Kamptråd AaB-OB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af AllanPedersen » 23. okt 2011, 18:19

Carsten Christensen stod usikkert forhold til hvad vi er vant til.. men det var jo heller ikke bare debut, det var en sidste minutes ændring .. så jeg synes han klarede den virkelig godt

hvis en spiller ved at han skal spille næste kamp, kan han mentalt forberede sig, som Nicolai havde en hel sommer pause til at gøre... Carsten der altid bare sidder på bænken og drikker juice.. fik pludselig af vide at om 2 minutter går han på banen i stedet for 1. valget

det er noget andet end for en udskifter, for de skifter trods alt ud jævnligt i kampe.. gør keeperne ikke
jeg tror det var et godt wakeup call for ham .. og jeg tror vi vil være meget glade for Carsten fik den her kamp
hvis uheldet er ude med Nicolai en anden gang.. mon han så ikke går mere sikkert ind på banen..
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 18:20

Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2011, 18:22

jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
O.K., hvordan kan det overskygge aftenens sejr?

(yir yir, knep den flue)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af swfc » 23. okt 2011, 18:24

Nåede vi at få en anden keeper på bænken? Simon Sloth eller...?
AaB i hjertet

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 18:26

MHJ skrev:
jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
O.K., hvordan kan det overskygge aftenens sejr?

(yir yir, knep den flue)
Haha, det var nu ikke ment på den måde. Blot at det er et godt tidspunkt vi møder dem på. Især hvis SIF gør det onde ved dem nu.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Gentleman Finn » 23. okt 2011, 18:30

Nej, vi skal næsten håbe på x. bif får altid dommergaver når de er i små kriser, og dommerklubbens dartpil skive er rød og hvid! Anders Hermansen bliver sikkert sat til at fløjte den...

Anyways. Det skal ikke handle om det nu.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af 12mand » 23. okt 2011, 18:30

jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
som mig selv (samt andre) os sagde i starten af sæsonen, hvor vi lå godt med - slap nu af - altså fordi vi vinder en kamp mod det der burde være ligaens nr 2. betyder det jo ikk at vi pludselig kan spinde guld. vi kommer nok ikk til at ligge højere end i top 6 i år, hvilket os er okay, taget i betragtning af den trup, og pengekasse vi har. jeg tror det er sundt for AaB at komme lidt ned på jorden, efter mesterskab, og CL succes. jeg tror det er grunden til vi overlevede i sidste sæson, og at vi fik en god sæsonstart. AaB trænger til at komme ned på jorden en gang imellem.
lynge er gud!

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af 12mand » 23. okt 2011, 18:34

når det så er sagt, så tror jeg det er godt tidspunkt at møde BØF på. de er i seriøs krise lige nu. isært hvis silkeborg vinder. AaB har alt andet lige tanket selvtillid i aften, vi kan ta til ghettoen og spille frit, da det på ingen måder forventes at vi leverer i brøndby, så jeg tror der er en okay chance for at vi kan ta point på søndag. især os når man ser på at brøndby skal spille mod FCK, på torsdag - en kamp de må formodes for alt at ville vinde. os selvom det kan komme til at koste i ligaen.
lynge er gud!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 18:56

12mand skrev:
jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
som mig selv (samt andre) os sagde i starten af sæsonen, hvor vi lå godt med - slap nu af - altså fordi vi vinder en kamp mod det der burde være ligaens nr 2. betyder det jo ikk at vi pludselig kan spinde guld.
Det siger jeg skam heller ikke. Jeg siger bare det er et godt tidspunkt at spille mod BIF på. Ikke andet. Havde vi tabt i dag var vi hægtet helt af. Og med en sejr mod BIF kan vi bare hænge på igen. Jeg siger ikke noget som helst andet ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af 12mand » 23. okt 2011, 19:06

jonas386 skrev:
12mand skrev:
jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
som mig selv (samt andre) os sagde i starten af sæsonen, hvor vi lå godt med - slap nu af - altså fordi vi vinder en kamp mod det der burde være ligaens nr 2. betyder det jo ikk at vi pludselig kan spinde guld.
Det siger jeg skam heller ikke. Jeg siger bare det er et godt tidspunkt at spille mod BIF på. Ikke andet. Havde vi tabt i dag var vi hægtet helt af. Og med en sejr mod BIF kan vi bare hænge på igen. Jeg siger ikke noget som helst andet ;)
man har skam os lov til at drømme. ;)
men det har desværre bare lidt været tendensen her i aalborg, at når vi vinder et par kampe, har folk bare været hurtige til at dømme os inde i medalje og CL drømmene.
lynge er gud!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 19:07

12mand skrev:
jonas386 skrev:
12mand skrev:
jonas386 skrev:Det mest positive er at vi jo møder BIF i næste runde, og med lidt held i resten af rundens kampe, så kan vi for alvor være med i toppen igen med en sejr. Men okay, der er jo ingen grund til at jinxe.
som mig selv (samt andre) os sagde i starten af sæsonen, hvor vi lå godt med - slap nu af - altså fordi vi vinder en kamp mod det der burde være ligaens nr 2. betyder det jo ikk at vi pludselig kan spinde guld.
Det siger jeg skam heller ikke. Jeg siger bare det er et godt tidspunkt at spille mod BIF på. Ikke andet. Havde vi tabt i dag var vi hægtet helt af. Og med en sejr mod BIF kan vi bare hænge på igen. Jeg siger ikke noget som helst andet ;)
man har skam os lov til at drømme. ;)
men det har desværre bare lidt været tendensen her i aalborg, at når vi vinder et par kampe, har folk bare været hurtige til at dømme os inde i medalje og CL drømmene.
Arh på den måde. Det er jeg enig i. Men det tør jeg ikke rigtigt efter sidste sæson. Omvendt igen så er de øverste pladser godt nok billigt til salg med OB og BIF's nedtur.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

12mand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1134
Tilmeldt: 21. mar 2009, 12:38
Favoritspiller: ene
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af 12mand » 23. okt 2011, 19:13

jonas386 skrev:Arh på den måde. Det er jeg enig i. Men det tør jeg ikke rigtigt efter sidste sæson. Omvendt igen så er de øverste pladser godt nok billigt til salg med OB og BIF's nedtur.
nu skal man ikk jinxe det. men jeg kan nu heller ikk se os komme i problemer som sidste sæson, når man har specielt køge, og dels os lyngby, der spiller som de gør. men jeg tør heller ikk håbe på hverken, 2, 3, eller en 4 plads. vores trup er simpelthen for smal (og dårlig?!) til at kunne kæmpe med der oppe. men omvendt sagde man os det om os, da vi vandt guldet. men jeg ser stadig odense, og midtjylland, kæmpe højere oppe om pladserne end os.

edit: men hvem er egentlg en udfordrer til 4 pladsen, udover os??
der er vek ikk rigtig andre hold der har erfaringen, og kynismen til at kunne spille med der oppe. horsens, nordsjælland, dels os AGF, har overpræsteret SÅ meget.
lynge er gud!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Mogens » 23. okt 2011, 19:32

12mand skrev:
jonas386 skrev:Arh på den måde. Det er jeg enig i. Men det tør jeg ikke rigtigt efter sidste sæson. Omvendt igen så er de øverste pladser godt nok billigt til salg med OB og BIF's nedtur.
nu skal man ikk jinxe det. men jeg kan nu heller ikk se os komme i problemer som sidste sæson, når man har specielt køge, og dels os lyngby, der spiller som de gør. men jeg tør heller ikk håbe på hverken, 2, 3, eller en 4 plads. vores trup er simpelthen for smal (og dårlig?!) til at kunne kæmpe med der oppe. men omvendt sagde man os det om os, da vi vandt guldet. men jeg ser stadig odense, og midtjylland, kæmpe højere oppe om pladserne end os.

edit: men hvem er egentlg en udfordrer til 4 pladsen, udover os??
der er vek ikk rigtig andre hold der har erfaringen, og kynismen til at kunne spille med der oppe. horsens, nordsjælland, dels os AGF, har overpræsteret SÅ meget.
Nu er der vel også andre ting end erfaring og kynisme, der gør sig gældende i spillet om en 4. plads? Ellers ville ligaen jo ende ens hvert år?

Jeg vil mene, at det er ting som en trups kvalitet, såvel kvalitets- som kvantitetsmæssigt, selve spillet og modet til at turde gå efter sejrene, der i sidste ende afgør, hvem der får 4. pladsen, ligeså vel som 3. pladsen i øvrigt. Når jeg ikke nævner 2. pladsen i denne sammenhæng er det fordi der med adgang til cl-kval kan gå lidt gummiben i den for nogle, mens en medalje i ligaen samt en plads i den knap så attraktive euro league (eller hvad den nu hedder) næppe kan give meget rysten på hænderne (eller hvad der nok er vigtigere i fodbold, fødderne:-))

Derfor synes jeg, at der er en del andre hold, der pt. ligger foran AaB i kampen om 4. pladsen, ikke mindst set i lyset af, at de har flere point på nuværende tidspunkt. Ikke mindst agf har typerne, der kan afgøre kampene til deres fordel.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Mogens » 23. okt 2011, 19:34

MHJ skrev:1) PK gør det altid fornuftigt uanset hvor han spiller
2) Hold kæft vi spiller meget mere direkte med en venstrebenet VB

Jeg går ud fra du mener Patrick? Hvad spillede han i dag? I øvrigt vil jeg tillade mig at spørge, om du virkelig synes det er så fornuftigt, når han spiller på venstre back? Der kommer jo stort set intet offensivt fra den plads.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Buzz Killington » 23. okt 2011, 19:40

Mogens skrev:
MHJ skrev:1) PK gør det altid fornuftigt uanset hvor han spiller
2) Hold kæft vi spiller meget mere direkte med en venstrebenet VB

Jeg går ud fra du mener Patrick? Hvad spillede han i dag? I øvrigt vil jeg tillade mig at spørge, om du virkelig synes det er så fornuftigt, når han spiller på venstre back? Der kommer jo stort set intet offensivt fra den plads.
Jeg mener Patrick
Han spillede ikke i dag
Han spiller normalt fornuftigt (ikke fantastisk, ikke meget godt, men fornuftigt)
Hans erstatning (som er venstrebenet) spillede godt i dag
Det faktum at han er venstrebenet (altså Ahlmann) gjorde vores venstreside mere dynamisk end længe set.

Håber det besvarer det meste
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 19:52

Og så tabte Brøndby også. Oven i hatten spillede de ganske elendigt... Jeg er sgu optimist.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Krage
1. div
1. div
Indlæg: 303
Tilmeldt: 16. maj 2010, 20:05
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Krage » 23. okt 2011, 19:53

Er der nogen der kan sende et link til et sammendrag af kampen i dag? Var på stadion og vil gerne gense nogle af de kendelser som dommeren lavede i dag. Der var en del der så tvivlsomme ud. På forhånd tak :)
Billede

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af Søgaard » 23. okt 2011, 19:56

jonas386 skrev:Og så tabte Brøndby også. Oven i hatten spillede de ganske elendigt... Jeg er sgu optimist.
I det lange løb tror jeg mere på at SIF kunne rykke ned end BIF, så ved ikke hvor henrykt jeg er over det resultat. Jeg synes stadig vi skal kigge ned i tabellen og ikke op. Alt hvad der kommer af gode ting rent placeringsmæssigt er bare bonus igen denne sæson.
Aalborg BK 1885!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af jonas386 » 23. okt 2011, 20:05

Søgaard skrev:
jonas386 skrev:Og så tabte Brøndby også. Oven i hatten spillede de ganske elendigt... Jeg er sgu optimist.
I det lange løb tror jeg mere på at SIF kunne rykke ned end BIF, så ved ikke hvor henrykt jeg er over det resultat. Jeg synes stadig vi skal kigge ned i tabellen og ikke op. Alt hvad der kommer af gode ting rent placeringsmæssigt er bare bonus igen denne sæson.
Det var igen kun mht motivation osv frem mod næste kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd AaB-OB

Indlæg af limey » 23. okt 2011, 20:30

Er der nogle der har links til højdepunkter fra kampen?

Besvar