Nedrykningstråden
Nedrykningstråden
Vi må hellere forsøge at strukturere debatten om nedrykningsdramaet. Der er vist ingen tvivl om, at vi kommer til at kæmpe til sidste runde for at holde sommer i superligaen.
Men hvem skal vi hænge vores hat på?
Der er to principielle overvejelser.
1) Skal vi håbe, at alle tager point fra alle og vi selv med sejre kan rykke op i tabellen
2) Eller skal vi håbe, at minimum to hold i umiddelbar nærhed af os, taber mere end os?
Jeg er på dette fremskredne tidspunkt af sæsonen tilhænger af model 2. Altså, at Randers og Esbjerg taber i morgen og helst de næste tretten runder.
Hvad siger I?
Men hvem skal vi hænge vores hat på?
Der er to principielle overvejelser.
1) Skal vi håbe, at alle tager point fra alle og vi selv med sejre kan rykke op i tabellen
2) Eller skal vi håbe, at minimum to hold i umiddelbar nærhed af os, taber mere end os?
Jeg er på dette fremskredne tidspunkt af sæsonen tilhænger af model 2. Altså, at Randers og Esbjerg taber i morgen og helst de næste tretten runder.
Hvad siger I?
Re: Nedrykningstråden
Vi har unægteligt et problem...
Sidste år rykkede AGF ned med 38 point. I år vil stregen formentlig komme til at stå lidt lavere, mon ikke omkring 35 point skulle kunne gøre det???? Men det betyder også, at vi skal hente mindst 18 point i 13 kampe. Af de 13 kampe har vi FCK 2 gange og en formentlig svær udekamp i Brøndby.
Til gengæld har vi også fornøjelsen af Lyngby 2 gange. Vi skal nok ikke regne med at besejre FCK så den efterfølgende udekamp mod Lyngby bliver lige pludselig uhyggelig vigtig. Vi skal til at have nogle sejre, og ikke bare "flotte" uafgjorte, ellers står den på Skive og Thisted næste år.
Sidste år rykkede AGF ned med 38 point. I år vil stregen formentlig komme til at stå lidt lavere, mon ikke omkring 35 point skulle kunne gøre det???? Men det betyder også, at vi skal hente mindst 18 point i 13 kampe. Af de 13 kampe har vi FCK 2 gange og en formentlig svær udekamp i Brøndby.
Til gengæld har vi også fornøjelsen af Lyngby 2 gange. Vi skal nok ikke regne med at besejre FCK så den efterfølgende udekamp mod Lyngby bliver lige pludselig uhyggelig vigtig. Vi skal til at have nogle sejre, og ikke bare "flotte" uafgjorte, ellers står den på Skive og Thisted næste år.
Nu siger du godt nok 2 kampe mod Lyngby, men som de spiller nu mod Brøndby, tror jeg mere på en sejr over BIF end over LBK.. Dette forår bliver det værste jeg kan huske som AaB fan.. Lige nu har vi 5 point op til Randers og FCN over stregen.. Og dette er i skrivende stund, hvor der står 4-0 til RFC over FCN med 2 min tilbage..Klaus skrev:Vi har unægteligt et problem...
AaB - nu, i morgen & altid!
- Gentleman Finn
- Allstar
- Geografisk sted: Aalborg
Der er nu intet overraskende over, at de små kan drille de store i de første superliga kampe i efter- og forårssæsonen. Rytmen har endnu ikke indfundet sig hos de fleste hold, og kan man forsvare sig bare en smule, har man en chance, når de større hold ikke er skarpe.
Jeg har dog ikke på forhånd sendt Lyngby ned, men forventer de får det svært. Så det var uendeligt vigtigt at de ikke fik den heldige sejr.
Jeg har dog ikke på forhånd sendt Lyngby ned, men forventer de får det svært. Så det var uendeligt vigtigt at de ikke fik den heldige sejr.
-
- Allstar
Jeg tror, det bliver Esbjerg og FCN, vi skal indhente, for at undgå nedrykning. De var virkeligt ikke særlig gode i deres kampe i dag.
- Buzz Killington
- Allstar
- Favoritspiller: The Rusty Venture
- Geografisk sted: Aarhus
Jeg må indrømme jeg aldrig havde regnet Randers for nedrykningskonkurent selvom de lå lige over. Og at dømme ud fra dagens kamp, er Lyngby og Nordsjælland (+ Esbjerg) dem vi skal satse på. Jeg så kun Lyngby i anden halvleg og de kunne ikke andet end at holde Brøndby fra chancer - hvilket selvfølgelig er godt nok - men jeg kan ikke forestille mig at det hold henter mange point.jayC skrev:Nu siger du godt nok 2 kampe mod Lyngby, men som de spiller nu mod Brøndby, tror jeg mere på en sejr over BIF end over LBK.. Dette forår bliver det værste jeg kan huske som AaB fan.. Lige nu har vi 5 point op til Randers og FCN over stregen.. Og dette er i skrivende stund, hvor der står 4-0 til RFC over FCN med 2 min tilbage..Klaus skrev:Vi har unægteligt et problem...
Nordsjælland derimod var utroligt ringe i dag, men det plejer at være dag og nat. Men deres FCK'ere Oviedo og Nordstrand havde ikke meget at byde på, og rent fysisk er det et hold vi skal kunne dominere med bl.a. Augo og Duncan
Træls at FCM vandt over FCK i dag. Det betyder nok, at håbet om at FCK kunne finde på at spare en profil eller to mod os ikke længere er realistisk. På den anden side har vi nu set, at man kan vinde over dem. Det er en træls kamp at have nu. Vi kan ikke tillade os at forvente points, men et nederlag kan sende os 7-8 points under stregen, og så skal der godt nok graves dybt i sækken med mental styrke.
Selv her et døgn efter kan man ikke lade være med at tænke på, hvor meget den forpulede dommer reelt set kostede os i går.
Selv her et døgn efter kan man ikke lade være med at tænke på, hvor meget den forpulede dommer reelt set kostede os i går.
Jeg må så ærlig indrømme, at jeg tror FCK stadig vælger at spare et par eller tre profiler. De er pt 19 point foran nummer 2, og har en kamp mod Chelsea, som jeg tror de vil gå efter at udføre med størst mulighed perfektion, og gå efter den spinkle mulighed der er for at gå videre..
Hvis bare AaB, kan fortsætte arbejdet fra 1. halvleg igår, og holde den over en hel kamp, tror jeg på en sejr overfor FCK, for synes ikke FCK spillede godt, og de spillede med hovedet et helt andet sted..
Jeg tror på AaB, og tror på at Opturen starter reelt med en god dommerpræstation og sejr over FCK!!
Hvis bare AaB, kan fortsætte arbejdet fra 1. halvleg igår, og holde den over en hel kamp, tror jeg på en sejr overfor FCK, for synes ikke FCK spillede godt, og de spillede med hovedet et helt andet sted..
Jeg tror på AaB, og tror på at Opturen starter reelt med en god dommerpræstation og sejr over FCK!!
AaB - nu, i morgen & altid!
Når man sidder og ser kampen mellem Randers og Esbjerg, får man klart følelsen af at vi spillemæssigt burde ligge over dem i tabellen. Vi har igennem de sidste 2 kampe haft en langt bedre organisation end de begge viser i denne kamp... jeg krydser alt hvad der kan krydses for at de spiller uafgjort.
"AaB er ikke et socialt-filantropisk foretagende!" - Lynge Jakobsen
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications
-------------
-> Daniel Nielsen Photography
-> Daniel Nielsen Communications
Lars Winde står dælme godt!danieln skrev:Når man sidder og ser kampen mellem Randers og Esbjerg, får man klart følelsen af at vi spillemæssigt burde ligge over dem i tabellen. Vi har igennem de sidste 2 kampe haft en langt bedre organisation end de begge viser i denne kamp... jeg krydser alt hvad der kan krydses for at de spiller uafgjort.
Edit: Det var jeg lidt for hurtig om at sige..
..
-
- Allstar
Ser ud til at Randers trækker fra, hvilket ikke for mig er overraskende. Jeg forud ser, at vi skal slås med Esbjerg, Silkeborg og FCN om nedrykning. Umiddelbart vil jeg mene, at vi er noget bedre end de tre første, men det fordre selvfølgelig, at vi også selv vinder vores kampe. Derfor vil de næste tre kampe være af vital betydning. Det er Lyngby ude efterfulgt af to hjemmekampe mod OB og Horsens, det skal helst give 9 point.
Jeg tror AaB skal høste lige så mange point i de sidste 12 runder, som de har fået i de første 21 runder. Det er en hård nød at knække, mindst 6 sejre skal formentlig i hus, og det er ikke engang sikkert det er nok. Der skal nok en sejr til næste runde hvis ikke panikken skal sprede sig.
2 gange sejr over Lyngby, sejr over Horsens, Esbjerg, FCN og SønderjyskE... så må vi tage de point vi kan på hold som OB, FCM, BIF og Randers... Ikke at jeg mener Randers er blandt de bedste hold i ligaen, men for silvan de spiller godt for tiden.
6 sejre kl virke lidt usandsynligt, men det er alle hold som jeg mener vi bør og skal kunne slå såfremt vi vil blive i suppen... Og hvis vi blot får vore kanter med, så tror jeg også på den.
EDIT: vi skal selvfølgelig også kunne slå Silkeborg, of hvis vi er heldige så er Fck allerede mestre Når vi møder dem igen og vi kan evt hente et point der også.
6 sejre kl virke lidt usandsynligt, men det er alle hold som jeg mener vi bør og skal kunne slå såfremt vi vil blive i suppen... Og hvis vi blot får vore kanter med, så tror jeg også på den.
EDIT: vi skal selvfølgelig også kunne slå Silkeborg, of hvis vi er heldige så er Fck allerede mestre Når vi møder dem igen og vi kan evt hente et point der også.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.
Vi slutter sæsonen af med en overfed away i Parken, hvor vi redder os fra nedrykningsstregen og Grønkjær får et godt "farvel og tak" i hans sidste kamp i karrieren, hvor Lumb piller ham fuldstændig.
Det var da altid en lille trøst
http://www.bold.dk/nyt/Fire-ugers-pause ... lige-Frank" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.bold.dk/nyt/Fire-ugers-pause ... lige-Frank" onclick="window.open(this.href);return false;
AaB - the Nordic gateway to Europe
Både og... jeg vil hellere at hold som OB, FCM, FCK og brøndby og Randers tager sås mange point på de hold vi konkurrerer med, som muligt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE
- Brodernumsi
- Allstar
- Favoritspiller: Enevoldsen
- Geografisk sted: Vestbyen
Katastrofe hvis silkeborg får 3 point imod Horsens..
Så er der næsten kun FCN tilbage, vi kan overhale.
Så er der næsten kun FCN tilbage, vi kan overhale.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.
- Silvermoon
- 1. div
- Geografisk sted: Terndrup
ja og det ser ikke for godt ud her hvor der mangler 10 min fører Silkeborg med 2 - 1 over Horsens
det vil sige at vi kan ikke nøjes med 12 x 0-0 som defensive anti målsøgende fodbold i bedste fald kan resultere i. De andre bundbold vinder en gang imellem fordi de forsøger, det kommer ikke til at ske for os.Silvermoon skrev:ja og det ser ikke for godt ud her hvor der mangler 10 min fører Silkeborg med 2 - 1 over Horsens
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.
- Gentleman Finn
- Allstar
- Geografisk sted: Aalborg
Fy for helvede, man skulle tro der var lavet en pagt imod de røde som opstarten har udartet sig.
Vi skal have 2 sejre i træk for ikke allerede at begynde at hive efter vejret.
Vi skal have 2 sejre i træk for ikke allerede at begynde at hive efter vejret.