AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af thomasjn » 27. jul 2015, 13:38

Føj for helvede Ronnie.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5662345
Brøndby of FCM er klart de værste klubber at se vores gamle spillere i - jeg væmmes.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AllanPedersen » 27. jul 2015, 14:45

For mig er det sådan her faktisk

1: FCM





2: FCK
3: AGF
4: Brøndby

Ronnie vil jeg ikke bebrejde som jeg gjorde med Kusk... Vi smed Ronnie ud, vi kunne ikke bruge ham.
Så på en måde synes jeg ikke det er det samme.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 27. jul 2015, 15:13

AllanPedersen skrev:For mig er det sådan her faktisk

1: FCM





2: FCK
3: AGF
4: Brøndby

Ronnie vil jeg ikke bebrejde som jeg gjorde med Kusk... Vi smed Ronnie ud, vi kunne ikke bruge ham.
Så på en måde synes jeg ikke det er det samme.

For mig ser listen således ud:
1: FCM/Brøndby





3: AGF
4: Resten

Lynge og Kent havde ikke meget tillid til Ronnie. Mine forhåbninger for et comeback byggede jeg på, at det er en hel ny sportslig ledelse i dag, men pt. er det dog ikke en angriber vi hungre mest efter. Som jeg husker det var speicelt forholdet til Lynge ret tyndslidt til sidst. Jeg mindes at have talt med Ronnie en våd aften i byen, hvor han gav udtryk for, at han ikke kom tilbage til AaB så længe Lynge var der.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2015, 15:22

Var det ikke Kent Nielsen der hellere ville satse på Curth?

Udover det så har jeg det egentlig som Allan i den her situation. Vi satsede ikke selv på Schwartz, og at han får succes andre steder kan jeg ikke have ondt i røven over.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Trickster » 27. jul 2015, 15:26

1. brømbø


25. fc benham

30. ågf


100. resten

Selvom jeg ikke kan fordrage brømbø, så har jeg heller ikke så meget imod, at Ronni skifter til de pis-gule. Vi kunne ikke selv bruge ham og forærede ham gratis væk. Det er selvfølgelig altid træls at se Aalborg-drenge i den urin-gule trøje, men måden det sker på, er acceptabel.

Det er noget andet med Kusk og fck. Den ene dag var Kusk 'AaB til jeg dør', og nogle måneder efter skifter han til fck endda inden transfervinduet åbner... han skal brøles ud af Aalborg. Selvfølgelig skal han det.
Hair is not a right: it´s a privilege!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af fish » 27. jul 2015, 19:48

AllanPedersen skrev:For mig er det sådan her faktisk

1: FCM





2: FCK
3: AGF
4: Brøndby

Ronnie vil jeg ikke bebrejde som jeg gjorde med Kusk... Vi smed Ronnie ud, vi kunne ikke bruge ham.
Så på en måde synes jeg ikke det er det samme.
Tak for dagens smil.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Indlæg af fish » 27. jul 2015, 19:51

Sidder og ser VFF-AGF og synes at kunne konstatere at DC har fundet tilbage til "formen" fra hans AaB tid?

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re:

Indlæg af SimonJ » 27. jul 2015, 22:27

fish skrev:Sidder og ser VFF-AGF og synes at kunne konstatere at DC har fundet tilbage til "formen" fra hans AaB tid?
DC viste fine takter allerede i sidste sæson, hvor han havde flere gode kampe. Det bliver spændende at se, om han kan holde niveauet i Superligaen, indtil videre ser det da fornuftigt ud for ham.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re:

Indlæg af Provst i Brovst » 27. jul 2015, 22:54

fish skrev:Sidder og ser VFF-AGF og synes at kunne konstatere at DC har fundet tilbage til "formen" fra hans AaB tid?
Jeg tænkte det samme og sendte en tanke til salig Jens Jørgen Brinch.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Freddie » 28. jul 2015, 00:00

Spanky skrev:
Lynge og Kent havde ikke meget tillid til Ronnie. Mine forhåbninger for et comeback byggede jeg på, at det er en hel ny sportslig ledelse i dag, men pt. er det dog ikke en angriber vi hungre mest efter. Som jeg husker det var speicelt forholdet til Lynge ret tyndslidt til sidst. Jeg mindes at have talt med Ronnie en våd aften i byen, hvor han gav udtryk for, at han ikke kom tilbage til AaB så længe Lynge var der.
Det skal såmænd ikke undre mig, at Ronnie havde det sådan. Han glemte åbenbart hurtigt de mange, mange chancer han fik gennem årene i AaB. Blandt andet skabte Lynge mulighed for, at Ronnie kunne tilbringe sine U19-år sammen med ligaholdet, da Jens Peter Hansen smed ham ud på grund af umulig og utålelig opførsel. Ronnie har kun en at takke for, at han stadig er i fodboldverdenen, og det er Lynge Jakobsen.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 28. jul 2015, 00:48

Freddie skrev:
Spanky skrev:
Lynge og Kent havde ikke meget tillid til Ronnie. Mine forhåbninger for et comeback byggede jeg på, at det er en hel ny sportslig ledelse i dag, men pt. er det dog ikke en angriber vi hungre mest efter. Som jeg husker det var speicelt forholdet til Lynge ret tyndslidt til sidst. Jeg mindes at have talt med Ronnie en våd aften i byen, hvor han gav udtryk for, at han ikke kom tilbage til AaB så længe Lynge var der.
Det skal såmænd ikke undre mig, at Ronnie havde det sådan. Han glemte åbenbart hurtigt de mange, mange chancer han fik gennem årene i AaB. Blandt andet skabte Lynge mulighed for, at Ronnie kunne tilbringe sine U19-år sammen med ligaholdet, da Jens Peter Hansen smed ham ud på grund af umulig og utålelig opførsel. Ronnie har kun en at takke for, at han stadig er i fodboldverdenen, og det er Lynge Jakobsen.
Ronnie har dog også siden erkendt at det var ham selv der var problemet i AaB. Han nævnte det da han havde slået igennem i Randers, hvordan han gik og troede han var verdens bedste så snart han havde scoret et par mål for AaB, og at hans indstilling var forkert i AaB. Jeg har forgæves forsøgt at finde indslaget, men det var i noget interview inden en kamp for Randers.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 28. jul 2015, 01:12

Freddie skrev: Det skal såmænd ikke undre mig, at Ronnie havde det sådan. Han glemte åbenbart hurtigt de mange, mange chancer han fik gennem årene i AaB. Blandt andet skabte Lynge mulighed for, at Ronnie kunne tilbringe sine U19-år sammen med ligaholdet, da Jens Peter Hansen smed ham ud på grund af umulig og utålelig opførsel. Ronnie har kun en at takke for, at han stadig er i fodboldverdenen, og det er Lynge Jakobsen.
Stop nu, Freddie. Løgn og latin fra ende til anden. Ronnie var lidt ustyrlig til tider, ja, men Lynge ville så gerne se ham slå igennem i AaB. Han var meget ærgerlig over, da han måtte erkende at Kent hellere ville satse på Curth, og ringede selv til Jacob Nielsen for at tilbyde ham. På daværende tidspunkt havde man afvist både AGF og FCN.
Ronnie har sig selv og sin jernvilje at takke for at han har fået en mindst lige så gode meritter som vores egen Helenius.
Og Jens Peter Hansen... Den mest overvurderede ungdomstræner man har haft i AaB.
Fra flere, bl.a. spillere der senere blev kontraktspillere i AaB, har jeg hørt hvordan det var at spille under ham. Ingen taktisk føling, elendig mandskabsbehandling... Min lillebror spillede et enkelt år under ham, og det var bl.a. hans skyld at de bedste spillere skiftede til FCM, hvor de havde langt bedre trænere og hvor de også slap for hans ensidige træninger og elendige mandskabsbehandling.

Du har altid et horn i siden på AaB'ere der forlader klubben eller blomstrer op andre steder og er fuldstændig ukritisk overfor klubbens ageren. Det er hamrende usagligt.
Ronnie var ikke specielt meget værre end andre kontraktspillere AaB har haft. José Mota f.eks.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Freddie » 28. jul 2015, 11:57

Gamen skrev:
Stop nu, Freddie. Løgn og latin fra ende til anden. Ronnie var lidt ustyrlig til tider, ja, men Lynge ville så gerne se ham slå igennem i AaB. Han var meget ærgerlig over, da han måtte erkende at Kent hellere ville satse på Curth, og ringede selv til Jacob Nielsen for at tilbyde ham. På daværende tidspunkt havde man afvist både AGF og FCN.
Ronnie har sig selv og sin jernvilje at takke for at han har fået en mindst lige så gode meritter som vores egen Helenius.
Og Jens Peter Hansen... Den mest overvurderede ungdomstræner man har haft i AaB.
Fra flere, bl.a. spillere der senere blev kontraktspillere i AaB, har jeg hørt hvordan det var at spille under ham. Ingen taktisk føling, elendig mandskabsbehandling... Min lillebror spillede et enkelt år under ham, og det var bl.a. hans skyld at de bedste spillere skiftede til FCM, hvor de havde langt bedre trænere og hvor de også slap for hans ensidige træninger og elendige mandskabsbehandling.

Du har altid et horn i siden på AaB'ere der forlader klubben eller blomstrer op andre steder og er fuldstændig ukritisk overfor klubbens ageren. Det er hamrende usagligt.
Ronnie var ikke specielt meget værre end andre kontraktspillere AaB har haft. José Mota f.eks.
Nu skal man passe på at kalde andre for løgnere, specielt når det er en sag man ikke aner det mindste om. Det er ikke nogen formildende omstændighed for at handle aggressivt. Jeg har intet sagt om Jens Peter Hansen eller andre af din bekendtskabskreds. Hvad har specielt din lillebror med sagen at gøre? Er han den bedste til at bedømme trænere i AaB?
Den klare sandhed er, at Ronnie Schwartz aldrig kom til at spille U19, fordi han ikke kunne indordne sig under holdet, og totalt nægtede at følge trænerens anvisninger. Lynge reddede ham på grund af det store talent han var, og det skylder Ronnie Lynge al mulig tak for.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Danni » 28. jul 2015, 20:05

Hvordan går det med Thelander nede i Athen? Er han skadet? Ifølge livescore er han hverken i starteren eller på bænken i den igangværende kamp imod Brügge.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Provst i Brovst » 28. jul 2015, 20:10

Siden han skiftede for peanuts og angiveligt kun får 80.000,- om måneden så er han købt som reserve. Det er ris til egen røv.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kunji » 28. jul 2015, 20:15

Han har fået lidt spilletid i de to sidste træningskampe, men jeg kan heller ikke spotte, hvorfor han er fravalgt. Han er vel vejet for let, som man sagtens kunne frygte.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Eksil » 31. jul 2015, 08:43


Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 31. jul 2015, 10:07

Eksil skrev:
You break'e ma heart Kayke!!!

Fedt at det er gået så godt for ham siden, men for satan jeg tuder stadig over han ikke slog igennem i AaB. Han viste så meget potentiale i hans lejeperiode, og gik derefter fuldstændig i stå. Måske kan han bare ikke finde ud af at spille angriber på europæisk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AllanPedersen » 31. jul 2015, 10:30

Da vi vandt Mesterskabet skrev Chris Rolfe en besked til mig på facebook.

Billede
Jeg var meget overrasket men tror han kunne huske mig på facebook fordi jeg oversatte nogle artikler for ham mens han var i AaB.

Fyren banker mål ind i MLS.. og selvom han er ved at komme i op årene er han utrolig kompetent.
Ham savner jeg..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 31. jul 2015, 11:09

Freddie skrev:
Nu skal man passe på at kalde andre for løgnere, specielt når det er en sag man ikke aner det mindste om. Det er ikke nogen formildende omstændighed for at handle aggressivt. Jeg har intet sagt om Jens Peter Hansen eller andre af din bekendtskabskreds. Hvad har specielt din lillebror med sagen at gøre? Er han den bedste til at bedømme trænere i AaB?
Den klare sandhed er, at Ronnie Schwartz aldrig kom til at spille U19, fordi han ikke kunne indordne sig under holdet, og totalt nægtede at følge trænerens anvisninger. Lynge reddede ham på grund af det store talent han var, og det skylder Ronnie Lynge al mulig tak for.
Jeg ved nu nok hvad jeg skal vide. Jeg har 3-4 spillere der enstemmigt fortæller det samme, om hvordan Jens Peter Hansen ødelagde alt det Anders Madsen havde bygget op med den årgang, inden Madsen forlod AaB (desværre) til fordel for FC Midtjylland. Dette efter at have fostret en enormt talentfuld årgang hvorfra spillere som bl.a. DC, Ronnie og Lasse Nielsen klarede springet til Superliga-niveau.
Vores ungdomssetup dengang var milevidt fra det i dag.

Jeg kan sagtens nævne et par spillere med samme problemer med disciplinen som Schwartz, heraf også en enkelt i den nuværende trup. Det er jo ikke et spørgsmål om manglende disciplin, men om at rumme det.

Og jeg forklarer Ronnies manglende spilletid på U19 med en talentløs træner, for hvem spillerne ingen respekt havde, og som (bl.a) var skyld i at flere profiler forlod klubben.
Det understreges meget godt af at Ronnie i de yngre år aldrig var selvisk, og alment kendt blandt scouts som en af de bedste afsluttere i den årgang.

Lynge reddede ikke Ronnie Schwartz. Han reddede sin egen karriere, fordi AaB ikke kunne finde ud af at indfri hans talent. Og det pinte Lynge, at han måtte skille sig af med ham.

Dernæst må man bare erkende at det var en eklatant fejlvurdering af Kent Nielsen, ikke at satse på Ronnie fremfor Jeppe Curth. Ronnie nød stor respekt blandt flere af seniorspillerne, lige da han kom op som ungdomsspiller. Hans afleveringsfærdigheder og afslutningsfærdigheder var i topklasse, især for en ungdomssspiller. Han havde temperament og disciplin som en spiller som Nicki Bille, ja, men det skal man også kunne rumme hvis man vil skabe gode spillere.
Jeppe Curth var en flink mand, men hans spil på banen lod meget tilbage at ønske de sidste 3-4 år af hans tid i AaB.

Besvar