Landsholdsspillerne

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af FlæskeFrank » 14. okt 2011, 21:53

Så ser det ud til at der kommer et ligalandshold til vinter.

Der burde AaB være repræsenteret.

Spændende hvem, som bliver landsholdsmålmand på den tur.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Holm-o1 » 14. okt 2011, 23:09

FlæskeFrank skrev:Så ser det ud til at der kommer et ligalandshold til vinter.

Der burde AaB være repræsenteret.

Spændende hvem, som bliver landsholdsmålmand på den tur.
Kim C, Kasper Jensen eller Steffen Rasmussen.. Er ihvertfald mine bud..
..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Yankee » 15. okt 2011, 10:27

FlæskeFrank skrev:Så ser det ud til at der kommer et ligalandshold til vinter.

Der burde AaB være repræsenteret.

Spændende hvem, som bliver landsholdsmålmand på den tur.
Jesper Christiansen er vel et oplagt bud.

Jeg kan ikke forestille mig at vi får nogle spillere med. Augustinussen og Würtz er de oplagte kandidater, men ingen af dem har ramt et stabilt topniveau indtil nu, og slet ikke rent offensivt. Den centrale midtbane vil nok blive besat af folk som H. H. Andreasen, Mike Jensen, Thygesen, Martin Ørnskov, Anders Christiansen, Hjalte Nørregaard og Martin Jørgensen. Lasse og KEP har ikke niveauet og i midterforsvaret bliver Jones Okore, Kristian Bak, Albrechtsen, Bjelland, Jim Larsen og måske Zanka foretrukket. Nicklas Helenius er nok den, der er tættest på truppen. Men så tæt på et EM kan jeg ikke se ham være foran Martin Bernburg, Morten Nordstrand, Søren Larsen og Søren Berg til ene-angriber-pladsen. På kanterne er både Dalsgaard og Due langt fra Emil Larsen, Krohn-Dehli, Stephan Petersen, Dennis Rommedahl og måske Martin Vingaard.

Kort sagt vil det være en stor overraskelse hvis vi får bare én spiller med på ligalandsholdet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Hanga » 15. okt 2011, 10:39

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:Så ser det ud til at der kommer et ligalandshold til vinter.

Der burde AaB være repræsenteret.

Spændende hvem, som bliver landsholdsmålmand på den tur.
Jesper Christiansen er vel et oplagt bud.
til ligalandsholdet????
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Yankee » 15. okt 2011, 10:43

Hanga skrev:
Yankee skrev: Jesper Christiansen er vel et oplagt bud.
til ligalandsholdet????
Jada. Det er ofte set at spillere fra Sverige og Norge bliver inkluderet i truppen - navnlig når vi nærmer os en slutrunde. I princippet kunne Michael Lumb også blive aktuel selvom han ikke skulle finde en ny klub i januar.

Sidst (i 2010) var Kris Stadsgaard fra Rosenborg og Kim Christensen fra IFK Göteborg med (http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... oldet.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Hanga » 15. okt 2011, 10:47

Yankee skrev:
Hanga skrev:
Yankee skrev: Jesper Christiansen er vel et oplagt bud.
til ligalandsholdet????
Jada. Det er ofte set at spillere fra Sverige og Norge bliver inkluderet i truppen - navnlig når vi nærmer os en slutrunde. I princippet kunne Michael Lumb også blive aktuel selvom han ikke skulle finde en ny klub i januar.

Sidst (i 2010) var Kris Stadsgaard fra Rosenborg og Kim Christensen fra IFK Göteborg med (http://www.dbu.dk/sitecore/content/Fael ... oldet.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;)
Det har jeg godt nok aldrig lagt mærke til :o

Hvad i alverden er pointen så i at kalde det for et ligalandshold? Det giver ingen mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Yankee » 15. okt 2011, 11:02

Hanga skrev: Det har jeg godt nok aldrig lagt mærke til :o

Hvad i alverden er pointen så i at kalde det for et ligalandshold? Det giver ingen mening.
Det kunne nøjagtig lige så godt hedde et B-landshold. Pointen med turen er jo ikke at vise ligaen frem, men at spillerne skal vise sig frem for Morten Olsen. Og så er det jo ligegyldigt om de spiller i Brøndby eller Bodø/Glimt - bare de har turneringspause.

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af A_Strandfelt » 18. okt 2011, 13:17

Andreas Bruhn Christensen, Jacob Laursen og Lucas Andersen har alle 3 mulighed for debut for Danmarks U-18 landshold i dag mod Belgien. Lidt underligt, at det ligger uden for landsholdspausen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af FlæskeFrank » 6. nov 2011, 12:06

Hvis ikke Lasse får chancen på ligalandsholdet, så må vi satme være godt besat dernede(midt/højreback).
- FlæskeFrank

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af astonvilla » 6. nov 2011, 12:27

FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Lasse får chancen på ligalandsholdet, så må vi satme være godt besat dernede(midt/højreback).
Lasse har uden tvivl været sæsonens bedste forsvarsspiller i ligaen. Det tror jeg ikke nogen kan argumentere i mod (især når man tager offensive element i hans spil i betragtning). MEN såfremt Morten 100% har det sidste ord om hvem der bliver udtaget til ligalandsholdet - og det har han jo - så kommer Lasse ikke med. Det er rystende at vi kan have en mand som landsholdsmanager der nægter at udtage selv helt oplagte emner, såfremt de kommer fra en klub han hader!
Morten har jo før udtalt noget i stil med at "...AaB er ødelæggende for dansk fodbold.." agtigt noget.
Bienvenu Bassogog!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 12:36

astonvilla skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Lasse får chancen på ligalandsholdet, så må vi satme være godt besat dernede(midt/højreback).
Lasse har uden tvivl været sæsonens bedste forsvarsspiller i ligaen. Det tror jeg ikke nogen kan argumentere i mod (især når man tager offensive element i hans spil i betragtning). MEN såfremt Morten 100% har det sidste ord om hvem der bliver udtaget til ligalandsholdet - og det har han jo - så kommer Lasse ikke med. Det er rystende at vi kan have en mand som landsholdsmanager der nægter at udtage selv helt oplagte emner, såfremt de kommer fra en klub han hader!
Morten har jo før udtalt noget i stil med at "...AaB er ødelæggende for dansk fodbold.." agtigt noget.
Er det ikke 15 år siden efterhånden? Jeg tror nu ikke Morten har noget bestemt had til AaB... Jeg tror bare ikke han ser vore kampe da han kun må være i DK X antal dage om året, og de dage bruger han på FCK kampe, BIF kampe og evt europæiske kampe...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Pastorius » 6. nov 2011, 12:41

jonas386 skrev:
astonvilla skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Lasse får chancen på ligalandsholdet, så må vi satme være godt besat dernede(midt/højreback).
Lasse har uden tvivl været sæsonens bedste forsvarsspiller i ligaen. Det tror jeg ikke nogen kan argumentere i mod (især når man tager offensive element i hans spil i betragtning). MEN såfremt Morten 100% har det sidste ord om hvem der bliver udtaget til ligalandsholdet - og det har han jo - så kommer Lasse ikke med. Det er rystende at vi kan have en mand som landsholdsmanager der nægter at udtage selv helt oplagte emner, såfremt de kommer fra en klub han hader!
Morten har jo før udtalt noget i stil med at "...AaB er ødelæggende for dansk fodbold.." agtigt noget.
Er det ikke 15 år siden efterhånden? Jeg tror nu ikke Morten har noget bestemt had til AaB... Jeg tror bare ikke han ser vore kampe da han kun må være i DK X antal dage om året, og de dage bruger han på FCK kampe, BIF kampe og evt europæiske kampe...
Den er vel ikke længere end at Morten Olsen satser på tekniske, boldsikre og gerne kreative spillere når der er mulighed for det. Det er ikke mange af dem vi har haft gennem årene (med dansk pas i hvert fald), og Lasse er heller ikke en af dem, omend jeg er helt enig i at han har spillet et forrygende efterår indtil videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 12:54

Pastorius skrev:
jonas386 skrev:
astonvilla skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Lasse får chancen på ligalandsholdet, så må vi satme være godt besat dernede(midt/højreback).
Lasse har uden tvivl været sæsonens bedste forsvarsspiller i ligaen. Det tror jeg ikke nogen kan argumentere i mod (især når man tager offensive element i hans spil i betragtning). MEN såfremt Morten 100% har det sidste ord om hvem der bliver udtaget til ligalandsholdet - og det har han jo - så kommer Lasse ikke med. Det er rystende at vi kan have en mand som landsholdsmanager der nægter at udtage selv helt oplagte emner, såfremt de kommer fra en klub han hader!
Morten har jo før udtalt noget i stil med at "...AaB er ødelæggende for dansk fodbold.." agtigt noget.
Er det ikke 15 år siden efterhånden? Jeg tror nu ikke Morten har noget bestemt had til AaB... Jeg tror bare ikke han ser vore kampe da han kun må være i DK X antal dage om året, og de dage bruger han på FCK kampe, BIF kampe og evt europæiske kampe...
Den er vel ikke længere end at Morten Olsen satser på tekniske, boldsikre og gerne kreative spillere når der er mulighed for det. Det er ikke mange af dem vi har haft gennem årene (med dansk pas i hvert fald), og Lasse er heller ikke en af dem, omend jeg er helt enig i at han har spillet et forrygende efterår indtil videre.
Både og. Mit problem er at både Augo, Würtz og Enevoldsen alle først fik spilletid for landsholdet sekundet efter de var skiftet. På trods af de spillede forrygende i bla. mesterskabs sæsonen...
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af alithebeast » 6. nov 2011, 13:21

Jeg er ret sikker på, at både Augo og Würtz har været udtaget til landsholdet, mens de har været i AaB. Har Curth ikke også været på tur med ligalandsholdet?
Hader København!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 13:25

alithebeast skrev:Jeg er ret sikker på, at både Augo og Würtz har været udtaget til landsholdet, mens de har været i AaB. Har Curth ikke også været på tur med ligalandsholdet?
Du har sikkert ret. Min selektive hukommelse svigter mig sikkert.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Køllen I Møllen » 6. nov 2011, 14:51

alithebeast skrev:Jeg er ret sikker på, at både Augo og Würtz har været udtaget til landsholdet, mens de har været i AaB. Har Curth ikke også været på tur med ligalandsholdet?
Hvis han har det er Morten Olsen da for alvor en gal mand....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
alithebeast
Allstar
Allstar
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 23. sep 2009, 18:32
Geografisk sted: Sønderholm

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af alithebeast » 6. nov 2011, 16:06

Han blev skadet, før de kom afsted. http://tv2sport.dk/node/2329
Hader København!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Mr. Larsen » 6. nov 2011, 19:01

Der skal ikke meget til at komme på landsholdet....

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-45 ... ml?forside" onclick="window.open(this.href);return false;

.... Så længe man spiller på Øen eller på heden.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af Buzz Killington » 6. nov 2011, 19:13

Jores har spillet stabilt meget længe, på et tophold, som endda spiller efter et system som MO er fan af. Lasse har spillet højre back det seneste stykke tid, og før den periode, var han hamrende usikker, og faktisk på bænken. Så den er vel ok med Jores.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Landsholdsspillerne

Indlæg af jonas386 » 6. nov 2011, 19:15

MHJ skrev:Jores har spillet stabilt meget længe, på et tophold, som endda spiller efter et system som MO er fan af. Lasse har spillet højre back det seneste stykke tid, og før den periode, var han hamrende usikker, og faktisk på bænken. Så den er vel ok med Jores.
Mon ikke også det er for at "låse" ham? Jeg går udfra han har dobbelt statsborgerskab... Også spiller han jo til dagligt sammen med Bjelland som må forventes at spille mod Sverige...

Da jeg så Mr. Larsens indlæg troede jeg først det var Kristian Bak der var kommet på landsholdet... Og det havde jeg heller ikke kunnet forstå... Jores Okore er fair nok, synes jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar