AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Corona » 11. jan 2017, 21:25

astonvilla skrev:Hvor er det bare så gennemført træls på alle tænkelige måder det hér.
For fanden da også. Man skal snart have banket op i en kasse fyldt med Xanax hvis man ikke skal blive fuldstændig vanvittig af at følge de Røde.
Jeg går i seng. Det er simpelthen håbløst.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Klaus » 11. jan 2017, 21:26

Jeg har det så "træls" med det her. Da Kusk tog til FCK, blev jeg sur og gal, men med Thomsen er det anderledes. Nikolaj Thomsen har været en ualmindelig god ambassadør for AaB. Jeg bilder mig også ind, at vores klub, har givet ham den snor (og måske mere til) som et ungt talent som ham retteligt har fortjent. Jeg husker masser af fantastiske kampe, men også perioder, hvor man til tider kunne konstatere, at unge spillere har et lavt bundniveau. Til alle tider virkede Thomsen heldigvis som en rigtig god fyr. At skulle se ham i FCK gør ondt, meget ondt. Nu skal han være en i mængden. Måske slår han igennem, men risikoen for det modsatte er også til stede.

Det er så deprimerende, at vi ikke kan være med når FCK svinger dankortet. Det er sgu vores egne "unger", de tager. At se frugten af vores ungdomsarbejde rende rundt i FCK er jo til at få depressive tendenser af.

Men realistisk set kan jeg godt se, at det ikke er på Thomsens plads, vi har desperat brug for forstærkning. Og vi har jo modsat FCK ikke råd til at købe stjernespillere til andet holdet.....

Det er sgu ikke altid nemt at være AaB-fan :S

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 11. jan 2017, 22:06

Bisgaard skrev:Bare rolig, det varer længe inden at noget lignende kommer til at ske igen. Med den hylde hvor AaB henter spillere på, så bliver de aldrig aktuelle i FCK. Tro mig, vi kommer f.eks. ALDRIG til at se Holgersson spille for FCK ;-) :P
Krydser fingre for det der er et omvendt jinx. Man kan da håbe at de ser et håb i ham, og vi sælger ham for en kasse rød Aalborg.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Freddie » 11. jan 2017, 22:23

gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Du mener måske at man bare skal lade kontrakterne løbe ud, så de kan skifte til FCK transferfrit. Lad da Thomsen slide bænken derovre i fred. Han var under alle omstændigheder tabt for AaB.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 12. jan 2017, 01:11

Freddie skrev:
gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Du mener måske at man bare skal lade kontrakterne løbe ud, så de kan skifte til FCK transferfrit. Lad da Thomsen slide bænken derovre i fred. Han var under alle omstændigheder tabt for AaB.
Det er klart der er udfordringer for os uanset hvad vi vælger.

Men sporene er ved at være lidt trælse med flinkeskolen, og måske skal vi/AaB bare indse at det er et kynisk spil, hvor man intet får igen ved at være flinke og køre den "vi er gode venner" stil, for det bliver sgu ikke rigtig betalt tilbage længere.

Jeg kunne rigtig godt lide måden vi gjorde med AK. Fint, du har snakket om udlandet og holdt AaB hen, for så at skifte til OB. Så kan du ryge af holdet, og så bliver din plads optaget af en der vil give alt for klubben. Ajax har gjort det samme med bl.a. Boilesen. Vil du ikke forlænge? Fint, så er du ikke relevant længere.

Ja, det kan givetvis koste point, men det er satme også frusterende at opleve det her med at spillerne kommer til AaB, oplever succes med holdet, og skrider så snart der kommer bare noget der minder om et marginalt bedre tilbud.

Vi må bare opgive at tro på det betyder en skid når spillere der er opvokset i AaB/Nordjylland og er blevet profiler i klubben, siger at "AaB er min klub i Danmark". Det er bullshit der lyder godt, men når pengene kommer på bordet og valgene skal tages, så prioriteres AaB ned. Og jeg synes det er fint hvis AaB tager dette til efterretning og så begynder at agere på samme benhårde måde.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AK48hamas » 12. jan 2017, 07:37

For halvandet aar siden flyttede jeg alene til udlandet, og jo det var da ikke sjovt det foerste halve aar paa job. Kulturen, sproget og ensomheden specielt nu han bor med sin kaereste som hoejst sandsynligt ogsa keder sig derhjemme og har endnu svaerere ved at finde venner. Men bid det dog i dig og taenk lidt langsigtet samt tro paa dig selv. Toesedreng, det er hvad han er.

Han har endda faet spilletid modsat kusk. Hvordan tror i det vsr gaet Zlatan hvis han var taget hjem til sverige (hvilket han var taet paa) efter hans forste aar i ajax hvor han sad paa baenken og ingen venner havde.

Jeg troede paa at thomsen ville vaere et bedre eksempel end kusk og helenius. Gad vide om Dalsgaard ogsa snart er at se i FCK. Man bliver sgu helt stolt af Lasse Nielsen.

Soren
1. div
1. div
Indlæg: 290
Tilmeldt: 19. jan 2006, 00:11

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Soren » 12. jan 2017, 08:26


Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 12. jan 2017, 09:02

gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Helt rigtigt, og det er bare et af problemerne ved at vi altid sælger så billigt. Havde Nantes investeret eksempelvis 20 millioner i Thomsen var de sikkert mere villige til at få ham til at lykkes. Nu fik de ham i stedet for peanuts, og så er det nemt for Nantes at afskrive ham, når FCK sender en føler ud, fordi der ikke er bundet en masse penge i ham.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 12. jan 2017, 10:03

Frygah skrev:
Freddie skrev:
gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Du mener måske at man bare skal lade kontrakterne løbe ud, så de kan skifte til FCK transferfrit. Lad da Thomsen slide bænken derovre i fred. Han var under alle omstændigheder tabt for AaB.
Det er klart der er udfordringer for os uanset hvad vi vælger.

Men sporene er ved at være lidt trælse med flinkeskolen, og måske skal vi/AaB bare indse at det er et kynisk spil, hvor man intet får igen ved at være flinke og køre den "vi er gode venner" stil, for det bliver sgu ikke rigtig betalt tilbage længere.

Jeg kunne rigtig godt lide måden vi gjorde med AK. Fint, du har snakket om udlandet og holdt AaB hen, for så at skifte til OB. Så kan du ryge af holdet, og så bliver din plads optaget af en der vil give alt for klubben. Ajax har gjort det samme med bl.a. Boilesen. Vil du ikke forlænge? Fint, så er du ikke relevant længere.

Ja, det kan givetvis koste point, men det er satme også frusterende at opleve det her med at spillerne kommer til AaB, oplever succes med holdet, og skrider så snart der kommer bare noget der minder om et marginalt bedre tilbud.

Vi må bare opgive at tro på det betyder en skid når spillere der er opvokset i AaB/Nordjylland og er blevet profiler i klubben, siger at "AaB er min klub i Danmark". Det er bullshit der lyder godt, men når pengene kommer på bordet og valgene skal tages, så prioriteres AaB ned. Og jeg synes det er fint hvis AaB tager dette til efterretning og så begynder at agere på samme benhårde måde.
Fuldstændig enig, vi har forsøgt med at være flinke og tage hensyn, uden det bliver belønnet, det er på tide at lægge det fra os, og udelukkende tænke på hvad der er godt for AaB.
Gnu skrev:
gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Helt rigtigt, og det er bare et af problemerne ved at vi altid sælger så billigt. Havde Nantes investeret eksempelvis 20 millioner i Thomsen var de sikkert mere villige til at få ham til at lykkes. Nu fik de ham i stedet for peanuts, og så er det nemt for Nantes at afskrive ham, når FCK sender en føler ud, fordi der ikke er bundet en masse penge i ham.
Præcis.....

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mogens » 12. jan 2017, 10:14

birk skrev:Hvis du kalder FCK spillestil for knoldesparkeri,hvad vil du kalde AaBs i 2016 ?
Ændrer det på fck´s spil, hvordan AaB spiller?
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jan 2017, 10:16

Soren skrev:Surprise: OB interesseret i Kusk http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... -og-deble/
Altså Thomsen i FCK rører mig ikke, forstår den ikke, men er lidt ligeglad(eller mere uforstående overfor Thomsens valg end FCKs).

Men Kusk i OB - det vil gøre ondt. Også selvom jeg ikke ser nogen grund til, at Kusk skulle til AaB.

Al erfaring viser, at prøver man at samle det gode hold igen 2-5 år efter, så bliver resultatet bare ikke specielt godt. Det tror jeg også her er i tilfældet. Brøndby har jo f.eks. prøvet at hente gamle koryfæer uden at få tilnærmelsesvis det ønskede ud af det. Cornelius har brugt to år i FCK på at finde formen efter at have været væk i ½ år...
- FlæskeFrank

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af svendpoulsen » 12. jan 2017, 10:32

Kusk i OB?? nej nu må de sku stoppe det der hoppen rundt. Det må da ikke ske, så op med tegnebogen Gaarde, og sørg for at hverken Thomsen eller kusk skal andre steder hen en d hjem til AaB.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dalbjerg » 12. jan 2017, 10:39

FlæskeFrank skrev:
Soren skrev:Surprise: OB interesseret i Kusk http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/av ... -og-deble/
Altså Thomsen i FCK rører mig ikke, forstår den ikke, men er lidt ligeglad(eller mere uforstående overfor Thomsens valg end FCKs).

Men Kusk i OB - det vil gøre ondt. Også selvom jeg ikke ser nogen grund til, at Kusk skulle til AaB.

Al erfaring viser, at prøver man at samle det gode hold igen 2-5 år efter, så bliver resultatet bare ikke specielt godt. Det tror jeg også her er i tilfældet. Brøndby har jo f.eks. prøvet at hente gamle koryfæer uden at få tilnærmelsesvis det ønskede ud af det. Cornelius har brugt to år i FCK på at finde formen efter at have været væk i ½ år...
At de er nogle tøsedrenge, der ikke kan klare at være væk fra mors kødgryder, og derfor ikke vælger at bider tænderne sammen i minimum 1½ år, ja det siger fandme alt om mentaliteten ved danske fodboldspillere generelt. Jeg må indrømme, at jeg køber præmissen om, at danske spillere luller sig selv i søvn, fordi vi har et godt sikkerhedsnet i det danske samfund, og derfor er det let at lade være med at afprøve sine vinger rigtigt af..

Når det så er sagt, så mener jeg også at vi som AaB-fans må acceptere, at FCK bare er mere interessant.. F.eks. med Grønkjær, der var jeg kun irriteret over én ting, og det var at han valgte at juble over sit mål i den famøse kamp i parken, hvor FCK var blevet mestre, og vi hang i røvskæget på planken ned mod 1. DIV... Det forventede jeg ikke af en nordjysk knægt.
Og vi skal generelt lade være med at "brænde broer" overfor vores tidligere spillere, det kan jo være, at der er muligheder i fremtiden..

Men lige Kusk, ja der er jeg sgu tæt på at sige, at han bare skal blive væk... Han har af en eller anden grund pisset mig meget mere af, end Ståle, Silberbauer, Møller, Grønkjær etc. etc. etc.

Og nøøøøøj, hvor må det også være pinligt, hvis han skal over bæltet over til Kent... Ja, han tjener godt, men han skal nok nyde lønnen nu, fordi han kan let blive en af de der spillere, hvor man siger: "Nå ja, han har spillet landsholdsfodbold, og nu tøffer han rundt i Esbjerg, AGF eller en lignende midterklub i DK, og er irrelevant.."

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af EINHILL » 12. jan 2017, 10:40

svendpoulsen skrev:Kusk i OB?? nej nu må de sku stoppe det der hoppen rundt. Det må da ikke ske, så op med tegnebogen Gaarde, og sørg for at hverken Thomsen eller kusk skal andre steder hen en d hjem til AaB.
Naivt at tro, at AaB´s tegnebog kan konkurrere med Fck. Tror du bare, at Gaarde render rundt med en blankocheck?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 12. jan 2017, 10:43

Frygah skrev:
Freddie skrev:
gravballe skrev:AaB der sælger vores spillere for billigt til udenlanske klubber, hvor efter de så skifter til FCK.... Det er hvad man får ud af at snakke om at behandle spillere ordenligt...
Du mener måske at man bare skal lade kontrakterne løbe ud, så de kan skifte til FCK transferfrit. Lad da Thomsen slide bænken derovre i fred. Han var under alle omstændigheder tabt for AaB.
Det er klart der er udfordringer for os uanset hvad vi vælger.

Men sporene er ved at være lidt trælse med flinkeskolen, og måske skal vi/AaB bare indse at det er et kynisk spil, hvor man intet får igen ved at være flinke og køre den "vi er gode venner" stil, for det bliver sgu ikke rigtig betalt tilbage længere.

Jeg kunne rigtig godt lide måden vi gjorde med AK. Fint, du har snakket om udlandet og holdt AaB hen, for så at skifte til OB. Så kan du ryge af holdet, og så bliver din plads optaget af en der vil give alt for klubben. Ajax har gjort det samme med bl.a. Boilesen. Vil du ikke forlænge? Fint, så er du ikke relevant længere.


Ja, det kan givetvis koste point, men det er satme også frusterende at opleve det her med at spillerne kommer til AaB, oplever succes med holdet, og skrider så snart der kommer bare noget der minder om et marginalt bedre tilbud.

Vi må bare opgive at tro på det betyder en skid når spillere der er opvokset i AaB/Nordjylland og er blevet profiler i klubben, siger at "AaB er min klub i Danmark". Det er bullshit der lyder godt, men når pengene kommer på bordet og valgene skal tages, så prioriteres AaB ned. Og jeg synes det er fint hvis AaB tager dette til efterretning og så begynder at agere på samme benhårde måde.
Jeg er SÅ enig. Alt med måde og vi kan ikke stryge alle med hårene. Selvom Gaarde ynder at synge sammen om Nordjyllands lille hold er vi en stolt og stor klub med traditioner der ikke tillader at individer pisser på os.

Så vælger de andet end AaB må de også forvente en behandling derefter. AK sagen var fremragende håndteret.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af svendpoulsen » 12. jan 2017, 10:49

svendpoulsen skrev:Kusk i OB?? nej nu må de sku stoppe det der hoppen rundt. Det må da ikke ske, så op med tegnebogen Gaarde, og sørg for at hverken Thomsen eller kusk skal andre steder hen en d hjem til AaB.
Nej det ved jeg godt - men har de overhovedet gang i at finde forstærkninger?? Det er på tide der sker noget, hvis det ikke skal ende rigtig skidt.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lindvang » 12. jan 2017, 12:32

Thomsen til lægetjeck nu, præsenteres kl. 13.
Kusk faldet til jorden.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af aaballday » 12. jan 2017, 12:39

Lindvang skrev:Thomsen til lægetjeck nu, præsenteres kl. 13.
Kusk faldet til jorden.
Kusk faldet til jorden? Hvad mener du?

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dalbjerg » 12. jan 2017, 12:41

aaballday skrev:
Lindvang skrev:Thomsen til lægetjeck nu, præsenteres kl. 13.
Kusk faldet til jorden.
Kusk faldet til jorden? Hvad mener du?
Gætter på at han laver konklusionen, fordi FCK har meddelt, at de i forbindelse med THomsens tiltrædelse vil sende Baskim af sted på en lejeaftale..


Besvar