AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14770
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 2. sep 2023, 11:41

R Rosenberg skrev:
2. sep 2023, 09:53
Børsting er en dejlig dreng, der havde hjertet med på banen, og som havde én spidskompetence: At pøle. Og det er altså bare ikke nok i superligaen, som det var dengang.
Enig og så passede han jo bare ikke ret godt ind på et AaB hold, der på daværende tidspunkt hovedsageligt forsøgte at være gode på bolden. Det bliver Børsting simpelthen aldrig.

Jeg tror så til gengæld at han ville passe fornuftigt ind nu hvor vi i højere grad spiller på fysik og energi. Men det er fedt for ham at han har fået en ny og mere succesrig tilværelse i Norge, og der er nok ingen tvivl om at det har gavnet ham at komme et nyt sted hen, hvor han har kunnet sætte sig på én plads fremfor at være truppens nye Patrick Kristensen der kunne flyttes rundt efter behov.

Vi har set mange spillere der ikke kunne slå til i den danske Superliga tage til Norge og få stor succes deroppe. Niveauet er lavere, ganske enkelt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 2. sep 2023, 16:49

Hanga skrev:
2. sep 2023, 11:41
R Rosenberg skrev:
2. sep 2023, 09:53
Børsting er en dejlig dreng, der havde hjertet med på banen, og som havde én spidskompetence: At pøle. Og det er altså bare ikke nok i superligaen, som det var dengang.
Enig og så passede han jo bare ikke ret godt ind på et AaB hold, der på daværende tidspunkt hovedsageligt forsøgte at være gode på bolden. Det bliver Børsting simpelthen aldrig.

Jeg tror så til gengæld at han ville passe fornuftigt ind nu hvor vi i højere grad spiller på fysik og energi. Men det er fedt for ham at han har fået en ny og mere succesrig tilværelse i Norge, og der er nok ingen tvivl om at det har gavnet ham at komme et nyt sted hen, hvor han har kunnet sætte sig på én plads fremfor at være truppens nye Patrick Kristensen der kunne flyttes rundt efter behov.

Vi har set mange spillere der ikke kunne slå til i den danske Superliga tage til Norge og få stor succes deroppe. Niveauet er lavere, ganske enkelt.
Mener stadig, han var et vigtigt trupmedlem dengang. Ikke nødvendigvis ift. at banke på til startopstillingen, men man vidste altid, at man fik en 100 % indsats fra ham. Savner at kunne sende ham ind fra bænken.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 3. sep 2023, 14:41

Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 3. sep 2023, 14:42

Grabara ved at blive solgt, det må være godt nyt for Theo.
Får han chancen som 1. Keeper og griber den, så har han jo hurtigt en markedsværdi på +100 mil.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 14:45

troelsh skrev:
3. sep 2023, 14:42
Grabara ved at blive solgt, det må være godt nyt for Theo.
Får han chancen som 1. Keeper og griber den, så har han jo hurtigt en markedsværdi på +100 mil.
Jeg tror desværre roligt du kan regne med at FCK køber en profileret starter.
Theo om et år efter reservekampe og U-kampe har netop udviklet sig så meget, at han gå ind og starte i FCK.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af troelsh » 3. sep 2023, 14:46

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 14:45
troelsh skrev:
3. sep 2023, 14:42
Grabara ved at blive solgt, det må være godt nyt for Theo.
Får han chancen som 1. Keeper og griber den, så har han jo hurtigt en markedsværdi på +100 mil.
Jeg tror desværre roligt du kan regne med at FCK køber en profileret starter.
Theo om et år efter reservekampe og U-kampe har netop udviklet sig så meget, at han gå ind og starte i FCK.
Ja du har nok ret, især da de også skal spille CL tør de næppe lade ham være 1. Valg

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3262
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Brodernumsi » 3. sep 2023, 17:08

troelsh skrev:
3. sep 2023, 14:42
Grabara ved at blive solgt, det må være godt nyt for Theo.
Får han chancen som 1. Keeper og griber den, så har han jo hurtigt en markedsværdi på +100 mil.
Iflg EB.dk, skifter Grabara først til næste sommer.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1488
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Stegosaurus » 3. sep 2023, 17:47

Martino skrev:
3. sep 2023, 14:41
Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Lukas Klitten er et niveau over Oliver. Havde gerne set at AaB havde satset på ham, men i stedet forlængede de med Ahlmann som ikke har vist det store.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 18:01

Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:47
Martino skrev:
3. sep 2023, 14:41
Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Lukas Klitten er et niveau over Oliver. Havde gerne set at AaB havde satset på ham, men i stedet forlængede de med Ahlmann som ikke har vist det store.
Har tit tænkt det samme - at det var en spiller man skulle have satset mere på at køre ind. Synes da der var flere lovende præstationer da han spillede her og afgjort en spiller vi kunne have fået mere gavn af.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5330
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2023, 18:07

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 18:01
Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:47
Martino skrev:
3. sep 2023, 14:41
Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Lukas Klitten er et niveau over Oliver. Havde gerne set at AaB havde satset på ham, men i stedet forlængede de med Ahlmann som ikke har vist det store.
Har tit tænkt det samme - at det var en spiller man skulle have satset mere på at køre ind. Synes da der var flere lovende præstationer da han spillede her og afgjort en spiller vi kunne have fået mere gavn af.
Han begyndte rigtig stærkt. Havde en god debut og nogle gode kampe. Derefter blev det bare det sædvanlige med AaB's "talenter" - metervare.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5202
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 3. sep 2023, 18:14

R Rosenberg skrev:
3. sep 2023, 18:07
Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 18:01
Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:47
Martino skrev:
3. sep 2023, 14:41
Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Lukas Klitten er et niveau over Oliver. Havde gerne set at AaB havde satset på ham, men i stedet forlængede de med Ahlmann som ikke har vist det store.
Har tit tænkt det samme - at det var en spiller man skulle have satset mere på at køre ind. Synes da der var flere lovende præstationer da han spillede her og afgjort en spiller vi kunne have fået mere gavn af.
Han begyndte rigtig stærkt. Havde en god debut og nogle gode kampe. Derefter blev det bare det sædvanlige med AaB's "talenter" - metervare.
Jo, men nogle gange er det jo også fordi vi ikke har haft et fungernede hold, at vi ikke kan forløse spillerne/få gavn af deres styrker.
Lige ham tror jeg var et af de eksempler. Enig i, at vi har haft mange som aldrig skulle have været satset på bare fordi de var nabosønner, men Klitten havde noget hvor tegningerne var der til mere.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5330
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 3. sep 2023, 18:39

Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 18:14
R Rosenberg skrev:
3. sep 2023, 18:07
Jakobsen skrev:
3. sep 2023, 18:01
Stegosaurus skrev:
3. sep 2023, 17:47
Martino skrev:
3. sep 2023, 14:41
Solid debut af Lukas Klitten i Hobro indtil videre. Fremtrak straffe ved 1-0 og assist på 2-0 målet.
Lukas Klitten er et niveau over Oliver. Havde gerne set at AaB havde satset på ham, men i stedet forlængede de med Ahlmann som ikke har vist det store.
Har tit tænkt det samme - at det var en spiller man skulle have satset mere på at køre ind. Synes da der var flere lovende præstationer da han spillede her og afgjort en spiller vi kunne have fået mere gavn af.
Han begyndte rigtig stærkt. Havde en god debut og nogle gode kampe. Derefter blev det bare det sædvanlige med AaB's "talenter" - metervare.
Jo, men nogle gange er det jo også fordi vi ikke har haft et fungernede hold, at vi ikke kan forløse spillerne/få gavn af deres styrker.
Lige ham tror jeg var et af de eksempler. Enig i, at vi har haft mange som aldrig skulle have været satset på bare fordi de var nabosønner, men Klitten havde noget hvor tegningerne var der til mere.
Og nu spiller han i Hobro - så var tegningerne vist heller ikke større.

Jeg havde også høje forventninger til ham, men han var jo bare ikke god nok. Heller ikke i Frosinone eller Silkeborg.
Ædruelighedens stemme


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2023, 10:36

Så er det godt han kunne komme til FCK, hvor de heller ikke ser hans vej.

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden håber han får en Jakob Busk karriere. På alle måder en af de dårligste fortællinger om nordjysk talentudvikling de seneste mange år. Ville ønske han aldrig havde sat sine ben på Hornevej i første omgang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

DenSataniskeHest
1. div
1. div
Indlæg: 460
Tilmeldt: 12. apr 2023, 22:47
Favoritspiller: Frank

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af DenSataniskeHest » 16. sep 2023, 11:01

jonas386 skrev:
16. sep 2023, 10:36
Så er det godt han kunne komme til FCK, hvor de heller ikke ser hans vej.

Jeg må indrømme, at jeg efterhånden håber han får en Jakob Busk karriere. På alle måder en af de dårligste fortællinger om nordjysk talentudvikling de seneste mange år. Ville ønske han aldrig havde sat sine ben på Hornevej i første omgang.
Det er lidt Kenneth stenild over det..

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af gravballe » 16. sep 2023, 11:02

Han skulle have været meget utilfreds med at ryge på bænken i foråret ifølge hvad jeg høre

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2023, 11:11

gravballe skrev:
16. sep 2023, 11:02
Han skulle have været meget utilfreds med at ryge på bænken i foråret ifølge hvad jeg høre
Det er da også udsigten til bænken i 1. division der motiverede hans skifte. Som jeg læser hans udtalelser.

Jeg synes det er mangel på selvindsigt.
Jeg ville have meget mere respekt for skiftet, hvis han mente, at der var brug for en frisk start, efter det ærgerlige første møde med superligaen, og at han så gode muligheder for at blive 1. målmand i FCK efter Grabara.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 16. sep 2023, 16:50

Ganske fin kasse af Mæhle i det tyske, Kaufmann Sørensen sidder på bænken hos modstanderen

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2191
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sauer » 18. sep 2023, 21:36

Sousa officielt præsenteret i Saudi Arabien. Præsentationsvideo på Instagram med fællessang, dans og leoparder @alulaclub

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af swfc » 19. sep 2023, 01:52

Sauer skrev:
18. sep 2023, 21:36
Sousa officielt præsenteret i Saudi Arabien. Præsentationsvideo på Instagram med fællessang, dans og leoparder @alulaclub
De præsenterer åbenbart også nye spillere til deres kvindehold. Uden tørklæde.. Helt almindeligt. Så lærte man også det om Saudi.
AaB i hjertet

Besvar