AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 16. sep 2020, 11:41

Var det ikke ude, at Gaarde blandt andet blev spanket af bestyrelsen fordi, der ikke var en videresalgsklausul på Edison Flores. Så vil det da virke mærkeligt, hvis direktøren for det hele har noteret sig bestyrelsens udtrykte holdning.

Vil være trist, hvis vi kun fik udviklingspenge. De 15 mio for Abildgaard, der på salgstidspunktet var røget på bænken var dog pænt i min optik.
In verbis simus faciles

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2020, 11:52

Rams skrev:
16. sep 2020, 11:41
Var det ikke ude, at Gaarde blandt andet blev spanket af bestyrelsen fordi, der ikke var en videresalgsklausul på Edison Flores. Så vil det da virke mærkeligt, hvis direktøren for det hele har noteret sig bestyrelsens udtrykte holdning.

Vil være trist, hvis vi kun fik udviklingspenge. De 15 mio for Abildgaard, der på salgstidspunktet var røget på bænken var dog pænt i min optik.
Jo, men det synes jeg også var en underlig vurdering. Flores røg for 10-15 hvis jeg husker rigtigt, og solgt videre for 30 - 35. En frikøbsklausul kunne have betydet mindre i den første overgangssum. Når han ikke havde præsteret bedre, ikke havde en alder der gjorde ham sandsynlig for et stort salg senere og kom til en liga der ikke er kendt for sine kæmpe salg (+ 100 millioner), så var det jo ikke fordi vi stod i en position hvor vi forventede mange millioner. De fleste herinde var vel klar til at slippe ham for 5. Samme med Abildgaard i øvrigt.

Både Flores og Abildgaard salgene var fine, fordi vi fik relativt mange penge nu og her, for spillere der ikke ikke nødvendigvis havde den største fremtid i klubben. Mæhle salget er en anden historie. I hvert fald indtil videre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 16. sep 2020, 12:00

jonas386 skrev:
16. sep 2020, 11:52
Både Flores og Abildgaard salgene var fine, fordi vi fik relativt mange penge nu og her, for spillere der ikke ikke nødvendigvis havde den største fremtid i klubben. Mæhle salget er en anden historie. I hvert fald indtil videre.
Vi fik 10 mio. for Flores, men brugte jo også lidt penge på at købe Universitarios andel. Så han gav ikke noget kæmpebeløb.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 16. sep 2020, 13:26

Julgranen skrev:
16. sep 2020, 12:00
jonas386 skrev:
16. sep 2020, 11:52
Både Flores og Abildgaard salgene var fine, fordi vi fik relativt mange penge nu og her, for spillere der ikke ikke nødvendigvis havde den største fremtid i klubben. Mæhle salget er en anden historie. I hvert fald indtil videre.
Vi fik 10 mio. for Flores, men brugte jo også lidt penge på at købe Universitarios andel. Så han gav ikke noget kæmpebeløb.
Dengang husker jeg rygter om en væsentlig højere salgspris. Har ikke set andre end dig nævne de tal du gør. Er det et gæt du formulerer som fakta eller kan du fortælle hvor du har det fra?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2020, 13:33

Forza skrev:
16. sep 2020, 13:26
Julgranen skrev:
16. sep 2020, 12:00
jonas386 skrev:
16. sep 2020, 11:52
Både Flores og Abildgaard salgene var fine, fordi vi fik relativt mange penge nu og her, for spillere der ikke ikke nødvendigvis havde den største fremtid i klubben. Mæhle salget er en anden historie. I hvert fald indtil videre.
Vi fik 10 mio. for Flores, men brugte jo også lidt penge på at købe Universitarios andel. Så han gav ikke noget kæmpebeløb.
Dengang husker jeg rygter om en væsentlig højere salgspris. Har ikke set andre end dig nævne de tal du gør. Er det et gæt du formulerer som fakta eller kan du fortælle hvor du har det fra?
Jeg forstod det selv som 15 mio. og med afbetalinger til den sydamerikanske klub landede vi på godt 10 til AaB. Men det er jo heller ikke fordi vi får så meget information
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 16. sep 2020, 13:34

jonas386 skrev:
16. sep 2020, 13:33
Forza skrev:
16. sep 2020, 13:26
Julgranen skrev:
16. sep 2020, 12:00
jonas386 skrev:
16. sep 2020, 11:52
Både Flores og Abildgaard salgene var fine, fordi vi fik relativt mange penge nu og her, for spillere der ikke ikke nødvendigvis havde den største fremtid i klubben. Mæhle salget er en anden historie. I hvert fald indtil videre.
Vi fik 10 mio. for Flores, men brugte jo også lidt penge på at købe Universitarios andel. Så han gav ikke noget kæmpebeløb.
Dengang husker jeg rygter om en væsentlig højere salgspris. Har ikke set andre end dig nævne de tal du gør. Er det et gæt du formulerer som fakta eller kan du fortælle hvor du har det fra?
Jeg forstod det selv som 15 mio. og med afbetalinger til den sydamerikanske klub landede vi på godt 10 til AaB. Men det er jo heller ikke fordi vi får så meget information
Jeg husker det som 20-25 med 40% til den tidligere klub, på rygtebasis. Men intet officielt blev meldt ud.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2020, 13:46

Forza skrev:
16. sep 2020, 13:34

Jeg husker det som 20-25 med 40% til den tidligere klub, på rygtebasis. Men intet officielt blev meldt ud.
Jeg synes det lyder som en langt højere pris end jeg husker. Men hvis det er sandt, eller tæt på, så virker bestyrelsens harme over en manglende frikøbs-klausul endnu mere underlig
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2020, 13:52

Jesus christ gutter. Give mig et fucking link til de tal i slynger ud!
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2020, 13:55

Buzz Killington skrev:
16. sep 2020, 13:52
Jesus christ gutter. Give mig et fucking link til de tal i slynger ud!
Det hjælper vel ingenting. Vi får aldrig det nøjagtige beløb af parterne, så mere eller mindre autoriserede gætterier gør ingen forskel, men det holder debatten igang på debatsiden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 16. sep 2020, 14:00

Forza skrev:
16. sep 2020, 13:34
Jeg husker det som 20-25 med 40% til den tidligere klub, på rygtebasis. Men intet officielt blev meldt ud.
Så husker du dårligt.

AaB ejede 60 % af Flores.
Så købte de ham fri af den aftale de havde med Universitario.
Flores gav La U 15 % ud af hans skifte, en aftale han indgik med AaB, det har han selv fortalt til peruvianske medier.
Handlen var op mod 3 mio. dollars værd.
Af dem fik Universitario 200.000 dollars - for 15 %. Og AaB har brugt et beløb på at købe yderligere 40 % af Flores af den peruvianske klub, tidligere på året samme år han blev solgt. Det fortalte Gaarde.

Så er vi på 2,8 mio. dollars af maxbeløbet, og så skal du fraregne det beløb AaB har betalt for øvrige 40 % af Flores. Mener at vi gav 6 mio. kr. for de 60 % - Feyenoord bød 11 for det hele.

Bemærk, at vi IKKE opjusterede regnskabet efter Flores-salget og ikke købte dyrt ind. Så det er ikke i nærheden af det du fabler om. Vi taler nok omkring 10 mio. Med en meget høj løn, så var han altså næsten en udgift for AaB...

Der står lidt her:
https://www.americatv.com.pe/deportes/s ... as-n336760

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10713
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 16. sep 2020, 14:04

Buzz Killington skrev:
16. sep 2020, 13:52
Jesus christ gutter. Give mig et fucking link til de tal i slynger ud!
Jeg kan ærligt ikke huske hvor jeg har det fra. Det var noget rygtebasis, og nogle estimater herinde fra ift hvordan det påvirkede årsregnskabet osv. AaB nægtede kategorisk at udtale sig om en salgspris, men insisterede på, at vi i sidste ende havde tjent penge.

https://sport.tv2.dk/fodbold/2018-08-25 ... lores-salg
"Allan Gaarde" skrev:- Der skal ikke herske nogen tvivl om, at Flores i AaB har været en god handel økonomisk.

Så I tjener på handlen?

- Ja, det gør vi. Helt klart.
Jeg kan godt huske, at vi genforhandlende aftalen. Med Julgranens tal, hvis de passer, så passer det meget godt med de 15 millioner, hvor 3-5 skal trækkes fra til den peruvianske klub.

Ift regnskabet, så var det vel også en periode hvor der blev investeret kraftigt i faciliteterne . Derudover lejede vi vel også Lucas, omend det nok ikke har været det dyreste i første omgang. Men det er vel ikke utænkeligt at pengene til frikøbsklausulen blev reserbveret allerede her? Var det 6 mil. eller sådan vi endte med at betale?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 16. sep 2020, 14:08

Julgranen skrev:
16. sep 2020, 14:00
Forza skrev:
16. sep 2020, 13:34
Jeg husker det som 20-25 med 40% til den tidligere klub, på rygtebasis. Men intet officielt blev meldt ud.
Så husker du dårligt.

AaB ejede 60 % af Flores.
Så købte de ham fri af den aftale de havde med Universitario.
Flores gav La U 15 % ud af hans skifte, en aftale han indgik med AaB, det har han selv fortalt til peruvianske medier. Mon ikke det var skrub af penge - han var dyr at holde gående, og de brugte ham ikke.

Handlen var 3 mio. dollars værd.
Af dem fik Universitario 200.000 dollars. Og AaB har brugt et beløb på at købe yderligere 40 % af Flores af den peruvianske klub, tidligere på året samme år han blev solgt. Det fortalte Gaarde.

Så er vi på 2,8 mio. dollars, og så skal du fraregne det beløb AaB har betalt for øvrige 40 % af Flores. Mener at vi gav 6 mio. kr. for de 60 % - Feyenoord bød 11 for det hele.

Bemærk, at vi IKKE opjusterede regnskabet efter Flores-salget og ikke købte dyrt ind. Så det er ikke i nærheden af det du fabler om. Vi taler nok omkring 10 mio. Med en meget høj løn, så var han altså næsten en udgift for AaB...

Der står lidt her:
https://www.americatv.com.pe/deportes/s ... as-n336760
Jeg føler mig alvorlig heller ikke sikker. Syntes bare jeg husker at nogle nævnte det - ikke dermed sagt at det er fakta.

Det var sådan set ikke for at betvivle dine ord. Men du lyder meget sikker, i forhold til at den eneste kilde du nævner, er det ovennævnte link.

Jeg synes det kunne klæde dit indlæg ikke at tale som om det er fakta. Du har masser af brugbar viden herinde, men det kunne være fedt og adskille viden og formodning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 16. sep 2020, 14:09

Forza skrev:
16. sep 2020, 14:08
Jeg synes det kunne klæde dit indlæg ikke at tale som om det er fakta. Du har masser af brugbar viden herinde, men det kunne være fedt og adskille viden og formodning.
Jeg tænker at det er fakta, når det kommer fra spilleren selv. Kan ikke se hvorfor Flores skulle lyve.
Samme medier var jo altså med til at nævne 60-40 fordelingen lang tid før Gaarde gjorde.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 16. sep 2020, 15:07

Uldahl skrev:
16. sep 2020, 11:31
Buzz Killington skrev:
16. sep 2020, 10:12
emenike skrev:
16. sep 2020, 09:51
DenGamleMand skrev:
16. sep 2020, 09:37
Abildgaard på rundens hold igen, igen, igen. Der er fandme krummer i den knægt!
Håber godt nok på at Bælum fik sig en god videresalgsklausul med i handlen. Der går nok ikke lang tid før de større russiske og formentlig også andre udenlandske klubber begynder at kigge på Abildgaard hvis han fortsætter på samme manér.
Der var vist bred enighed om at vi solgte ham til et meget meget pænt beløb i forhold til opfattelsen af hans reelle værdi. Så jeg vil blive meget overrasket hvis vi har nogen form for videresalgsklausul med. I så fald er det vildt godt gået af Bælum og de andre involverede i salget.
Set i forhold til han var et rimeligt stort meget ungt talent der blev solgt til en rig klub i en stor liga så synes jeg ikke prisen var meget meget pæn.

Bælum stod for salget og han virker økonomisk snu/klog. Jeg er rimelig sikker på der er en. Ellers er det sgu for dumt at sælge et ungt talent uden en vidersalgs klausul. Bælum er ikke dum så selvfølgelig er der det. Spørgsmålet er så hvor stor den er.
Vi har fået 15 millioner for en bænkevarmer, vi ikke kunne bruge. Det er da en fantastisk handel.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 16. sep 2020, 15:08

Gnu skrev:
16. sep 2020, 15:07
Vi har fået 15 millioner for en bænkevarmer, vi ikke kunne bruge. Det er da en fantastisk handel.
Kunne de dog bare lige have lagt lidt flere rubler, og have fået Magnus med i handlen også...

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Dunkel » 16. sep 2020, 16:14

Martino skrev:
16. sep 2020, 08:06
Stegosaurus skrev:
15. sep 2020, 19:45
Anders Bærtelsen med stærk første halvleg mod Hobro. Vinder alle dueller i defensiven og to gode forsøg på mål.
Ja han var en af banens bedste igår.
Uden tvivl! Der viste han virkelig sit potentiale!

Ene så tilgengæld godt nok sløj ud. Ligner slet ikke en mand i form..
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Martino » 16. sep 2020, 19:01

Dunkel skrev:
16. sep 2020, 16:14
Martino skrev:
16. sep 2020, 08:06
Stegosaurus skrev:
15. sep 2020, 19:45
Anders Bærtelsen med stærk første halvleg mod Hobro. Vinder alle dueller i defensiven og to gode forsøg på mål.
Ja han var en af banens bedste igår.
Uden tvivl! Der viste han virkelig sit potentiale!

Ene så tilgengæld godt nok sløj ud. Ligner slet ikke en mand i form..
Nej det var en sløj indsats af Ene.

Man kan dårligt kalde ham tidligere AaB’er men Lorenzo Gordinho, som var til prøvetræning i 2017 er alligevel endt i dansk fodbold, da han er skiftet til Viborg FF.
Jeg savner Winsnes

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7839
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Forza » 16. sep 2020, 19:10

Gnu skrev:
16. sep 2020, 15:07
Uldahl skrev:
16. sep 2020, 11:31
Buzz Killington skrev:
16. sep 2020, 10:12
emenike skrev:
16. sep 2020, 09:51
DenGamleMand skrev:
16. sep 2020, 09:37
Abildgaard på rundens hold igen, igen, igen. Der er fandme krummer i den knægt!
Håber godt nok på at Bælum fik sig en god videresalgsklausul med i handlen. Der går nok ikke lang tid før de større russiske og formentlig også andre udenlandske klubber begynder at kigge på Abildgaard hvis han fortsætter på samme manér.
Der var vist bred enighed om at vi solgte ham til et meget meget pænt beløb i forhold til opfattelsen af hans reelle værdi. Så jeg vil blive meget overrasket hvis vi har nogen form for videresalgsklausul med. I så fald er det vildt godt gået af Bælum og de andre involverede i salget.
Set i forhold til han var et rimeligt stort meget ungt talent der blev solgt til en rig klub i en stor liga så synes jeg ikke prisen var meget meget pæn.

Bælum stod for salget og han virker økonomisk snu/klog. Jeg er rimelig sikker på der er en. Ellers er det sgu for dumt at sælge et ungt talent uden en vidersalgs klausul. Bælum er ikke dum så selvfølgelig er der det. Spørgsmålet er så hvor stor den er.
Vi har fået 15 millioner for en bænkevarmer, vi ikke kunne bruge. Det er da en fantastisk handel.
Helt enig. Det var et kongesalg.han var også 23 på daværende tidspunkt, så talent prædikatet var endda ved at fade væk.

Bliver han solgt får vi udviklingspenge.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1491
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Stegosaurus » 16. sep 2020, 19:29

Wessam fik 67 minutter for Silkeborg mod Skive og spillede meget sløjt.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2020, 19:37

Og Grønning puler videre i førstedivision med endnu et mål for Viborg. Kunne være man skulle se med her i anden halvleg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar