AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 15:17

Sauer skrev:
MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Lynges udtalelser faldt i forbindelse med et eller andet foredrag, det samme gjorde Curths, mener en bruger herinde citerede Curth for at sige at han mente at klubben havde prøvet at snyde spillerne for penge. Curth har i andre ombæringer udtalt sig uheldigt, f.eks da han forklarede hans manglende startplads med det åbne transfervindue, og er sikkert persona non grata i AaB i fremtiden. Jeg glæder mig personligt til at få både Curth og Due sendt videre, vi har brug for en trup med typer som Thelander og AK, der sætter pris på de chancer de får.
Den første del går under kategorien utilgiveligt forræderi, så før den er bekræftet skal den godt nok tages med et kæmpe forbehold. Men hvis det er sandt, har han aldrig noget at gøre i AaB mere, hverken som spiller eller gæst.

Jeg kan dog ikke forestille mig at Curth er så stor en idiot, og med så kontroversiel en påstand kræves der tilsvarende overvældende beviser, før vi har nogen reel grund til at tro på det. Har du evt. et link til det oprindelige rygte herinde?
Jeg kunne forestille mig, at det er det her indlæg, der lægger til grund for det hele.
A_Strandfelt skrev:Jeppe Curth gav foredrag i Frejas klubhus i går, hvor han også fortalte om feriepengesagen. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han føler, at klubberne har snydt spillerne.
Det kunne være meget rart at få en uddybende kommentar, inden man dømmer Curth til at være det ene eller det andet.
Nu skal man jo ikke tage alt for sandheder, selv om det postes herinde, men den der udtalelse fra Curth + den fra Lynge om at 1 til to spillere skulle være færdige i AaB qua. deres holdninger til feriepenge sagen + den voldsomme lyst til at få Curth udlejet... tilsammen ligner de tre ting noget der godt kunne være sandhed.

Og siger en nuværende spiller til AaB at han da har penge tilgode, selv om han udmærket ved at han har fået dem, så har han selvfølgelig ingen fremtid i klubben, det giver sig selv. Man kan ikke have folk i klubben som løber fra en mundtlig aftale, uanset om de skulle have retten på deres side.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. okt 2013, 18:57

Jesper Schmidt skrev:
Sauer skrev:
MHJ skrev:
Poker-One-Kenobi skrev:Lynges udtalelser faldt i forbindelse med et eller andet foredrag, det samme gjorde Curths, mener en bruger herinde citerede Curth for at sige at han mente at klubben havde prøvet at snyde spillerne for penge. Curth har i andre ombæringer udtalt sig uheldigt, f.eks da han forklarede hans manglende startplads med det åbne transfervindue, og er sikkert persona non grata i AaB i fremtiden. Jeg glæder mig personligt til at få både Curth og Due sendt videre, vi har brug for en trup med typer som Thelander og AK, der sætter pris på de chancer de får.
Den første del går under kategorien utilgiveligt forræderi, så før den er bekræftet skal den godt nok tages med et kæmpe forbehold. Men hvis det er sandt, har han aldrig noget at gøre i AaB mere, hverken som spiller eller gæst.

Jeg kan dog ikke forestille mig at Curth er så stor en idiot, og med så kontroversiel en påstand kræves der tilsvarende overvældende beviser, før vi har nogen reel grund til at tro på det. Har du evt. et link til det oprindelige rygte herinde?
Jeg kunne forestille mig, at det er det her indlæg, der lægger til grund for det hele.
A_Strandfelt skrev:Jeppe Curth gav foredrag i Frejas klubhus i går, hvor han også fortalte om feriepengesagen. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han føler, at klubberne har snydt spillerne.
Det kunne være meget rart at få en uddybende kommentar, inden man dømmer Curth til at være det ene eller det andet.
Nu skal man jo ikke tage alt for sandheder, selv om det postes herinde, men den der udtalelse fra Curth + den fra Lynge om at 1 til to spillere skulle være færdige i AaB qua. deres holdninger til feriepenge sagen + den voldsomme lyst til at få Curth udlejet... tilsammen ligner de tre ting noget der godt kunne være sandhed.

Og siger en nuværende spiller til AaB at han da har penge tilgode, selv om han udmærket ved at han har fået dem, så har han selvfølgelig ingen fremtid i klubben, det giver sig selv. Man kan ikke have folk i klubben som løber fra en mundtlig aftale, uanset om de skulle have retten på deres side.
I det mindste lukker man i hvertfald røven, og griner hele vejen til banken i stedet. Jeg har faktisk aldrig haft det store med Curth, hverken for eller imod, men det sidste års tid har godt nok gjort mig lidt træt af ham. AaB virker, og bliver ofte beskrevet af både nuværende og tidligere spillere/medarbejdere, som en klub der vil strække sig meget langt for sine ansatte. Så er der godt nok ikke plads til nogen som alligevel føler sig hævet over klubben, og blot tænker i at maksimere sin egen karriere og profit.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 8. okt 2013, 19:58

Sauer skrev:Jeg kunne forestille mig, at det er det her indlæg, der lægger til grund for det hele.
A_Strandfelt skrev:Jeppe Curth gav foredrag i Frejas klubhus i går, hvor han også fortalte om feriepengesagen. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han føler, at klubberne har snydt spillerne.
Det kunne være meget rart at få en uddybende kommentar, inden man dømmer Curth til at være det ene eller det andet.
Min vurdering, som selvfølgelig står for egen regning, kom fra, at da Curth fortalte historien, var det meget tydeligt, at han syntes, at klubberne havde tilsidesat lovgivningen og undladt at betale penge, der tilhørte spillerne. Han nævnte på intet tidspunkt udtalelserne fra Lindström og Augu.
Hans forklaring af sagen handlede mere om Brøndby og Bjerregaards ageren, end AaB og Lynge, men i bund og grund er vores sag jo meget tæt på Brøndbys, hvis ikke identisk. Det var nok bare lettere for Curth at tale om en anden klub, end hans arbejdsgiver gennem de seneste 8 år.

Derudover skal det siges, at Curth selvfølgelig også talte godt om AaB i foredragets andre emner. Der var naturligvis en pæn del tid, hvor han fortalte om mesterskabet og Champions League.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. okt 2013, 23:38

A_Strandfelt skrev:
Sauer skrev:Jeg kunne forestille mig, at det er det her indlæg, der lægger til grund for det hele.
A_Strandfelt skrev:Jeppe Curth gav foredrag i Frejas klubhus i går, hvor han også fortalte om feriepengesagen. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han føler, at klubberne har snydt spillerne.
Det kunne være meget rart at få en uddybende kommentar, inden man dømmer Curth til at være det ene eller det andet.
Min vurdering, som selvfølgelig står for egen regning, kom fra, at da Curth fortalte historien, var det meget tydeligt, at han syntes, at klubberne havde tilsidesat lovgivningen og undladt at betale penge, der tilhørte spillerne. Han nævnte på intet tidspunkt udtalelserne fra Lindström og Augu.
Hans forklaring af sagen handlede mere om Brøndby og Bjerregaards ageren, end AaB og Lynge, men i bund og grund er vores sag jo meget tæt på Brøndbys, hvis ikke identisk. Det var nok bare lettere for Curth at tale om en anden klub, end hans arbejdsgiver gennem de seneste 8 år.

Derudover skal det siges, at Curth selvfølgelig også talte godt om AaB i foredragets andre emner. Der var naturligvis en pæn del tid, hvor han fortalte om mesterskabet og Champions League.
Hvis vi fjerner det rent lovmæssige som der er faldet dom over, synes jeg ikke sagerne på nogen måde ligner hinanden, i Brøndby tyder alt på at man bevidst har forsøgt at undlade at betale spillerne hvad de har ret til, mens man i AaB efter alt at dømme har gjort spillerne opmærksomme på hvordan tingene hang sammen, og endda gjort det på spillernes foranledning (det vælger jeg i hvert fald at tro på, indtil det modbevises).

Det ene er ren og skær dumhed, og manglende kendskab til loven, det andet er amoralsk og på grænsen til bedrageri.

Hvis det er den eneste måde Curth har udtalt sig på, er det ALT for tidligt at hænge ham ud. Brøndby og i særdeleshed Bjerregård har efter de oplysninger som er kommet frem, efter min mening opført sig decideret forkasteligt, og fortjener hvert et stykke brænde de har fået i hovedet, det kan jeg kun være enig med Curth i.

Der er i min verden gigantisk forskel på at snyde folk bevidst, og på at bryde loven fordi man ikke ved bedre. Uanset om de to sager ender med at få præcis samme behandling i lovmæssig forstand.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 8. okt 2013, 23:48

Jesper Schmidt skrev:
A_Strandfelt skrev:
Sauer skrev:Jeg kunne forestille mig, at det er det her indlæg, der lægger til grund for det hele.
A_Strandfelt skrev:Jeppe Curth gav foredrag i Frejas klubhus i går, hvor han også fortalte om feriepengesagen. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at han føler, at klubberne har snydt spillerne.
Det kunne være meget rart at få en uddybende kommentar, inden man dømmer Curth til at være det ene eller det andet.
Min vurdering, som selvfølgelig står for egen regning, kom fra, at da Curth fortalte historien, var det meget tydeligt, at han syntes, at klubberne havde tilsidesat lovgivningen og undladt at betale penge, der tilhørte spillerne. Han nævnte på intet tidspunkt udtalelserne fra Lindström og Augu.
Hans forklaring af sagen handlede mere om Brøndby og Bjerregaards ageren, end AaB og Lynge, men i bund og grund er vores sag jo meget tæt på Brøndbys, hvis ikke identisk. Det var nok bare lettere for Curth at tale om en anden klub, end hans arbejdsgiver gennem de seneste 8 år.

Derudover skal det siges, at Curth selvfølgelig også talte godt om AaB i foredragets andre emner. Der var naturligvis en pæn del tid, hvor han fortalte om mesterskabet og Champions League.
Hvis vi fjerner det rent lovmæssige som der er faldet dom over, synes jeg ikke sagerne på nogen måde ligner hinanden, i Brøndby tyder alt på at man bevidst har forsøgt at undlade at betale spillerne hvad de har ret til, mens man i AaB efter alt at dømme har gjort spillerne opmærksomme på hvordan tingene hang sammen, og endda gjort det på spillernes foranledning (det vælger jeg i hvert fald at tro på, indtil det modbevises).

Det ene er ren og skær dumhed, og manglende kendskab til loven, det andet er amoralsk og på grænsen til bedrageri.

Hvis det er den eneste måde Curth har udtalt sig på, er det ALT for tidligt at hænge ham ud. Brøndby og i særdeleshed Bjerregård har efter de oplysninger som er kommet frem, efter min mening opført sig decideret forkasteligt, og fortjener hvert et stykke brænde de har fået i hovedet, det kan jeg kun være enig med Curth i.

Der er i min verden gigantisk forskel på at snyde folk bevidst, og på at bryde loven fordi man ikke ved bedre. Uanset om de to sager ender med at få præcis samme behandling i lovmæssig forstand.
Det er vi sådan set enige om, men uanset om det er fejl (eller rettere et forsøg på hjælpe spillerne med at omgå de danske feriepenge og pensionsregler) eller om det har været for at snyde spillerne, så kommer vi til at betale ved kasse et - er jeg ret sikker på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 9. okt 2013, 15:48

Nu var jeg til det med Lynge for en måneds siden Ca. Her udtalte han, at der var en spiller i AaB der nok skal ændre sin holdning om ferie penge sagen, eller var der ingen fremtid for ham i AaB. Lynge sagde også vi skal af med penge, og i følgende ham så var største problem at cl bonus aftalen hed 10% af overskud som så indeholdte ferie penge. Alle der var med i aftalen var enige om at de 10% også indeholdte ferie pengene. Det er så ikke lovligt eller kan mis tolkes. Lad os håbe det blot er her det store problem er, for så er det næppe 2 cifret million beløb vi skal af med.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 10. okt 2013, 22:15

zaza ude resten af efteråret minimum:
http://www.bold.dk/nyt/Vendsyssel-chok- ... rdig-i-aar" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 14. okt 2013, 16:12

helenius vil spille 15-20 kampe i villa denne sæson, hvilket jeg da bestemt ikke synes er urealistisk:

http://www.bold.dk/nyt/Helenius-sigter-mod-15-20-kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 18. okt 2013, 14:33

http://www.bold.dk/nyt/Jimmy-N-hoester- ... ererfaring" onclick="window.open(this.href);return false;

Kunne være en kommende tilføjelse til trænerteamet.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af astonvilla » 18. okt 2013, 17:09

12mand skrev:helenius vil spille 15-20 kampe i villa denne sæson, hvilket jeg da bestemt ikke synes er urealistisk:

http://www.bold.dk/nyt/Helenius-sigter-mod-15-20-kampe" onclick="window.open(this.href);return false;
Som indskifter er det ikke helt urealistisk. Måske i den høje ende (i hvert fald hvad man forventer lokalt).

Jeg tror dog ikke han får lov til at starte inde i år, nu man er røget ud af liga-cuppen. Så skal der i hvert fald en ordentlig røvfuld skader på bordet.
Bienvenu Bassogog!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 12mand » 18. okt 2013, 22:01

http://www.bold.dk/nyt/2013-forbi-for-Enevoldsen" onclick="window.open(this.href);return false;
lynge er gud!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2013, 00:08

Synd for ene. Det er virkelig trist at han er så hårdt plaget af skader. Ene har altid haft et stort potentiale, men desværre har utallige skader gentagne gange sat ham tilbage.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af white splash » 19. okt 2013, 17:35

MÅLSCORER FOR AaB, MED NUMMER 10 JEP........ NÅH NEJ!!! FUUUUUUUCKKKKKK!!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brent » 19. okt 2013, 17:41

well done Curth, håber dog at den ender 1-1
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af NIN » 19. okt 2013, 17:44

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af YesAaBcan » 19. okt 2013, 18:12

De Telegraaf mener at vide, at Lucas A starter for Ajax mod Twente i aften. Jyngen gunce - eller hvad nu de kalder det dernede.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2013, 20:08

YesAaBcan skrev:De Telegraaf mener at vide, at Lucas A starter for Ajax mod Twente i aften. Jyngen gunce - eller hvad nu de kalder det dernede.
Så det bekræftet. Lucas starter inde i storkampen på udebane mod Twente. Fantastisk chance for Lucas!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 19. okt 2013, 20:15

Spændende. Hvornår starter den? Og kan den ses nogle steder?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 19. okt 2013, 20:20

jonas386 skrev:Spændende. Hvornår starter den? Og kan den ses nogle steder?
Der er Kickoff kl. 20.45. Kampen kan streames

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af MrBangDK » 19. okt 2013, 20:22

frederikshavneren skrev:
jonas386 skrev:Spændende. Hvornår starter den? Og kan den ses nogle steder?
Der er Kickoff kl. 20.45. Kampen kan streames
Hvad sker der lige for sofabold.dk? Er den ikke aktiv længere?
Ska' vi hak'?

Besvar