Poul Sørensen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 21. okt 2010, 22:09

Poul Sørensen udtaler i DR sporten at man ikke kan melde noget ud vedr, nogen forretningsområder før man har overblik over de økonomiske rammer.Det skræmmer mig at direktøren ikke har overblik over økonomien, og det lyder i mine ører lyder det som om man styrer direkte mod endnu endnu et katastroferegnskab, trods de optimistiske udmeldinger vedr. 2.halvår. At man skal til at kommunikere med sine underordnede ledere gennem pressen, er på ingen måde god ledelse. Træf nu for fanden de nødvendige beslutninger og kom videre.

Poul Sørensen har nu siddet i direktørstolen i 2 år, han har ikke haft de letteste arbejdbetingelser, men han har heller ikke formået at lave den nødvendige turnaround og få afviklet de underksudsgivende forretningsområder i det tempo det har været påkrævet. TIden er modden til en ny mand i direktørstolen.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Meelsen » 21. okt 2010, 22:15

Tiden er moden til at vi lader Poul Sørensen udføre sit arbejde og så lade os se hvad årsresultatet bliver. Ville være komplet latterligt at smide manden på porten nu.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Funky » 21. okt 2010, 22:16

Brent skrev:Poul Sørensen udtaler i DR sporten at man ikke kan melde noget ud vedr, nogen forretningsområder før man har overblik over de økonomiske rammer.Det skræmmer mig at direktøren ikke har overblik over økonomien, og det lyder i mine ører lyder det som om man styrer direkte mod endnu endnu et katastroferegnskab, trods de optimistiske udmeldinger vedr. 2.halvår. At man skal til at kommunikere med sine underordnede ledere gennem pressen, er på ingen måde god ledelse. Træf nu for fanden de nødvendige beslutninger og kom videre.

Poul Sørensen har nu siddet i direktørstolen i 2 år, han har ikke haft de letteste arbejdbetingelser, men han har heller ikke formået at lave den nødvendige turnaround og få afviklet de underksudsgivende forretningsområder i det tempo det har været påkrævet. TIden er modden til en ny mand i direktørstolen.
Jeg vil mene, at en vurdering af Poul Sørensen bør modereres af, at han åbenbart har arvet et helt håbløst kaos, men jeg deler din kritik af, A) at man lader situationen udvikle sig til at koncernen begynder at forhandle med sig selv gennem pressen, og B) at man åbenbart nærmest lever fra dag til dag, uden noget langtidsperspektiv. Jeg kan ikke læse hans udtalelser anderledes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 21. okt 2010, 22:20

Meelsen skrev:Tiden er moden til at vi lader Poul Sørensen udføre sit arbejde og så lade os se hvad årsresultatet bliver. Ville være komplet latterligt at smide manden på porten nu.
Ja er enig med dig i at give ham året ud, men kommer vi ud af året med et minus der er større en halvårsresultatet på -35 mil, mener jeg han skal ud. Vi kan ikke blive ved med at have en direktør der kvartal for kvartal lover bod og bedring, mens situationen blot forværres, og de nødvendige beslutninger ikke træffes.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Coma
Allstar
Allstar
Indlæg: 4303
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:47
Kontakt:

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Coma » 21. okt 2010, 22:42

grunden til han udtaler sig sådan, er at så længe AaB ligger til nedrygning, er der ingen fremtid i AaB. Vores kapital udvidelse afhænger af vi kommer op over strejen. Ryger AaB ned, kommer AaB meget tæt på konkurs, og jeg frygter vi kommer til at ende som AB.. Altså en 1 div klub i en DEL år!

jesperlarsen
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 10. jun 2009, 00:23

Re: Poul Sørensen

Indlæg af jesperlarsen » 22. okt 2010, 01:56

Elendigt og til grin.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. okt 2010, 07:28

Brent skrev:Poul Sørensen udtaler i DR sporten at man ikke kan melde noget ud vedr, nogen forretningsområder før man har overblik over de økonomiske rammer.Det skræmmer mig at direktøren ikke har overblik over økonomien, og det lyder i mine ører lyder det som om man styrer direkte mod endnu endnu et katastroferegnskab, trods de optimistiske udmeldinger vedr. 2.halvår. At man skal til at kommunikere med sine underordnede ledere gennem pressen, er på ingen måde god ledelse. Træf nu for fanden de nødvendige beslutninger og kom videre.

Poul Sørensen har nu siddet i direktørstolen i 2 år, han har ikke haft de letteste arbejdbetingelser, men han har heller ikke formået at lave den nødvendige turnaround og få afviklet de underksudsgivende forretningsområder i det tempo det har været påkrævet. TIden er modden til en ny mand i direktørstolen.
Elsker dette forum... Knapt er blækket tørt på Pehrssons fyreseddel, før den næste syndebuk køres i stilling...

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Poul Sørensen

Indlæg af 12mand » 22. okt 2010, 08:53

mon ikk det er fordi at ishockey, håndbold (og de andre underskudsgivende forretninger) nok ikk er at finde under AaB koncernen til evig tid?? tror det er et spørgsmål om at de aktiviteter bliver lukket ned - måske allerede fra en gang næste år.
lynge er gud!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Poul Sørensen

Indlæg af hje1980 » 22. okt 2010, 08:56

Brent skrev:Poul Sørensen udtaler i DR sporten at man ikke kan melde noget ud vedr, nogen forretningsområder før man har overblik over de økonomiske rammer.Det skræmmer mig at direktøren ikke har overblik over økonomien, og det lyder i mine ører lyder det som om man styrer direkte mod endnu endnu et katastroferegnskab, trods de optimistiske udmeldinger vedr. 2.halvår. At man skal til at kommunikere med sine underordnede ledere gennem pressen, er på ingen måde god ledelse. Træf nu for fanden de nødvendige beslutninger og kom videre.

Poul Sørensen har nu siddet i direktørstolen i 2 år, han har ikke haft de letteste arbejdbetingelser, men han har heller ikke formået at lave den nødvendige turnaround og få afviklet de underskudsgivende forretningsområder i det tempo det har været påkrævet. TIden er modden til en ny mand i direktørstolen.
Dvs. de skal afvikle fodbolden, for den kører om noget i underskud for tiden...???
Nej ved godt det ikke bliver lukket... for det er her indtægtsmulighederne ligger...

Mon ikke Poul S. sammen med bestyrelsen og økonomi arbejder med budgetterne for 2011, og ser hvad der kan ske med både håndbold og ishockey og de andre ting... hvilke kan vi beholde og hvilke omkostninger er der ved at lukke noget af det... Jo ikke meget ved at lukke håndbolden hvis den giver 1.000.000 i underskud til næste år, hvis det koster 4.000.000 at lukke håndbolden, samt tabt omsætning i koncernen.

Men du har allerede malet fanden på vægen omkring årsregnskabet... trods du INTET indblik har i regnskaberne ved AaB...
Nej tror heller ikke det bliver så "godt" som lovet idet der er tabt MANGE penge siden 1/7 grundet et budgetteret tilskuere antal pr. kamp til fodbold på ca 7.000 og man kan jo selv lave regnestykket når der kun møder ca. halvdelen op...
Så vil man hjælpe AaB, så kom på stadion ellers risikere vi en dag der ikke er noget at støtte... :thumbsdown:

Om tiden er inde til ny direktør.. NEJ. For så skulle det være sket da den nye bestyrelse kom til. DE har haft tilliden til Poul Sørensen ellers var han blevet skippet ud for LÆNGST!!!

Lindvang

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Lindvang » 22. okt 2010, 09:19

hje1980 skrev:
Brent skrev:Poul Sørensen udtaler i DR sporten at man ikke kan melde noget ud vedr, nogen forretningsområder før man har overblik over de økonomiske rammer.Det skræmmer mig at direktøren ikke har overblik over økonomien, og det lyder i mine ører lyder det som om man styrer direkte mod endnu endnu et katastroferegnskab, trods de optimistiske udmeldinger vedr. 2.halvår. At man skal til at kommunikere med sine underordnede ledere gennem pressen, er på ingen måde god ledelse. Træf nu for fanden de nødvendige beslutninger og kom videre.

Poul Sørensen har nu siddet i direktørstolen i 2 år, han har ikke haft de letteste arbejdbetingelser, men han har heller ikke formået at lave den nødvendige turnaround og få afviklet de underskudsgivende forretningsområder i det tempo det har været påkrævet. TIden er modden til en ny mand i direktørstolen.
Dvs. de skal afvikle fodbolden, for den kører om noget i underskud for tiden...???
Nej ved godt det ikke bliver lukket... for det er her indtægtsmulighederne ligger...

Mon ikke Poul S. sammen med bestyrelsen og økonomi arbejder med budgetterne for 2011, og ser hvad der kan ske med både håndbold og ishockey og de andre ting... hvilke kan vi beholde og hvilke omkostninger er der ved at lukke noget af det... Jo ikke meget ved at lukke håndbolden hvis den giver 1.000.000 i underskud til næste år, hvis det koster 4.000.000 at lukke håndbolden, samt tabt omsætning i koncernen.

Men du har allerede malet fanden på vægen omkring årsregnskabet... trods du INTET indblik har i regnskaberne ved AaB...
Nej tror heller ikke det bliver så "godt" som lovet idet der er tabt MANGE penge siden 1/7 grundet et budgetteret tilskuere antal pr. kamp til fodbold på ca 7.000 og man kan jo selv lave regnestykket når der kun møder ca. halvdelen op...
Så vil man hjælpe AaB, så kom på stadion ellers risikere vi en dag der ikke er noget at støtte... :thumbsdown:

Om tiden er inde til ny direktør.. NEJ. For så skulle det være sket da den nye bestyrelse kom til. DE har haft tilliden til Poul Sørensen ellers var han blevet skippet ud for LÆNGST!!!
Nu synes jeg ikke, at det er tiden til at diskutere Poul Sørensens stilling, men det sidste, du skriver synes jeg er noget blåøjet. AaB er ikke just kendt for at smide vennerne på porten i tide, og Poul Sørensen er endda en af de rigtig gamle venner.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Poul Sørensen

Indlæg af hje1980 » 22. okt 2010, 11:12

Tror nu nok den nye bestyrelse der blev sat ind er kommet over det med vennetjeneste og også omkring Poul Sørensen...

Vælger at tro på nye tider med denne bestyrelse der vil køre AaB A/S som en forretning som skal give overskud først og fremmest på det økonomiske... så må det vise hvad ambitionerne rent sportsligt kan bare... om det så bare skal hedde Top6, Top8 eller hvad ved jeg.

BARE DET GIVER OVERSKUD...

Thorshauge

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Thorshauge » 22. okt 2010, 12:45

@OP

Det er jo logik for burhøns! Det ville jo være totalt uansvarligt af vores adm. direktør at melde noget ud før salget af bygningerne er en realitet og aktieemission ligeså...

Udmeldingen fra Jan Larsen i Nordjyske kan jeg kun opfatte som en indikation på at de (han) planlægger at lave en selvstændig forretning, ellers ville kritikken være blevet holdt internt.

Jeg har en klar forventning om at ledelsen er i gang med at lægge sidste hånd på en plan for AaB's fremtid, forudsat at alt går som præsten prædiker (salg af bygning + 28 mil.). Således at når det er gået i orden (omkring årsskiftet) så kommer de ud med en plan for fremtiden (selvfølgelig med det sædvanlige røgslør).

Jeg er sikker på at den plan vil være drastisk og skære dybt ind i det ambitionsfyldte AaB hjerte der sidder i brystet på os alle.

Udgangspunktet må være hvad ledelsen forventer at man kan skabe af indtjening på de forskellige mulige forretningsgrundlag. Altså opstiller de en række scenarier, eksempelvis: Håndbold, Hockey og Fodbold fortsætter som nu, Kun Fodbold med halveret spillerbudget, Kun Fodbold med samme spillerbudget + 28 mil at købe ind for, osv.

Når mulighederne er beskrevet må man træffe et valg ud fra hvad der er økonomisk ladsiggørligt inden for de økonomiske rammer, således at man fremadrette kan drive en økonomisk ansvarlig forretning.

Det er svært at være konkret i forhold til hvad man mener AaB’s fremtid bør være, når man ikke har mere indsigt end hvad man kan finde i de sminkede regnskaber. Jeg mener dog det er bevist at man skal spille europæisk fodbold samt ”næsten” vinde ligaen for at man kan tjene penge på at drive en klub i dansk topfodbold med det nuværende udgifts/indtjeningsniveau. Hvis den præmis holder, er det et spørgsmål om de 28 mil er nok til at sikre os at vi kan spille med i den ende af ligaen. Hvis de 28 mil kan det, så kan ledelsen vælge at satse pengene på at komme tilbage på toppen.

Alternativt mener jeg ledelsen bør se realiteterne i øjnene og gearer forretningen således at vi kan drive en forretning med overskud omkring bunden af Super Ligaen eller måske endda toppen af første div. Og ”gemme” de 28 mil til senere når markedet bliver mere attraktivt eller der kan tilføres yderligere kapital til at sikre en position i toppen af dansk fodbold (underforstået at det er en overskudsgivende forretning at være der oppe).

Det samme gør sig gældende for ishockey og håndbold, tæring efter næring.

FCM
Landshold
Landshold
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. feb 2007, 09:45

Re: Poul Sørensen

Indlæg af FCM » 22. okt 2010, 16:51

Thorshauge skrev:Kun Fodbold med samme spillerbudget + 28 mil at købe ind for, osv.

....

Hvis den præmis holder, er det et spørgsmål om de 28 mil er nok til at sikre os at vi kan spille med i den ende af ligaen. Hvis de 28 mil kan det, så kan ledelsen vælge at satse pengene på at komme tilbage på toppen.

Alternativt mener jeg ledelsen bør se realiteterne i øjnene og gearer forretningen således at vi kan drive en forretning med overskud omkring bunden af Super Ligaen eller måske endda toppen af første div. Og ”gemme” de 28 mil til senere når markedet bliver mere attraktivt eller der kan tilføres yderligere kapital til at sikre en position i toppen af dansk fodbold
Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...

Thorshauge

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Thorshauge » 22. okt 2010, 17:02

FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...
Har du ikke en ged du skal ud og sætte dine gummistøvler på? Din uvidenhed er altid en kilde til sjov i hverdagen
(Når bygningerne er solgt er AaB "gældfri" altså kommer de 28 mil. ikke til at gå til Nordea)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Brent » 22. okt 2010, 17:35

Thorshauge skrev:
FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...
Har du ikke en ged du skal ud og sætte dine gummistøvler på? Din uvidenhed er altid en kilde til sjov i hverdagen
(Når bygningerne er solgt er AaB "gældfri" altså kommer de 28 mil. ikke til at gå til Nordea)
Nej de penge kommer sandsynligvis til at finansiere underskudene i konference, hockey og college.
AaB - the Nordic gateway to Europe

sociopaten
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 28. apr 2008, 16:36

Re: Poul Sørensen

Indlæg af sociopaten » 22. okt 2010, 17:38

Thorshauge skrev:
FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...

De 28 mio. kommer ikke til at gå udelukkende til spillerindkøb. Det ville både være urealistisk og dumt. Næsten ligeså urealistisk og dumt som at komme ud med et regnskab på minus 60 mio. der halverer ens egenkapital.

Thorshauge

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Thorshauge » 22. okt 2010, 17:42

Brent skrev:
Thorshauge skrev:
FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...
Har du ikke en ged du skal ud og sætte dine gummistøvler på? Din uvidenhed er altid en kilde til sjov i hverdagen
(Når bygningerne er solgt er AaB "gældfri" altså kommer de 28 mil. ikke til at gå til Nordea)
Nej de penge kommer sandsynligvis til at finansiere underskudene i konference, hockey og college.
Prøv at kigge på hvor meget minus de har givet før og forklar mig så hvordan det kan blive 28 mil.? Endvidere er der jo fjernet en del udgifter til netop de aktiviter på det sidste, så tror ikke det bliver aktuelt. Dermed ikke sagt der er 28 mil til at købe fodboldspillere for.

Thorshauge

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Thorshauge » 22. okt 2010, 17:44

sociopaten skrev:
Thorshauge skrev:
FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...

De 28 mio. kommer ikke til at gå udelukkende til spillerindkøb. Det ville både være urealistisk og dumt. Næsten ligeså urealistisk og dumt som at komme ud med et regnskab på minus 60 mio. der halverer ens egenkapital.
Skriver jeg vel heller ikke? (går udfra det er henvendt til mig)

Brugeravatar
Hajen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. dec 2009, 16:10

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Hajen » 22. okt 2010, 17:54

Brent skrev:
Thorshauge skrev:
FCM skrev: Man skal nok være ualmindelig blåøjet (eller rød/hvid-øjet), for at tro, at de 28 mio fra den kommende aktieemission, skal bruges til noget som helst andet end at lukke et eksisterende hul i banken og holde biksen kørende bare så nogenlunde. Der er ikke ligefrem tale om penge, som skal stå i banken og vente på at blive investeret. Det er for 28 mio kr tis, til at varme bukserne, der er spændt meget ud...
Har du ikke en ged du skal ud og sætte dine gummistøvler på? Din uvidenhed er altid en kilde til sjov i hverdagen
(Når bygningerne er solgt er AaB "gældfri" altså kommer de 28 mil. ikke til at gå til Nordea)
Nej de penge kommer sandsynligvis til at finansiere underskudene i konference, hockey og college.
du glemmer et underskud.., fodbolden !

udover CL og Rade-salget er fodbold vel ikke kommet med alverdens til regnskabet, og p.t skal et halveret tilskuertal ift budget lønne en af de dyreste trupper i AaB-historien....(ved godt at Greven og MJ er væk siden de udtalelser, men der er kommet lejesvende til)

det er muligt at AaB bliver gældfri (når de bygninger for gud-ved-hvilken-gang bliver solgt....), men udgifterne bliver vel nogenlunde tilsvarende højere pga leje-aftalen.

jeg hader at gi' én af møgsprederne ret, men jeg tror emissions-pengene er øremærkede krone-for-krone ligesom i eks. Cimber Sterling emissionen

der blev tidligere advaret imod at male Fanden på væggen op til helårs-regnskabet. Det er med historien in mente ikke et dårligt valg at male sådan; som jeg husker det, har man i de seneste 5 år afveget med min. - 20 mio ift estimatet ved halvåret, og når jeg nu har hørt hvordan Poul S styrer økonomien, stiller jeg mig altså i køen der godt vil male Fanden på væggen.

jeg ser ikke lyst på fremtiden hverken fsv angår truppen eller økonomien, og det virker blåøjet, grænsende til det irriterende, at se alle de indlæg herinde, hvor (tidl) Søren Larsen, Silber o.lign bliver bragt i spil.

AaB må sandsynligvis en tur ned, og kan det begrænses til at blive fodboldmæssigt, vil det imo være en præstation; jeg frygter mere, at man økonomisk også må ned, og så er vi pludselig sat 30 år tilbage.
"He’s a former gambling addict who earned the nickname “Casino Jimmy” back in Denmark, and he still has the occasional smoke after training. In short, he’s human"

Mr9001
1. div
1. div
Indlæg: 302
Tilmeldt: 17. jan 2010, 20:05

Re: Poul Sørensen

Indlæg af Mr9001 » 22. okt 2010, 21:23

Vi skal bare vinde pokalfinalen for første gang i umenneskelige tider og redde røven i SUPPEN. Det er den nemme løsning samt et salg af Chanko til 10 mio og hente Augo til 0 .-)

Besvar