AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 5. jun 2017, 14:47

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev:Wichmann er færdig i Viborg FF.
Som forventet - farvel og tak til den karriere.
Har også lidt svært ved at se hvem der skulle samle ham op. Måske Fredericia eller Skive kan bruge ham, men større klubber tror jeg ikke vil gå efter ham. Hans mangler er for store til Superliga fodbold.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gamen » 5. jun 2017, 15:12

Martino skrev: Har også lidt svært ved at se hvem der skulle samle ham op. Måske Fredericia eller Skive kan bruge ham, men større klubber tror jeg ikke vil gå efter ham. Hans mangler er for store til Superliga fodbold.
Og så er han prototypen på de centrale midtbanespillere vi fostrer alt for mange af i AaB. For langsom til topfodbold, og ikke specielt kløgtig med bolden. Han kan da et par tricks, men mister den som regel i næste berøring fordi han ikke tænker fodbold hurtigt nok. Lidt á la Magnus Christensen, som jeg heller ikke tror på i længden.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 5. jun 2017, 15:49

Gamen skrev:
Martino skrev: Har også lidt svært ved at se hvem der skulle samle ham op. Måske Fredericia eller Skive kan bruge ham, men større klubber tror jeg ikke vil gå efter ham. Hans mangler er for store til Superliga fodbold.
Og så er han prototypen på de centrale midtbanespillere vi fostrer alt for mange af i AaB. For langsom til topfodbold, og ikke specielt kløgtig med bolden. Han kan da et par tricks, men mister den som regel i næste berøring fordi han ikke tænker fodbold hurtigt nok. Lidt á la Magnus Christensen, som jeg heller ikke tror på i længden.
Enig med at det lidt er et problem for AaB. Alexander Tved mangler også fart selvom han er en klogere og bedre boldspiller end Wichmann. Magnus Christensen ser jeg dog et større lys i end dig, men den diskussion har vi haft før.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 6. jun 2017, 13:53

Krüger har allerede fået nyt arbejde, han skifter til Vejle

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Danni » 9. jun 2017, 09:32

Søgaard skrev:
Danni skrev:
Søgaard skrev:Har ikke lige set denne herinde, et interview om år 1 i Lissabon for Spalvis. Håber sku han kommer tilbage og får chancen i Lissabon, kunne være fedt med et salg, der endelig beviser sig

https://www.tv2nord.dk/artikel/et-aar-e ... i-sporting
Jeg synes nok, vi sælger folk som beviser sig. I 90'erne siger det lidt sig selv med spiller som Grønkjær, Jes Høgh, Peter Møller osv. Men i nyere tid synes jeg også det er gået mange ret godt med spillere som Michael Jakobsen, Enevoldsen, Silberbauer, Prica, Dalsgaard, Lasse Nielsen. Jeg forstår egentlig ikke den holdning, som jeg synes, jeg ser mange have, om at AaB's spillere ikke kan klare, når de tager herfra. Jeg synes det går mange af dem udmærket.
Folk fra 90'erne? Michael Jakobsen, som spillede segunda division i Spanien? Prica i Norge?

Nogle af dem fra nyere tid har haft hæderlige karrierer i Belgien/Holland i en 2-3 sæsoner, men set i forhold til hvor mange vi har sendt afsted er det der jo ingenting. Thelander klarer sig også fint i Grækenland. Jeg snakkede ikke om udmærket. Men om at bevise sig, hæve sig til et helt nyt niveau. Sende spillere ud i verden, som rent faktisk træder ind i nogle af verdens bedste ligaer. Ja, på Høgh/Grønkjær niveau. Vi solgte Grønkjær i 1998, det er ved at være 20 år siden.
Jeg tror vores præmis for succes er noget forskellig. Jeg mener, en klub af AaB's størrelse kan forvente at producere en spiller, som kan slå igennem i verdens bedste ligaer måske en gang hvert årti. Jeg ved godt Brøndby har produceret et par stykker til Bundesligaen og en i Celta og at Emre Mor spiller i Dortmund (en gang imellem) og FCM har lidt. Men hvis man ser over en bred kam med klubber som Randers, FCM, Esbjerg, FCN, Lyngby, OB , AGF og lignende klubber i skandinavien, så tror jeg ikke vi er bemærkelsesværdigt under gennemsnittet. Det er altså rimelig svært at udklække en spiller, der kan spille fast i Serie A, La liga, Bundesligaen eller Premier League. Hvis vi sælger spillere, der spiller regelmæssigt i Gent, Zulte, Ajax, Rosenborg, Maccabi Tel-Aviv, Panathinaikos, Malmø, Groningen, Grashoppers af hvad jeg lige kan komme på i nyere tid og Mæhle på vej til Genk og Dalsgaard til Brentford, så synes jeg ikke det er så skidt endda.
Længe leve arbejderklassen!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 9. jun 2017, 12:20

Asger Bust forlænger med Thisted. Han kunne godt være et af de AaB talenter som tager den lange vej til superligaen.
Jeg savner Winsnes

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af frederikshavneren » 10. jun 2017, 15:00

JKS stopper i Vendsyssel FF ved kontraktudløb, han skal fremover være lærer

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 11. jun 2017, 21:39

Christian Flindt-Bjerg har forladt U/19 træner stillingen i GF for at blive cheftræner i Vejgaard. Vel oplagt for klubben at holde lidt øje med ham og se om han en dag kan bruges i AaB.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af aaballday » 12. jun 2017, 15:27


AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af AK48hamas » 13. jun 2017, 00:33

Lad os haabe at kinesiske klubber sender deres scouts til U21 EM. Blaabjerg er fast mand paa venstre back og Boersting faar hoejst sandsynligt en indskifter rolle. Hvis Niels Frederiksen bruger sig af sin 4-4-2 saa bliver det med Lucas andersen - Lasse Vigen - Cristian Noergaard og Andrew Hjulsager paa midten. Hvis han derimod spiller i den 4-2-3-1 som der er blevet gjort igennem kvalifikationen saa kan der blive plads til Boersting paa Venstre side naar Lucas bliver rykket ind i midten.

binderup
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 87
Tilmeldt: 16. aug 2015, 16:22

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af binderup » 18. jun 2017, 20:01

Bassogog starter ellers inde for det Camerounske landshold, som spiller nu her imod Chile i Confederations Cup
:cheers:

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 626
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Alexis » 18. jun 2017, 22:16

Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 18. jun 2017, 23:09

Alexis skrev:Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan Børsting kan starte på det danske U21 hold eller for AaB for den sags skyld.
Jeg savner Winsnes

seamann

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af seamann » 19. jun 2017, 08:48

Martino skrev:
Alexis skrev:Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan Børsting kan starte på det danske U21 hold eller for AaB for den sags skyld.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan udtale sig, som du gør. Han spillede ok i går og han har været en af de bedre på et tamt AaB hold på det seneste.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 19. jun 2017, 08:57

seamann skrev:
Martino skrev:
Alexis skrev:Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.
Jeg forstår simpelthen ikke hvordan Børsting kan starte på det danske U21 hold eller for AaB for den sags skyld.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan man kan udtale sig, som du gør. Han spillede ok i går og han har været en af de bedre på et tamt AaB hold på det seneste.
Det er også fair nok. Han løber og han kæmper og det kan jeg godt lide, men ellers er der ingen spidskompetencer. Han får også karakteren 02 i dagens BT(ikke at man altid kan regne med dem, men de ramte egentlig fint den kamp med de andre karakterer også). Når spillet ikke fungerer er det logisk at dem som skiller sig ud er fighterne.
Jeg savner Winsnes

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af birk » 19. jun 2017, 09:20

Jeg forstår ikke , hvordan man kan mene , at Børsting har spillet ok for AaB . Manden er en stor pøler , og ar man bruger ham lige bagved en angriber , er helt hen i vejret .

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 19. jun 2017, 09:55

birk skrev:Jeg forstår ikke , hvordan man kan mene , at Børsting har spillet ok for AaB . Manden er en stor pøler , og ar man bruger ham lige bagved en angriber , er helt hen i vejret .
Enig, hans afleveringer ligger altid 1-2 meter vedsiden af sine medspillere, han brænder konstant utrolige store chancer.. Han giver sig uden tvivl 100%, kæmper og pøler. Men det er skræmmende at man bruger ham som hængende angriber, især når hans afleveringer er så dårlige.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dalbjerg » 19. jun 2017, 11:11

binderup skrev:Bassogog starter ellers inde for det Camerounske landshold, som spiller nu her imod Chile i Confederations Cup
Han har i hvert fald ikke mistet sin speed i Kina.. Og jeg synes faktisk at de få aktioner der var med ham, der så en "farlig" ud, som noget der kan skære et forsvar op..

Men det folk tvivlede omkring ham, var vel også hans afslutninger, og som fløj er de jo ikke helt lige så vigtige, som hvis man ligger som angriber. (hvilket han vel gjorde, fordi den danske mentalitet generelt er, at man ikke har råd til et-vejs spillere på kanten)

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FIDEL » 19. jun 2017, 12:04

Alexis skrev:Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.
Jeg er ikke den store fan af Lucas Andersen. Han undgår helst nærkampe og er for frøken-agtig i sit spil. Mangler fanden-i-voldskhed og fysik. Og så synes jeg han er blevet for stationær. Jeg ser Marcondes og Duelund som bedre spillere med større potentiale.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Kokkefar » 19. jun 2017, 12:26

FIDEL skrev:
Alexis skrev:Blåbjerg for syg til at spille kampen. Lucas viser i momenter fint spil, men falder også ofte ud. De andre har svært ved at finde ham. Børsting er Børsting, kæmper godt men kan ikke lave en aflevering på 2 meter.
Jeg er ikke den store fan af Lucas Andersen. Han undgår helst nærkampe og er for frøken-agtig i sit spil. Mangler fanden-i-voldskhed og fysik. Og så synes jeg han er blevet for stationær. Jeg ser Marcondes og Duelund som bedre spillere med større potentiale.
Bør man ikke netop undgå nærkampe hvis man mangler fysik?

Besvar