AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Raptorr
Landshold
Landshold
Indlæg: 799
Tilmeldt: 24. jan 2022, 23:42
Favoritspiller: Rade Prica

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Raptorr » 14. maj 2023, 17:51

Jakobsen skrev:
14. maj 2023, 16:52
Raptorr skrev:
Jakobsen skrev:
14. maj 2023, 16:14
Raptorr skrev:Det er vildt, som det er gået for Kusk. Han er lige blevet skiftet ind i 2. halveg på et ikke imponerende Silkeborg hold, og han viste da også strøg af klasse i sine minutter på banen. Men han blev skiftet ind i stedet for Tengstedt?! Lidt sørgeligt synes jeg.
Han er bare en gammeldags offensivspiller. Forstået på den måde, at moderne fodbold kræver at alle er med i presset og at presspillet er både en del af det offensive og defensive spil i dag.
Og det er egentlig ikke sådan jeg tror, at Kusk er doven, men det virker som en introvert spiller, hvor de negative facetter af det introverte fylder mest.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så det du siger er, at han ikke er doven, men bare ikke kan levere den arbejdsindsats, som skal til? :D
Nej, men jeg er med på det er lidt fluffy. Jeg tror ikke at Kusk er typen der sådan i negativ forstand er selvtilstrækkelig eller ikke gider hjælpe holdet. Jeg tror måske han har lidt skyklapper, men jeg tror mere det er måden at tænke på og begrænsninger i den end fordi han er doven eller dn skidt fyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Okay, det kan jeg måske godt følge lidt. Jeg tror bestemt heller ikke, at han er hverken selvtilstrækkelig eller en skidt fyr på nogen måde. Når jeg sådan sidder og ser, hvordan han kan spille og tænke fodbold (i perioder) en klasse over de holdkammerater, han er skiftet ind til, så synes jeg bare, at han burde være et andet sted karriere mæssigt. Men jeg ved også godt, at han formentlig toppede i 2014, selvom det lyder lidt vildt?!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 14. maj 2023, 20:02

Raptorr skrev:
14. maj 2023, 17:51
Jakobsen skrev:
14. maj 2023, 16:52
Raptorr skrev:
Jakobsen skrev:
14. maj 2023, 16:14
Raptorr skrev:Det er vildt, som det er gået for Kusk. Han er lige blevet skiftet ind i 2. halveg på et ikke imponerende Silkeborg hold, og han viste da også strøg af klasse i sine minutter på banen. Men han blev skiftet ind i stedet for Tengstedt?! Lidt sørgeligt synes jeg.
Han er bare en gammeldags offensivspiller. Forstået på den måde, at moderne fodbold kræver at alle er med i presset og at presspillet er både en del af det offensive og defensive spil i dag.
Og det er egentlig ikke sådan jeg tror, at Kusk er doven, men det virker som en introvert spiller, hvor de negative facetter af det introverte fylder mest.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så det du siger er, at han ikke er doven, men bare ikke kan levere den arbejdsindsats, som skal til? :D
Nej, men jeg er med på det er lidt fluffy. Jeg tror ikke at Kusk er typen der sådan i negativ forstand er selvtilstrækkelig eller ikke gider hjælpe holdet. Jeg tror måske han har lidt skyklapper, men jeg tror mere det er måden at tænke på og begrænsninger i den end fordi han er doven eller dn skidt fyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Okay, det kan jeg måske godt følge lidt. Jeg tror bestemt heller ikke, at han er hverken selvtilstrækkelig eller en skidt fyr på nogen måde. Når jeg sådan sidder og ser, hvordan han kan spille og tænke fodbold (i perioder) en klasse over de holdkammerater, han er skiftet ind til, så synes jeg bare, at han burde være et andet sted karriere mæssigt. Men jeg ved også godt, at han formentlig toppede i 2014, selvom det lyder lidt vildt?!
To årsager til, at Kusk aldrig har slået mere igennem, trods et giga talent og nogle helt vilde spidskompetencer:

1. Han er en tryghedsnarkoman og har næppe haft mentaliteten til at begå sig i det noget hårdere miljø i udlandet.
2. Han spiller i dk, hvor hans type ikke har den store plads, fordi det er en liga, der er i høj grad er baseret på fysik, og hvor spillere helst skal kunne operere både offensivt og defensivt samt pøle.

1 har så desværre for Kusk skabt 2, og dermed er han kommet i klemme mellem sin egen personlighed og superligaen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5209
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 15. maj 2023, 00:21

Tom van Weert og AEK Athen er græske mestre. TvW har dog ikke spillet alverden i slutspillet, men har i sæsonen spillet 16 ligakampe og scoret seks mål.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Silver77
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 14. nov 2017, 15:13

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Silver77 » 16. maj 2023, 21:38

Dagens kampe i Norge :
Kasper Høgh med endnu et mål for Stabæk
Børsting med en assist for Brann
MC fik rødt kort imod Rosenborg

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af doukas » 20. maj 2023, 18:01

Børsting er netop blevet norsk pokalmester med Brann i en 2-0 sejr over Lillestrøm i finalen på Ullevål. Børsting fik 77 minutter i kampen.

Stort tillykke til Børsting herfra :danmarkfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 1. jun 2023, 13:45

Ronnie Schwartz er færdig i Hobro IK, gad vide hvad der nu venter 33 årige Schwartz om det er karrierestop eller fodbold på lavt plan såsom 2. division eller lignende.

Måske han har en fremtid som angrebstræner på Hornevej da special træning er et af de punkter hvor vi halter efter

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 1. jun 2023, 16:46

https://bold.dk/fodbold/klubber/al-fate ... mit-ansvar

Fint interview med Rinne om skitet til saudi-arabien, og nogle af de overvejelser han har gjort sig i forbindelse med skiftet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2023, 10:39

Den udlejede Milan Makaric kunne forleden holde et lille jubilæum i Radnik Sudurlica, hvor han nu er noteret for 20 kampe. Han har endnu den første scoring til gode for et hold, der ifølge Flashscore har cirka 10 afslutninger i gennemsnit pr kamp. Til gengæld har han to gange haft assist på et mål.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af doukas » 2. jun 2023, 11:13

sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 10:39
Den udlejede Milan Makaric kunne forleden holde et lille jubilæum i Radnik Sudurlica, hvor han nu er noteret for 20 kampe. Han har endnu den første scoring til gode for et hold, der ifølge Flashscore har cirka 10 afslutninger i gennemsnit pr kamp. Til gengæld har han to gange haft assist på et mål.
Og det er endda imod klubber, hvor jeg tvivler på, at de alle kører med fuldtidssetup.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Moen » 2. jun 2023, 15:40

sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 10:39
Den udlejede Milan Makaric kunne forleden holde et lille jubilæum i Radnik Sudurlica, hvor han nu er noteret for 20 kampe. Han har endnu den første scoring til gode for et hold, der ifølge Flashscore har cirka 10 afslutninger i gennemsnit pr kamp. Til gengæld har han to gange haft assist på et mål.
Hans stats er bemærkelsesværdige.

21/22 (AaB):
2176 minutter
35 afslutninger (51,4% indenfor rammen)
5,13 xG (0,21 pr 90)
9 mål
3 assists (1,23 xA)

22/23 (Radnik):
1548 minutter
40 afslutninger (27,5% indenfor rammen)
5,37 xG (0,31 pr 90)
0 mål
1 assist (0,91 xA)

Han kommer frem til flere chancer, men har intet output

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af sulakvelidze » 2. jun 2023, 15:48

Moen skrev:
2. jun 2023, 15:40
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 10:39
Den udlejede Milan Makaric kunne forleden holde et lille jubilæum i Radnik Sudurlica, hvor han nu er noteret for 20 kampe. Han har endnu den første scoring til gode for et hold, der ifølge Flashscore har cirka 10 afslutninger i gennemsnit pr kamp. Til gengæld har han to gange haft assist på et mål.
Hans stats er bemærkelsesværdige.

21/22 (AaB):
2176 minutter
35 afslutninger (51,4% indenfor rammen)
5,13 xG (0,21 pr 90)
9 mål
3 assists (1,23 xA)

22/23 (Radnik):
1548 minutter
40 afslutninger (27,5% indenfor rammen)
5,37 xG (0,31 pr 90)
0 mål
1 assist (0,91 xA)

Han kommer frem til flere chancer, men har intet output
Tak for det, det ser ret vildt ud. Hvor finder man den slags stats?

Jeg ledte også efter et fanforum for at lure på, hvad Radniki-tilhængerne mener om ham, men jeg fandt kun noget, som mit virusprogram frarådede mig at se nærmere på.

Jeg kunne godt tænke mig Makaric tilbage til AaB, hvis han har niveauet fra sidst. Men kun hvis den står på 1. division.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Moen » 2. jun 2023, 16:08

sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Tak for det, det ser ret vildt ud. Hvor finder man den slags stats?
Jeg har trukket dem fra WyScout. Det kan gøres gratis på mobilversionen, men det tager lidt tid at sortere derinde
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Jeg kunne godt tænke mig Makaric tilbage til AaB, hvis han har niveauet fra sidst. Men kun hvis den står på 1. division.
Håber sgu, det er et overstået kapitel hurtigst muligt. Kan ikke se, hvad han skal kunne bidrage med, som kommer til at gavne AaB langsigtet. Passer ikke i spillestilen og er ved at være gammel.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 947
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Salle17 » 2. jun 2023, 16:26

Moen skrev:
2. jun 2023, 16:08
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Tak for det, det ser ret vildt ud. Hvor finder man den slags stats?
Jeg har trukket dem fra WyScout. Det kan gøres gratis på mobilversionen, men det tager lidt tid at sortere derinde
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Jeg kunne godt tænke mig Makaric tilbage til AaB, hvis han har niveauet fra sidst. Men kun hvis den står på 1. division.
Håber sgu, det er et overstået kapitel hurtigst muligt. Kan ikke se, hvad han skal kunne bidrage med, som kommer til at gavne AaB langsigtet. Passer ikke i spillestilen og er ved at være gammel.
Arh, han er kun 27 ;)

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2440
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Moen » 2. jun 2023, 17:03

Salle17 skrev:
2. jun 2023, 16:26
Moen skrev:
2. jun 2023, 16:08
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Tak for det, det ser ret vildt ud. Hvor finder man den slags stats?
Jeg har trukket dem fra WyScout. Det kan gøres gratis på mobilversionen, men det tager lidt tid at sortere derinde
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 15:48
Jeg kunne godt tænke mig Makaric tilbage til AaB, hvis han har niveauet fra sidst. Men kun hvis den står på 1. division.
Håber sgu, det er et overstået kapitel hurtigst muligt. Kan ikke se, hvad han skal kunne bidrage med, som kommer til at gavne AaB langsigtet. Passer ikke i spillestilen og er ved at være gammel.
Arh, han er kun 27 ;)
Hehe. Lad mig omformulere: han er 9 år ældre end dem fra U19 som bliver seniorer efter ferien😄

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Maglau » 2. jun 2023, 17:26

Moen skrev:
2. jun 2023, 15:40
sulakvelidze skrev:
2. jun 2023, 10:39
Den udlejede Milan Makaric kunne forleden holde et lille jubilæum i Radnik Sudurlica, hvor han nu er noteret for 20 kampe. Han har endnu den første scoring til gode for et hold, der ifølge Flashscore har cirka 10 afslutninger i gennemsnit pr kamp. Til gengæld har han to gange haft assist på et mål.
Hans stats er bemærkelsesværdige.

21/22 (AaB):
2176 minutter
35 afslutninger (51,4% indenfor rammen)
5,13 xG (0,21 pr 90)
9 mål
3 assists (1,23 xA)

22/23 (Radnik):
1548 minutter
40 afslutninger (27,5% indenfor rammen)
5,37 xG (0,31 pr 90)
0 mål
1 assist (0,91 xA)

Han kommer frem til flere chancer, men har intet output
Det sidste kan ikke passe overhovedet. Jeg læst utallige gange herinde at det AaBs fejl han ikke slog til. Han blevet spillet forkert, helt forkert, han er nemlig en rigtig goalgetter af den helt træfsikre type der bare banker kasser ind på stribe hvis medspillerne bare spiller ham rigtigt.
Altså må statistikken være forskert
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 3. jun 2023, 21:32

Kasper Kusk er nu altså en dejlig dreng.
https://bold.dk/fodbold/stillinger/supe ... ondt-at-se
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 12. jun 2023, 15:34

Kaufmann solgt til Union Berlin.
Stærkt comeback han har fået lavet sig, det lignede kortvarigt en karriereudvikling der var gået helt i stå.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... ion-berlin
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

SteenA
1. div
1. div
Indlæg: 320
Tilmeldt: 13. jun 2022, 12:05

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af SteenA » 12. jun 2023, 15:57


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 12. jun 2023, 16:02

SteenA skrev:
12. jun 2023, 15:57
Mæhle kommenterer nedrykningen:

https://bold.dk/fodbold/stillinger/em/n ... ael-og-dna
Gratis omgang. Talenterne har ikke været gode nok, og hvis de som Mæhle alligevel tvinger et skifte igennem så snart muligheden byder sig, så er der jo heller ikke meget at bygge op omkring.

Det er ikke manglen på minutter til akademispillere der er problemet, men at tilgangene ikke har været gode nok, og at udviklingsniveauet for de akademispillere vi skulle have haft flere af, tilsvarende har været for ringe. Det havde ikke ændret sig af, at spillere som Otoa, Sander, unge Ross, Jeppe P eller Noshe (indsæt selv flere) havde fået flere minutter. Tværtimod havde nedrykningen bare manifesteret sig tidligere.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3264
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 12. jun 2023, 16:03

Hanga skrev:
12. jun 2023, 15:34
Kaufmann solgt til Union Berlin.
Stærkt comeback han har fået lavet sig, det lignede kortvarigt en karriereudvikling der var gået helt i stå.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/tysk ... ion-berlin
Det giver vel også en smule i kassen til os.

Dejligt for Kauf, at han nu kommer til at spille CL.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Besvar