Dommerfejl og deres betydning...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. mar 2011, 20:33

Interessant gennemgang af "straffet" i Onside: Først snyde Duncan for nummer 223 gang for et frispark langt oppe af banen, derefter dømmes et tyndt frispark for farligt spil mod Bøgelund, og så dømmes der straffe i en situation hvor bolden er på vej langt ud af banen og der er minimal, hvis overhovedet nogen, kontakt. Og liniedommeren mener, som vi alle ved, heller ikke der er straffe. Dommere er et ynkeligt folkefærd i danmark, ved sgu ikke hvad man skal gøre, men som tingene er nu kunne man ligeså godt hive nogle gamle spillere ind fra venstre til at dømme kampene. Faktisk ville de nok have mere forståelse for hvorfor Ørnskov smider sig i feltet med 5 minutter tilbage af en kamp hvor man er bagud 1-0...

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af budo » 6. mar 2011, 21:46

Klaus skrev:
budo skrev:Det er lidt ligesom med Man. U. i PL, dommerene er enten bange for at fløjte mod dem eller også er de selv fans af klubben?
Den der må jeg altså lige kommentere. Chelsea slap i sidste kamp mod United for at få smidt en mand ud, de fik et meget tvivlsomt straffe og oven i det smed dommeren Vidic ud. I dagens kamp var det så Liverpool der slap for at få smidt Carracher ud, da han skadede Nani. Jeg har godt nok svært ved at se Uniteds dommerheld....
Fair nok, jeg har ikke fulgt PL så tæt de sidste par sæsoner, men det er da ikke andet end et par runder siden, at Rooney slap afsted med at lave en svært frisk albuetackling uden så meget som at få et kort for det. Selv samme Rooney fik i øvrigt lov til at lave nogle ufatteligt svinagtige ting, da AaB gæstede Old T. Men nok om det, det er muligt at det, at de ikke er helt så suveræne længere, gøre at dommerne ikke forfordeler dem i samme grad som for nogle år siden?

Det modsatte kan jo så siges om FCK. Jeg synes at der har været en tydelig tendens over de sidste år, i den måde de fleste dommere dømmer FCK kampe på. Tvivlskendelser går MEGET ofte FCK's vej, se blot på straffesparksfrekvensen http://www.superstats.dk/fleststraffe.p ... ft+visning og da jeg ikke tror at FCK rent faktisk køber dommerne, må det jo være fordi de på en eller anden måde bliver påvirket af FCKs "storhed".

Det korte af det lange er at med vores aktuelle held, gætter jeg på at vi fejlagtigt får annulleret mindst et mål og at FCK får mindst et tyndt straffe i den kommende kamp. Kald mig bare pessimist ;)
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jensemand57 » 6. mar 2011, 21:56

Mine forhåbninger om at dommernes fejlkendelser udligner sig selv, når sæsonnen er over døde med Jakob Kehlets fejlagtige og fatale straffesparkkendelse lørdag aften.

Jeg forventer og tror ikke mere på fairplay fra dommernes side, jeg stoler ikke mere på dem.

Men det er ikke ensbetydende med, at man bare skal lægge sig ned - nej vi skal tage de samme midler i brug.

Jeg opfordre derfor vesttribunen til den næste kamp igennem en verbal lydmur, at skabe frygt hos dommerne- en frygt for at dømme imod AaB.

Fortæl dem under deres opvarmning, at vi ikke stoler på dem.

Mød tidligt op på Aalborg Stadion og byd dem velkommen med en verbal lydmur, som i klare vendninger fortæller dem, at vi nu kræver kompensation, for alle de mange fejlkendelser, som er gået imod AaB.

De skal høre den verbale lydmur, hver gang, der dømmes til fordel for FCK - berettiget som uberettiget, da alt fairplay er hørt op.

De skal frygte for at publikum især på Vesttribunen går amok verbalt, hvis de laver de samme numre, som de hidtil har gjort.

Vi forlanger kompensationer, derefter kan vi snakke om fairplay.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Sille » 6. mar 2011, 21:57

Brok, gode råd m.m. ang. den danske dommerstand kan sendes hertil!

Mit forsøg:
Hej
Efter endnu en tvivlsom dommerpræstation i denne runde (AaB-Silkeborg), savner jeg selvkritik fra de danske dommere. Hvorfor kan en dommer ikke indrømme en fejl? Mener han ikke det var en fejl at Silkeborg fik straffe, så mener jeg uden at tøve ikke han skal dømme på dette niveau i meget lang tid. Vi laver alle fejl, men kan vi ikke se indad og indrømme disse bliver vi aldrig bedre til det vi gør. Jeg ved godt dommere ikke må kritisere hinanden, men sæt jeg nu ud over dette og find ud af om ikke snart det er tid til at se på om dommerstanden i DK er god nok?
Har de danske superligaklubber ikke fortjent bedre end at den danske dommerstand blot lukker øjnene for egne fejl?
- Sille

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af vandmelonen » 6. mar 2011, 22:25

Sille skrev:Brok, gode råd m.m. ang. den danske dommerstand kan sendes hertil!

Mit forsøg:
Hej
Efter endnu en tvivlsom dommerpræstation i denne runde (AaB-Silkeborg), savner jeg selvkritik fra de danske dommere. Hvorfor kan en dommer ikke indrømme en fejl? Mener han ikke det var en fejl at Silkeborg fik straffe, så mener jeg uden at tøve ikke han skal dømme på dette niveau i meget lang tid. Vi laver alle fejl, men kan vi ikke se indad og indrømme disse bliver vi aldrig bedre til det vi gør. Jeg ved godt dommere ikke må kritisere hinanden, men sæt jeg nu ud over dette og find ud af om ikke snart det er tid til at se på om dommerstanden i DK er god nok?
Har de danske superligaklubber ikke fortjent bedre end at den danske dommerstand blot lukker øjnene for egne fejl?
Lad os alle fortælle dem at det der skete i går var forskert. Det må simpelthen ikke ske igen...

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Aabwibz » 6. mar 2011, 22:46

jensemand57 skrev:Mine forhåbninger om at dommernes fejlkendelser udligner sig selv, når sæsonnen er over døde med Jakob Kehlets fejlagtige og fatale straffesparkkendelse lørdag aften.

Jeg forventer og tror ikke mere på fairplay fra dommernes side, jeg stoler ikke mere på dem.

Men det er ikke ensbetydende med, at man bare skal lægge sig ned - nej vi skal tage de samme midler i brug.

Jeg opfordre derfor vesttribunen til den næste kamp igennem en verbal lydmur, at skabe frygt hos dommerne- en frygt for at dømme imod AaB.

Fortæl dem under deres opvarmning, at vi ikke stoler på dem.

Mød tidligt op på Aalborg Stadion og byd dem velkommen med en verbal lydmur, som i klare vendninger fortæller dem, at vi nu kræver kompensation, for alle de mange fejlkendelser, som er gået imod AaB.

De skal høre den verbale lydmur, hver gang, der dømmes til fordel for FCK - berettiget som uberettiget, da alt fairplay er hørt op.

De skal frygte for at publikum især på Vesttribunen går amok verbalt, hvis de laver de samme numre, som de hidtil har gjort.

Vi forlanger kompensationer, derefter kan vi snakke om fairplay.
Flyers til de øvrige tribuner, om at de SKAL bue, pifte, osv. når dommeren laver en dårlig dom. Det vil lægge pres på ham, og vil give spillerne et ekstra gear! Husk bare tilbage til kampen mod OB til slut i sidste halvsæson. Kom så Aalborg!!
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jonas386 » 6. mar 2011, 23:05

Jeg har netop oprettet en blog på bold.dk for at sætte lidt fokus på emnet... Har lånt køllens fremragede liste til formålet (håber det er okay)... Den er måske ikke en nobelpris værdig i litteratur, men mon ikke det går :)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jernskjorten » 6. mar 2011, 23:29

Aabwibz skrev:
jensemand57 skrev:Mine forhåbninger om at dommernes fejlkendelser udligner sig selv, når sæsonnen er over døde med Jakob Kehlets fejlagtige og fatale straffesparkkendelse lørdag aften.

Jeg forventer og tror ikke mere på fairplay fra dommernes side, jeg stoler ikke mere på dem.

Men det er ikke ensbetydende med, at man bare skal lægge sig ned - nej vi skal tage de samme midler i brug.

Jeg opfordre derfor vesttribunen til den næste kamp igennem en verbal lydmur, at skabe frygt hos dommerne- en frygt for at dømme imod AaB.

Fortæl dem under deres opvarmning, at vi ikke stoler på dem.

Mød tidligt op på Aalborg Stadion og byd dem velkommen med en verbal lydmur, som i klare vendninger fortæller dem, at vi nu kræver kompensation, for alle de mange fejlkendelser, som er gået imod AaB.

De skal høre den verbale lydmur, hver gang, der dømmes til fordel for FCK - berettiget som uberettiget, da alt fairplay er hørt op.

De skal frygte for at publikum især på Vesttribunen går amok verbalt, hvis de laver de samme numre, som de hidtil har gjort.

Vi forlanger kompensationer, derefter kan vi snakke om fairplay.
Flyers til de øvrige tribuner, om at de SKAL bue, pifte, osv. når dommeren laver en dårlig dom. Det vil lægge pres på ham, og vil give spillerne et ekstra gear! Husk bare tilbage til kampen mod OB til slut i sidste halvsæson. Kom så Aalborg!!
Jeg tvivler godt nok på, at spillerne skulle få et ekstra gear af, at tilskuerne har travlt med at buhe af dommeren. Derimod kan det være, at spillerne får et ekstra gear, hvis tilskuerne klapper og råber, når spillerne laver en god aktion. Send flyers rundt om dét i stedet.

Jeg vil være lidt træt af at komme på stadion bare for at opleve, at tilskuerne er mest optaget af dommerens gøren og laden, når man i stedet bør bruge krudtet på at støtte AaB i en ufattelig svær tid.

RufusTheDog

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af RufusTheDog » 6. mar 2011, 23:32

jernskjorten skrev:
Aabwibz skrev:
jensemand57 skrev:Mine forhåbninger om at dommernes fejlkendelser udligner sig selv, når sæsonnen er over døde med Jakob Kehlets fejlagtige og fatale straffesparkkendelse lørdag aften.

Jeg forventer og tror ikke mere på fairplay fra dommernes side, jeg stoler ikke mere på dem.

Men det er ikke ensbetydende med, at man bare skal lægge sig ned - nej vi skal tage de samme midler i brug.

Jeg opfordre derfor vesttribunen til den næste kamp igennem en verbal lydmur, at skabe frygt hos dommerne- en frygt for at dømme imod AaB.

Fortæl dem under deres opvarmning, at vi ikke stoler på dem.

Mød tidligt op på Aalborg Stadion og byd dem velkommen med en verbal lydmur, som i klare vendninger fortæller dem, at vi nu kræver kompensation, for alle de mange fejlkendelser, som er gået imod AaB.

De skal høre den verbale lydmur, hver gang, der dømmes til fordel for FCK - berettiget som uberettiget, da alt fairplay er hørt op.

De skal frygte for at publikum især på Vesttribunen går amok verbalt, hvis de laver de samme numre, som de hidtil har gjort.

Vi forlanger kompensationer, derefter kan vi snakke om fairplay.
Flyers til de øvrige tribuner, om at de SKAL bue, pifte, osv. når dommeren laver en dårlig dom. Det vil lægge pres på ham, og vil give spillerne et ekstra gear! Husk bare tilbage til kampen mod OB til slut i sidste halvsæson. Kom så Aalborg!!
Jeg tvivler godt nok på, at spillerne skulle få et ekstra gear af, at tilskuerne har travlt med at buhe af dommeren. Derimod kan det være, at spillerne får et ekstra gear, hvis tilskuerne klapper og råber, når spillerne laver en god aktion. Send flyers rundt om dét i stedet.

Jeg vil være lidt træt af at komme på stadion bare for at opleve, at tilskuerne er mest optaget af dommerens gøren og laden, når man i stedet bør bruge krudtet på at støtte AaB i en ufattelig svær tid.
Mon ikke begge ting kan lade sig gøre?

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jernskjorten » 6. mar 2011, 23:43

RufusTheDog skrev:
jernskjorten skrev: Jeg tvivler godt nok på, at spillerne skulle få et ekstra gear af, at tilskuerne har travlt med at buhe af dommeren. Derimod kan det være, at spillerne får et ekstra gear, hvis tilskuerne klapper og råber, når spillerne laver en god aktion. Send flyers rundt om dét i stedet.

Jeg vil være lidt træt af at komme på stadion bare for at opleve, at tilskuerne er mest optaget af dommerens gøren og laden, når man i stedet bør bruge krudtet på at støtte AaB i en ufattelig svær tid.
Mon ikke begge ting kan lade sig gøre?
Selvfølgelig er der en middelvej, og den eksisterer jo allerede. Men jeg synes bare, at det er det forkerte sted at bruge energien, hvis der bliver brugt ressourcer på nogle tiltag, som egentlig ikke har til formål at støtte spillerne, men at kyse dommeren.

RufusTheDog

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af RufusTheDog » 6. mar 2011, 23:52

jernskjorten skrev:
RufusTheDog skrev:
jernskjorten skrev: Jeg tvivler godt nok på, at spillerne skulle få et ekstra gear af, at tilskuerne har travlt med at buhe af dommeren. Derimod kan det være, at spillerne får et ekstra gear, hvis tilskuerne klapper og råber, når spillerne laver en god aktion. Send flyers rundt om dét i stedet.

Jeg vil være lidt træt af at komme på stadion bare for at opleve, at tilskuerne er mest optaget af dommerens gøren og laden, når man i stedet bør bruge krudtet på at støtte AaB i en ufattelig svær tid.
Mon ikke begge ting kan lade sig gøre?
Selvfølgelig er der en middelvej, og den eksisterer jo allerede. Men jeg synes bare, at det er det forkerte sted at bruge energien, hvis der bliver brugt ressourcer på nogle tiltag, som egentlig ikke har til formål at støtte spillerne, men at kyse dommeren.
Man kan jo opfordrer til begge ting. Hele ideén med at presse dommeren er vel at få ham til at dømme til vores fordel, og skulle det mod forventning lykkedes, er jeg sikker på at spillerne kan tilgive os.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. mar 2011, 01:17

Jeg kan efterhånden ikke lade være med at tænke den tanke at man kan mistænke dommerne for, mere eller mindre ubevidst, at ville være sikre på at de ihvertfald ikke bagefter kan beskyldes for at være den dommer som har "givet en hånd" til en nedrykningstruet "topklub"...

Én ting er sikkert - hvis dommerfejlene virkelig skal nå at jævne sig ud henover sæsonen, så får vi satme kampe at se med groteske fejldomme i stimevis som går vores vej... fingers crossed!

Niveauet blandt danske superligadommere er generelt ALT for lavt, og der er desværre smækfyldt med bedrevidende og magtliderlige drengerøve som Kehlet.

En forsøgsordning med et par udenlandske dommere, som man så i ishockey for et par år tilbage, ville efter min mening være velkommen. Man bør under alle omstændigheder efterhånden være opmærksom på problemet, og have en vilje til at gøre noget. Hvis man ikke i DBU er ved at nå frem til samme konklusion, må de høje herrer være lige så stæreblinde som de fleste der render rundt med fløjter og flag i den bedste danske række.

Den nuværende dommerstandard i superligaen er ødelæggende for dansk fodbold, længere er den ikke.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af fish » 7. mar 2011, 13:57

Jeg er personligt mest forundret over at DBU tildeler en så relativt uerfaren dommer en så betydningsfuld kamp. Derudover er jeg glad for at jeg ikke sidder med et job som diverse sportchefer i klubberne. Tænk at okse og mase, spendere millioner af kroner på forstærkninger af truppen for så bare at se det hele smuldre på grund af en totalt inkompetent dom.

Mit raseri over dommen blev ikke mindre af at kigge på Frimanns udmærkede indlæg i Onside om de forgående 45 sekunders mareridt for AaB. Frisparket der ikke blev dømt til Duncan, farligt spil uden en modstander i nærheden. Ligger man dertil slagtningen af Curth (og andre) i første halvleg uden så meget som et gult kort så har man en dommer uden nogen som helst linie.

Det her er jo ikke en romantisk forestilling om det sportslige i at ligge i Superligaen vs 1 div. Det her gælder reelt liv eller død for klubberne, der alle har et konkurs spøgelse svævende over hovedet hvis man rykker ned.

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af AaB1978 » 7. mar 2011, 14:52

BT har skrevet en meget god artikel om, at AaB er den klub, der er blevet mest snydt af dommerne i den her sæson.

http://www.sporten.dk/superligaen/dokum ... st-snydt#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iøvrigt se, at det er "Mini-Collina" Anders Hermansen, der skal dømme AaB-FCK på lørdag. Lidt underligt, i og med at han også dømte den første kamp mellem de to hold i Parken tidligere på sæsonen.

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af fish » 7. mar 2011, 14:53

jonas386 skrev:Jeg har netop oprettet en blog på bold.dk for at sætte lidt fokus på emnet... Har lånt køllens fremragede liste til formålet (håber det er okay)... Den er måske ikke en nobelpris værdig i litteratur, men mon ikke det går :)
Selv om du helt sikkert har de bedste intentioner med en sådan blog, så tvivler jeg på at du får andet ud af det end en masse fans fra andre klubber der vil kalde dig tudefjæs, bede dig om at stoppe dit piveri etc. Det virker meget svært at få en diskussion derinde der ikke lynhurtigt bliver druknet i flamebaits fra andre klubbers supportere. At du så vifter den røde klud som AaB supporter gør det ikke meget lettere.

Igen, jeg støtter dine intentioner, men tror ikke det giver meget.

Elegia

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Elegia » 7. mar 2011, 14:54

fish skrev:Jeg er personligt mest forundret over at DBU tildeler en så relativt uerfaren dommer en så betydningsfuld kamp. Derudover er jeg glad for at jeg ikke sidder med et job som diverse sportchefer i klubberne. Tænk at okse og mase, spendere millioner af kroner på forstærkninger af truppen for så bare at se det hele smuldre på grund af en totalt inkompetent dom.

Mit raseri over dommen blev ikke mindre af at kigge på Frimanns udmærkede indlæg i Onside om de forgående 45 sekunders mareridt for AaB. Frisparket der ikke blev dømt til Duncan, farligt spil uden en modstander i nærheden. Ligger man dertil slagtningen af Curth (og andre) i første halvleg uden så meget som et gult kort så har man en dommer uden nogen som helst linie.

Det her er jo ikke en romantisk forestilling om det sportslige i at ligge i Superligaen vs 1 div. Det her gælder reelt liv eller død for klubberne, der alle har et konkurs spøgelse svævende over hovedet hvis man rykker ned.
Og så vil jeg igen gerne påpege, at hvis en dommer vælger at være pedantisk (som Kehlet) og sige, at "der er kontakt, ergo skal den dømmes", så skal både han og hans assistent også arresteres for dette synspunkt og dømme omspark, da Jesper Mikkelsen og en anden Silkeborg-spillet befinder sig i feltet, før Rajko Lekic sparker.
Det er en forseelse, som vel optisk er cirka 100 gange lettere at spotte end marginale offsider og som to dommere med to øjne hver i den vinkel reelt umuligt kan overse.
(Til gengæld kan man argumentere for, at det sker ved nærmest alle straffespark, men igen: nu valgte Kehlet jo selv den pedantiske linje, som han så bare glemte igen et minut senere)
Billede
Reglerne er sådan, at hvis både det forsvarende og angribende hold overtræder bestemmelserne - som i dette tilfælde, hvor begge hold har spillere i feltet - så skal dommeren dømme omspark.

Fodboldloven §14:
Øvrige spillere skal befinde sig
* på banen
* uden for straffesparksfeltet
* bag straffesparksmærket
* mindst 9,15 m fra straffesparksmærket.

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af jensemand57 » 7. mar 2011, 15:02

Så er beviset her.

http://www.sporten.dk/superligaen/dokum ... st-snydt#1" onclick="window.open(this.href);return false;

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af sulakvelidze » 7. mar 2011, 15:11

AaB1978 skrev:BT har skrevet en meget god artikel om, at AaB er den klub, der er blevet mest snydt af dommerne i den her sæson.

http://www.sporten.dk/superligaen/dokum ... st-snydt#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iøvrigt se, at det er "Mini-Collina" Anders Hermansen, der skal dømme AaB-FCK på lørdag. Lidt underligt, i og med at han også dømte den første kamp mellem de to hold i Parken tidligere på sæsonen.

Selv om jeg et eller andet sted burde føle mig bekræftet og lettet over, at jeg ikke bare er et tudefjæs, der leder efter dårlige undskyldninger, så bliver jeg sgu endnu mere elendig i humøret over at læse den artikel.

For det er jo helt sygt, at det er 8 gange ud af 8, at afgørende tvivlskendelser går AaB imod. Og når man så ser, at Lyngby, som vi nu er langt efter, har dommeren med sig i 8 ud af 11 afgørende tvivlssituationer, så bliver man sgu lidt modløs.

Det værste er næsten, at hvis der kommer fokus på problemet nu, så rammer det bare AaB dobbelt så hårdt, fordi modstandere så vil lægge pres på dommerne i hver AaB-kamp og beskylde dem for at kompensere - og så vil dommerne bare have endnu sværere ved at lade tvivlen komme AaB til gode.

Kæft det er op ad bakke i den her sæson...

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af A_Strandfelt » 7. mar 2011, 15:14

jensemand57 skrev:Så er beviset her.

http://www.sporten.dk/superligaen/dokum ... st-snydt#1" onclick="window.open(this.href);return false;
Er glad for, at der kommer fokus på det, fra neutrale sider.

Brugeravatar
danieln
Superliga
Superliga
Indlæg: 560
Tilmeldt: 5. feb 2007, 22:43
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af danieln » 7. mar 2011, 15:19

AaB1978 skrev:BT har skrevet en meget god artikel om, at AaB er den klub, der er blevet mest snydt af dommerne i den her sæson.

http://www.sporten.dk/superligaen/dokum ... st-snydt#1" onclick="window.open(this.href);return false;

Kan iøvrigt se, at det er "Mini-Collina" Anders Hermansen, der skal dømme AaB-FCK på lørdag. Lidt underligt, i og med at han også dømte den første kamp mellem de to hold i Parken tidligere på sæsonen.
Jeg syntes også at det er rart at der kommer en konstruktiv og akademisk ekspert på banen... og så på et godt tidspunkt hvor de fleste andre klubber og uintelligente spillere begynder at mene at AaB tuder. Nu kan man da næsten sige at vi har svar på tiltale og at vi bare skal lægge nogle krafter i at vende skuden... og så håbe på at dem der dømmer AaB har det i baghovedet inden de IGEN går ud og laver fejlbedømmelser der koseter point mod AaB.

Lad os all bede og håbe at der er nogen der lytter til en konstruktiv ekspert.
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications

Besvar