AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 23. dec 2016, 10:35

Pastorius skrev:Hvis det skal lykkes er man nødt til at optimere på andre parametre, så som klubånd, talentpleje etc.
Jeg tror ikke det står skrevet nogle steder i AaBs strategi eller politik at man ikke sender SMS'er til tidligere spillere, hvis de kommer galt af sted, så hvad er det man skal optimere?

Vi har ikke hørt, og kommer forhåbentlig aldrig til at høre, Allan Gaardes udlægning. Måske har han skrevet en SMS, men fået sendt den til Lucas frem for Lukas? Måske har han sendt en buket røde roser, som holdlederen i Sporting Lissabon har smidt ud fordi det er Benficas farver?

Det er i hvert fald helt ude på overdrevet hvis man bruger Spalvis' klynkerier til at fastslå at AaB har brug for at "optimere" noget. Come on.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 23. dec 2016, 11:10

Yankee skrev:
Pastorius skrev:Hvis det skal lykkes er man nødt til at optimere på andre parametre, så som klubånd, talentpleje etc.
Jeg tror ikke det står skrevet nogle steder i AaBs strategi eller politik at man ikke sender SMS'er til tidligere spillere, hvis de kommer galt af sted, så hvad er det man skal optimere?

Vi har ikke hørt, og kommer forhåbentlig aldrig til at høre, Allan Gaardes udlægning. Måske har han skrevet en SMS, men fået sendt den til Lucas frem for Lukas? Måske har han sendt en buket røde roser, som holdlederen i Sporting Lissabon har smidt ud fordi det er Benficas farver?

Det er i hvert fald helt ude på overdrevet hvis man bruger Spalvis' klynkerier til at fastslå at AaB har brug for at "optimere" noget. Come on.
Som sagt så kunne det her være en svipser. Det sker. Uanset hvad så er min pointe blot at det ikke koster noget at behandle de spillere vi har været i kontakt med godt, og at Spalvis i hvert fald ikke oplever det som vi har gjort det i hans tilfælde.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 23. dec 2016, 11:13

Kan ikke se vi skylder Spalvis noget som helst. Hans arbejdsværring i foråret var med til at koste os en topplacering og hvem ved måske et mesterskab. Vi skal ikke rebde og sliske for den type spillere. Kan ærligtalt ikke se AaB skal ofre mange ressourcer på at holde kontakt med en spiller der forlod os på den måde. Havde Spalvis derudover været en guttermand havde de nu tidligere holdkammerater jo nok skrevet på eget initiativ. Derudover tror jeg der er mere til Spalvis historien end hvad vi ved. Der må være en grund til at han f.eks. ikke var velkommen til spillernes afslutningsfest.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Funky » 23. dec 2016, 11:57

Jakobsen skrev:Kan ikke se vi skylder Spalvis noget som helst. Hans arbejdsværring i foråret var med til at koste os en topplacering og hvem ved måske et mesterskab. Vi skal ikke rebde og sliske for den type spillere. Kan ærligtalt ikke se AaB skal ofre mange ressourcer på at holde kontakt med en spiller der forlod os på den måde. Havde Spalvis derudover været en guttermand havde de nu tidligere holdkammerater jo nok skrevet på eget initiativ. Derudover tror jeg der er mere til Spalvis historien end hvad vi ved. Der må være en grund til at han f.eks. ikke var velkommen til spillernes afslutningsfest.
Det er klart, at der kan lige nogle historier i kulissen, som vi ikke kender til - ikke desto mindre er det bare mangel på format ikke at kunne sende fyren en go' bedring hilsen. Hvad ville det koste? 5 minutter af Gaardes liv? Kom dog videre fra det dårlige forår.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 23. dec 2016, 12:13

Funky skrev:
Jakobsen skrev:Kan ikke se vi skylder Spalvis noget som helst. Hans arbejdsværring i foråret var med til at koste os en topplacering og hvem ved måske et mesterskab. Vi skal ikke rebde og sliske for den type spillere. Kan ærligtalt ikke se AaB skal ofre mange ressourcer på at holde kontakt med en spiller der forlod os på den måde. Havde Spalvis derudover været en guttermand havde de nu tidligere holdkammerater jo nok skrevet på eget initiativ. Derudover tror jeg der er mere til Spalvis historien end hvad vi ved. Der må være en grund til at han f.eks. ikke var velkommen til spillernes afslutningsfest.
Det er klart, at der kan lige nogle historier i kulissen, som vi ikke kender til - ikke desto mindre er det bare mangel på format ikke at kunne sende fyren en go' bedring hilsen. Hvad ville det koste? 5 minutter af Gaardes liv? Kom dog videre fra det dårlige forår.
Der er så meget i det. Det kommer vel dels an på relationen mellem Gaarde/Søndergaard og Spalvis til at starte med. Skal vi sammenligne med rigtige jobs tror jeg dog ikke nødvendigvis det er kotume at tidligere chefer skriver ved f.eks. sygdom. Den gamle chef ville måske gøre det, hvis man havde haft en god relation, men det er langt fra noget du kan forvente. Det er god stil, hvis du får en hilsen, men det er ikke noget ufravigeligt krav, som diskvalificerer en leder, hvis de ikke gør det.
Når vi så har en medarbejder der i den grad gav klubben og fællesskabet fingeren kan jeg egentlig ikke se Gaarde skal spilde tid på at gøre Spalvis tilfreds. Ikke en gang for en potentiel fremtidig Spalvis retur kan jeg se ideen i det. Vores ledelse vil aldrig kunne risikere stole på sådan en mand og som fans ville jeg aldrig kunne stole på han gør sit bedste for AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Soren » 23. dec 2016, 12:18

Er Thomsen skadet, eller er han røget helt ud af truppen pga. trænerskiftet i Nantes?

Han har ikke ikke været i triuppen i de sidste par kampe http://www.livescore.com/soccer/france/ ... 1-2241515/

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 24. dec 2016, 04:14

Synes Spalvis har pisset pænt meget i nælderne med den måde han sluttede sit ophold af på. Han har ikk bare pisset på fans med den lade attitude til tingene han havde til sidst, men også sine holdkammerater, og ledelse. Havde nu vist at han gerne ville slutte ordentligt af, synes jeg os gaarde godt kunne ha sendt ham en hilsen, men nu synes jeg bare han skal holde kæft.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 24. dec 2016, 08:59

Jeg tror spalvis keder sig i Portugal siden han har brug for at komme ud med sådan en historie i medierne lang tid efter hans skade.

Jeg husker ham for at være en af de bedste angribere i AaB's historie, men desværre også ret uprofessionel, derfor tror jeg aldrig vi ser ham i en AaB trøje igen


Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kristian » 28. dec 2016, 22:19

Synes det virker som en flok forkælede unge spillere i Malmø der har fået storhedsvanvid.

Tror de trænger til en træner der kan sætte dem på plads. Tvivler på det bliver ret meget bedre med den kære Magnus.

Tvivler på Malmø som et tophold i Skandinavien.
------------------
mvh Kristian

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 7. jan 2017, 16:23

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... as/6482132
Nu er der da ingen der kan være i tvivl om vi ikke skulle vælge kuhn. Uagtet hvor dygtig en assistent han er, og sympatisk og vellidt et menneske han måtte være.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 7. jan 2017, 17:04

Den er svær. Kuhn blev træner for en af de største klubber i Norden. Vinder forholdsvis klart mesterskabet og burde dermed have åbnet vejen til Himmeriget.

2 uger efter er han fyret og de efterfølgende to måneder kommer der løbende lidet flatterende bemærkninger omkring hans trænergerning.

Fra at kunne den hotteste i klassen er han pludselig ham, som de andre mobber. Er det Niels Malmros Kundskabens træ om igen ?

Jeg håber, at Kuhn finder en ny klub. Men der er ikke så mange døre åbne som for bare to måneder siden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Ham der Emil » 7. jan 2017, 17:14

Assistent bliver han ihvertfald ikke:

"Ville du finde på at gå tilbage til assistentrollen, eller er du blevet bidt af at være cheftræner?

»Jeg er cheftræner.«"
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 7. jan 2017, 18:03

Det kan vel også bare tænkes, at Kuhn tog et for stort job for tidligt nærmere end at han som sådan er en dårlig træner. Der er immervæk kæmpe forskel på det assistentjob han har haft i AaBs setup og cheftrænerposten i en af nordens største klubber med et væld af landholdsspillere. Derudover har Kuhn nok brug for en taktisk stærk assistent.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 8. jan 2017, 09:15

Bold.dk skriver at 'Ålen' forlader Sønderjyske for i stedet at afløse Thomasberg som ny assistenttræner i
FC Randers.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af andreasaab89 » 8. jan 2017, 15:37

troelsh skrev:Jeg tror spalvis keder sig i Portugal siden han har brug for at komme ud med sådan en historie i medierne lang tid efter hans skade.

Jeg husker ham for at være en af de bedste angribere i AaB's historie, men desværre også ret uprofessionel, derfor tror jeg aldrig vi ser ham i en AaB trøje igen
Tror du selv på spalvis kontakter en journalist for ??
Det er sq da en journalist der ringer derned for at høre hvordan det går.. så spørger journalisten om spalvis har hørt fra AaB hvorefter han bare siger sandheden at han er lidt skuffet over intet af have hørt især når eksempelvis Kent skrev til ham
Det er sq intet at bebrejde spalvis , gaarde dummer sig her . Tænk hvis spalvis gerne vil udlejes 6 måneder . Kan være det her gør at han hellere vil vælge OB end AaB

Spalvis er en af de bedste angribere i AaB historie . Hans evne til at stå rigtigt var vanvittig
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 8. jan 2017, 16:03

andreasaab89 skrev:
troelsh skrev:Jeg tror spalvis keder sig i Portugal siden han har brug for at komme ud med sådan en historie i medierne lang tid efter hans skade.

Jeg husker ham for at være en af de bedste angribere i AaB's historie, men desværre også ret uprofessionel, derfor tror jeg aldrig vi ser ham i en AaB trøje igen
Tror du selv på spalvis kontakter en journalist for ??
Det er sq da en journalist der ringer derned for at høre hvordan det går.. så spørger journalisten om spalvis har hørt fra AaB hvorefter han bare siger sandheden at han er lidt skuffet over intet af have hørt især når eksempelvis Kent skrev til ham
Det er sq intet at bebrejde spalvis , gaarde dummer sig her . Tænk hvis spalvis gerne vil udlejes 6 måneder . Kan være det her gør at han hellere vil vælge OB end AaB

Spalvis er en af de bedste angribere i AaB historie . Hans evne til at stå rigtigt var vanvittig
Isoleret set har du ret i det meste, men vi skal ikke leje Spalvis under nogen som helst omstændigheder. Manden misligeholdte relationen til AaB så voldsomt hans sidste halve år her, at jeg ikke synes han er en mand vi skal stole på. Der skal vi statuere et eksempel - spillere skal ikke bare kunne kravlende tilbage fordi de pludselig er i modgang så kort tid efter de har pisset godt og grundigt på klubben.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af andreasaab89 » 8. jan 2017, 17:17

Jakobsen skrev:
andreasaab89 skrev:
troelsh skrev:Jeg tror spalvis keder sig i Portugal siden han har brug for at komme ud med sådan en historie i medierne lang tid efter hans skade.

Jeg husker ham for at være en af de bedste angribere i AaB's historie, men desværre også ret uprofessionel, derfor tror jeg aldrig vi ser ham i en AaB trøje igen
Tror du selv på spalvis kontakter en journalist for ??
Det er sq da en journalist der ringer derned for at høre hvordan det går.. så spørger journalisten om spalvis har hørt fra AaB hvorefter han bare siger sandheden at han er lidt skuffet over intet af have hørt især når eksempelvis Kent skrev til ham
Det er sq intet at bebrejde spalvis , gaarde dummer sig her . Tænk hvis spalvis gerne vil udlejes 6 måneder . Kan være det her gør at han hellere vil vælge OB end AaB

Spalvis er en af de bedste angribere i AaB historie . Hans evne til at stå rigtigt var vanvittig
Isoleret set har du ret i det meste, men vi skal ikke leje Spalvis under nogen som helst omstændigheder. Manden misligeholdte relationen til AaB så voldsomt hans sidste halve år her, at jeg ikke synes han er en mand vi skal stole på. Der skal vi statuere et eksempel - spillere skal ikke bare kunne kravlende tilbage fordi de pludselig er i modgang så kort tid efter de har pisset godt og grundigt på klubben.
Hvis vi tog ham ind for blot at hjælpe ham igang så enig det skal vi ikke..
Men vi er i en situation pt hvor vi har et alvorlig angriberproblem og hvor det i sommervinduet vil være langt nemmere at finde en permanent løsning
Derfor ville en 6 måneders løsning pt jo være win for begge parter .. spalvis vil jo også skulle arbejde hårdt og levere varen for at vise lisabon hvad han er værd
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 8. jan 2017, 17:45

andreasaab89 skrev:
Jakobsen skrev:
andreasaab89 skrev:
troelsh skrev:Jeg tror spalvis keder sig i Portugal siden han har brug for at komme ud med sådan en historie i medierne lang tid efter hans skade.

Jeg husker ham for at være en af de bedste angribere i AaB's historie, men desværre også ret uprofessionel, derfor tror jeg aldrig vi ser ham i en AaB trøje igen
Tror du selv på spalvis kontakter en journalist for ??
Det er sq da en journalist der ringer derned for at høre hvordan det går.. så spørger journalisten om spalvis har hørt fra AaB hvorefter han bare siger sandheden at han er lidt skuffet over intet af have hørt især når eksempelvis Kent skrev til ham
Det er sq intet at bebrejde spalvis , gaarde dummer sig her . Tænk hvis spalvis gerne vil udlejes 6 måneder . Kan være det her gør at han hellere vil vælge OB end AaB

Spalvis er en af de bedste angribere i AaB historie . Hans evne til at stå rigtigt var vanvittig
Isoleret set har du ret i det meste, men vi skal ikke leje Spalvis under nogen som helst omstændigheder. Manden misligeholdte relationen til AaB så voldsomt hans sidste halve år her, at jeg ikke synes han er en mand vi skal stole på. Der skal vi statuere et eksempel - spillere skal ikke bare kunne kravlende tilbage fordi de pludselig er i modgang så kort tid efter de har pisset godt og grundigt på klubben.
Hvis vi tog ham ind for blot at hjælpe ham igang så enig det skal vi ikke..
Men vi er i en situation pt hvor vi har et alvorlig angriberproblem og hvor det i sommervinduet vil være langt nemmere at finde en permanent løsning
Derfor ville en 6 måneders løsning pt jo være win for begge parter .. spalvis vil jo også skulle arbejde hårdt og levere varen for at vise lisabon hvad han er værd
Ja, men vi vil jo aldrig nogensinde kunne stole på Spalvis vil løse opgaven for os og agere professionelt. Han har vist, at vi ikke kan stole på ham og derfor bør vi ikke røre ham med en ildtang uanset, hvor god en spiller vi er og hvilke akutte behov vi står med.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Elscorpio » 8. jan 2017, 22:56

Kristian skrev:
Synes det virker som en flok forkælede unge spillere i Malmø der har fået storhedsvanvid.

Tror de trænger til en træner der kan sætte dem på plads. Tvivler på det bliver ret meget bedre med den kære Magnus.

Tvivler på Malmø som et tophold i Skandinavien.
Mon ikke Kuhn bare er verdens bedste assistenttræner, jeg tror hans mandskabsbehandling er rigtig god (sådan fornemmer jeg det)

Besvar