AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brent » 15. mar 2021, 17:25

R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 15:08
Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Det var altså også Gaardes virksomhed der stod for ansættelseprocessen i forhold til Cifuentes
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 15. mar 2021, 17:26

Yankee skrev:
R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 15:08
Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Det er i hvert fald meget, meget underligt at sportschefen ikke skal deltage i den proces, men i stedet er sat til at vikariere på cheftrænerposten. Det er umiddelbart en kæmpe degradering af Michael Hemmingsen.
Er det tilfældet?

Mon ikke han er med indeover alligevel. Tænker fodarbejdet med at klarlægge kandidaterne er outsourcet, og at beslutningen bliver taget efterfølgende. Tænker ikke det er vigtigt at sportschefen er med til at finde de relevante kandidater i første omgang. Set fra den lidt humoristiske vinkel så kan Hemmingsen heller skræmme kandidaterne væk før til sidst :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brent » 15. mar 2021, 17:34

Pastorius skrev:
15. mar 2021, 17:26
Yankee skrev:
R Rosenberg skrev:
15. mar 2021, 15:08
Gaarde skal finde OB's kommende træner. Med hans hit rate i netop dén evne, kunne noget tyde på, at det er en win for AaB med OB som konkurrent.
På den anden side, så er det måske nemmere, når man sidder som konsulent.
Det er i hvert fald meget, meget underligt at sportschefen ikke skal deltage i den proces, men i stedet er sat til at vikariere på cheftrænerposten. Det er umiddelbart en kæmpe degradering af Michael Hemmingsen.
Er det tilfældet?

Mon ikke han er med indeover alligevel. Tænker fodarbejdet med at klarlægge kandidaterne er outsourcet, og at beslutningen bliver taget efterfølgende. Tænker ikke det er vigtigt at sportschefen er med til at finde de relevante kandidater i første omgang. Set fra den lidt humoristiske vinkel så kan Hemmingsen heller skræmme kandidaterne væk før til sidst :)
Det tror jeg også, Onenexus har sikkert sammen rolle i OB, som de havde i AaB ifb med Cifuentes
AaB - the Nordic gateway to Europe

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 20. mar 2021, 15:56

Jeg kan kraftigt anbefale Joakim Mæhle snakken i Medianos seneste 'EM-snak'. Han er fantastisk at høre på, og han snakker også lidt om, at det var hans eget forslag at blive højre back i første omgang, da han mente at det kunne give bedre muligheder for at få kontrakt istedet for som angriber. Det er godt set må man sige.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Spanky » 24. mar 2021, 14:04

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/las ... -med-malm/

Spændende om det bliver hans sidste kontrakt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 24. mar 2021, 18:22

Spanky skrev:
24. mar 2021, 14:04
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/las ... -med-malm/

Spændende om det bliver hans sidste kontrakt.
Det er det jo nok desværre. Havde virkelig håbet vi nåede at få ham hjem i et par gode sæsoner, men mon ikke det løb er kørt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 24. mar 2021, 18:27

Jakobsen skrev:
24. mar 2021, 18:22
Spanky skrev:
24. mar 2021, 14:04
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/las ... -med-malm/

Spændende om det bliver hans sidste kontrakt.
Det er det jo nok desværre. Havde virkelig håbet vi nåede at få ham hjem i et par gode sæsoner, men mon ikke det løb er kørt.
Tja, tjo, hvad skal jeg vælge, tænker Lasse: En god hyre og hvert år kæmpe med om mesterskaber og spille EL/CL eller tage en sæson eller to i middelmådighedens grå masse i superligaens nedrykningsspil?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 24. mar 2021, 18:31

R Rosenberg skrev:
24. mar 2021, 18:27
Jakobsen skrev:
24. mar 2021, 18:22
Spanky skrev:
24. mar 2021, 14:04
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/las ... -med-malm/

Spændende om det bliver hans sidste kontrakt.
Det er det jo nok desværre. Havde virkelig håbet vi nåede at få ham hjem i et par gode sæsoner, men mon ikke det løb er kørt.
Tja, tjo, hvad skal jeg vælge, tænker Lasse: En god hyre og hvert år kæmpe med om mesterskaber og spille EL/CL eller tage en sæson eller to i middelmådighedens grå masse i superligaens nedrykningsspil?
Jamen det forstår jeg sagtens, men håber da altid, at de spillere vi sender i Europa kommer tilbage og før en forskel i klubben indende stopper.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 24. mar 2021, 19:11

Jakobsen skrev:
24. mar 2021, 18:31
R Rosenberg skrev:
24. mar 2021, 18:27
Jakobsen skrev:
24. mar 2021, 18:22
Spanky skrev:
24. mar 2021, 14:04
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/las ... -med-malm/

Spændende om det bliver hans sidste kontrakt.
Det er det jo nok desværre. Havde virkelig håbet vi nåede at få ham hjem i et par gode sæsoner, men mon ikke det løb er kørt.
Tja, tjo, hvad skal jeg vælge, tænker Lasse: En god hyre og hvert år kæmpe med om mesterskaber og spille EL/CL eller tage en sæson eller to i middelmådighedens grå masse i superligaens nedrykningsspil?
Jamen det forstår jeg sagtens, men håber da altid, at de spillere vi sender i Europa kommer tilbage og før en forskel i klubben indende stopper.
Naturligvis håber man det. Men kærligheden til klubben (eller hjemveen til Aalborg) skal godt nok være stor for at træffe det valg, medmindre der fx er familiære faktorer, der spiller ind.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2021, 19:36

R Rosenberg skrev:
24. mar 2021, 19:11
Naturligvis håber man det. Men kærligheden til klubben (eller hjemveen til Aalborg) skal godt nok være stor for at træffe det valg, medmindre der fx er familiære faktorer, der spiller ind.
Som jeg lige husker Lasses afsked, så lød den ikke til at indholde ønsket om at komme hjem og slutte karrieren af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 24. mar 2021, 22:53

Pastorius skrev:
24. mar 2021, 19:36
Som jeg lige husker Lasses afsked, så lød den ikke til at indholde ønsket om at komme hjem og slutte karrieren af.
Jeg mener, med al respekt for Lasses karriere, heller ikke at han nødvendigvis kunne gøre en forskel i AaB. Han er ikke bedre end det vi har, og der ville intet perspektiv være i at hente ham.
Og i øvrigt lidt mærkeligt at han forlænger, for han var meget utilfreds sidste sæson og var ude og kritisere den sportslige ledelse.

Han spillede ikke særligt meget sidste sæson, men Malmö sælger formentlig Ahmedhodzic til sommer og har med Safari og Bengtssons afgange næsten mistet hele forsvarslinjen. Alligevel var det ventet, at de ville lægge lidt penge for en ny dyr centerforsvarer, men de gør formentlig som sidste år og vælger at rykke Oscar Lewicki ned i nød. De har også Franz Brorsson som er noget bedre end Lasse.
I Malmö ser man det som mangel på ambitioner at man forlænger med Lasse. Han koster ganske enkelt for meget når han spiller, og er den suverænt ringeste med fødderne af de centrale forsvarsspillere. Anses generelt for at være en breddespiller.
I Gent var man mere end glade for at slippe af med ham, for mange personlige fejl, for meget boldkiggeri.

At han, formentlig, afslutter sin karriere i Malmö er der ikke så meget at sige til - han har oplevet en del der.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Yankee » 25. mar 2021, 09:16

Julgranen skrev:
24. mar 2021, 22:53
Pastorius skrev:
24. mar 2021, 19:36
Som jeg lige husker Lasses afsked, så lød den ikke til at indholde ønsket om at komme hjem og slutte karrieren af.
Jeg mener, med al respekt for Lasses karriere, heller ikke at han nødvendigvis kunne gøre en forskel i AaB. Han er ikke bedre end det vi har, og der ville intet perspektiv være i at hente ham.
Og i øvrigt lidt mærkeligt at han forlænger, for han var meget utilfreds sidste sæson og var ude og kritisere den sportslige ledelse.

Han spillede ikke særligt meget sidste sæson, men Malmö sælger formentlig Ahmedhodzic til sommer og har med Safari og Bengtssons afgange næsten mistet hele forsvarslinjen. Alligevel var det ventet, at de ville lægge lidt penge for en ny dyr centerforsvarer, men de gør formentlig som sidste år og vælger at rykke Oscar Lewicki ned i nød. De har også Franz Brorsson som er noget bedre end Lasse.
I Malmö ser man det som mangel på ambitioner at man forlænger med Lasse. Han koster ganske enkelt for meget når han spiller, og er den suverænt ringeste med fødderne af de centrale forsvarsspillere. Anses generelt for at være en breddespiller.
I Gent var man mere end glade for at slippe af med ham, for mange personlige fejl, for meget boldkiggeri.

At han, formentlig, afslutter sin karriere i Malmö er der ikke så meget at sige til - han har oplevet en del der.
Helt enig - der er ikke behov for flere hjemvendte helte i den her trup.

Derudover synes jeg nu godt vi kan give Lasse et lidt pænere skudsmål. Det er en rigtig fin karriere han har haft og han er stadig en af de allerbedste spillere, AaB har uddannet i dette århundrede.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 25. mar 2021, 09:37

Yankee skrev:
25. mar 2021, 09:16
Helt enig - der er ikke behov for flere hjemvendte helte i den her trup.

Derudover synes jeg nu godt vi kan give Lasse et lidt pænere skudsmål. Det er en rigtig fin karriere han har haft og han er stadig en af de allerbedste spillere, AaB har uddannet i dette århundrede.
Ja, det er sandt - og ud af en rigtig god årgang, hvoraf 6-7 af dem blev kontraktspillere.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9800 » 7. apr 2021, 23:27

Jeg sad lige og googlede på Spalvis. Det seneste jeg kan finde er at han blev alvorligt skdet i 2018, og jeg kan ikke Se han har spillet siden. Nogen der kan uddybe?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 7. apr 2021, 23:38

9800 skrev:
7. apr 2021, 23:27
Jeg sad lige og googlede på Spalvis. Det seneste jeg kan finde er at han blev alvorligt skdet i 2018, og jeg kan ikke Se han har spillet siden. Nogen der kan uddybe?
Han har været skadet i 2,5 år, og er så småt ved at have afsluttet sin genoptræning.
Blev rygtet hjem til Panevezys i det nyligt lukkede vindue, men er vist blevet i Lautern.
Han var i kraftige overvejelser om at stoppe karrieren, ved ikke om han giver det et skud til.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2021, 07:58

Julgranen skrev:
7. apr 2021, 23:38
9800 skrev:
7. apr 2021, 23:27
Jeg sad lige og googlede på Spalvis. Det seneste jeg kan finde er at han blev alvorligt skdet i 2018, og jeg kan ikke Se han har spillet siden. Nogen der kan uddybe?
Han har været skadet i 2,5 år, og er så småt ved at have afsluttet sin genoptræning.
Blev rygtet hjem til Panevezys i det nyligt lukkede vindue, men er vist blevet i Lautern.
Han var i kraftige overvejelser om at stoppe karrieren, ved ikke om han giver det et skud til.
Lad os bare tilbyde ham en meget præstationsbetinget kontrakt. You'll never know.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 8. apr 2021, 08:04

R Rosenberg skrev:
8. apr 2021, 07:58
Julgranen skrev:
7. apr 2021, 23:38
9800 skrev:
7. apr 2021, 23:27
Jeg sad lige og googlede på Spalvis. Det seneste jeg kan finde er at han blev alvorligt skdet i 2018, og jeg kan ikke Se han har spillet siden. Nogen der kan uddybe?
Han har været skadet i 2,5 år, og er så småt ved at have afsluttet sin genoptræning.
Blev rygtet hjem til Panevezys i det nyligt lukkede vindue, men er vist blevet i Lautern.
Han var i kraftige overvejelser om at stoppe karrieren, ved ikke om han giver det et skud til.
Lad os bare tilbyde ham en meget præstationsbetinget kontrakt. You'll never know.
Hvis det er rigtigt at man for tiden gør en dyd af at optimere træningsmiljøet, så lyder det som en meget meget dårlig idé.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5174
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 8. apr 2021, 09:21

Buzz Killington skrev:
8. apr 2021, 08:04
R Rosenberg skrev:
8. apr 2021, 07:58
Julgranen skrev:
7. apr 2021, 23:38
9800 skrev:
7. apr 2021, 23:27
Jeg sad lige og googlede på Spalvis. Det seneste jeg kan finde er at han blev alvorligt skdet i 2018, og jeg kan ikke Se han har spillet siden. Nogen der kan uddybe?
Han har været skadet i 2,5 år, og er så småt ved at have afsluttet sin genoptræning.
Blev rygtet hjem til Panevezys i det nyligt lukkede vindue, men er vist blevet i Lautern.
Han var i kraftige overvejelser om at stoppe karrieren, ved ikke om han giver det et skud til.
Lad os bare tilbyde ham en meget præstationsbetinget kontrakt. You'll never know.
Hvis det er rigtigt at man for tiden gør en dyd af at optimere træningsmiljøet, så lyder det som en meget meget dårlig idé.
Fordi?
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 8. apr 2021, 09:44

R Rosenberg skrev:
8. apr 2021, 09:21
Fordi?
Han var ikke så populær blandt de andre spillere.
Dårlig træningsmentalitet.
Men ramme målet, dét kunne han.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 8. apr 2021, 09:53

Julgranen skrev:
8. apr 2021, 09:44
R Rosenberg skrev:
8. apr 2021, 09:21
Fordi?
Han var ikke så populær blandt de andre spillere.
Dårlig træningsmentalitet.
Men ramme målet, dét kunne han.
Når man læser summen af de ting du beskriver omkring tingenes tilstand i AaB både under Kents og Hamrens første tid, samt input som dette her, så tænker jeg der er en gigantisk pil der peger mod en flok snotforkælede spillere i AaB i de seneste 15 år, der burde holde deres kæft og præstere fremfor at lege fornærmede teenagere over alt der ikke bliver gjort som de vil have det.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar