AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 14. aug 2016, 10:52

FIDEL skrev:Stop nu.. Børsting spillede faktisk godt, og var en af de bedste på et slapt dansk hold.
Hvad fanden lavede maxsø på den def. Midtbane? Han var virkelig dårlig.
Børsting viser utrolig meget energi og fight i sine præstationer, og generelt er folk for hårde ved ham.
Jeg kan godt lide hans udstråling og type. Og han skal nok udvikle sit spil. Han er jo stadig ung.
Selvfølgelig kan han stadig udvikle sit spil. I virkeligheden er han det decideret modsatte af Nicolaj Thomsen, der var letbenet, teknisk og havde et vanvittigt drev med bolden. Børsting er mere en arbejdshest med middel teknik, men til gengæld med enorm energi og vilje i sit spil. Manglende målfarlighed lider de begge lidt under. Han er fejlcastet til den venstre midtbane hvis vi vil have noget kreativt derfra, men spørgsmålet er nok også om ikke han er en af den slags spillere der først finder sin rolle om 1-2 år. Hans niveau i den første halvsæson var forrygende, og det må han meget gerne snart vende tilbage til.
Jeg er vild med hans energi og fightergen - egenskaber som vi har manglet lidt hos flere af de talenter der er udklækket hos os.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2016, 11:02

Det er lidt sjovt med Boersting. Jeg husker stadig hans debut mod FCM. Her virkede han langt mere letbenet end i dag. Han ser ud til at have taget en del kilo muskler paa, men jeg kan vaere lidt bekymret for om det er gaaet udover elegancen. Lidt det samme der skete med Bruhn der ogsaa saa saa tungere og tungere, og mindre og mindre bevaegelig ud. Jeg gaar ud fra fitness-staben har styr paa at bygge langsomt nok paa til det ikke gaar udover smidighed, saa det er nok noget andet der ligger bag. Still.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af KJ » 14. aug 2016, 11:30

Børsting har IMO været bedste dansker ved OL sammen med Eddie Gomes (om end det siger utroligt lidt). Børsting har spillet med vilje og aggression og har taget mange gode løb. Det er dog klart, at han slet, slet ikke kommer til sin ret som højre/venstre midtbane. Jeg ser ham snarere som en Rasmus Wurtz type, der skal presse modstanderne og vinde en masse bolde. Jeg vil i hvert fald 100 gange hellere have Børsting på midterste midtbane end Abildgaard, Kakeeto eller Magnus Christensen, som slet ikke har den aggressivitet, der kræves for at kunne erobre bolde.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Since » 14. aug 2016, 15:37

KJ skrev:Børsting har IMO været bedste dansker ved OL sammen med Eddie Gomes (om end det siger utroligt lidt). Børsting har spillet med vilje og aggression og har taget mange gode løb. Det er dog klart, at han slet, slet ikke kommer til sin ret som højre/venstre midtbane. Jeg ser ham snarere som en Rasmus Wurtz type, der skal presse modstanderne og vinde en masse bolde. Jeg vil i hvert fald 100 gange hellere have Børsting på midterste midtbane end Abildgaard, Kakeeto eller Magnus Christensen, som slet ikke har den aggressivitet, der kræves for at kunne erobre bolde.
Måske lige en postgang for farvet. Kan da godt finde et par andre der har fået mere ud af kampene.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5231
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 14. aug 2016, 18:05

Kenneth Emil Petersen kom på tavlen for OB i dag. På trods af græsset skulle være grønnere på fyn var det KEPs og OBs første sejr i femte forsøg. Håber OB har tilknyttet en misbrugskonsulent til når KEP opdager han ikke kan få Penny Lanes sejrsstammer i Odense.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 14. aug 2016, 18:08

Jakobsen skrev:Kenneth Emil Petersen kom på tavlen for OB i dag. På trods af græsset skulle være grønnere på fyn var det KEPs og OBs første sejr i femte forsøg. Håber OB har tilknyttet en misbrugskonsulent til når KEP opdager han ikke kan få Penny Lanes sejrsstammer i Odense.
Det bliver næppe et problem i det lange løb.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1060
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 14. aug 2016, 19:35

Gamen skrev:
FIDEL skrev:Stop nu.. Børsting spillede faktisk godt, og var en af de bedste på et slapt dansk hold.
Hvad fanden lavede maxsø på den def. Midtbane? Han var virkelig dårlig.
Børsting viser utrolig meget energi og fight i sine præstationer, og generelt er folk for hårde ved ham.
Jeg kan godt lide hans udstråling og type. Og han skal nok udvikle sit spil. Han er jo stadig ung.
Selvfølgelig kan han stadig udvikle sit spil. I virkeligheden er han det decideret modsatte af Nicolaj Thomsen, der var letbenet, teknisk og havde et vanvittigt drev med bolden. Børsting er mere en arbejdshest med middel teknik, men til gengæld med enorm energi og vilje i sit spil. Manglende målfarlighed lider de begge lidt under. Han er fejlcastet til den venstre midtbane hvis vi vil have noget kreativt derfra, men spørgsmålet er nok også om ikke han er en af den slags spillere der først finder sin rolle om 1-2 år. Hans niveau i den første halvsæson var forrygende, og det må han meget gerne snart vende tilbage til.
Jeg er vild med hans energi og fightergen - egenskaber som vi har manglet lidt hos flere af de talenter der er udklækket hos os.
Med fare for, det kommer til at lyde som en kopi af lignende forslag på højrebackproblemet, så synes jeg Børsting har de rigtige forudsætninger for at spille her. Han er ikke teknisk dygtig nok til at spille kant, målfarlighed og evnen til at sætte medspillerne op, er heller ikke gode nok. Til gengæld har han energi, opportunisme og går heller end gerne ind i alle de nærkampe han kan komme i nærheden af. Jeg synes egentlig hans speed og drev med bolden er ok, bare ikke i små områder. Kan sagtens se ham styrte op og ned af højrekanten fra første til sidste minut. De par gange han har spillet venstre back, synes jeg netop han har vist sig fra sin bedste side.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 14. aug 2016, 20:47

Sønderhof skrev:
Gamen skrev:
FIDEL skrev:Stop nu.. Børsting spillede faktisk godt, og var en af de bedste på et slapt dansk hold.
Hvad fanden lavede maxsø på den def. Midtbane? Han var virkelig dårlig.
Børsting viser utrolig meget energi og fight i sine præstationer, og generelt er folk for hårde ved ham.
Jeg kan godt lide hans udstråling og type. Og han skal nok udvikle sit spil. Han er jo stadig ung.
Selvfølgelig kan han stadig udvikle sit spil. I virkeligheden er han det decideret modsatte af Nicolaj Thomsen, der var letbenet, teknisk og havde et vanvittigt drev med bolden. Børsting er mere en arbejdshest med middel teknik, men til gengæld med enorm energi og vilje i sit spil. Manglende målfarlighed lider de begge lidt under. Han er fejlcastet til den venstre midtbane hvis vi vil have noget kreativt derfra, men spørgsmålet er nok også om ikke han er en af den slags spillere der først finder sin rolle om 1-2 år. Hans niveau i den første halvsæson var forrygende, og det må han meget gerne snart vende tilbage til.
Jeg er vild med hans energi og fightergen - egenskaber som vi har manglet lidt hos flere af de talenter der er udklækket hos os.
Med fare for, det kommer til at lyde som en kopi af lignende forslag på højrebackproblemet, så synes jeg Børsting har de rigtige forudsætninger for at spille her. Han er ikke teknisk dygtig nok til at spille kant, målfarlighed og evnen til at sætte medspillerne op, er heller ikke gode nok. Til gengæld har han energi, opportunisme og går heller end gerne ind i alle de nærkampe han kan komme i nærheden af. Jeg synes egentlig hans speed og drev med bolden er ok, bare ikke i små områder. Kan sagtens se ham styrte op og ned af højrekanten fra første til sidste minut. De par gange han har spillet venstre back, synes jeg netop han har vist sig fra sin bedste side.
Enig. Og underligt han ikke er blevet forsøgt på højre back.
Han kan også blive en ok central midt, men jeg ser på sigt et meget større lys i Magnus. Han kan noget af det som Børsting og Abildgaard ikke kan, nemlig at tage bolden til sig og have visioner for sit spil. Han er stadig meget uerfaren, men man kan tydelig se det.
Jeg savner Winsnes

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Since » 14. aug 2016, 23:01

Jakobsen skrev:Kenneth Emil Petersen kom på tavlen for OB i dag. På trods af græsset skulle være grønnere på fyn var det KEPs og OBs første sejr i femte forsøg. Håber OB har tilknyttet en misbrugskonsulent til når KEP opdager han ikke kan få Penny Lanes sejrsstammer i Odense.
Kan da bidrage med at han spillede en dårlig kamp igen. Laver 2-3 store fejl der kunne blive dyrere mod et bedre hold. Desuden langsom i tanke og handling. Jønsson igen håbløs og blev flået ud. Fatter ikke hvad Kent vil med ham.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 14. aug 2016, 23:09

Since skrev:
Jakobsen skrev:Kenneth Emil Petersen kom på tavlen for OB i dag. På trods af græsset skulle være grønnere på fyn var det KEPs og OBs første sejr i femte forsøg. Håber OB har tilknyttet en misbrugskonsulent til når KEP opdager han ikke kan få Penny Lanes sejrsstammer i Odense.
Kan da bidrage med at han spillede en dårlig kamp igen. Laver 2-3 store fejl der kunne blive dyrere mod et bedre hold. Desuden langsom i tanke og handling. Jønsson igen håbløs og blev flået ud. Fatter ikke hvad Kent vil med ham.
Han skal baaaaare op paa 100% Since, saa har i en fantastisk spiller i OB. Han er der naaaaaesten.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindmark » 15. aug 2016, 00:58

Kokkefar skrev:
Provst i Brovst skrev:
seamann skrev:
Gamen skrev:
Funky skrev:U23 mod Nigeria; Børsting pillet ud efter 55 minutter. Hvorfor ved jeg egentlig ikke, der er satme mange af danskerne som spiller ringe. Eks. Lasse Vibe, som intet overhovedet har præsteret i kampene indtil videre. Men bevares, ud over at knokle rundt som sædvanligt har han ikke nået så meget andet denne kamp end at brænde en chance i 1. halvleg.
En KÆMPEchance. Målfarlig bliver han aldrig, den kære Børsting.
Super. Jeg tror vi har den næste offensive prügelknappe efter Curth, Jönsson og Helenius.
Jammen lille ven, det er almindelig kendt i Aalborg og Peru at Børsting er stærkt upopulær i truppen. Der er ingen der vil dele saftevand med ham.
Jeg har også hørt fra kilder tæt på ham, at han har en svag psyke, og slet ikke har mentaliteten der skal til som professionel fodboldspiller. Desuden er han slet ikke høj nok...
Hvorfor jeg holder så meget af debatside.dk
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1221
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 15. aug 2016, 08:14

Thomsen er på rundens hold i L'equipe.

https://twitter.com/Jon_LeGossip/status ... 4846838784

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2208
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 15. aug 2016, 09:45

Spanky skrev:Thomsen er på rundens hold i L'equipe.

https://twitter.com/Jon_LeGossip/status ... 4846838784
Det er sgu sejt gået!

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af PeterS » 16. aug 2016, 11:12

Lasse Nielsen og Nicolaj Thomsen udtaget til landsholdet.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 16. aug 2016, 14:21

FIDEL skrev:Stop nu.. Børsting spillede faktisk godt, og var en af de bedste på et slapt dansk hold.
Hvad fanden lavede maxsø på den def. Midtbane? Han var virkelig dårlig.
Børsting viser utrolig meget energi og fight i sine præstationer, og generelt er folk for hårde ved ham.
Jeg kan godt lide hans udstråling og type. Og han skal nok udvikle sit spil. Han er jo stadig ung.
Som sagt, jeg syntes også det var underligt at det lige skulle være ham, man hev ud.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 18. aug 2016, 08:26

Gæt en tidligere AaB' ers navn, som deltog i træningskampen mellem Liverpool U23 og OB. Taget fra OBs debatfora.
Han virker godt nok langsom. Var han virkelig også så langsom i AaB?
Ja, det er helt vildt. Kan godt være, at det ikke var en drømmesigning for alle, men at han præsterer så dårligt, er alligevel helt vildt. Han har jo aldrig været en sprinter, men var da mit indtryk fra AaB tiden, at han var hurtig nok på fødderne (især den ranglede statur taget i betragtning) og god til at time sine træk og driblinger. Han virker underligt fraværende
Mærkeligt at Jönsson ikke kan komme op i gear. For han har vel været skadesfri hele året.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 18. aug 2016, 20:28

Er thelander skadet eller er han røget helt ud af truppen i Grækenland?

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 18. aug 2016, 20:38

skadet og i gang med genoptræning. Lucas sidder for øvrigt på bænken for Grasshoppers.
In verbis simus faciles

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Patmand » 21. aug 2016, 19:42

Det tog vel ret beset ikke lang tid for Andreas Bruhn at spille sig ud af truppen. Jeg mener han tilmed startede inde i den første kamp for Viborg.
Til dagens kamp sad der tre tidligere AaB'ere på Viborgs bænk, men altså ikke Andreas Bruhn.
WichMac fik de sidste 13 minutter ved stillingen 0-4.

Helenius er derimod startet inde i Silkeborgs angreb i to kampe i træk. Han bomber snart.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 22. aug 2016, 18:38

Patmand skrev:Det tog vel ret beset ikke lang tid for Andreas Bruhn at spille sig ud af truppen. Jeg mener han tilmed startede inde i den første kamp for Viborg.
Til dagens kamp sad der tre tidligere AaB'ere på Viborgs bænk, men altså ikke Andreas Bruhn.
WichMac fik de sidste 13 minutter ved stillingen 0-4.

Helenius er derimod startet inde i Silkeborgs angreb i to kampe i træk. Han bomber snart.
Det er ganske rigtigt ret markant mht. Bruhn. Og sådan som Viborg kører, så ser det da ikke ud til at der bliver nogle åbninger på holdet lige med det første.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar