AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 19. sep 2011, 21:36

Sønderhof skrev:
A_Strandfelt skrev:
Anubit skrev:Duncan fik den store ære at stå på mål, da hans hold, Sivasspor's målmand blev udvist midt i anden halvvej - Dog uden større held
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 622927.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Duncans straffespark kan ses her:
http://www.101greatgoals.com/videodispl ... -15427345/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lidt klodset, men kan ikke se, hvorfor der er straffe, når han rammer bolden. Gælder der andre regler, når det er målmanden, eller er det bare dårligt dømt?
Godtnok rammer Duncan bolden, men spillere får alligevel bolden med. Duncan bremser angriberen, som ville have haft en (efter min mening) oplagt målchance. Klart straffe og Dunken er heldig med at slippe med gult.

Samme regler som i DK/Europa.
I mine øjne er det ikke være end en glidende tackling, hvor man rammer bolden, som han jo gør med hånden, før han rører spilleren.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 19. sep 2011, 23:06

A_Strandfelt skrev:
Sønderhof skrev:
A_Strandfelt skrev:
Anubit skrev:Duncan fik den store ære at stå på mål, da hans hold, Sivasspor's målmand blev udvist midt i anden halvvej - Dog uden større held
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 622927.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Duncans straffespark kan ses her:
http://www.101greatgoals.com/videodispl ... -15427345/" onclick="window.open(this.href);return false;

Lidt klodset, men kan ikke se, hvorfor der er straffe, når han rammer bolden. Gælder der andre regler, når det er målmanden, eller er det bare dårligt dømt?
Godtnok rammer Duncan bolden, men spillere får alligevel bolden med. Duncan bremser angriberen, som ville have haft en (efter min mening) oplagt målchance. Klart straffe og Dunken er heldig med at slippe med gult.

Samme regler som i DK/Europa.
I mine øjne er det ikke være end en glidende tackling, hvor man rammer bolden, som han jo gør med hånden, før han rører spilleren.
Kan godt forstå dit argument. Som jeg ser det, så spiller Duncan bolden med højre arm, mens det er hans venstre der bremser angriberen.
En anden dommer ville helt sikkert godt kunne have forsvaret ikke at give straffe.

Og så kan der vist ikke squuezes mere ud af den ;)

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Provst i Brovst » 21. sep 2011, 16:32

Lekic: Jimmy N. er et stort navn herovre
Han er konstant med i kampen om ugens redning eller en plads på ugens hold, og jeg siger det ikke bare fordi han er dansker. Han har reddet point til Kansas mange gange, og han er en af årsager til, de er kommet så stærkt tilbage, siger Lekic til bold.dk
http://www.bold.dk/nyt/Lekic-Jimmy-N-er ... vn-herovre
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2011, 19:29

I gamle dage var der en joke om, at Jimmy aldrig kom på landsholdet, fordi Olsen altid vil finde en anden. Det betyder nok, at Duncan allerede har sneget sig foran Jimmy i rækkefølgen til landsholdsmålmandspladsen :money:

Olsen kan jo godt lide spillere, som kan spille flere pladser...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
rummanden
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 11. jul 2006, 13:00
Geografisk sted: Langå

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af rummanden » 25. sep 2011, 20:19

Lindström er blevet svensk mester i dag..
Tillykke til ham :cheers:
Dem der ikk syntes at det er fuldt fortjent at AaB er Danske mestre 2008, vil jeg mene at de skal holde sig langt over på den anden side af storbæltsbroen de næste mange mange år.
Citat Carsten Werge

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 25. sep 2011, 21:17

rummanden skrev:Lindström er blevet svensk mester i dag..
Tillykke til ham :cheers:
Godt at høre det stadig går vores gamle gutter godt. Har et meget blandet indtryk af Lindström når jeg tænker tilbage på ham. I starten var han en letbent hurtig udfordrende kant som havde potentiale til noget større end dansk fodbold. Han blev skadet og kom tilbage i en langsommere udgave, men fandt en ny plads som uundværlig indskiftningsspiller på et stærkt hold, hvor hans bolderobringer og fight var prisværdigt. Fandt btw. dette billede af ham, man må sige han får eksperimenteret.

Billede

Kilde
Allstar
Allstar
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 7. aug 2008, 23:19

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kilde » 25. sep 2011, 21:38

thomasjn skrev:
rummanden skrev:Lindström er blevet svensk mester i dag..
Tillykke til ham :cheers:
Godt at høre det stadig går vores gamle gutter godt. Har et meget blandet indtryk af Lindström når jeg tænker tilbage på ham. I starten var han en letbent hurtig udfordrende kant som havde potentiale til noget større end dansk fodbold. Han blev skadet og kom tilbage i en langsommere udgave, men fandt en ny plads som uundværlig indskiftningsspiller på et stærkt hold, hvor hans bolderobringer og fight var prisværdigt. Fandt btw. dette billede af ham, man må sige han får eksperimenteret.

Billede
Mener det var Lindström, der klippede sig skaldet i en dårlig periode og begrundede det med, at det ville give et par grin ekstra i truppen og lette humøret lidt. Jeg husker ham som en vigtig spiller, der dog sluttede halvsløjt af.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 25. sep 2011, 21:50

Hehe, Lindstrøm er også den eneste AaB'er min far overhovedet ved hvem er... Vanvittigt sympatisk, helt nede på jorden og virkede stille og rolig privat.
Også skal man ikke glemme han vist var ret meget skyld i at Prica overhovedet landede i AaB, så ham skylder vi meget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Soren » 26. sep 2011, 13:25

Dunken scorede to mål her i weekenden for Sivasspor.

Han danner iøvrigt interessant nok angrebsduo med vores nigerianske ven Michael Eneramo, der i flere transfervinduer er blevet rygtet hertil.

http://www.goal.com/en-us/match/66782/s ... neup-stats" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Ham der Emil » 26. sep 2011, 15:09

Kilde skrev:
thomasjn skrev:
rummanden skrev:Lindström er blevet svensk mester i dag..
Tillykke til ham :cheers:
Godt at høre det stadig går vores gamle gutter godt. Har et meget blandet indtryk af Lindström når jeg tænker tilbage på ham. I starten var han en letbent hurtig udfordrende kant som havde potentiale til noget større end dansk fodbold. Han blev skadet og kom tilbage i en langsommere udgave, men fandt en ny plads som uundværlig indskiftningsspiller på et stærkt hold, hvor hans bolderobringer og fight var prisværdigt. Fandt btw. dette billede af ham, man må sige han får eksperimenteret.

Billede
Mener det var Lindström, der klippede sig skaldet i en dårlig periode og begrundede det med, at det ville give et par grin ekstra i truppen og lette humøret lidt. Jeg husker ham som en vigtig spiller, der dog sluttede halvsløjt af.
Dog lavede han nogle ekstremt flotte mål i hans sidste par kampe for os, hvis jeg ikke husker forkert.
Et Hjerte - En Klub

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 26. sep 2011, 16:26

Er der ikke stor chance for at Michael Jacobsen bliver udtaget til landsholdet, når Boilesen er skadet? Det ville i Morten Olsens hoved være en kanin og selvopfunden spiller. Han har tidligere bla bla og har nu fundet sin plads i spansk fodbold bla bla og jeg har altid været imponeret over hans bla bla.

Det kunne ligne en Olsen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 26. sep 2011, 17:10

FlæskeFrank skrev:Er der ikke stor chance for at Michael Jacobsen bliver udtaget til landsholdet, når Boilesen er skadet? Det ville i Morten Olsens hoved være en kanin og selvopfunden spiller. Han har tidligere bla bla og har nu fundet sin plads i spansk fodbold bla bla og jeg har altid været imponeret over hans bla bla.

Det kunne ligne en Olsen.
Simon Poulsen kommer helt sikkert til at erstatte NB, derefter tror jeg Patrick Mtiliga er nummer to.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 27. sep 2011, 08:24

Brodernumsi skrev:
FlæskeFrank skrev:Er der ikke stor chance for at Michael Jacobsen bliver udtaget til landsholdet, når Boilesen er skadet? Det ville i Morten Olsens hoved være en kanin og selvopfunden spiller. Han har tidligere bla bla og har nu fundet sin plads i spansk fodbold bla bla og jeg har altid været imponeret over hans bla bla.

Det kunne ligne en Olsen.
Simon Poulsen kommer helt sikkert til at erstatte NB, derefter tror jeg Patrick Mtiliga er nummer to.
Og derefter nok Anders Randrup. Det er jo Morten Olsen vi snakker om.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 27. sep 2011, 15:22

thomasjn skrev:
Brodernumsi skrev:
FlæskeFrank skrev:Er der ikke stor chance for at Michael Jacobsen bliver udtaget til landsholdet, når Boilesen er skadet? Det ville i Morten Olsens hoved være en kanin og selvopfunden spiller. Han har tidligere bla bla og har nu fundet sin plads i spansk fodbold bla bla og jeg har altid været imponeret over hans bla bla.

Det kunne ligne en Olsen.
Simon Poulsen kommer helt sikkert til at erstatte NB, derefter tror jeg Patrick Mtiliga er nummer to.
Og derefter nok Anders Randrup. Det er jo Morten Olsen vi snakker om.
Ej at forglemme Leon Jessen i Kaiserslautern.

Jeg tror ikke MJ er offensiv nok i Morten Olsens mening. Han kan tidligst komme ind omkring landsholdet i 2012...
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. sep 2011, 16:13

Så vidt jeg har set, er det gået op for Almeria at MJ er midterforsvarerer, og ikke back... noget som for længst burde være gået op for en masse andre, som havde for travlt med at gøre ham til landsholdsspiller på venstre back.

I hvert fald har han i denne sæson været brugt fast i midterforsvaret med fin succes, og dermed kan vi vist godt en gang for alle slå fast at han ikke bliver landsholdsspiller på venstre back, men det må nu også have stået klart længe at det skib under alle omstændigheder er sejlet.

Mon ikke Simon Poulsen og Juelsgaard står næst i rækken, det vil jeg tro.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Flower » 1. okt 2011, 14:27

Martin P. med et ødelagt kortsbånd

http://www.de-un" onclick="window.open(this.href);return false;ævnelige.dk/artikel/10/5/5/3969970/3/martin%20p%20har%20%F8delagt%20korsb%E5ndet
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 13. okt 2011, 14:12

http://www.bold.dk/nyt/Dansker-taet-paa ... mesterskab" onclick="window.open(this.href);return false;

Suni Olsen tæt på det færøske mesterskab... Ham havde jeg helt glemt :)
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af limey » 13. okt 2011, 18:23

Søgaard skrev:http://www.bold.dk/nyt/Dansker-taet-paa ... mesterskab

Suni Olsen tæt på det færøske mesterskab... Ham havde jeg helt glemt :)
kan I huske at der var en færing der skrev herinde dengang og som hele tiden talte ham op og forklarede hvor suveræn han var på landsholdet? :)

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 14. okt 2011, 21:30

Suni, men han havde vel et par ok kampe som back. Derudover kan jeg huske hans mål direkte på frispark i pokalen mod FCM, som blev det afgørende mål. Og mener også han scorede scorede direkte på hjørne mod Vejle en gang.

jydenfranord
Allstar
Allstar
Indlæg: 3393
Tilmeldt: 11. feb 2007, 09:53
Favoritspiller: Jozo Matovac
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jydenfranord » 17. okt 2011, 17:08

Jimmy Nielsen er valgt til Årets spiller i Kansas City

http://www.bold.dk/nyt/Jimmy-Nielsen-MVP-i-Kansas" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes det er rigtig fedt for ham, at han har fået den store succes i udlandet.

Besvar