AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 951
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Salle17 » 20. dec 2014, 08:46

Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 20. dec 2014, 10:16

Salle17 skrev:Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(
Eftersigende ramte han en stolpe i en pokalkamp, hvilket jo er et godt skridt imod mål.

Han har før det været ude med en skade.

abbifar
Superliga
Superliga
Indlæg: 664
Tilmeldt: 17. sep 2008, 21:32
Favoritspiller: Alle der hedder Prica
Geografisk sted: 6933 Kibæk

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af abbifar » 20. dec 2014, 12:19

SimonJ skrev:Ham gud der, hvilken klub spiller han i i dag?
Det er da vist i Wolfsburg for tiden... eller han spiller så ikke så meget.

Ooooooh Loooord

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 20. dec 2014, 12:49

Eksil skrev:
Salle17 skrev:Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(
Eftersigende ramte han en stolpe i en pokalkamp, hvilket jo er et godt skridt imod mål.

Han har før det været ude med en skade.
Det er længe siden at Kusk vendte tilbage fra skaden, men efterfølgende har han slet ikke været i startopstillingen. Kusk er med andre ord sat af.
Kusk fik chancen i starten af sæsonen, men han slog ikke til. Af det jeg så virkede det ikke rigtig til, at han passede til Twentes spillestil.

I slutningen af transfervinduet hentede Twente kantspilleren Hakim Ziyech i Heerenveen. Han har siden hen været stamspiller i Twente og er en af forklaringerne på hvorfor Kusk sidder på bænken. I den seneste runde i Æresdivisionen var Kusk end ikke på bænken.

Fam. Kusk var meget grundige i deres overvejelser i sommers, men alligevel virker Twente og Kusk til at være et dårligt match.

Det er selvfølgelig for tidligt at afskrive Kusk i Twente, det kan hurtigt ændre sig. Lasse lignede eksempelvis en permanent bænkevarmer i KAA Gent, men nu har han pludselig været i Gents startopstilling de seneste 4-5 kampe.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2892
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 20. dec 2014, 15:06

frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Salle17 skrev:Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(
Eftersigende ramte han en stolpe i en pokalkamp, hvilket jo er et godt skridt imod mål.

Han har før det været ude med en skade.
Det er længe siden at Kusk vendte tilbage fra skaden, men efterfølgende har han slet ikke været i startopstillingen. Kusk er med andre ord sat af.
Kusk fik chancen i starten af sæsonen, men han slog ikke til. Af det jeg så virkede det ikke rigtig til, at han passede til Twentes spillestil.

I slutningen af transfervinduet hentede Twente kantspilleren Hakim Ziyech i Heerenveen. Han har siden hen været stamspiller i Twente og er en af forklaringerne på hvorfor Kusk sidder på bænken. I den seneste runde i Æresdivisionen var Kusk end ikke på bænken.

Fam. Kusk var meget grundige i deres overvejelser i sommers, men alligevel virker Twente og Kusk til at være et dårligt match.

Det er selvfølgelig for tidligt at afskrive Kusk i Twente, det kan hurtigt ændre sig. Lasse lignede eksempelvis en permanent bænkevarmer i KAA Gent, men nu har han pludselig været i Gents startopstilling de seneste 4-5 kampe.
Tak for en noget mere grundig opdatering.

AaBere klarer sig generelt ikke godt uden for Aalborg, men håber nu at Kusk at bide sig fast efter vinter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 20. dec 2014, 15:39

Jeg fik lige en frygtelig tanke...

Kusk til FCK?

Kusk har problemer i Twente, mens FCK netop har mistet den svenske kantspiller Alexander Kacaniklic, som er returneret til Fulham. Ståle har også mere end antydet at han ikke er tilfreds med Rurik Gislason.
Ståle har sagt at FCK søger efter offensiv forstærkning, Kusk har mange af de kvaliteter som FCK mangler. Københavnerne har også pengene til at hente Kusk.

Det er bare noget jeg lige overvejede og nej jeg tror og håber ikke at det kommer til at ske. Mon ikke at Kusk vil blive og vise sit værd i Twente, det er jeg ret overbevist om at han vil. Alligevel kan det ikke kategorisk afvises, mon ikke at Kusk er blandt emnerne når Ståle og J. Lange diskuterer transfer emner?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Provst i Brovst » 20. dec 2014, 16:16

Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Salle17 skrev:Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(
Eftersigende ramte han en stolpe i en pokalkamp, hvilket jo er et godt skridt imod mål.

Han har før det været ude med en skade.
Det er længe siden at Kusk vendte tilbage fra skaden, men efterfølgende har han slet ikke været i startopstillingen. Kusk er med andre ord sat af.
Kusk fik chancen i starten af sæsonen, men han slog ikke til. Af det jeg så virkede det ikke rigtig til, at han passede til Twentes spillestil.

I slutningen af transfervinduet hentede Twente kantspilleren Hakim Ziyech i Heerenveen. Han har siden hen været stamspiller i Twente og er en af forklaringerne på hvorfor Kusk sidder på bænken. I den seneste runde i Æresdivisionen var Kusk end ikke på bænken.

Fam. Kusk var meget grundige i deres overvejelser i sommers, men alligevel virker Twente og Kusk til at være et dårligt match.

Det er selvfølgelig for tidligt at afskrive Kusk i Twente, det kan hurtigt ændre sig. Lasse lignede eksempelvis en permanent bænkevarmer i KAA Gent, men nu har han pludselig været i Gents startopstilling de seneste 4-5 kampe.
Tak for en noget mere grundig opdatering.

AaBere klarer sig generelt ikke godt uden for Aalborg, men håber nu at Kusk at bide sig fast efter vinter.
Jeg vil ikke bilde nogen ind at jeg følger hollandsk fodbold men jeg ved at Hakim Ziyech blev hentet som en 10er, altså central offensiv midtbane. Derfor blev han også hentet i samme vindue som Kusk. De var ikke tiltænkt samme plads.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 17:31

Provst i Brovst skrev:
Eksil skrev:
frederikshavneren skrev:
Eksil skrev:
Salle17 skrev:Hvordan står det egentlig til med Kasper Kusk? Synes ikke at man hører om ham mere. :(
Eftersigende ramte han en stolpe i en pokalkamp, hvilket jo er et godt skridt imod mål.

Han har før det været ude med en skade.
Det er længe siden at Kusk vendte tilbage fra skaden, men efterfølgende har han slet ikke været i startopstillingen. Kusk er med andre ord sat af.
Kusk fik chancen i starten af sæsonen, men han slog ikke til. Af det jeg så virkede det ikke rigtig til, at han passede til Twentes spillestil.

I slutningen af transfervinduet hentede Twente kantspilleren Hakim Ziyech i Heerenveen. Han har siden hen været stamspiller i Twente og er en af forklaringerne på hvorfor Kusk sidder på bænken. I den seneste runde i Æresdivisionen var Kusk end ikke på bænken.

Fam. Kusk var meget grundige i deres overvejelser i sommers, men alligevel virker Twente og Kusk til at være et dårligt match.

Det er selvfølgelig for tidligt at afskrive Kusk i Twente, det kan hurtigt ændre sig. Lasse lignede eksempelvis en permanent bænkevarmer i KAA Gent, men nu har han pludselig været i Gents startopstilling de seneste 4-5 kampe.
Tak for en noget mere grundig opdatering.

AaBere klarer sig generelt ikke godt uden for Aalborg, men håber nu at Kusk at bide sig fast efter vinter.
Jeg vil ikke bilde nogen ind at jeg følger hollandsk fodbold men jeg ved at Hakim Ziyech blev hentet som en 10er, altså central offensiv midtbane. Derfor blev han også hentet i samme vindue som Kusk. De var ikke tiltænkt samme plads.
Min fejl, jeg har lige læst at det er mexicaneren J. Corona som har overtaget Kusks plads på højrekanten.

I øvrigt er der et fint interview med Kusk i dagens Nordjyske. Han udtaler sig positivt om opholdet i Twente og giver udtryk for, at han regner med at han nok skal slå igennem. Derudover fortæller han også at han på ingen måde har fortrudt skiftet fra AaB, til sidst var der for meget "sovepude" over det som Kusk udtrykker det (sikker på at spille uanset hvad).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 26. dec 2014, 18:23

Lasse bragte Gent foran 0-1 i udekampen mod Kortrijk. Gent vandt udekampen 3-2.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 12. jan 2015, 12:03

Iflg. bold.dk er SF tæt på at skifte til den islandske klub KR Reykjavík.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 16. jan 2015, 13:44

Det er et rygte og derfor skal der naturligvis tages alle mulige forbehold, men jeg har hørt et rygte om at Silber skulle være på vej til Viborg.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sulakvelidze » 20. jan 2015, 16:34

2014 var ikke kun et jubelår for AaB. Også den tidligere AaB-angriber Dickson Nwakaeme gjorde det godt i sin malaysiske klub, Pahang FA. Ifølge Wikipedia er han nu på 15 mål i 39 kampe - og i pokalfinalen mod Johor DT scorede han begge sit holds mål:


A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af A_Strandfelt » 20. jan 2015, 16:42

sulakvelidze skrev:2014 var ikke kun et jubelår for AaB. Også den tidligere AaB-angriber Dickson Nwakaeme gjorde det godt i sin malaysiske klub, Pahang FA. Ifølge Wikipedia er han nu på 15 mål i 39 kampe - og i pokalfinalen mod Johor DT scorede han begge sit holds mål:
https://www.youtube.com/watch?v=OPfC8YzNEmM" onclick="window.open(this.href);return false;
Foran 90.000 tilskuere. Vanvittigt. Han blev i øvrigt også turneringens topscorer med 8 mål.

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 20. jan 2015, 17:37

A_Strandfelt skrev:
sulakvelidze skrev:2014 var ikke kun et jubelår for AaB. Også den tidligere AaB-angriber Dickson Nwakaeme gjorde det godt i sin malaysiske klub, Pahang FA. Ifølge Wikipedia er han nu på 15 mål i 39 kampe - og i pokalfinalen mod Johor DT scorede han begge sit holds mål:
https://www.youtube.com/watch?v=OPfC8YzNEmM" onclick="window.open(this.href);return false;
Foran 90.000 tilskuere. Vanvittigt. Han blev i øvrigt også turneringens topscorer med 8 mål.
Dickson var klasse, han fik en dum skade undervejs der gjorde han aldrig kom i optimal form, ellers havde han måske været her nu. At se ham med nissehue i snevejret efter helvedeskampen mod OB var hele lejeopholdet værd:


Billede

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af budo » 21. jan 2015, 00:02

Åååh den kamp, den kamp. Det var et af de lavpunkter, der gør at mesterskaberne føles så meget mere fortjent. Fårk det var et mareridt, men man glemmer den aldrig :thumbsup:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1209
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Reyad » 21. jan 2015, 12:09

Han er ikke længere i AaB, og han er ikke længere aktiv fodboldspiller. Så vidt jeg husker blev han fodboldinvalid af at spurte i en kamp mod Silkeborg. Jeg taler selvfølgelig om publikumsfavoritten, Frank Strandli :-)

Han er, ikke overraskende, begyndt at beskæftige sig med mad :-)

http://www.forza.dk/nyhed/awesome/tidli ... ge-i-norge" onclick="window.open(this.href);return false;


Jeg ved ikke om indlægget passer ind i tråden.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Flower » 23. jan 2015, 22:39

Reyad skrev:Han er ikke længere i AaB, og han er ikke længere aktiv fodboldspiller. Så vidt jeg husker blev han fodboldinvalid af at spurte i en kamp mod Silkeborg. Jeg taler selvfølgelig om publikumsfavoritten, Frank Strandli :-)

Han er, ikke overraskende, begyndt at beskæftige sig med mad :-)

http://www.forza.dk/nyhed/awesome/tidli ... ge-i-norge" onclick="window.open(this.href);return false;


Jeg ved ikke om indlægget passer ind i tråden.
Det passer i den grad, jeg mener dog også at det var oppe og vende i sommers eller deromkring. :)
- Winning doesn't really matter as long as you win.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 31. jan 2015, 17:55

Artikel om Bård Borgersen og talentarbejdet i Start Kristiansand: http://m.ikstart.no/news/id/1uzr19a8nbl4s1doiots9046ku

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Søgaard » 31. jan 2015, 22:43

Nogen der kender status på Kusk? Er han skadet? Ser ud til at være ude af truppen til dagens kamp for Twente.
Aalborg BK 1885!

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af SimonJ » 31. jan 2015, 22:47

Søgaard skrev:Nogen der kender status på Kusk? Er han skadet? Ser ud til at være ude af truppen til dagens kamp for Twente.
Han er desværre ikke blandt de fortrukne til kampene for tiden. Han har ikke rigtigt fået fast spilletid efter hans skade. Derudover hjælper det slet ikke, at de er begyndt at spille 3-5-2. Inden de skiftede formation, her efter nytår, fik han dog nogle indhop i ligaen og pokalen.

Han spiller for tiden for Jong Twente, som spiller i den næstbedste række.

Besvar