Skade Status

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af danieln » 12. nov 2010, 13:19

danielnoll skrev:http://v2.aabsport.dk/5F99858C-64A0-4D1 ... EAEDC51980
På skadeslisten har AaB Lasse Nielsen, Dickson Nwakaeme, Daniel Fredheim Holm, Marcus Tracy, Jakob Ahlmann og Chris Rolfe. Sidstnævnte har i dag deltaget i dele af træningen.
:thumbsup:
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

Brugeravatar
MrRepsak
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 23. jan 2008, 23:35
Geografisk sted: Valby station

Re: Skade Status

Indlæg af MrRepsak » 12. nov 2010, 15:46

gad godt vide hvad Rolfe og DFH's timeløn har været i forholdtil antal spillede minutter. Og ville endnu hellere bare havde dem klar, men sker vel næppe..
Kom så de RØ'E!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Elscorpio » 12. nov 2010, 21:21

Så mangler det bare at Zaza får en skade

Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af danieln » 17. nov 2010, 11:33

God update på skadessituationen:

http://v2.aabsport.dk/5F99858C-64A0-4D1 ... 1190AB5655" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg glæder mig til at se en Rolfe i fuld vigør... jeg kan næsten få min optimisme tilbage ved tanken om Rolfe og Holm tilbage i startopstillingen....

:aabfan:
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Skade Status

Indlæg af BoT » 19. nov 2010, 11:47

MrRepsak skrev:gad godt vide hvad Rolfe og DFH's timeløn har været i forholdtil antal spillede minutter...
Nej det gad du ikke!!!

Samaman
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jan 2009, 16:17

Re: Skade Status

Indlæg af Samaman » 19. nov 2010, 12:17

MR er den rigtige vinder skrev:
danieln skrev:
jensemand57 skrev:
Funky skrev:Dickson skadet....AAAAAARRGHH!!!!! Nu må dette vanvid sgudda snart stoppe!!!
Jeg er overbevist om, at det snart stopper. En af forudsætningerne for at undgå belastningsskader er en god form.

Jeg har tit og ofte været i tvivl, om AaB har været i den form, som er nødvendig for et Superligahold. Jeg tror nemlig, at den svenske spiller, som i sommers udtalte, at AaB ikke var i form, havde mere ret, end vi brød os om.

Jeg er af den helt klare overbevisning, at Kent Nielsen allerede nu er på vej til at bygge en superform op på spillerne. Herved vil belastningsskader blive kraftig nedskåret.
Jeg er fuldstændig enig....ENIG-KNAAAAAP.

Jeg har nemlig også gået og overvejet om det generelt kunne være at spillernes form simpelthen slet ikke var på et niveau der var en superliga klub værdig. Kent ser det og gør noget ved det. Det kunne også ses i den manglende enrgi på banen i kampene.

anyway... jeg er enig.
tror så overhovedet ikke på den - svarer det ikke lidt til at beskylde en bager for at undlade at putte gær i dejen. Jeg er sikker på, at hvis skaderne skyldtes noget så basalt, ville de mange personer omkring klubben have reageret for længe siden. De kan forhåbentlig tænke selv..
Nu er det således, at det I kalder belastningsskader ikke kommer ud fra hvilken form man er i, men derimod træningsmængden kroppen er i stand til at klare. Problemet kan i sådanne tilfælde ligge i at træningsmængden øges hurtigere end kroppen kan adaptere, altså den tid det tager, for muskler og sener, at vænne sig til en højere træningsmængde.

Dermed har en dårlig form ikke direkte noget med overbelastningsskader at gøre. Dog vil jeg ikke afgøre om den fysiske form tidligere har været for lav, eller om det er selve spillet der har haltet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2010, 12:26

Samaman skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
danieln skrev:
jensemand57 skrev:
Funky skrev:Dickson skadet....AAAAAARRGHH!!!!! Nu må dette vanvid sgudda snart stoppe!!!
Jeg er overbevist om, at det snart stopper. En af forudsætningerne for at undgå belastningsskader er en god form.

Jeg har tit og ofte været i tvivl, om AaB har været i den form, som er nødvendig for et Superligahold. Jeg tror nemlig, at den svenske spiller, som i sommers udtalte, at AaB ikke var i form, havde mere ret, end vi brød os om.

Jeg er af den helt klare overbevisning, at Kent Nielsen allerede nu er på vej til at bygge en superform op på spillerne. Herved vil belastningsskader blive kraftig nedskåret.
Jeg er fuldstændig enig....ENIG-KNAAAAAP.

Jeg har nemlig også gået og overvejet om det generelt kunne være at spillernes form simpelthen slet ikke var på et niveau der var en superliga klub værdig. Kent ser det og gør noget ved det. Det kunne også ses i den manglende enrgi på banen i kampene.

anyway... jeg er enig.
tror så overhovedet ikke på den - svarer det ikke lidt til at beskylde en bager for at undlade at putte gær i dejen. Jeg er sikker på, at hvis skaderne skyldtes noget så basalt, ville de mange personer omkring klubben have reageret for længe siden. De kan forhåbentlig tænke selv..
Nu er det således, at det I kalder belastningsskader ikke kommer ud fra hvilken form man er i, men derimod træningsmængden kroppen er i stand til at klare. Problemet kan i sådanne tilfælde ligge i at træningsmængden øges hurtigere end kroppen kan adaptere, altså den tid det tager, for muskler og sener, at vænne sig til en højere træningsmængde.

Dermed har en dårlig form ikke direkte noget med overbelastningsskader at gøre. Dog vil jeg ikke afgøre om den fysiske form tidligere har været for lav, eller om det er selve spillet der har haltet.
Det har du så evigt ret i. Formen kan være aldeles fremragende og man kan alligevel sagtens få en belastningsskade, det er to vidt forskellige ting. Og det er der mange herinde der ikke er helt med på.

At spillerne længe har virket til at være i ringe form er så en hel anden ting som der, forhåbentlig, bliver rettet op på nu.
Janteloven eksisterer IKKE!

Samaman
2. div
2. div
Indlæg: 110
Tilmeldt: 28. jan 2009, 16:17

Re: Skade Status

Indlæg af Samaman » 19. nov 2010, 12:30

Køllen I Møllen skrev:
Samaman skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
danieln skrev:
jensemand57 skrev:
Funky skrev:Dickson skadet....AAAAAARRGHH!!!!! Nu må dette vanvid sgudda snart stoppe!!!
Jeg er overbevist om, at det snart stopper. En af forudsætningerne for at undgå belastningsskader er en god form.

Jeg har tit og ofte været i tvivl, om AaB har været i den form, som er nødvendig for et Superligahold. Jeg tror nemlig, at den svenske spiller, som i sommers udtalte, at AaB ikke var i form, havde mere ret, end vi brød os om.

Jeg er af den helt klare overbevisning, at Kent Nielsen allerede nu er på vej til at bygge en superform op på spillerne. Herved vil belastningsskader blive kraftig nedskåret.
Jeg er fuldstændig enig....ENIG-KNAAAAAP.

Jeg har nemlig også gået og overvejet om det generelt kunne være at spillernes form simpelthen slet ikke var på et niveau der var en superliga klub værdig. Kent ser det og gør noget ved det. Det kunne også ses i den manglende enrgi på banen i kampene.

anyway... jeg er enig.
tror så overhovedet ikke på den - svarer det ikke lidt til at beskylde en bager for at undlade at putte gær i dejen. Jeg er sikker på, at hvis skaderne skyldtes noget så basalt, ville de mange personer omkring klubben have reageret for længe siden. De kan forhåbentlig tænke selv..
Nu er det således, at det I kalder belastningsskader ikke kommer ud fra hvilken form man er i, men derimod træningsmængden kroppen er i stand til at klare. Problemet kan i sådanne tilfælde ligge i at træningsmængden øges hurtigere end kroppen kan adaptere, altså den tid det tager, for muskler og sener, at vænne sig til en højere træningsmængde.

Dermed har en dårlig form ikke direkte noget med overbelastningsskader at gøre. Dog vil jeg ikke afgøre om den fysiske form tidligere har været for lav, eller om det er selve spillet der har haltet.
Det har du så evigt ret i. Formen kan være aldeles fremragende og man kan alligevel sagtens få en belastningsskade, det er to vidt forskellige ting. Og det er der mange herinde der ikke er helt med på.

At spillerne længe har virket til at være i ringe form er så en hel anden ting som der, forhåbentlig, bliver rettet op på nu.
Det er også fint nok at vi alle har forskellige uddannelser.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Skade Status

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. nov 2010, 12:44

Samaman skrev:Det er også fint nok at vi alle har forskellige uddannelser.
Nu kræver det nok ikke en taxa-uddannelse for at kende forskel på en hammer og et søm men du har da ret alligevel :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 23. nov 2010, 15:20

Nogen der har en status på Lasse "The Karate Kid" Nielsens fiber? Tager hatten af for det tilbageløb og den blokering han fik lavet på et ben. Get well soon!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 23. nov 2010, 17:27

Thorshauge skrev:Nogen der har en status på Lasse "The Karate Kid" Nielsens fiber? Tager hatten af for det tilbageløb og den blokering han fik lavet på et ben. Get well soon!
Ja. Det var satme sejt at tackle, selvom han egentlig ikke kunne gå.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Skade Status

Indlæg af Gaarde6 » 13. dec 2010, 17:01

Har nogen en update ?

Her tænkes mest på Rolfe og Holm.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 13. dec 2010, 17:25

Gaarde6 skrev:Har nogen en update ?

Her tænkes mest på Rolfe og Holm.
Jeg har fået fornemmelsen af, at Rolfe skulle blive klar til starten af forårssæsonen. Et link, der bekræfter, har jeg dog desværre ikke.

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 13. dec 2010, 17:50

Gaarde6 skrev:Har nogen en update ?

Her tænkes mest på Rolfe og Holm.
Sidste melding var at de skulle være 100% klar til opstarten - Let's get going AaB!

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Skade Status

Indlæg af Holm-o1 » 13. dec 2010, 18:05

Hvis dette er tilfældet, så tæller det ihvertfald som 2 nye spillere ;)
..

Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af danieln » 13. dec 2010, 18:16

Thorshauge skrev:
Gaarde6 skrev:Har nogen en update ?

Her tænkes mest på Rolfe og Holm.
Sidste melding var at de skulle være 100% klar til opstarten - Let's get going AaB!
Holm skulle vist opereres samtidig med at han stadig forsøgte at blive sin anden skade kvit, så den vist ikke helt 100% sikker med ham, men Rolfe ser ud til at kunne være med i hele forberedelsen til foråret, hvilket kun kan være en fordel.
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Skade Status

Indlæg af Elscorpio » 13. dec 2010, 21:10

Hvad med vores kære amerikaner Tracy, hvornår var det han blev opereret for springerknæ?

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 14. dec 2010, 13:48

danieln skrev:
Thorshauge skrev:
Gaarde6 skrev:Har nogen en update ?

Her tænkes mest på Rolfe og Holm.
Sidste melding var at de skulle være 100% klar til opstarten - Let's get going AaB!
Holm skulle vist opereres samtidig med at han stadig forsøgte at blive sin anden skade kvit, så den vist ikke helt 100% sikker med ham, men Rolfe ser ud til at kunne være med i hele forberedelsen til foråret, hvilket kun kan være en fordel.
Han fik foretaget en operation i hoften tilbage i slutningen af august, han burde bestemt være færdig med genoptræningen når vi når til januar. Men det ville da under alle omstændigheder være lækkert med en update fra AaB.
Elscorpio skrev:Hvad med vores kære amerikaner Tracy, hvornår var det han blev opereret for springerknæ?
Som jeg har forstået det er han ikke blevet opereret, han har fået et par PRP behandlinger (Man tager noget blod og behandler det så koncentrationen af blodplader øges, hvorefter det sprøjtes ind omkring det betændte område). Dette skulle gerne få det til at hele hurtigere, ellers er det et spørgsmål om hvile og ro. Hvis det ikke hjælper kan man godt gå ind og fjerne noget af vævet omkring der hvor kraftoverførselen sker, men det har jeg ikke læst noget om at Tracy har fået foretaget. Ud fra hvad jeg har læst tror jeg ikke han er 100% klar til opstarten, men igen ville det være rart med en update fra AaB.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Skade Status

Indlæg af A_Strandfelt » 14. dec 2010, 18:27

Thorshauge skrev:
Elscorpio skrev:Hvad med vores kære amerikaner Tracy, hvornår var det han blev opereret for springerknæ?
Som jeg har forstået det er han ikke blevet opereret, han har fået et par PRP behandlinger (Man tager noget blod og behandler det så koncentrationen af blodplader øges, hvorefter det sprøjtes ind omkring det betændte område). Dette skulle gerne få det til at hele hurtigere, ellers er det et spørgsmål om hvile og ro. Hvis det ikke hjælper kan man godt gå ind og fjerne noget af vævet omkring der hvor kraftoverførselen sker, men det har jeg ikke læst noget om at Tracy har fået foretaget. Ud fra hvad jeg har læst tror jeg ikke han er 100% klar til opstarten, men igen ville det være rart med en update fra AaB.
Tager jeg fejl, hvis jeg tror, det var det, som Barca gør med deres skadede spillere?

Thorshauge

Re: Skade Status

Indlæg af Thorshauge » 14. dec 2010, 18:36

A_Strandfelt skrev:
Thorshauge skrev:
Elscorpio skrev:Hvad med vores kære amerikaner Tracy, hvornår var det han blev opereret for springerknæ?
Som jeg har forstået det er han ikke blevet opereret, han har fået et par PRP behandlinger (Man tager noget blod og behandler det så koncentrationen af blodplader øges, hvorefter det sprøjtes ind omkring det betændte område). Dette skulle gerne få det til at hele hurtigere, ellers er det et spørgsmål om hvile og ro. Hvis det ikke hjælper kan man godt gå ind og fjerne noget af vævet omkring der hvor kraftoverførselen sker, men det har jeg ikke læst noget om at Tracy har fået foretaget. Ud fra hvad jeg har læst tror jeg ikke han er 100% klar til opstarten, men igen ville det være rart med en update fra AaB.
Tager jeg fejl, hvis jeg tror, det var det, som Barca gør med deres skadede spillere?
Kan ske - det blev mest kendt, da den amerikanske "football" spiller Hines Ward gav behandlingen skylden for at han blev klar til Super Bowl. Det skal dog siges at man ikke må sprøjte det direkte ind i blodbanen m.m igen, for så betragtes det som doping.

Besvar