AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 23. mar 2017, 23:05

Belgisk fodboldklubber har traditionelt haft en forkærlighed for afrikanske spillere og spillere fra Balkan. Der er også flere trænere fra Balkan. Det giver en en anden form for fodbold end, hvad man umiddelbart forbinder med Nordeuropa.

Det er særligt interessant at sammenligne Holland og Belgien. I de to landes bedste liga spiller, der fx 18 tyskere i Holland mod 3 tyskere i Belgien. Til gengæld spiller der 18 serbere og 17 senegalesere i Belgien. Så er jeg med på at det fransktalende Wallonien er en mere naturlig destination for de fransktalende afrikanere, men det forklarer ikke, hvorfor de flamske klubber ikke aftager flere tyskere.

Min stille konklusion er, at der er tale om en mere sydlandsk fodboldkultur med vægt på individuelle færdigheder fremfor kollektivet. Det matcher også det hav af primadonnaer der er kommet ud af belgisk fodbold, og understreges af at en af de tre tyskere er Nick Proschwitz i Sint-Truiden, der blev fyret i Paderborn efter han løb rundt på spillerhotellet og svingede anakondaen foran klubbens kvindelige pressemedarbejder.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 24. mar 2017, 10:24

Rams skrev:Belgisk fodboldklubber har traditionelt haft en forkærlighed for afrikanske spillere og spillere fra Balkan. Der er også flere trænere fra Balkan. Det giver en en anden form for fodbold end, hvad man umiddelbart forbinder med Nordeuropa.

Det er særligt interessant at sammenligne Holland og Belgien. I de to landes bedste liga spiller, der fx 18 tyskere i Holland mod 3 tyskere i Belgien. Til gengæld spiller der 18 serbere og 17 senegalesere i Belgien. Så er jeg med på at det fransktalende Wallonien er en mere naturlig destination for de fransktalende afrikanere, men det forklarer ikke, hvorfor de flamske klubber ikke aftager flere tyskere.

Min stille konklusion er, at der er tale om en mere sydlandsk fodboldkultur med vægt på individuelle færdigheder fremfor kollektivet. Det matcher også det hav af primadonnaer der er kommet ud af belgisk fodbold, og understreges af at en af de tre tyskere er Nick Proschwitz i Sint-Truiden, der blev fyret i Paderborn efter han løb rundt på spillerhotellet og svingede anakondaen foran klubbens kvindelige pressemedarbejder.
Det kan godt være du har ret i at man har et andet syn på individuelle færdigheder i belgien, men at der er mange afrikanere og østeuropæere har nok også meget at gøre med at de i mange år ikke har haft restriktioner på antallet af ikke-eu spillere. Beveren (RIP) kørte f.eks. en overgang som importklub, hvor man ofte stillede med 11 afrikanske spillere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 24. mar 2017, 12:34

Dalsgaard siger vel intet om offensiv/defensiv fodbold? Han siger bare at den belgiske liga ikke er lige så taktisk som den danske, og det kan man da ikke være uenig i.

Superligaen er en af de mest taktiske ligaer i Europa forstået på den måde at vi er ekstremt fokuseret på hvordan holdet spiller. I de fleste andre ligaer (herunder Belgien) handler det meget mere om hvordan man sætter sine individualister i scene og spiller dem gode snarere end hvordan holdet agerer og fungerer.

Når en dansk træner står overfor en meget stærk spiller på modstanderholdet så tænker han først på hvordan holdet kan lukke ned for afleveringsmuligheder og de rum, som modstanderen angriber i. Når en fransk eller belgisk træner står overfor samme situation så vil han først tænke på hvilken af hans forsvarsspillere, der bedst kan håndtere modstanderspilleren 1-mod-1.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af doukas » 24. mar 2017, 13:19

Yankee skrev:Dalsgaard siger vel intet om offensiv/defensiv fodbold? Han siger bare at den belgiske liga ikke er lige så taktisk som den danske, og det kan man da ikke være uenig i.
Henrik Dalsgaard skrev: Hvis du kigger på bundholdene derhjemme, så er det meget med at stille sig ned og pakke sig og håbe på, man kan få et point. Her blæser de bare af sted. Så hellere tabe 6-1 end at tabe 1-0 eller sådan noget. De vil op og prøve noget. Alle prøver at blæse af sted.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 24. mar 2017, 18:22

doukas skrev:
Yankee skrev:Dalsgaard siger vel intet om offensiv/defensiv fodbold? Han siger bare at den belgiske liga ikke er lige så taktisk som den danske, og det kan man da ikke være uenig i.
Henrik Dalsgaard skrev: Hvis du kigger på bundholdene derhjemme, så er det meget med at stille sig ned og pakke sig og håbe på, man kan få et point. Her blæser de bare af sted. Så hellere tabe 6-1 end at tabe 1-0 eller sådan noget. De vil op og prøve noget. Alle prøver at blæse af sted.
Der lavede jeg vist lige en Køllen. Beklager!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2017, 21:59

Dalsgaard har garnet mod Anderlecht

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2017, 16:02

Lasse fik debut i Allsvenskan da IFK Göteborg og Malmö FF spillede 1-1 i premieren i Allsvenskan foran 32.000 tilskuere i Göteborg.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Køllen I Møllen » 1. apr 2017, 16:21

frederikshavneren skrev:Lasse fik debut i Allsvenskan da IFK Göteborg og Malmö FF spillede 1-1 i premieren i Allsvenskan foran 32.000 tilskuere i Göteborg.
Meget pænt at kunne samle 32.000 tilskuere til en kamp der ikke engang har klubber fra hovedstaden involveret.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 1. apr 2017, 17:01

Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Lasse fik debut i Allsvenskan da IFK Göteborg og Malmö FF spillede 1-1 i premieren i Allsvenskan foran 32.000 tilskuere i Göteborg.
Meget pænt at kunne samle 32.000 tilskuere til en kamp der ikke engang har klubber fra hovedstaden involveret.
Der bor næsten 1 million tilsammen i de to byer, så 32k burde de kunne samle.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9000AA » 3. apr 2017, 05:05

Brodernumsi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Lasse fik debut i Allsvenskan da IFK Göteborg og Malmö FF spillede 1-1 i premieren i Allsvenskan foran 32.000 tilskuere i Göteborg.
Meget pænt at kunne samle 32.000 tilskuere til en kamp der ikke engang har klubber fra hovedstaden involveret.
Der bor næsten 1 million tilsammen i de to byer, så 32k burde de kunne samle.
Der kommer det halve i Danmarks største by.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 3. apr 2017, 17:56

9000AA skrev:
Brodernumsi skrev:
Køllen I Møllen skrev:
frederikshavneren skrev:Lasse fik debut i Allsvenskan da IFK Göteborg og Malmö FF spillede 1-1 i premieren i Allsvenskan foran 32.000 tilskuere i Göteborg.
Meget pænt at kunne samle 32.000 tilskuere til en kamp der ikke engang har klubber fra hovedstaden involveret.
Der bor næsten 1 million tilsammen i de to byer, så 32k burde de kunne samle.
Der kommer det halve i Danmarks største by.
Hvis du vil sammenligne med FCK, er du jo nødt til at sammenligne med FCKs største opgør i suppen, Gôteborg-Malmô er et af de største opgør i allsvenskan.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Silvermoon » 7. apr 2017, 22:11

Dalsgaard har Scoret endnu et mål ⚽⚽

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 11. apr 2017, 20:41

OB snupper ikke kun vores gamle spillere - de har også snuppet vores gamle økonomi.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ob-s ... ort-minus/
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 13. apr 2017, 18:51

I bør se Andos mål for Randers mod limsnifferne. Hold kæft det er nice sparket ind.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Agge
2. div
2. div
Indlæg: 196
Tilmeldt: 30. aug 2006, 12:24
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Udlandet

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Agge » 17. apr 2017, 17:37

Dalsgaard har scoret for tredje kamp i træk da Zulte Waregem spillede 2-2 med Club Brügge... ZU ligger, med 29 point, på fjerdepladsen, tre point efter Brügge på andenpladsen... Så der er stadig medaljehåb for Dalle, selvom Anderlecht nok løber med guldet - de har 38 point med 7 runder igen..

Brugeravatar
Worminator
Landshold
Landshold
Indlæg: 944
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:18
Geografisk sted: Ho Chi Minh City

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Worminator » 21. apr 2017, 03:25

Jeg er lidt forvirret...

Jeg så lige en overskrift på EB's hjemmeside, hvor der står "AaB-helt hjælper udslettet klub". Det er desværre en af de artikler, der skal betales for og det er jeg alligevel for nærig til.

Jeg kan så se på Wikipedias side om Chapecoense (jeg går ud fra at det er dem, der er tale om), at Tulio er i truppen - i øvrigt for anden gang - men det er helt sikkert ikke ham, der er på billedet hos EB. Det ligner mere Wellington, uden at jeg føler mig helt sikker.

Er det EB, der har ladet sig forvirre af, at der faktisk er en anden Wellington i truppen, eller er der en anden tidligere AaB'er, der arbejder i kulissen hos Chapecoense?
Worminator

Billede
Mattæus 27.46.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 21. apr 2017, 07:06

Worminator skrev:Jeg er lidt forvirret...

Jeg så lige en overskrift på EB's hjemmeside, hvor der står "AaB-helt hjælper udslettet klub". Det er desværre en af de artikler, der skal betales for og det er jeg alligevel for nærig til.

Jeg kan så se på Wikipedias side om Chapecoense (jeg går ud fra at det er dem, der er tale om), at Tulio er i truppen - i øvrigt for anden gang - men det er helt sikkert ikke ham, der er på billedet hos EB. Det ligner mere Wellington, uden at jeg føler mig helt sikker.

Er det EB, der har ladet sig forvirre af, at der faktisk er en anden Wellington i truppen, eller er der en anden tidligere AaB'er, der arbejder i kulissen hos Chapecoense?
Tulio har i hvertfald scoret for Chapecoense, så mon ikke det er ham der er tale om, selvom de har brugt forkert billede?
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 28. apr 2017, 14:12

Dalle er på vej til Brentford (ad).
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... entford-fc
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 30. apr 2017, 11:29

Hanga skrev:Dalle er på vej til Brentford (ad).
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benelux/ ... entford-fc
Ja puha, bryder mig om en af vores skal ind i SmartOdds gruppen. Kommer lidt for tæt på bonderøvene.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Mascis
1. div
1. div
Indlæg: 256
Tilmeldt: 25. feb 2017, 17:30

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Mascis » 30. apr 2017, 15:24


Besvar