AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Rams » 15. apr 2021, 11:01

Måske Friis kan bygge bro mellem Hobro og AaB. Med udenlandsk ledelse i Jammerbugt og Vendsyssel er Hobro potentielt vigtig som en nær samarbejdsklub, hvor vi kan sende talenter på græs og hærde dem i et professionelt miljø.

Ideelt set bør Hobro spille samme rolle for AaB som Fredericia spiller for FCM. Det vil være godt for både Hobro, AaB og nordjysk fodbold.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1633
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Erasmus Montanus » 15. apr 2021, 11:20

Rams skrev:
15. apr 2021, 11:01
Måske Friis kan bygge bro mellem Hobro og AaB. Med udenlandsk ledelse i Jammerbugt og Vendsyssel er Hobro potentielt vigtig som en nær samarbejdsklub, hvor vi kan sende talenter på græs og hærde dem i et professionelt miljø.

Ideelt set bør Hobro spille samme rolle for AaB som Fredericia spiller for FCM. Det vil være godt for både Hobro, AaB og nordjysk fodbold.
Lige netop min tanke! Det ville være ideelt som en del af planen om at løfte talentarbejdet.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2578
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af baresi » 15. apr 2021, 11:38

Hanga skrev:
15. apr 2021, 10:18
Jakobsen skrev:
15. apr 2021, 09:39
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 08:49
Friis ny assistent i Hobro resten af sæsonen.
Godt for Hobro og godt for Friis.
Dejligt at det går så meget fremad i familien Friis, at han kan tage arbejde igen :aabfan:
Enig, det giver håb om han er klar til når der skal ryddes op efter Cifuentes. Jeg tvivler på Cifuentes formår at indføre ret meget om så hans ideer/observationer måtte være rigtige.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Skal vi virkelig lade Cifuentes vs. Friis debatten forpeste endnu en tråd ? :@

Lad os nu bare glæde os over at Friis, som vi vel alle har sympati for, oplever bedre tider på privaten. På et tidspunkt ser jeg ham da gerne tilbage i AaB, men det skal ikke være som cheftræner lige foreløbigt, og det skal ikke være i en anden rolle allerede nu.
enig det bliver aldrig friis vs cifuentes. Og i bund og grund er det bare rigtigt dejligt at høre at Friis kan komme på arbejde igen med det han brænder for, og at der er mere ro på hjemme situationen. Om han nåede at sætte sit helt færdige aftryk på AaB er jeg nu ikke sikker på. Tror han kunne have drevet det til mere. hans point høst var ikke imponerende. Men han slog mig som en ydmyg hårdtarbejde person som jeg kun har respekt til overs for. Bedste ønsker til friis, og en kompetent mand til hobro.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2021, 12:11

Allan Kuhn var vel også tilknyttet kort tid I Randers inden han om sommeren vendte tilbage til os. Lignende scenarie er ikke utænkeligt her.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 15. apr 2021, 13:06

FlæskeFrank skrev:
15. apr 2021, 12:11
Allan Kuhn var vel også tilknyttet kort tid I Randers inden han om sommeren vendte tilbage til os. Lignende scenarie er ikke utænkeligt her.
Det tænker jeg det er, når spillerne ikke mente han kunne bringe mere og man fyrede hans assistenter.
Friis er nok fortid i AaB, i hvert fald som cheftræner.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 15. apr 2021, 13:08

Erasmus Montanus skrev:
15. apr 2021, 11:20
Lige netop min tanke! Det ville være ideelt som en del af planen om at løfte talentarbejdet.
Jeg tror desværre Hobro har højere tanker om sig selv. Så gerne at man arbejdede på at få Skive vristet ud af FCM’s kløer.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Moen » 15. apr 2021, 13:12

Julgranen skrev:
15. apr 2021, 13:08
Erasmus Montanus skrev:
15. apr 2021, 11:20
Lige netop min tanke! Det ville være ideelt som en del af planen om at løfte talentarbejdet.
Jeg tror desværre Hobro har højere tanker om sig selv. Så gerne at man arbejdede på at få Skive vristet ud af FCM’s kløer.
Thisted(/Vejgaard) kunne være et bud.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Frygah » 15. apr 2021, 14:49

Julgranen skrev:
15. apr 2021, 13:06
FlæskeFrank skrev:
15. apr 2021, 12:11
Allan Kuhn var vel også tilknyttet kort tid I Randers inden han om sommeren vendte tilbage til os. Lignende scenarie er ikke utænkeligt her.
Det tænker jeg det er, når spillerne ikke mente han kunne bringe mere og man fyrede hans assistenter.
Friis er nok fortid i AaB, i hvert fald som cheftræner.
Jeg er ikke uenig i at han er fortid, men med dine egne indlæg om tidligere tiders trænere der har fået kritik af spillertruppen og hvad de så efterfølgende bedrevet, så vil jeg egentlig ikke håbe at det er spillertruppen der skal bestemme hvem der skal være cheftræner i AaB.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Julgranen » 15. apr 2021, 14:52

Frygah skrev:
15. apr 2021, 14:49
Jeg er ikke uenig i at han er fortid, men med dine egne indlæg om tidligere tiders trænere der har fået kritik af spillertruppen og hvad de så efterfølgende bedrevet, så vil jeg egentlig ikke håbe at det er spillertruppen der skal bestemme hvem der skal være cheftræner i AaB.
Nu var det heller ikke spillerne der fyrede assistenterne.
Mon ikke man i AaB har haft en klar bagtanke med at få andre typer ind i trænerteamet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2021, 14:54

Julgranen skrev:
15. apr 2021, 14:52
Frygah skrev:
15. apr 2021, 14:49
Jeg er ikke uenig i at han er fortid, men med dine egne indlæg om tidligere tiders trænere der har fået kritik af spillertruppen og hvad de så efterfølgende bedrevet, så vil jeg egentlig ikke håbe at det er spillertruppen der skal bestemme hvem der skal være cheftræner i AaB.
Nu var det heller ikke spillerne der fyrede assistenterne.
Mon ikke man i AaB har haft en klar bagtanke med at få andre typer ind i trænerteamet.
I artilken i Nordjyske skinner det igennem at assistenerne under Friis' sygemelding havde fået en idé om at de kunne få mere indflydelse på opstilling ot taktik end de havde inden. Det lyder som om at skiftet i assistenter var fordi de ikke affandt sig med deres plads i hierarkiet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
duncan88
2. div
2. div
Indlæg: 239
Tilmeldt: 24. apr 2008, 12:26
Geografisk sted: 9340!

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af duncan88 » 15. apr 2021, 15:37

Begge assistenter har vel også kontrakt udløb i AaB til sommer, man skal vel aldrig sige aldrig om et comeback til friss på en eller anden måde. :aabfan:
En stolt herre som blev interviewet under kampen mellem AaB - BIF af TV2 Nord!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2021, 15:39

duncan88 skrev:
15. apr 2021, 15:37
Begge assistenter har vel også kontrakt udløb i AaB til sommer, man skal vel aldrig sige aldrig om et comeback til friss på en eller anden måde. :aabfan:
Jeg vil tro har får en hvilken som helst stilling han er interesseret i - bortset fra cheftrænerposten - hvis han søger. Men jeg tænker faktisk han afventer lidt inden han søger tilbage mod AaB.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Hanga » 15. apr 2021, 15:51

Pastorius skrev:
15. apr 2021, 15:39
duncan88 skrev:
15. apr 2021, 15:37
Begge assistenter har vel også kontrakt udløb i AaB til sommer, man skal vel aldrig sige aldrig om et comeback til friss på en eller anden måde. :aabfan:
Jeg vil tro har får en hvilken som helst stilling han er interesseret i - bortset fra cheftrænerposten - hvis han søger. Men jeg tænker faktisk han afventer lidt inden han søger tilbage mod AaB.
Jeg tror ikke det er ideelt at få den tidligere chef ind som assistent. Det ville jeg ikke være interesseret i, hvis jeg var Cifuentes.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 15. apr 2021, 16:06

Jakobsen skrev:
15. apr 2021, 09:39
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 08:49
Friis ny assistent i Hobro resten af sæsonen.
Godt for Hobro og godt for Friis.
Dejligt at det går så meget fremad i familien Friis, at han kan tage arbejde igen :aabfan:
Enig, det giver håb om han er klar til når der skal ryddes op efter Cifuentes. Jeg tvivler på Cifuentes formår at indføre ret meget om så hans ideer/observationer måtte være rigtige.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du mener simpelthen, at Friis, som var en fiasko som cheftræner i AaB, skal ansættes i det embede igen, hvis AaB fyret Cifuentes?
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2021, 16:08

Hanga skrev:
15. apr 2021, 15:51
Pastorius skrev:
15. apr 2021, 15:39
duncan88 skrev:
15. apr 2021, 15:37
Begge assistenter har vel også kontrakt udløb i AaB til sommer, man skal vel aldrig sige aldrig om et comeback til friss på en eller anden måde. :aabfan:
Jeg vil tro har får en hvilken som helst stilling han er interesseret i - bortset fra cheftrænerposten - hvis han søger. Men jeg tænker faktisk han afventer lidt inden han søger tilbage mod AaB.
Jeg tror ikke det er ideelt at få den tidligere chef ind som assistent. Det ville jeg ikke være interesseret i, hvis jeg var Cifuentes.
Normalt ville jeg give dig ret, men jeg forestiller mig ikke det bliver noget som helst problem med Friis, og det tror jeg heller ikke Cifuentes ville synes, hvis han fik en stille og rolig snak med ham.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5333
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 15. apr 2021, 17:04

Pastorius skrev:
15. apr 2021, 16:08
Hanga skrev:
15. apr 2021, 15:51
Pastorius skrev:
15. apr 2021, 15:39
duncan88 skrev:
15. apr 2021, 15:37
Begge assistenter har vel også kontrakt udløb i AaB til sommer, man skal vel aldrig sige aldrig om et comeback til friss på en eller anden måde. :aabfan:
Jeg vil tro har får en hvilken som helst stilling han er interesseret i - bortset fra cheftrænerposten - hvis han søger. Men jeg tænker faktisk han afventer lidt inden han søger tilbage mod AaB.
Jeg tror ikke det er ideelt at få den tidligere chef ind som assistent. Det ville jeg ikke være interesseret i, hvis jeg var Cifuentes.
Normalt ville jeg give dig ret, men jeg forestiller mig ikke det bliver noget som helst problem med Friis, og det tror jeg heller ikke Cifuentes ville synes, hvis han fik en stille og rolig snak med ham.
Nej, Friis virker ikke til at være den person med de største rundsave på albuerne. Ej heller et kawt ego bøvler han med.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5206
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 15. apr 2021, 17:18

R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 16:06
Jakobsen skrev:
15. apr 2021, 09:39
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 08:49
Friis ny assistent i Hobro resten af sæsonen.
Godt for Hobro og godt for Friis.
Dejligt at det går så meget fremad i familien Friis, at han kan tage arbejde igen :aabfan:
Enig, det giver håb om han er klar til når der skal ryddes op efter Cifuentes. Jeg tvivler på Cifuentes formår at indføre ret meget om så hans ideer/observationer måtte være rigtige.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du mener simpelthen, at Friis, som var en fiasko som cheftræner i AaB, skal ansættes i det embede igen, hvis AaB fyret Cifuentes?
Friis havde sine begræsninger, men vi flyttede os omvendt i en retning under ham og vi så et top niveau. Under Cifuentes har jeg ikke set en kamp jeg vil kalde for en god præstation. Det er jo bare planløst losseri og apati. Jeg er sikker på Friis var vokset yderligere med tiden og hans hold lige så. Cifuentes ryster på hænderne og sadler om i tide og utide. Det er prisværdigt at kunne erkende noget ikke virker, men vi er stadig nødt til at holde fast i en eller anden retning at udvikle tingene i. Det er min anke mod Cifuentes og ikke resultaterne selvom de heller ikke har været tilfredsstillende.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4437
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af doukas » 15. apr 2021, 17:39

Simpelthen så fantastisk læsning.

https://www.bt.dk/fodbold/jacob-friis-e ... lille-luna
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Fromthecradle » 15. apr 2021, 17:50

doukas skrev:
15. apr 2021, 17:39
Simpelthen så fantastisk læsning.

https://www.bt.dk/fodbold/jacob-friis-e ... lille-luna
Ja, det bliver ikke meget bedre. Jeg kender ikke Friis eller familien, men det er godt nok en historie der kommer tæt på tårekanalerne. Det er rigtig fint at han er så åben om det.
You pay for this?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af FIDEL » 15. apr 2021, 18:03

Jakobsen skrev:
15. apr 2021, 17:18
R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 16:06
Jakobsen skrev:
15. apr 2021, 09:39
Hanga skrev:
R Rosenberg skrev:
15. apr 2021, 08:49
Friis ny assistent i Hobro resten af sæsonen.
Godt for Hobro og godt for Friis.
Dejligt at det går så meget fremad i familien Friis, at han kan tage arbejde igen :aabfan:
Enig, det giver håb om han er klar til når der skal ryddes op efter Cifuentes. Jeg tvivler på Cifuentes formår at indføre ret meget om så hans ideer/observationer måtte være rigtige.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Du mener simpelthen, at Friis, som var en fiasko som cheftræner i AaB, skal ansættes i det embede igen, hvis AaB fyret Cifuentes?
Friis havde sine begræsninger, men vi flyttede os omvendt i en retning under ham og vi så et top niveau. Under Cifuentes har jeg ikke set en kamp jeg vil kalde for en god præstation. Det er jo bare planløst losseri og apati. Jeg er sikker på Friis var vokset yderligere med tiden og hans hold lige så. Cifuentes ryster på hænderne og sadler om i tide og utide. Det er prisværdigt at kunne erkende noget ikke virker, men vi er stadig nødt til at holde fast i en eller anden retning at udvikle tingene i. Det er min anke mod Cifuentes og ikke resultaterne selvom de heller ikke har været tilfredsstillende.
Synes det er noget vrøvl. Cifuentes sadler ikke mere om end andre trænere har gjort i AaB.

Besvar