AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 15. sep 2016, 10:41

9800 skrev:
Kusk blev igen sorteret fra. Han lever nu et herligt liv. Masser af udlands rejser, 6 mio i løn om året og fri hver weekend.
Han vil væk til vinter, hvis ikke tingene ændrer sig.
Enhver idiot kunne have kaldt den, når man ved hvad for en type han er. Han er tryghedsnarkoman, i øvrigt præcis ligesom Rasmus Falk, som angiveligt ikke ville for langt væk fra sine forældre og derfor valgte FCK trods langt bedre tilbud, både økonomisk og sportsligt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 15. sep 2016, 10:59

Gamen skrev:
9800 skrev:
Kusk blev igen sorteret fra. Han lever nu et herligt liv. Masser af udlands rejser, 6 mio i løn om året og fri hver weekend.
Han vil væk til vinter, hvis ikke tingene ændrer sig.
Enhver idiot kunne have kaldt den, når man ved hvad for en type han er. Han er tryghedsnarkoman, i øvrigt præcis ligesom Rasmus Falk, som angiveligt ikke ville for langt væk fra sine forældre og derfor valgte FCK trods langt bedre tilbud, både økonomisk og sportsligt.
Hans manglende startplads har vel ikke noget med tryghedsnarkomani at goere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 15. sep 2016, 11:03

Buzz Killington skrev:
Hans manglende startplads har vel ikke noget med tryghedsnarkomani at goere.
Tjoh, han har brug for tillid og tryghed. At tro på at man får det i en nordisk storklub, hvor der er massiv konkurrence om pladserne, er lettere naivt. Kan man ikke kæmpe sig tilbage fra at være ude i kulden, så er der no mercy i FC København. Det har vi efterhånden fået demonstreret en del gange. Ærligt talt, så har han absolut heller intet at gøre på et hold som det der spillede mod Porto i går. For meget teknik og finesse, for lidt fight og vilje.

Han ender i udlandet igen - mon ikke det bliver et skifte á la Lucas, hvor økonomien er fin og han ikke er specielt truet i kampen om spilletid.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 15. sep 2016, 11:20

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hans manglende startplads har vel ikke noget med tryghedsnarkomani at goere.
Tjoh, han har brug for tillid og tryghed. At tro på at man får det i en nordisk storklub, hvor der er massiv konkurrence om pladserne, er lettere naivt. Kan man ikke kæmpe sig tilbage fra at være ude i kulden, så er der no mercy i FC København. Det har vi efterhånden fået demonstreret en del gange. Ærligt talt, så har han absolut heller intet at gøre på et hold som det der spillede mod Porto i går. For meget teknik og finesse, for lidt fight og vilje.

Han ender i udlandet igen - mon ikke det bliver et skifte á la Lucas, hvor økonomien er fin og han ikke er specielt truet i kampen om spilletid.
Jeg er sikker på at Gaarde vil være interesseret, hvis/når Kusk beslutter sig for at forlade København. Så er det store spørgsmål bare, hvad Kusk så efterspørger - en høj løn i udlandet eller vante omgivelser i Aalborg...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 15. sep 2016, 11:29

Spanky skrev:
Jeg er sikker på at Gaarde vil være interesseret, hvis/når Kusk beslutter sig for at forlade København. Så er det store spørgsmål bare, hvad Kusk så efterspørger - en høj løn i udlandet eller vante omgivelser i Aalborg...
Spørgsmålet er også om det ville være klogt af os at tage ham tilbage, eller om det kan blive en ny "Helenius". Han skal være 100% motiveret for at spille for AaB - hvis ikke, skal vi holde nallerne væk. Og det er jo en position hvor vi pt. er godt besat. Vi har langt større behov for defensive forstærkninger.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 15. sep 2016, 11:34

Hanga skrev:
Spanky skrev:
Jeg er sikker på at Gaarde vil være interesseret, hvis/når Kusk beslutter sig for at forlade København. Så er det store spørgsmål bare, hvad Kusk så efterspørger - en høj løn i udlandet eller vante omgivelser i Aalborg...
Spørgsmålet er også om det ville være klogt af os at tage ham tilbage, eller om det kan blive en ny "Helenius". Han skal være 100% motiveret for at spille for AaB - hvis ikke, skal vi holde nallerne væk. Og det er jo en position hvor vi pt. er godt besat. Vi har langt større behov for defensive forstærkninger.
Han kan blive alt fra en ny Helenius til en ny Risgård.

Men det er klart motivationen skal være i top før vi evt. arbejder videre med det. Jeg kunne godt finde plads til en topmotiveret Kusk i vores system. Flores kan flyttes frem i angrebet eller som hængende angriber ala Lucas i sin tid, så kan Kusk overtage den ene kant.

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af swfc » 15. sep 2016, 12:00

Victor Ahlmann sætter åbenbart karrieren på standby. Kilde: ham selv på Insta
AaB i hjertet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 15. sep 2016, 12:45

swfc skrev:Victor Ahlmann sætter åbenbart karrieren på standby. Kilde: ham selv på Insta
Iflg. artikel på bold.dk overvejer han at begynde at studere, hvis han fortsætter med fodbolden bliver det nok på et lavt plan. Måske han snart skal spille hjemmekampe på Provstejorden, Lindholm Høje Stadion eller Soffy Road.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2016, 12:59

Vi ved jo Kusk kan være en god spiller, men jeg ser ikke det er hans komeptencer vi mangler mest. Vi har pt. følgende som kan bruges på kanterne;

- Basso
- Flores
- Meillinger
- Børsting
- Thellufsen

Så er jeg med på at Basso pt. bliver brugt i angrebet, men hvorfor skulle vi fjerne Meillinger hvor han fungerer for at få plads til Kusk? Jeg ser ikke Meillinger som en bænkspiller for os og Flores skal da heller ikke på bænken. Tanken om Kusk er da fristende, men jeg synes ikke det er på hans position vi mangler mest. Derudover har jeg det lidt uldent med det fordi jeg er i tvivl om hvorvidt hans motivation ville være der.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 15. sep 2016, 13:03

Tre gode grunde til at Kusk ryger til OB:

1. OB skriger på kreativitet efter Falk tog til FCK.
2. Kent kender Kusk og omvendt.
3. Thorborg har de økonomiske muskler til at kunne frikøbe Kusk og lønne ham.
In verbis simus faciles

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. sep 2016, 13:22

I mine øjne skal vi selvfølgelig hente Kusk, hvis det bliver en mulighed. Jeg synes det er en no-brainer, og sådan tror jeg også AaB ser på det.

Til gengæld er jeg enig i at OB og Kent vil stå med åbne arme og den store tegnebog åben, hvis han da stadig er træner der til den tid. Men hvis Kusk vil hjem - så vil han jo HJEM.

Under alle omstændigheder er det svært at forestille sig han er i FCK efter vinterpausen. Jeg har nu heller aldrig set Kusks kompetencer og FCK's spillestil som noget godt match, så det overrasker mig ikke voldsomt.

Mit bud - Kusk er enten i AaB eller AGF efter transfervinduet.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 15. sep 2016, 14:01

frederikshavneren skrev:
swfc skrev:Victor Ahlmann sætter åbenbart karrieren på standby. Kilde: ham selv på Insta
Iflg. artikel på bold.dk overvejer han at begynde at studere, hvis han fortsætter med fodbolden bliver det nok på et lavt plan. Måske han snart skal spille hjemmekampe på Provstejorden, Lindholm Høje Stadion eller Soffy Road.
Han skal være mere end velkommen i Kærby. Håber Gaihede giver ham et kald.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2016, 14:54

Jesper Schmidt skrev:I mine øjne skal vi selvfølgelig hente Kusk, hvis det bliver en mulighed. Jeg synes det er en no-brainer, og sådan tror jeg også AaB ser på det.

Til gengæld er jeg enig i at OB og Kent vil stå med åbne arme og den store tegnebog åben, hvis han da stadig er træner der til den tid. Men hvis Kusk vil hjem - så vil han jo HJEM.

Under alle omstændigheder er det svært at forestille sig han er i FCK efter vinterpausen. Jeg har nu heller aldrig set Kusks kompetencer og FCK's spillestil som noget godt match, så det overrasker mig ikke voldsomt.

Mit bud - Kusk er enten i AaB eller AGF efter transfervinduet.
De argumenter du fremfører er valide, men jeg synes virkelig du mangler at se på, hvordan det passer ind på balancen på vores nuværende hold. Vi har hentet to dyre spillere udefra i Flores og Meillinger som nok er vores permanente kanter. Meillinger er jo skrædersyet til højre kant i vores system og Flores ligner umiddelbart mest en kant. Jeg har virkelig svært ved at se, at en retur af Kasper Kusk er godt for balancen i truppen. Vi har begrænsede midler og derfor må vi også se på, hvor på holdet vi har de største mangler. Jeg mener f.eks. at en boksangriber er en meget større mangel i trupsammensætningen end endnu en kant. Derudover er der hele risikoen ved at tage en lidt skrøbelig Kusk med formodentligt bristet ego hjem.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af johnfrank » 15. sep 2016, 15:20

Kusk til Malmø hvis han bliver træt af bænken. Den lægger vel lige til venstrebenet.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 15. sep 2016, 17:30

johnfrank skrev:Kusk til Malmø hvis han bliver træt af bænken. Den lægger vel lige til venstrebenet.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Jeg tror også Kusken ender i Malmö, Allan kender hans kvaliteter og Malmö har mere end rigeligt økonomisk råderum til at købe ham.

FCK vil sikkert også hellere sende ham til Sverige frem for en anden dansk klub, men får vi muligheden skal vi klart forsøge at hente ham hjem, han er udentvivl en klassespiller efter superligastandard.

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 15. sep 2016, 17:43

Jesper Schmidt skrev:
Til gengæld er jeg enig i at OB og Kent vil stå med åbne arme og den store tegnebog åben, hvis han da stadig er træner der til den tid. Men hvis Kusk vil hjem - så vil han jo HJEM.
Som jeg har hørt det vil Kusk ikke hjem - hvis han skal væk fra FCK, så bliver det udlandet.

Jeg er også nødt til at sige, at jeg tvivler meget på hvordan han ville blive modtaget i Aalborg.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Uldahl » 15. sep 2016, 18:23

Fri transfer og en meget lav løn så ja, ellers ikke. Og han skal ikke garanteres spilletid eller noget. Vi er godt besatte der, men han er en fin spiller at få i truppen. Skader, karantæner osv.

En makker til Holger hurtig og boldfast der kan noget offensivt, det mangler Holger. Mest af alt en HB der kan noget offensivt også når kanten trækker ind i banen.

I øvrigt er jeg træt af vi henter spillere hvor der sættes ? ved om de kan yde fra dag 1. Om så grunden til den manglende spille tid pga. skader eller noget andet. Vi er fame ikke en skadestue for spillere der skal igang igen.

AalBoyeBK
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 29. jan 2009, 14:53

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AalBoyeBK » 15. sep 2016, 18:37

Han ville være vores klart bedste spiller, og han har jo også overordnet set været en succes i FCK.

Tror ikke de sælger ham for under 5 mio, men jeg synes stadig vi skal slå til. Han er på et højere niveau end vi nogensinde vil kunne få ind, hvis ikke der er tale om en tidligere AaB-spiller, og han har jo vist i FCK at han stadig er dygtig.

Tror dog også personligt at han ender i Malmö. Hvis han skifter til OB hopper jeg med på den tøsefornærmede vogn og begynder at påstå han ikke kan komme på vores hold. Men det tror jeg ikke på sker.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 16. sep 2016, 11:26

For et par uger siden havde jeg begivet mig til Skovshoved Idrætspark for at kigge lidt nærmere på Ledøje-Smørums DS-hold. Det var i hvert fald den officielle grund, men uofficielt havde jeg også en anden dagsorden. Skovshoved har nemlig fået samlet sig et rigtig godt hold med især én spiller, som jeg ville se nærmere på.

Da jeg stod og så kampen kom lokal-koryfæet Flemming Østergaard forbi. Jeg er tit stødt på ham til kampe i Københavnsområdet, så han mente at jeg kunne svare på hans spørgsmål - "hvaaa.. ham 33'eren der... er det ikke...?". Og jo - Skovshoveds nr. 33 er Simon Bræmer.

Jeg havde den udsøgte fornøjelse at lære Simon perifært at kende via hans tid i AB, hvor han selv efter sin afsked med klubben huskes som en helt fantastisk fyr både på og uden for banen. Hans sidste tid var desværre plaget af skader og det var derfor en stor fornøjelse at se Simon i fuldt vigør på et rigtig godt Danmarksserie-hold. Han var her, der og allevegne og Smørum-drengene kunne slet ikke få fat på ham. Ikke nok med at Simon har overblik og spilforståelse på et noget højere niveau end DS - han står også kniv-skarpt fysisk og spillede på fuld power i 90 minutter, hvor han selvfølgelig kronede indsatsen med at klappe et straffespark ind til sidst.

Dette indlæg skal ikke fungere som andet end en hyldest til en fremragende gut og en fantastisk fodboldspiller, som vil blive husket i mange år frem lige fra Hornevej til Skovdiget.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kristian60 » 16. sep 2016, 13:11

Yankee skrev:For et par uger siden havde jeg begivet mig til Skovshoved Idrætspark for at kigge lidt nærmere på Ledøje-Smørums DS-hold. Det var i hvert fald den officielle grund, men uofficielt havde jeg også en anden dagsorden. Skovshoved har nemlig fået samlet sig et rigtig godt hold med især én spiller, som jeg ville se nærmere på.

Da jeg stod og så kampen kom lokal-koryfæet Flemming Østergaard forbi. Jeg er tit stødt på ham til kampe i Københavnsområdet, så han mente at jeg kunne svare på hans spørgsmål - "hvaaa.. ham 33'eren der... er det ikke...?". Og jo - Skovshoveds nr. 33 er Simon Bræmer.

Jeg havde den udsøgte fornøjelse at lære Simon perifært at kende via hans tid i AB, hvor han selv efter sin afsked med klubben huskes som en helt fantastisk fyr både på og uden for banen. Hans sidste tid var desværre plaget af skader og det var derfor en stor fornøjelse at se Simon i fuldt vigør på et rigtig godt Danmarksserie-hold. Han var her, der og allevegne og Smørum-drengene kunne slet ikke få fat på ham. Ikke nok med at Simon har overblik og spilforståelse på et noget højere niveau end DS - han står også kniv-skarpt fysisk og spillede på fuld power i 90 minutter, hvor han selvfølgelig kronede indsatsen med at klappe et straffespark ind til sidst.

Dette indlæg skal ikke fungere som andet end en hyldest til en fremragende gut og en fantastisk fodboldspiller, som vil blive husket i mange år frem lige fra Hornevej til Skovdiget.
:thumbsup:

Besvar