AaB´ere i andre klubber / udlandet

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 6. maj 2022, 12:53

Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Lyngehoevdingen skrev:
5. maj 2022, 17:03
Debatjuntaen skrev:
4. maj 2022, 20:27
Vi har stoppet den før, og nu gør vi det igen. Den her debat hører ikke til herinde. Den kan I tage andetsteds.
Øh, hvorfor gør den egentlig ikke det? Det er en diskussion om en tidligere AaBers karrierebeslutninger. Svært at se et mere relevant forum umiddelbart.
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Debatjuntaen » 6. maj 2022, 13:02

Gnu skrev:
6. maj 2022, 12:53
Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
Beklager formuleringen, du har ret.

Men da krigen i Ukraine eller Oliver Abildgaards gøren og laden ikke direkte er relateret til AaB, og vi tidligere har stoppet snakken, da den udviklede sig til en generel diskussion omkring krigen, er vi rigeligt dækket ind her.

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 255
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Lyngehoevdingen » 6. maj 2022, 13:09

Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Lyngehoevdingen skrev:
5. maj 2022, 17:03
Debatjuntaen skrev:
4. maj 2022, 20:27
Vi har stoppet den før, og nu gør vi det igen. Den her debat hører ikke til herinde. Den kan I tage andetsteds.
Øh, hvorfor gør den egentlig ikke det? Det er en diskussion om en tidligere AaBers karrierebeslutninger. Svært at se et mere relevant forum umiddelbart.
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Nu har jeg kigget i retningslinjerne. Kan I vise mig den linje, der gør det i strid med reglerne at debattere de etiske og moralske aspekter i den tidligere fodboldspiller i AaB Oliver Abildgaards karrierebeslutninger?
Følgende er ikke tilladt på Supporterhjørnet:
Bevidst afsporing af debatten gennem f.eks. trolling, personangreb, spekulation i brugeres virkelige identiteter, bevidst provokation o.l.
Deling eller opfordring til deling af materiale, der er beskyttet af ophavsretten. Dette gælder bl.a. ulovlig streaming af kampe og deling af artikler bag betalingsvægge.
Racisme samt diskrimination på baggrund af en persons religion, etniske oprindelse, køn, seksuel orientering m.m.
Opfordringer til lovbrud el. forherligelse heraf.
Seksuelt el. vulgært indhold.
Politisk indhold, der ikke er direkte relateret til fodbold el. AaB.
Reklamer for kommercielt indhold, der ikke er direkte relateret til AaB.
Brugernavne, der falder sammen med navnet på en spiller, leder eller anden person i eller omkring AaB.
Grafisk indhold (herunder GIFs og billeder) i signaturer.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 6. maj 2022, 13:09

Debatjuntaen skrev:
6. maj 2022, 13:02
Gnu skrev:
6. maj 2022, 12:53
Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
Beklager formuleringen, du har ret.

Men da krigen i Ukraine eller Oliver Abildgaards gøren og laden ikke direkte er relateret til AaB, og vi tidligere har stoppet snakken, da den udviklede sig til en generel diskussion omkring krigen, er vi rigeligt dækket ind her.
Nej, men det handler om en fodboldspiller, og dennes ageren i en politisk sag, så det er stadig inden for skiven af jeres egne retningslinjer. Citat herfra:
Følgende er ikke tilladt på Supporterhjørnet:
...
Politisk indhold, der ikke er direkte relateret til fodbold el. AaB.
...
I kan ikke med de nuværende retningslinjer i hånden sige at denne diskussion ikke hører til her.

Derfor forventer jeg også, at I genopretter mit indlæg i tråden, som I har slettet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Debatjuntaen » 6. maj 2022, 13:35

Det er fuldstændigt inden for vores bemyndigelse at vurdere, hvornår retningslinjerne overskrides.

Debatten har kørt herinde tidligere, og den blev lukket ned, da den blev personlig og også bredte sig til langt mere end AaB og fodbold. Den blev lukket der, og den blev lukket igen her. Debatten fik chancen, og det viste sig at udvikle sig til noget, vi vurderer overskrider retningslinjerne. Derfor får den ikke chancen igen.

Og derfor sletter vi indlæg, der forsøger at starte en debat op, som vi har lukket. Yderligere kommentarer til denne debat om debat hører heller ikke hjemme her.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 6. maj 2022, 14:29

Undskyld mig, men hvad skal vi så med retningslinjerne, hvis I bare kan træffe en afgørelse ud fra en eller anden vurdering, der ikke hviler på noget som helst grundlag andet end jeres mavefornemmelse?

Retningslinjerne tillader politisk debat knyttet til fodbold. Det medgiver i selv her:
Debatjuntaen skrev:
6. maj 2022, 13:02
Gnu skrev:
6. maj 2022, 12:53
Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
Beklager formuleringen, du har ret.

Men da krigen i Ukraine eller Oliver Abildgaards gøren og laden ikke direkte er relateret til AaB, og vi tidligere har stoppet snakken, da den udviklede sig til en generel diskussion omkring krigen, er vi rigeligt dækket ind her.
Altså må denne diskussion også være tilladt, da den handler om en fodboldspillers ageren i en politisk sag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Debatjuntaen » 6. maj 2022, 14:49

Gnu skrev:
6. maj 2022, 14:29
Undskyld mig, men hvad skal vi så med retningslinjerne, hvis I bare kan træffe en afgørelse ud fra en eller anden vurdering, der ikke hviler på noget som helst grundlag andet end jeres mavefornemmelse?

Retningslinjerne tillader politisk debat knyttet til fodbold. Det medgiver i selv her:
Debatjuntaen skrev:
6. maj 2022, 13:02
Gnu skrev:
6. maj 2022, 12:53
Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
Beklager formuleringen, du har ret.

Men da krigen i Ukraine eller Oliver Abildgaards gøren og laden ikke direkte er relateret til AaB, og vi tidligere har stoppet snakken, da den udviklede sig til en generel diskussion omkring krigen, er vi rigeligt dækket ind her.
Altså må denne diskussion også være tilladt, da den handler om en fodboldspillers ageren i en politisk sag.
Sidste indlæg herfra:
Og den var tilladt lige indtil det viste sig, at folk inden for ganske få indlæg - begge gange - blev både personlige og tog debatten et helt andet sted hen, end vi tillader. Derfor lukkede vi ned for emnet. Efterfølgende indlæg er blevet slettet - uanset kvalitet. Den fik så chancen igen her anden gang, men vi kunne konstatere det samme, og lukkede ned igen.

Det er samme praksis i en anden tråd, hvor vi også har slettet indlæg fra enkelte debattører, der vælger at kommentere videre flere timer efter vi har sagt stop.

Retningslinjer er retningslinjer. Altså de overordnede linjer, som debatten skal foregå indenfor. De er netop ikke udtømmende for at efterlade et rum at operere i.

Erfaringsmæssigt er der ingen, der har vanskeligheder ved at navigere inden for dem, medmindre man søger det. Vi har i hvert fald historisk få rapporteringer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 6. maj 2022, 15:38

Debatjuntaen skrev:
6. maj 2022, 14:49
Gnu skrev:
6. maj 2022, 14:29
Undskyld mig, men hvad skal vi så med retningslinjerne, hvis I bare kan træffe en afgørelse ud fra en eller anden vurdering, der ikke hviler på noget som helst grundlag andet end jeres mavefornemmelse?

Retningslinjerne tillader politisk debat knyttet til fodbold. Det medgiver i selv her:
Debatjuntaen skrev:
6. maj 2022, 13:02
Gnu skrev:
6. maj 2022, 12:53
Debatjuntaen skrev:
5. maj 2022, 17:30
Fordi ASC har et ønske om, at der ikke diskuteres politiske emner på debatsiden. Også selvom det har udgangspunkt i AaB. Ganske simpelt.

Vi har givet plads til en bemærkning her og der, men der stopper det også. Det bliver hurtigt til en mere generel diskussion og der findes utallige andre steder, hvor I kan tage den.

Og det er sidste ord i den snak. :)
Det er ikke det, der står i retningslinjerne. Så må I opdatere retningslinjerne så brugerne ved, hvad de skal forholde sig til.
Beklager formuleringen, du har ret.

Men da krigen i Ukraine eller Oliver Abildgaards gøren og laden ikke direkte er relateret til AaB, og vi tidligere har stoppet snakken, da den udviklede sig til en generel diskussion omkring krigen, er vi rigeligt dækket ind her.
Altså må denne diskussion også være tilladt, da den handler om en fodboldspillers ageren i en politisk sag.
Sidste indlæg herfra:
Og den var tilladt lige indtil det viste sig, at folk inden for ganske få indlæg - begge gange - blev både personlige og tog debatten et helt andet sted hen, end vi tillader. Derfor lukkede vi ned for emnet. Efterfølgende indlæg er blevet slettet - uanset kvalitet. Den fik så chancen igen her anden gang, men vi kunne konstatere det samme, og lukkede ned igen.

Det er samme praksis i en anden tråd, hvor vi også har slettet indlæg fra enkelte debattører, der vælger at kommentere videre flere timer efter vi har sagt stop.

Retningslinjer er retningslinjer. Altså de overordnede linjer, som debatten skal foregå indenfor. De er netop ikke udtømmende for at efterlade et rum at operere i.

Erfaringsmæssigt er der ingen, der har vanskeligheder ved at navigere inden for dem, medmindre man søger det. Vi har i hvert fald historisk få rapporteringer.
Én ting er at retningslinjerne ikke er udtømmende, men det I gør er i direkte modstrid med retningslinjerne, når I lukker for en debat, der helt specifikt handler om en spillers ageren i en politisk sag.

Jeg vil gerne have en forklaring på, hvordan mit nu slettede indlæg overtrådte retningslinjerne.

Og så svarer I ikke på mit spørgsmål: Hvad skal vi med retningslinjer, hvis de alligevel ikke er gældende?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af emenike » 8. maj 2022, 12:15

Mæhle rygtes til Tottenham til sommer i Daily Mail. Godt nok en skodavis så det skal tages med et gran salt, men kan godt se ideen med en rolle til Mæhle som venstreback i et system under Conte, der minder meget om den på landsholdet. I Atalanta har han virket låst og med et meget mere defensivt udgangspunkt, så lidt luftforandring og en mere offensiv rolle kunne være spændende for ham, samtidig med at der er tale om en større klub/liga.

Et (rigtigt) godt salg vil selvfølgelig også gavne os økonomisk med solidaritetspenge.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af jonas386 » 8. maj 2022, 12:44

emenike skrev:
8. maj 2022, 12:15
Mæhle rygtes til Tottenham til sommer i Daily Mail. Godt nok en skodavis så det skal tages med et gran salt, men kan godt se ideen med en rolle til Mæhle som venstreback i et system under Conte, der minder meget om den på landsholdet. I Atalanta har han virket låst og med et meget mere defensivt udgangspunkt, så lidt luftforandring og en mere offensiv rolle kunne være spændende for ham, samtidig med at der er tale om en større klub/liga.

Et (rigtigt) godt salg vil selvfølgelig også gavne os økonomisk med solidaritetspenge.
Det virker umiddelbart som en fin løsning, hvis Mæhle kan komme videre og få fast spilletid. Jeg synes egentlig at Atalanta på papiret var det helt rigtige match, men det er bare ikke rigtigt blevet helt godt. Han er ikke lykkedes med at bringe samme slutprodukt som på landsholdet, hvilket der selvfølgelig kan være mange grunde til.
Jeg tror dog, at det har været lærerigt alligevel, og jeg kunne forestille mig at Serie-A kan være en fin erfaring at have med til det engelske og når jeg lige taget er et hurtigt kig på Tottenhams trup, så vil han vel umiddelbart kunne gå ind som førstevalg på både højre og venstre back? Jeg synes det kunne være et fint skifte for Mæhle, og hvorfor skulle han ikke kunne tage skridtet derfra og til de absolut største adresser?

EDIT: an starter dog inde i dagens kamp
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 8. maj 2022, 12:55

jonas386 skrev:
8. maj 2022, 12:44
emenike skrev:
8. maj 2022, 12:15
Mæhle rygtes til Tottenham til sommer i Daily Mail. Godt nok en skodavis så det skal tages med et gran salt, men kan godt se ideen med en rolle til Mæhle som venstreback i et system under Conte, der minder meget om den på landsholdet. I Atalanta har han virket låst og med et meget mere defensivt udgangspunkt, så lidt luftforandring og en mere offensiv rolle kunne være spændende for ham, samtidig med at der er tale om en større klub/liga.

Et (rigtigt) godt salg vil selvfølgelig også gavne os økonomisk med solidaritetspenge.
Det virker umiddelbart som en fin løsning, hvis Mæhle kan komme videre og få fast spilletid. Jeg synes egentlig at Atalanta på papiret var det helt rigtige match, men det er bare ikke rigtigt blevet helt godt. Han er ikke lykkedes med at bringe samme slutprodukt som på landsholdet, hvilket der selvfølgelig kan være mange grunde til.
Jeg tror dog, at det har været lærerigt alligevel, og jeg kunne forestille mig at Serie-A kan være en fin erfaring at have med til det engelske og når jeg lige taget er et hurtigt kig på Tottenhams trup, så vil han vel umiddelbart kunne gå ind som førstevalg på både højre og venstre back? Jeg synes det kunne være et fint skifte for Mæhle, og hvorfor skulle han ikke kunne tage skridtet derfra og til de absolut største adresser?

EDIT: an starter dog inde i dagens kamp
Synes også det lyder som et fint skifte. Passer ind i systemet og et skridt op. Derudover er det jo også interessant, hvor Atalanta er på vej hen. Det er jo en lille klub, som har gjort det rigtigt godt i nogle år, men der er ingen garanti for det fortsætter og de har allerede tilbagegang i deres liga i år.
Kan vi må Mæhle videre inden gassen går ud af balonen vil det være perfekt.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Gnu » 9. maj 2022, 09:25

Inden Mæhle tager et skridt op skal han nok blive lidt mere stabil i sine præstationer. Han kan stadig forbedre sig i Atalanta. Fx skal han blive bedre defensivt i 1-1-sitautioner, hvor han stadig har noget at lære. Efter min overbevisning bør han blive en sæson mere i Atalanta og bygge på. De har haft en dårlig sæson, men de har stadig et godt koncept, hvor Mæhle passer fint ind, og han skal nok få sine kampe.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Jakobsen » 9. maj 2022, 19:05

Souza bænket for Vejle. Ikke så imponerende


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af 9520AaB » 9. maj 2022, 19:15

Jakobsen skrev:Souza bænket for Vejle. Ikke så imponerende


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Lars Kramer ligeså for Viborg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 11. maj 2022, 10:56

Hannesbo og Klittens lejeophold i 1.div bekræfter desværre tendensen siden '14. Vores talenter kan slet ikke taget springet til seniorfodbold. Håber Figo kan rette skuden op.

Vi kan tage Lukas Klitten(der endnu ikke har fået debut i serie B!), Kaufmann, Tengsted og Bærtelsen med i ligningen om, at selv talenter der har været inde omkring u21 landsholdet, har det overordentlig svært ved at begå sig på voksenplan.

Hvad har Silkeborg gjort på ungdomssiden, der gør, at de har udklækket 3-5 spiller de sidste par år, som ligner kommende landsholdsspillere?

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af R Rosenberg » 11. maj 2022, 10:58

Sønderhof skrev:
11. maj 2022, 10:56
Hannesbo og Klittens lejeophold i 1.div bekræfter desværre tendensen siden '14. Vores talenter kan slet ikke taget springet til seniorfodbold. Håber Figo kan rette skuden op.

Vi kan tage Lukas Klitten(der endnu ikke har fået debut i serie B!), Kaufmann, Tengsted og Bærtelsen med i ligningen om, at selv talenter der har været inde omkring u21 landsholdet, har det overordentlig svært ved at begå sig på voksenplan.

Hvad har Silkeborg gjort på ungdomssiden, der gør, at de har udklækket 3-5 spiller de sidste par år, som ligner kommende landsholdsspillere?
De har gjort Kent Nielsen. Se 2014.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2429
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Moen » 11. maj 2022, 11:30

Sønderhof skrev:
11. maj 2022, 10:56
Hannesbo og Klittens lejeophold i 1.div bekræfter desværre tendensen siden '14. Vores talenter kan slet ikke taget springet til seniorfodbold. Håber Figo kan rette skuden op.

Vi kan tage Lukas Klitten(der endnu ikke har fået debut i serie B!), Kaufmann, Tengsted og Bærtelsen med i ligningen om, at selv talenter der har været inde omkring u21 landsholdet, har det overordentlig svært ved at begå sig på voksenplan.

Hvad har Silkeborg gjort på ungdomssiden, der gør, at de har udklækket 3-5 spiller de sidste par år, som ligner kommende landsholdsspillere?
Hvor mange af Silkeborgs talenter har fået succes i udlandet?

Kaufmann havde en vanvittig halvsæson og blev solgt dyrt, Bærtelsen tog et skridt ned og er ny fast mand i Eliteserien + blevet udtaget til U21-landsholdet.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af Sønderhof » 11. maj 2022, 11:58

Prica22 skrev:
11. maj 2022, 11:30
Sønderhof skrev:
11. maj 2022, 10:56
Hannesbo og Klittens lejeophold i 1.div bekræfter desværre tendensen siden '14. Vores talenter kan slet ikke taget springet til seniorfodbold. Håber Figo kan rette skuden op.

Vi kan tage Lukas Klitten(der endnu ikke har fået debut i serie B!), Kaufmann, Tengsted og Bærtelsen med i ligningen om, at selv talenter der har været inde omkring u21 landsholdet, har det overordentlig svært ved at begå sig på voksenplan.

Hvad har Silkeborg gjort på ungdomssiden, der gør, at de har udklækket 3-5 spiller de sidste par år, som ligner kommende landsholdsspillere?
Hvor mange af Silkeborgs talenter har fået succes i udlandet?

Kaufmann havde en vanvittig halvsæson og blev solgt dyrt, Bærtelsen tog et skridt ned og er ny fast mand i Eliteserien + blevet udtaget til U21-landsholdet.
Jeg snakker om tendenser. Silkeborg har udviklet Carsentsen, Jørgensen og Mattson, som vi vel godt kan blive enige alle har pil op sammenlignet med de føromtalte AaB'ere(hvor vi også kan tage Mathias Ross med i ligningen).
Dertil har de hentet Brink, Klynge, Felix, Vallys og Sonne i divisionerne, og udviklet dem på forbilledlig vis.

.... P.s så så jeg genre Kaufmann tilbage, men har han scoret 2-3 mål i 50 kampe post AaB? Gad vide hvad fremtiden bringer for ham.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af raekkeettre » 16. maj 2022, 07:18

Vavro fra FCK kåre lige superligaens bedste spiller i EB, i følge ham selv. Henrik Dalsgaard. Gad sgu godt have haft den aldrende gamle uddanket over the hill fodboldspiller til AaB igen, og skulle være sket sidste sommer, så når Thelander smutter nu, så har vi en til at tage over plus, vi nok også var blevet nummer 3 og havde været sten sikkert i Europa, med der til hørende økonomiske midler....

Se det havde været en investering og en fremtidssikring af vores hold....men en 17-18 lejede spillere, nogle inkompetente køb, har taget 500% af hvad sådan en spiller ville havde kostet med AaB DNA og et ønske om st komme tilbage....

Argh.....

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: AaB´ere i andre klubber / udlandet

Indlæg af emenike » 16. maj 2022, 07:29

raekkeettre skrev:
16. maj 2022, 07:18
Vavro fra FCK kåre lige superligaens bedste spiller i EB, i følge ham selv. Henrik Dalsgaard. Gad sgu godt have haft den aldrende gamle uddanket over the hill fodboldspiller til AaB igen, og skulle være sket sidste sommer, så når Thelander smutter nu, så har vi en til at tage over plus, vi nok også var blevet nummer 3 og havde været sten sikkert i Europa, med der til hørende økonomiske midler....

Se det havde været en investering og en fremtidssikring af vores hold....men en 17-18 lejede spillere, nogle inkompetente køb, har taget 500% af hvad sådan en spiller ville havde kostet med AaB DNA og et ønske om st komme tilbage....

Argh.....
Utroligt så mange selvopfundede sandheder der kan komme ud af et indlæg. Men hvis du får det bedre med at sige højt “Hvis vi gik all-in på Dalsgaard, selvom det vil betyde ringere/ingen nye spillere på andre udsatte positioner, så var alt blevet bedre” så fred være med det. Det er der ingen der ved, selvom jeg har en fornemmelse af at det er voldsom ønsketækning.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Besvar