaB, og fik ikke sin velfortjente kredit for mesterskabet i 2014. Det var ham der tog ansvar, da Kent var ved at blive sparket ud og satte retningen med små tweaks mod den spillestil der endte med at gøre os til mestre. Forvandlede Kusk og Thomsen fra bly violer til nøglespillere.

Når han smutter står vores rekruttering og interne struktur først sin virkelige prøve. Og i virkeligheden også vores nuværende strategi. Jeg tvivler på at vi får en kapacitet som ham igen, men vi har brug for at org. kan erstatte bare 80 % af ham, før vi kan lykkes lige så meget i fremtiden med at opfostre og integrere talenter.
Meget enig, men i forhold til mængden af kredit til PEA, så kan det alligevel give et smil på læben hvordan han i den grad har fået det som han ønskede det, i forhold til at flyve under radaren... jeg er sikker på at det passer ham fantastisk, at der ikke er den store opmærksomhed på hans person. Men der er ingen tvivl om at i forhold til alt sportsligt som er sket i klubben efter hele koncerntanken døde, er Pylles stempel overalt.

Lynges sko var store at fylde ud, fordi han var Lynge... PEA's sko bliver umulige at fylde ud fordi der næppe findes nogen i dansk fodbold som har hans fodboldhjerne. Han kan godt glemme alt om pension i de næste 30-40 år!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 10. okt 2016, 09:22

Gamen skrev:Han ER AaB, og fik ikke sin velfortjente kredit for mesterskabet i 2014. Det var ham der tog ansvar, da Kent var ved at blive sparket ud og satte retningen med små tweaks mod den spillestil der endte med at gøre os til mestre. Forvandlede Kusk og Thomsen fra bly violer til nøglespillere.
Hvem er det, der ikke har givet PEA den kredit, han fortjener? Alle, der følger bare lidt med i AaB's gøren og laden ved da, hvilken betydning han har, og anerkender ham for det. Skulle man have båret ham rundt i guldstol og kåret ham til Kong Karneval? Manden gider jo ikke al virakken.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gamen » 10. okt 2016, 10:55

Gnu skrev: Hvem er det, der ikke har givet PEA den kredit, han fortjener? Alle, der følger bare lidt med i AaB's gøren og laden ved da, hvilken betydning han har, og anerkender ham for det. Skulle man have båret ham rundt i guldstol og kåret ham til Kong Karneval? Manden gider jo ikke al virakken.
Nej, præcis. Argumenterer heller ikke for, at han skulle det. Hvad jeg skriver, er blot at han ikke har fået den kredit han fortjener. Og får det måske næppe heller - det har han det helt fint med. Internt i AaB er han jo højt skattet. Men Kent løb med det meste af æren i det brede mediebillede for guldet i 2014, hvilket måske var lidt misvisende.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Jakobsen » 10. okt 2016, 11:32

Gamen skrev:
Gnu skrev: Hvem er det, der ikke har givet PEA den kredit, han fortjener? Alle, der følger bare lidt med i AaB's gøren og laden ved da, hvilken betydning han har, og anerkender ham for det. Skulle man have båret ham rundt i guldstol og kåret ham til Kong Karneval? Manden gider jo ikke al virakken.
Nej, præcis. Argumenterer heller ikke for, at han skulle det. Hvad jeg skriver, er blot at han ikke har fået den kredit han fortjener. Og får det måske næppe heller - det har han det helt fint med. Internt i AaB er han jo højt skattet. Men Kent løb med det meste af æren i det brede mediebillede for guldet i 2014, hvilket måske var lidt misvisende.
Synes nu der har været anerkendelse udefra. Bl.a. fra Brüchmann der efterhånden har udviklet sig til at være en af landets bedste sportsjournalister http://sport.tv2.dk/fodbold/2015-12-02- ... lde-person
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af sulakvelidze » 10. okt 2016, 12:00

Gamen skrev:
Gnu skrev: Hvem er det, der ikke har givet PEA den kredit, han fortjener? Alle, der følger bare lidt med i AaB's gøren og laden ved da, hvilken betydning han har, og anerkender ham for det. Skulle man have båret ham rundt i guldstol og kåret ham til Kong Karneval? Manden gider jo ikke al virakken.
Nej, præcis. Argumenterer heller ikke for, at han skulle det. Hvad jeg skriver, er blot at han ikke har fået den kredit han fortjener. Og får det måske næppe heller - det har han det helt fint med. Internt i AaB er han jo højt skattet. Men Kent løb med det meste af æren i det brede mediebillede for guldet i 2014, hvilket måske var lidt misvisende.
Det er da overhovedet ikke misvisende, at en hvilken som helst cheftræner med det øverste ansvar for et førsteholds resultater også er den, der får det meste af æren, når det går godt. Det havde tværtimod været misvisende, hvis han ikke havde fået det.

Jeg er med på, at resultaterne i Superligaen under Kent sæsonen efter The Double ikke levede op til manges forventninger. Det gjorde de heller ikke altid i Poul Eriks perioder som træner - og det gælder både før og efter Guld 95. Men hvis vi i sommeren 2014 havde fejret The Double med en forbeholden hyldest til Kent á la: "Jojo, du er skam god nok, men vi ved jo godt, at det er vores egen Poul Erik, der skal have det meste af æren", og hvis vi havde forsøgt at overbevise medierne om det samme, så havde vi da i den grad set åndssvage ud i omverdenens øjne. Og med rette.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Gnu » 10. okt 2016, 13:44

Gamen skrev:
Gnu skrev: Hvem er det, der ikke har givet PEA den kredit, han fortjener? Alle, der følger bare lidt med i AaB's gøren og laden ved da, hvilken betydning han har, og anerkender ham for det. Skulle man have båret ham rundt i guldstol og kåret ham til Kong Karneval? Manden gider jo ikke al virakken.
Nej, præcis. Argumenterer heller ikke for, at han skulle det. Hvad jeg skriver, er blot at han ikke har fået den kredit han fortjener. Og får det måske næppe heller - det har han det helt fint med. Internt i AaB er han jo højt skattet. Men Kent løb med det meste af æren i det brede mediebillede for guldet i 2014, hvilket måske var lidt misvisende.
Altså, PEA har ganske rigtigt ikke været plasteret ud over Ekstra Bladet i guldhabit som en anden Glen Riddersholm, men i fodboldmiljøet i og uden for AaB ved alle da, hvor meget PEA betyder for AaB, og hvilket aftryk han har sat. Det er da den form for kredit, der batter noget. Så skide da være med det brede mediebillede, som PEA selv helst er fri for at beskæftige sig med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 10. okt 2016, 15:40

Man kan vel også sige, at PEA har fået den anerkendelse som han ønskede. Han er netop ikke blevet fremstillet i guldhabit, nævnt hver gang et talent blev udtaget til landshold eller iscenesat med andet gøgl.

At nogle debattører så mener, at det er et udtryk for manglende anerkendelse, tror jeg ikke er i overensstemmelse med PEA's opfattelse. Men det ved ingen af os.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af jonas386 » 10. okt 2016, 15:42

FlæskeFrank skrev:Man kan vel også sige, at PEA har fået den anerkendelse som han ønskede. Han er netop ikke blevet fremstillet i guldhabit, nævnt hver gang et talent blev udtaget til landshold eller iscenesat med andet gøgl.

At nogle debattører så mener, at det er et udtryk for manglende anerkendelse, tror jeg ikke er i overensstemmelse med PEA's opfattelse. Men det ved ingen af os.
Stoppede han ikke netop som cheftræner fordi han ikke gad al den opmærksomhed, og det udenomsgøgl der følger med?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Sønderhof » 10. okt 2016, 23:08

FlæskeFrank skrev:Man kan vel også sige, at PEA har fået den anerkendelse som han ønskede. Han er netop ikke blevet fremstillet i guldhabit, nævnt hver gang et talent blev udtaget til landshold eller iscenesat med andet gøgl.

At nogle debattører så mener, at det er et udtryk for manglende anerkendelse, tror jeg ikke er i overensstemmelse med PEA's opfattelse. Men det ved ingen af os.
Det var sgu et dejligt kortfattet og begavet indlæg!

Jeg kunne forøvrigt godt ønske mig at de kreative hoveder, som skriver vores sange, ville gøre mere i at hylde de personer som har tegnet det AaB vi kender i dag. Der er et gennemgående tema med geografi og årstal. Det er ganske glimrende, ingen kritik heraf. Men hvorfor gør man ikke mere i at flette eks. PEA, Lynge eller Børge Bach ind i vores sange? Ikke så meget for at hylde dem, men for at fortælle omverdenen og minde os selv om hvor vigtige disse koryfæer er.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Martino » 2. nov 2016, 23:15

Vores U19 drenge er desværre ikke startet for godt i år. De ligger pt nr 9 ud af 14 hold. Havde egentlig indtryk af at flere spillere udover Ramkilde kunne gøre sig gældende næste år, men Abou Ali har vist været småskadet og han er også kun første års u19.
U17 holdet klarer sig pt bedre og ligger nr 4.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af FlæskeFrank » 16. nov 2016, 15:07

AaB U/16 Elite sikrede sig puljesejren en runde før tid.


Det unge AaB-mandskab startede sæsonen godt ud med sikre sejre i de første seks kampe, og siden blev det til 28 point i sæsonens seks kampe samt en målscore på 45-9 i nordjysk favør.

Sejren i puljen blev sikret en runde før tid med en sejr på 2-0 over Randers Freja.
Taget fra AaBsport om vores talenter.

Hvis ikke det er en meget talentfuld årgang, så holder alting op.

De har taget 28 point i sæsonens seks kampe. Så er man satme talentfuld. Gaarde skriv 100 års kontrakter med dem.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: U19, U17 og U15 tråden

Indlæg af Yankee » 16. nov 2016, 15:21

FlæskeFrank skrev:
AaB U/16 Elite sikrede sig puljesejren en runde før tid.


Det unge AaB-mandskab startede sæsonen godt ud med sikre sejre i de første seks kampe, og siden blev det til 28 point i sæsonens seks kampe samt en målscore på 45-9 i nordjysk favør.

Sejren i puljen blev sikret en runde før tid med en sejr på 2-0 over Randers Freja.
Taget fra AaBsport om vores talenter.

Hvis ikke det er en meget talentfuld årgang, så holder alting op.

De har taget 28 point i sæsonens seks kampe. Så er man satme talentfuld. Gaarde skriv 100 års kontrakter med dem.
Fordi de er gode på U16?

U16 er jo blot en slags reservehold til U17-ligaholdet, så det skal vi ikke ligge det store i. Tværtimod kunne det være et tegn på at vores førsteårs-U17 ikke er gode nok til ligaen og derfor har fri til at spille U16-turneringer.

Det er straks mere interessant at vi er begyndt at få baghjul af AGF på U15 og især U14, hvor vi nok har en lidt tyndere årgang. AGF har investeret massivt i deres ungdomsarbejde de sidste par år og ser rigtig stærke ud på årgang 02 og 03.

Besvar