Dommerfejl og deres betydning...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3867
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Gentleman Finn » 5. mar 2011, 19:45

Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."

Linjedommeren, der står tættere på, siger selvsagt at der ikke er straffe, da han tydeligt kan se den. Mens Kehlet mener den er klokkeklar, selv på gengivelserne. Det ville klæde dommer Kehlet at indrømme, at det var i den EKSTREMT tynde afdeling, og endda set i forhold til den hårde linje i kampen, særdeles latterlig!

Giv os nu forhelvede bare EN ENKELT marginal dom til at reducere de mange afgørende domme, der er gået imod os, og så vil jeg ikke skyde efter dommerne, skulle vi rykke ned. Alternativt bare giv os en fair kamp imod overlevelse, SPASSER DOMMERE!

Nu tager vi FCK på lørdag og ødelægger dommernes kaffeklub spil!

jens fup
Superliga
Superliga
Indlæg: 539
Tilmeldt: 13. aug 2006, 02:51
Favoritspiller: Søren Thorst, Søren Dissing, Calle Facius, David Nielsen
Geografisk sted: Drastrup

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jens fup » 5. mar 2011, 19:51

Gentleman Finn skrev:Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."
Enten hedder han i virkeligheden Clark Kent, eller osse tjener han sin løn som røntgen-apparat på det lokale sygehus...
'If you are first you are first.
If you are second you are nothing.'
Bill Shankly

AltidAaB
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 10. apr 2008, 13:53
Geografisk sted: 2200

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af AltidAaB » 5. mar 2011, 19:55

Gentleman Finn skrev:Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."

Linjedommeren, der står tættere på, siger selvsagt at der ikke er straffe, da han tydeligt kan se den. Mens Kehlet mener den er klokkeklar, selv på gengivelserne. Det ville klæde dommer Kehlet at indrømme, at det var i den EKSTREMT tynde afdeling, og endda set i forhold til den hårde linje i kampen, særdeles latterlig!

Giv os nu forhelvede bare EN ENKELT marginal dom til at reducere de mange afgørende domme, der er gået imod os, og så vil jeg ikke skyde efter dommerne, skulle vi rykke ned. Alternativt bare giv os en fair kamp imod overlevelse, SPASSER DOMMERE!

Nu tager vi FCK på lørdag og ødelægger dommernes kaffeklub spil!
Præcis! Lad ikke den stakkels dommer stå i vejen for, at vi overlever. En enkelt marginalkendelse mod FCK der giver 3 point vil jeg godt kunne leve med....

Come on, AaB!
Alltid rött, alltid rätt!

Mebega
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 97
Tilmeldt: 8. apr 2008, 15:25
Favoritspiller: Johan Cruijff
Geografisk sted: Leuven, Vlaams-Brabant

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Mebega » 5. mar 2011, 19:57

Gentleman Finn skrev:Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."

Linjedommeren, der står tættere på, siger selvsagt at der ikke er straffe, da han tydeligt kan se den. Mens Kehlet mener den er klokkeklar, selv på gengivelserne. Det ville klæde dommer Kehlet at indrømme, at det var i den EKSTREMT tynde afdeling, og endda set i forhold til den hårde linje i kampen, særdeles latterlig!

Giv os nu forhelvede bare EN ENKELT marginal dom til at reducere de mange afgørende domme, der er gået imod os, og så vil jeg ikke skyde efter dommerne, skulle vi rykke ned. Alternativt bare giv os en fair kamp imod overlevelse, SPASSER DOMMERE!

Nu tager vi FCK på lørdag og ødelægger dommernes kaffeklub spil!
Heldigvis er der vel mulighed for at få ham UEFA-dommeren, nu det er FCK vi spiller mod. Det er påfaldende, at han som regel dømmer FCK og Brøndby.
"Nobody ever defended anything successfully, there is only attack and attack and attack some more."
- George Smith Patton, Jr.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Anubit » 5. mar 2011, 20:08

Gentleman Finn skrev:Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."

Linjedommeren, der står tættere på, siger selvsagt at der ikke er straffe, da han tydeligt kan se den. Mens Kehlet mener den er klokkeklar, selv på gengivelserne. Det ville klæde dommer Kehlet at indrømme, at det var i den EKSTREMT tynde afdeling, og endda set i forhold til den hårde linje i kampen, særdeles latterlig!

Giv os nu forhelvede bare EN ENKELT marginal dom til at reducere de mange afgørende domme, der er gået imod os, og så vil jeg ikke skyde efter dommerne, skulle vi rykke ned. Alternativt bare giv os en fair kamp imod overlevelse, SPASSER DOMMERE!

Nu tager vi FCK på lørdag og ødelægger dommernes kaffeklub spil!
Hørte det også, var sgu ved at brække mig da jeg hørte ham, utroligt...
Vi havde spillet til det 60. minut, derefter blev kampen nok forholdsvist lige, men de ville jo aldrig have fået et mål uden vor kære "vens" hjælp
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2011, 20:18

Man burde næsten kunne lave "coachs challence", på samme måde som NFL... Så dommeren kan se en evt tvivlsom situation i langsom gengivelse.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Pastorius » 5. mar 2011, 20:24

jonas386 skrev:Man burde næsten kunne lave "coachs challence", på samme måde som NFL... Så dommeren kan se en evt tvivlsom situation i langsom gengivelse.
Hvad skulle det nytte. De påstår alligevel de havde 100% ret efter kampen, om så de er de eneste i denne verden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jonas386 » 5. mar 2011, 20:28

Situationen skulle selvfølgelig ses med det samme og ikke efter kampen... Så må dommeren så tage den derfra og hab kunne se om der evt var offside eller andet ved et mål.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

AaB&SAFC
Drenge
Drenge
Indlæg: 30
Tilmeldt: 29. jan 2008, 23:22

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af AaB&SAFC » 5. mar 2011, 20:33

jonas386 skrev:Situationen skulle selvfølgelig ses med det samme og ikke efter kampen... Så må dommeren så tage den derfra og hab kunne se om der evt var offside eller andet ved et mål.
Ved offside og sådan burde det kunne gøres, da det er en enten eller situation. Ved straffespark vil det på ingen måde fungere, da det er skynd - hvilket heller ikke kan challenges i NFL - og det er ligemeget hvor latterlig en beslutning dommeren tager.

Brugeravatar
Jacob
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 26. okt 2005, 20:34
Geografisk sted: Belgien

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Jacob » 5. mar 2011, 20:46

sulakvelidze skrev:
Jacob skrev:Denne liste burde faktisk sendes til DBU - evt koordineret med andre klubbers lister, hvis de har lavet lignende lister. Der vil altid kunne ske fejl med menneskelige dommere, men mængden af fatale fejl i superligaen er ved at være så stor at DBU må gøre noget ved problemet - evt karantæner til dommerne, ekstra kurser eller lignende.
Hvis man virkelig vil have fokus sat på dette, kunne man få den samlet liste fra alle klubber bragt i BT/EB, for at lægge pres på DBU.
Jeg tror ikke, at det vil ændre noget som helst at sende den liste noget sted hen. Vi kan kun bruge den til at bekræfte os selv i, at vi er helt usædvanligt hårdt ramt af dommerne i denne sæson. (Hvad vi så end kan få ud af det). Jeg tror heller ikke, at det vil hjælpe, hvis DBU giver dommere karantæner efter fejl. Det bliver de jo ikke bedre af, og jeg tvivler på, at de laver fejlene med vilje.

Men mangler der ikke en kamp på listen? Jeg kan ikke huske detaljerne, men som jeg husker den sidste hjemmekamp mod BIF, var der også noget med et annulleret AaB-mål, der skulle have været godkendt?
Tanken skulle være at sætte fokus på det urimeligt lave bundniveau (hvilket i denne kamp stor set var lig topniveauet) som en del dommere har. Der må kunne gøres noget ifht uddannelse, teknikker, overblik, selverkendelse ifht fejl eller lignende som man kunne forbedre via ordentlig opfølgning.
Life is good..... AaB is better!

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 730
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af tommas jensen » 5. mar 2011, 21:24

Indfør challenge ligesom i tennis det ville ku komme div fejlkendelser til livs

SGLoco
2. div
2. div
Indlæg: 210
Tilmeldt: 7. okt 2008, 15:38

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af SGLoco » 5. mar 2011, 22:51

Straffe og dommer?

1: Der er minimal kontakt mellem Lumb og Ørnskov og dømmer man det, skal man dømme frispark og straffe mange gange i løbet af en kamp.
2: Hvis der er kontakt, så skal man som dommer stille sig selv dette spørgsmål: "Den berøring Ørnskov har på bolden eller det træk han tager, hvad ville han få ud af at tage det træk?". Her tager han et træk ud over sidde linien, hvor der absolut ikke er mulighed for at han kan nå bolden, hvorfor dømmer man så straffe? Uanset om Lumb rører ham eller ej, så kan Ørnskov absolut ikke få noget ud af sit træk.
3: Det skræmmer mig virkeligt at dommeren efterfølgende ikke indrømmer en klar fejl kendelse. Havde han været ærlig og beklaget sin fejl, tror jeg man kunne have accepteret det bedre som fan og spillere. Det er jo en fuldstændig sindsyg forklaring han kommer med efterfølgende, på hvorfor han ikke lyttede til sin linievogter der ikke mente der var straffe. "Han kunne ikke se situationen ligeså godt som mig, jeg kunne fra min position se lige igennem 4 spillere, dvs. der var et klart udsyn lige imellem dem." Jamen for satan da... Nu har jeg set gentagelsen af hvor dommeren står. Han står ved kanten af buen på målfeltet lige midt på banen og fra hans udsyn kan han, så vidt jeg kan se, se Ørnskov's ryg og Lumb's højre side samt står der en 3-4 spillere imellem ham og bolden. Linievogteren kan, igen udfra hvad jeg kan se, se Lumb's venstre side samt Ørnskov's front og har klart udsyn til Lumb's venstre ben samt bolden. Derudover står der kun Holst i nærheden af ham.

HVORDAN kan dommeren mene at han har det bedste udsyn? Hvorfor snakker han ikke lige med linievogteren, for at få hans syn på situationen? Hvordan kan han fastholde dommen after at have set billederne?

Det er skræmmende skidt!

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af doukas » 6. mar 2011, 07:43

For helvede det lugter af at den lorte-dommer kun havde ventet hele kampen på at få lov til at fløjte det straffespark.

Hvorfor kan man så kun gisne om....
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Reto
Allstar
Allstar
Indlæg: 1290
Tilmeldt: 23. sep 2008, 13:54
Favoritspiller: Martin Rejthar
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Reto » 6. mar 2011, 08:39

doukas skrev:For helvede det lugter af at den lorte-dommer kun havde ventet hele kampen på at få lov til at fløjte det straffespark.

Hvorfor kan man så kun gisne om....

Præcis. Man kan kun gisne om årsagen, men nu er det sket en hel del gange og har vel kostet os et sted imellem 6 og 10 points, løst anslået. Jeg ihukommer ikke umiddelbart kendelser, der er gået vores vej i kampenes afslutningsfase, men måske der er nogle?

Jeg tror ikke længere på, at de mange fejlkendelser er et udslag af tilfældigheder.

Elegia

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Elegia » 6. mar 2011, 09:50

sulakvelidze skrev:Så kan vi jo genoptage denne tråd. Jeg copy/paster lige fra trådens første indlæg med kampe, der kun er fra denne sæson:
(...)
16.8.2010 FC Midtjylland-AaB 2-1 (1-0)
Ny situation, hvor bolden var inde(ikke inde). På direkte frispark fumler Zaza med bolden. Den rammer stolpen og Zaza får til sidst bolden raget ind. Linjedommeren, der var placeret mindst 15 meter fra mållinjen vinker bolden inde, uagtet at han ikke er i position, og at Zaza var mellem ham og bolden. TV-billederne i super slow afslører ingenting. Dommeren følger sin linjedommer uagtet at det var klart for enhver, at der ikke var nogen mand på og omkring banen, der havde dårligere forudsætninger for at afgøre situationen.
Det kan tilføjes, at det dømte frispark i øvrigt hørte til i den meget tynde ende.

Desuden afslører tv-billederne fra i går, at Jesper Mikkelsen er langt inde i feltet, før Rajko Lekic overhovedet har sparket. Både dommer Kehlet og "den assisterende dommer" (en meget misvisende titel til et meget nosseløst folkefærd) overser med andre ord et meget tydeligt og klokkeklart regelbrud.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af budo » 6. mar 2011, 13:50

Mebega skrev:Heldigvis er der vel mulighed for at få ham UEFA-dommeren, nu det er FCK vi spiller mod. Det er påfaldende, at han som regel dømmer FCK og Brøndby.
Jeg er bange for at du ikke skal sætte næsen op efter held i den sammenhæng. Jeg har endnu ikke set en Dansk dommer dømme imod FCK og til modstanderholdets fordel. Det er lidt ligesom med Man. U. i PL, dommerene er enten bange for at fløjte mod dem eller også er de selv fans af klubben?

Vi må nok bare se i øjnene at der skal scores 2-3 mål i hver kamp for at vi kan vinde, da der statistisk set vil falde mindst én potentiel afgørende kendelse mod os i hver kamp. Det er sq til at tude over...

Som Gentleman Finn skriver, så ville det klæde dommerne hvis de kunne indrømme når deres kendelser var tynde eller fejlagtige. Det ville være langt lettere at accepterer dommernes "menneskelighed" hvis de så bare turde indrømme deres fejl efter kampene. Hvad skal hele dette FIFA koncept med "en menneskelig faktor" gøre godt for, når dommerene alligevel agere som om de er ufejlbarlige :@
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Sille » 6. mar 2011, 16:29

Tænk hvis alle klubberne både når der er dømt til deres fordel eller imod dem ville kommenterer og debattere disse helt igennem forfærdelige kendelser, så vi måske kan overveje om dommeruddannelsen skal ændres. Det vil også være rart hvis dommerne ville indrømme deres fejl..

Det vil klæde Silkeborg at de melder ud at de i den grad fik foræret et straffespark i kampen igår. Jeg forventer selvfølgelig også at AaB vil gøre det samme hvis det var den anden vej rundt.
- Sille

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Klaus » 6. mar 2011, 16:44

budo skrev: Det er lidt ligesom med Man. U. i PL, dommerene er enten bange for at fløjte mod dem eller også er de selv fans af klubben?
Den der må jeg altså lige kommentere. Chelsea slap i sidste kamp mod United for at få smidt en mand ud, de fik et meget tvivlsomt straffe og oven i det smed dommeren Vidic ud. I dagens kamp var det så Liverpool der slap for at få smidt Carracher ud, da han skadede Nani. Jeg har godt nok svært ved at se Uniteds dommerheld....

Bortset fra det er jeg enig. Man ser sjældent dommere der dømmer mod FCK og Brøndby for den sags skyld. Men i Aalborg skal de lige vise, at de er åååhhhhh så modige og tør dømme mod hjemmeholdet.

Xmas
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 12. jul 2005, 23:48
Geografisk sted: 9381

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Xmas » 6. mar 2011, 20:24

jens fup skrev:
Gentleman Finn skrev:Dommer Kehlet var glad for han dømte straffesparket. "Jeg kunne se igennem fire-fem mand, og jeg havde klokkeklar udsyn på den, så jeg er glad for, at jeg dømte den, siger Jakob Kehlet, der dog godt kan forstå spillernes reaktion."
Enten hedder han i virkeligheden Clark Kent, eller osse tjener han sin løn som røntgen-apparat på det lokale sygehus...
Dommeren havde frit udsyn til episoden. Jeg sad i en lige linie bagud fra ham. Selvom jeg sad laaaangt bag dommeren, og så episoden i samme vinkel, så var jeg absolut ikke i tvivl om at der ikke var straffe.

Jeg tror der går lang lang lang tid, inden DBU overhovedet skal overveje at lade Jakob Kehlet dømme en kamp i Aalborg igen.
AaB i rødt og hvidt. Også på udebane.

Xmas
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 12. jul 2005, 23:48
Geografisk sted: 9381

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Xmas » 6. mar 2011, 20:30

Elegia skrev:
sulakvelidze skrev:Så kan vi jo genoptage denne tråd. Jeg copy/paster lige fra trådens første indlæg med kampe, der kun er fra denne sæson:
(...)
16.8.2010 FC Midtjylland-AaB 2-1 (1-0)
Ny situation, hvor bolden var inde(ikke inde). På direkte frispark fumler Zaza med bolden. Den rammer stolpen og Zaza får til sidst bolden raget ind. Linjedommeren, der var placeret mindst 15 meter fra mållinjen vinker bolden inde, uagtet at han ikke er i position, og at Zaza var mellem ham og bolden. TV-billederne i super slow afslører ingenting. Dommeren følger sin linjedommer uagtet at det var klart for enhver, at der ikke var nogen mand på og omkring banen, der havde dårligere forudsætninger for at afgøre situationen.
Det kan tilføjes, at det dømte frispark i øvrigt hørte til i den meget tynde ende.

Desuden afslører tv-billederne fra i går, at Jesper Mikkelsen er langt inde i feltet, før Rajko Lekic overhovedet har sparket. Både dommer Kehlet og "den assisterende dommer" (en meget misvisende titel til et meget nosseløst folkefærd) overser med andre ord et meget tydeligt og klokkeklart regelbrud.
Mon ikke at den kamp bare skulle slutte 1-1? Man kunne godt få den idé, at familien Kehlet havde satstet stort på kampen. (Ja, jeg antyder at han er korrupt).
AaB i rødt og hvidt. Også på udebane.

Besvar