Dommerfejl og deres betydning...

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Gentleman Finn » 30. okt 2011, 20:28

Maglau skrev:Prøv at se Silkeborg kampen igennem hvor dommeren i den grad holdt hånden over os.
Gentleman Finn skrev:
MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Et forkert (biffere vil nok mene tyndt) rødt kort til Wæhler, koster os både vores kaptajn i 2 kampe, men også 2 ret sikre point.

Men hvordan er det nu, det udligner sig, det med dommerheldet...
Det er jo en smule tendentiøst at konkludere noget som helst på baggrund af en enkelt episode uden samtidig at liste alle de relevante tilfælde med tvivlsomme kendelser i vores retning i denne sæson.
I denne sæson har der været Sønderjyske-kampen, hvor vi fik et korrekt mål annulleret ved stillingen 0-0, som også bliver slutresultatet.

Horsens kampen, hvor Gilberto puffer PK i ryggen og falder let ved berøring og får straffe, hvor vi er foran. Vi fik en tvivlskendelse i Horsens, hvor der kunne dømmes frispark på Wæhler, da han læner sig ind over Henrik Toft og får på den måde presset ham ned.

Ude imod FCK hvor Duen bliver frataget en 100% chance på en offside, selvom han er en halv meter onside, ved stillingen 0-0 i en tæt kamp.

Og i dag, det meget tynde røde kort til Wæhler, hvor vi er foran 1-0.

Synes heller ikke man kan ignorere fejldommene fra sidste sæson, de blev aldrig udlignet, der var 7 klare fejldomme på 33 kampe. Det er meget. Tvivlsdommene blev ikke medregnet.
Ahh, den kamp havde jeg glædeligt glemt.

Straffesparket kunne helt sikkert godt fløjtes der, der var kontakt i hvert fald.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af alithebeast » 30. okt 2011, 20:33

Det var der til gengæld ikke, da der blev fløjtet straffe i Aalborg mod Silkeborg første kamp efter vinterpausen.
Hader København!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. okt 2011, 21:00

Hvis den skide fantasi om at dommertække udligner sig i løbet af en sæson så får de pisgule sigøjnere sgu problemer med at holde sig over stregen når bøtten vender... Desværre tror jeg mere på julemanden og eskimoer end at det virkelig skulle forholde sig sådan. Når sæsonen er slut har sigøjnerne og fck fået foræret de sædvanlige 10-15 point af dommerne og jubelidioterne i dbu er komplet ligeglade.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af alithebeast » 30. okt 2011, 21:38

Jeg troede netop at DBU bestod af sigøjnere og andet pak?
Hader København!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Buzz Killington » 30. okt 2011, 22:05

Gentleman Finn skrev:
MHJ skrev:
Gentleman Finn skrev:Et forkert (biffere vil nok mene tyndt) rødt kort til Wæhler, koster os både vores kaptajn i 2 kampe, men også 2 ret sikre point.

Men hvordan er det nu, det udligner sig, det med dommerheldet...
Det er jo en smule tendentiøst at konkludere noget som helst på baggrund af en enkelt episode uden samtidig at liste alle de relevante tilfælde med tvivlsomme kendelser i vores retning i denne sæson.
I denne sæson har der været Sønderjyske-kampen, hvor vi fik et korrekt mål annulleret ved stillingen 0-0, som også bliver slutresultatet.

Horsens kampen, hvor Gilberto puffer PK i ryggen og falder let ved berøring og får straffe, hvor vi er foran. Vi fik en tvivlskendelse i Horsens, hvor der kunne dømmes frispark på Wæhler, da han læner sig ind over Henrik Toft og får på den måde presset ham ned.

Ude imod FCK hvor Duen bliver frataget en 100% chance på en offside, selvom han er en halv meter onside, ved stillingen 0-0 i en tæt kamp.

Og i dag, det meget tynde røde kort til Wæhler, hvor vi er foran 1-0.

Synes heller ikke man kan ignorere fejldommene fra sidste sæson, de blev aldrig udlignet, der var 7 klare fejldomme på 33 kampe. Det er meget. Tvivlsdommene blev ikke medregnet.
Jeg har ikke bemærket over denne sæson at vi har skulle have haft forholdsvist mange fejldomme imod os. Jeg syntes det var en tvilsom kendelse i dag, men Wæhler mener i det mindste selv der var frispark - han er dog uenig i at det var en oplagt målchance. Mod OB havde Rasmus Falk også en friløber fra midten som blev fejlagtigt annuleret for offside. Vedr. PK's straffe, syntes han selv den var ok. Yderligere er der som nævnt Silkeborgkampen, hvor vi ikke var uheldige. Alt i alt er det ikke min fornemmelse at der er ligeså ensidet mange fejlkendelser imod os, som i sidste sæson, ej heller at det overhovedet er gået
specielt imod os.

Køllen I Møllen skrev:Hvis den skide fantasi om at dommertække udligner sig i løbet af en sæson så får de pisgule sigøjnere sgu problemer med at holde sig over stregen når bøtten vender... Desværre tror jeg mere på julemanden og eskimoer end at det virkelig skulle forholde sig sådan. Når sæsonen er slut har sigøjnerne og fck fået foræret de sædvanlige 10-15 point af dommerne og jubelidioterne i dbu er komplet ligeglade.
Mindes det var Horsens og Lyngby der havde mest dommertække sidste sæson, ikke Brøndby og FCK.

[Edit] Arh, ok. Det var FCK og Lyngby der havde flest pointmæssigt udslagsgivende kendelser i deres retning, med +6 point til FCK og + 7 til Lyngby. Brøndby fik +2 (Og AaB - 11!)

http://www.fodboldensabc.dk/artikler/20 ... ekvens.asp
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af BoT » 31. okt 2011, 10:20

Gentleman Finn skrev:Et forkert (biffere vil nok mene tyndt) rødt kort til Wæhler, koster os både vores kaptajn i 2 kampe, men også 2 ret sikre point.

Men hvordan er det nu, det udligner sig, det med dommerheldet...
En temmelig vigtig præmis i diskussionen om dommerfejls betydning er den, at man ikke aner, hvordan kampen ville være forløbet, hvis en kontroversiel dom var faldet anderledes ud. Du kan jo på ingen måde konkludere, at vi ville have vundet, hvis ikke Wæhler var blevet smidt ud. Brøndby havde altså temmelig lang tid til at forsøge at udligne - og det havde de ganske givet også forsøgt selv med Wæhler på banen.
Og sådan kan man kigge på alle andre situationer også. I sidste sæson, da vi flere gange fik underkendt ellers korrekte scoringer for offside kan man vel rimeligvis gætte på, at modstanderen, i tilfælde af at være kommet bagud, ville prøve temmelig kraftigt at score i den anden ende - og det lykkes jo altså en gang imellem andre hold at score mod os. Så at begynde at regne ud, hvor mange point, vi er blevet snydt for, er fuldstændig hypotetisk og bruger tal og statistik på sin mest mangelfulde måde.

Men derfor er det stadig træls, når dommerkendelser - som jo bliver taget på et splitsekund uden brug af langsomme gengivelser fra flere vinkler - går lige OS imod.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Maglau » 31. okt 2011, 10:57

Jeg synes faktisk ikke at Wæhlers udvisning var den største dommerfejl i går. Den kan forsvares udfra at der er kontakt omend minimal men alligevel kontakt og beslutningen skal træffes i få splitsekunder.
Men at Bernburg er på banen i 2. halvleg er en kæmpefejl, han laver 1 mio frispark i de første 40 min hvorefter han brokker sig til gult og minuttet efter laver han et kæmpe frispark igen som i 99 ud af100 giver gult.
Vi skulle have spillet 10 mod 10 i 2. halvleg.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Jesper Schmidt » 31. okt 2011, 14:20

Maglau skrev:Jeg synes faktisk ikke at Wæhlers udvisning var den største dommerfejl i går. Den kan forsvares udfra at der er kontakt omend minimal men alligevel kontakt og beslutningen skal træffes i få splitsekunder.
Men at Bernburg er på banen i 2. halvleg er en kæmpefejl, han laver 1 mio frispark i de første 40 min hvorefter han brokker sig til gult og minuttet efter laver han et kæmpe frispark igen som i 99 ud af100 giver gult.
Vi skulle have spillet 10 mod 10 i 2. halvleg.
Det er jeg ikke helt enig i. Ja - Bernburg havde fået gult i mange tilfælde for det frispark, men i den situation synes jeg faktisk at dommeren fulgte sin egen linje nogenlunde. Det var jo ikke fordi han strøede om sig med kort i den kamp, udover udvisningen til Wæhler...

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Gentleman Finn » 31. okt 2011, 16:19

BoT skrev:
Gentleman Finn skrev:Et forkert (biffere vil nok mene tyndt) rødt kort til Wæhler, koster os både vores kaptajn i 2 kampe, men også 2 ret sikre point.

Men hvordan er det nu, det udligner sig, det med dommerheldet...
En temmelig vigtig præmis i diskussionen om dommerfejls betydning er den, at man ikke aner, hvordan kampen ville være forløbet, hvis en kontroversiel dom var faldet anderledes ud. Du kan jo på ingen måde konkludere, at vi ville have vundet, hvis ikke Wæhler var blevet smidt ud. Brøndby havde altså temmelig lang tid til at forsøge at udligne - og det havde de ganske givet også forsøgt selv med Wæhler på banen.
Og sådan kan man kigge på alle andre situationer også. I sidste sæson, da vi flere gange fik underkendt ellers korrekte scoringer for offside kan man vel rimeligvis gætte på, at modstanderen, i tilfælde af at være kommet bagud, ville prøve temmelig kraftigt at score i den anden ende - og det lykkes jo altså en gang imellem andre hold at score mod os. Så at begynde at regne ud, hvor mange point, vi er blevet snydt for, er fuldstændig hypotetisk og bruger tal og statistik på sin mest mangelfulde måde.

Men derfor er det stadig træls, når dommerkendelser - som jo bliver taget på et splitsekund uden brug af langsomme gengivelser fra flere vinkler - går lige OS imod.
Vi kan da hurtigt blive enige i, at en fodboldkamp kan ændre sig. Mit skråsikre bud på 2 point til os, lå dog ud fra kampens begivenheder indtil da. BIF lignede bestemt ikke et hold der ville komme tilbage. Det findes der selvsagt ingen 100% garanti for.

I sidste sæson faldt de fleste af fejlkendelserne dog i slutminutterne. På stående fod kan jeg nævne 3 målgivende klare onsides der blev vinket offside, et tvivlsomt claus bo frispark mod bif, og et straffespark imod sif. Det ændrer lidt ved chancerne for at ændre på pointdelingen

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Klaus » 31. okt 2011, 18:03

Maglau skrev:Jeg synes faktisk ikke at Wæhlers udvisning var den største dommerfejl i går. Den kan forsvares udfra at der er kontakt omend minimal men alligevel kontakt og beslutningen skal træffes i få splitsekunder.
Men at Bernburg er på banen i 2. halvleg er en kæmpefejl, han laver 1 mio frispark i de første 40 min hvorefter han brokker sig til gult og minuttet efter laver han et kæmpe frispark igen som i 99 ud af100 giver gult.
Vi skulle have spillet 10 mod 10 i 2. halvleg.
100% enig. Det er tankevækkende, at Bernburg laver så mange grove frispark og får gult for brok :o .... Han burde afgjort være vist ud. Med hensyn til vores røde synes jeg også godt den kan forsvares. Var det en AaB-spiller det var gået ud over, havde jeg i hvert fald forventet det røde kort, og var blevet stiktosset, hvis han var sluppet. At det så alligevel formentligt er en fejldom skyldes, at han spiller bolden ud imod siden, hvilket betyder - tror jeg - at Wæhler ikke længere fratager ham en oplagt scoringschance...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Buzz Killington » 5. nov 2011, 17:23

Fejlskøn, Due smider sig, og vi scorer efterfølgende på hans frispark
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Aabwibz » 5. nov 2011, 17:25

MHJ skrev:Fejlskøn, Due smider sig, og vi scorer efterfølgende på hans frispark
Han bliver vel ramt, så det er vel korrekt dømt?
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Gentleman Finn » 5. nov 2011, 19:51

Blev der da ikke spændt ben for Due? men uanset er vi godt nok nede i petitesse afdelingen her. Det var jo ingen gigantisk chance før Horsens forsvaret valgte ikke at dække op.

Når vi snakker dommerfejl og tvivlsomme domme er der den matchafgørende kategori hvor dømte offsides, straffespark, røde kort, og disses udeblivelse falder ind under. Ingen af dem blev relevante i dag

Brugeravatar
Nakken
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 20. dec 2005, 20:26
Favoritspiller: Søren Larsen
Geografisk sted: København

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Nakken » 5. nov 2011, 20:06

Nu hvor meget af denne tråd er fyldt med brok over fejlkendelser, synes jeg vi skal anerkende dagens dommer ved 2-0 målet. Godt set.
Altid AaB!

Brugeravatar
Kaare Sagan Larsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 696
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:14

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Kaare Sagan Larsen » 6. nov 2011, 22:25

Nakken skrev:Nu hvor meget af denne tråd er fyldt med brok over fejlkendelser, synes jeg vi skal anerkende dagens dommer ved 2-0 målet. Godt set.
Det var vel også en af de få gange han dømte korrekt :)
Han tillod godt nok meget hårdt spil, der under mange andre dommere havde resulteret i både gule og røde kort.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. nov 2011, 05:30

Nakken skrev:Nu hvor meget af denne tråd er fyldt med brok over fejlkendelser, synes jeg vi skal anerkende dagens dommer ved 2-0 målet. Godt set.
Jovist skal man da have ros når man gør det godt men jeg synes nu slet ikke den var så svær at se. Men flot at turde overrule sin liniedommer. Jeg tænker bare at sker sådan en situation 10 gange vil målet i halvdelen af tilfældene blive fejlagtigt underkendt og derfor er en situation som denne egentlig bare med til at understrege at der skal videodommere til.
Janteloven eksisterer IKKE!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Maglau » 7. nov 2011, 08:21

Køllen I Møllen skrev:
Nakken skrev:Nu hvor meget af denne tråd er fyldt med brok over fejlkendelser, synes jeg vi skal anerkende dagens dommer ved 2-0 målet. Godt set.
Jovist skal man da have ros når man gør det godt men jeg synes nu slet ikke den var så svær at se. Men flot at turde overrule sin liniedommer. Jeg tænker bare at sker sådan en situation 10 gange vil målet i halvdelen af tilfældene blive fejlagtigt underkendt og derfor er en situation som denne egentlig bare med til at understrege at der skal videodommere til.
Ja og i kampen mellem OB og BIF var der fuldstændig tilsvarende siuation hvor en brøndby forsvarer med en mislykket clearing header Fall fuldstændig fri, hvor dommeren dømmer off side. Frimann sagde efterfølgende i Onside at der ikke brude være dømt off side
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Kunji » 7. nov 2011, 10:27

Maglau skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Nakken skrev:Nu hvor meget af denne tråd er fyldt med brok over fejlkendelser, synes jeg vi skal anerkende dagens dommer ved 2-0 målet. Godt set.
Jovist skal man da have ros når man gør det godt men jeg synes nu slet ikke den var så svær at se. Men flot at turde overrule sin liniedommer. Jeg tænker bare at sker sådan en situation 10 gange vil målet i halvdelen af tilfældene blive fejlagtigt underkendt og derfor er en situation som denne egentlig bare med til at understrege at der skal videodommere til.
Ja og i kampen mellem OB og BIF var der fuldstændig tilsvarende siuation hvor en brøndby forsvarer med en mislykket clearing header Fall fuldstændig fri, hvor dommeren dømmer off side. Frimann sagde efterfølgende i Onside at der ikke brude være dømt off side
Men der tager Frimann fejl, mener jeg. I den situation (hvis det er den) står Fall offside, da afleveringen bliver slået. Da forsvarsspilleren så kun snitter bolden videre, kommer afleveringen ganske vist fra en modstander, men Fall udnytter den offside, han var i, da indlægget blev slået.

Hvis det er den situation, er de slet ikke sammenlignlige.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

hejhej
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 30. okt 2011, 21:27
Favoritspiller: wæhler

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af hejhej » 7. nov 2011, 10:44

Har lige et spørgsmål vedr træning. Når spillerne træner, træner de så evt løb formiddag også skud og kamp om eftermiddagen, nogle der kan hjælpe her? :danmarkfan:

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Dommerfejl og deres betydning...

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. nov 2011, 10:49

hejhej skrev:Har lige et spørgsmål vedr træning. Når spillerne træner, træner de så evt løb formiddag også skud og kamp om eftermiddagen, nogle der kan hjælpe her? :danmarkfan:
Forkert tråd. Men nej, det er ikke sådan delt op. Det er forskelligt hvad de træner og hvornår men generelt set er der alt for lidt skudtræning :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar